צפו: הרב לונדין בדבר תורה קצר לפרשת בראשית

בפרשת בראשית אנו מגיעים, בסופם של ששת ימי הבריאה אל היום בו 'שובת' אלוהים. אלוהים אינו ועד עובדים הזקוק לשביתה. הרב חגי לונדין בדבר תורה קצר לפרשת בראשית

צפו: הרב לונדין בדבר תורה קצר לפרשת בראשית
  צילום: ערוץ מאיר

דבר תורה קצר לפרשת בראשית.

עוד באותו נושא

הכינוי האמיתי של ספר בראשית

שבת היום לה'

בפרשת בראשית אנו מגיעים, בסופם של ששת ימי הבריאה אל היום בו 'שובת' אלוהים. אלוהים אינו ועד עובדים הזקוק לשביתה. במהלך השבוע העולם מצוי במעגל יצירה, אלוהים 'עובד' כביכול, ובתוך אותו מעגל אנו מגיעים אל עשרים וארבע שעות שבהן אלוהים 'שובת.

ישנו יום בציר הזמן בו נוגעים בניצוץ מן השלמות. שבת היא "מעין עולם הבא". כלומר "חלון הצצה" לעולם עתידי המצוי במצב מתוקן לעומת העולם שלנו. שבת היא יום הנותן לנו תקווה; הפנמה כי החיים אינם מרוץ אחר שלמות שאינה מושגת, אלא ישנה מטרה, מנוחה בתוך ממד הזמן.

למעשה כל ספר בראשית הינו החיפוש אחר השבת. האנושות מגששת את דרכה בחיפוש אחר משמעות ותקווה. בספר בראשית מופיעים האבות שמעניקים את קריאת הכיוון, שתלך ותתגבש בידי עם ישראל בספר שמות.

==

לדבר תורה שבועי מצולם ומשוכתב מהרב לונדין – ניתן לשלוח הודעת וואטסאפ (!) למספר 0545753771

ניתן להאזין לשיחה שבועית של הרב באמונה ברדיו מורשת בימי ראשון בשעה 20:00ניתן להצטרף לשיעור פרשת שבוע של הרב באוניברסיטת בר אילן בימי שני בשעה 20:00

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
השבת היא האופציה הקבועה לינוק ישירות ממקור
משה אהרון עו"ד | 24-10-2019 8:38
האור האינסופי של שם הוויה שבשבת מבטיח הקבה לנחול בנפשו של כל אדם השובת שנאמר :שבת וינפש בסד. מרגע ששם הוויה השליך אורו - אור האין סוף בעולמנו זה , ביקשה התורה בכוונת מכוון להניח לכל העבר שאכן היה קיים לפני : בראשית . מרגע ששם הוויה השליך אורו - אור האין סוף בעולמנו זה להאירו באור חדש. נפתח עידן חדש הגם שעל חורבנות של עולמות ישנים שנהרסו ונחרבו לפיכך כל ההיסטוריה המדעית שלפני בראשית, על אף שכאמור הייתה קיימת שהרי כתוב שהיה דבר מה לפני : והארץ הייתה תוהו ובוהו. והיה תהום. והיה חושך. היסטוריה זו אין בה כדי להועיל לשיכלול האדם - כאדם של אור . והיא מבחינה זו אינה רלוונטית להוויתנו ולדיון במסגרת לימוד דתי והוויה דתית . שהרי כל העבר ההוא מקוטלג כממלכת : חושך ותהום . ועיסוק באלה בסופו של יום לא יועיל לאדם מוסרית ודתית [מדעית כן ואין זה עניינו בדיון אשר כזה]. האדם והמוסר מתחילים מ - ויהי אור..... ולסיום אפשר אולי לנחש מדוע זו עמדתה של התורה . יש שני סוגים של אין סוף יש אין סוף של חושך ותהום ויש אין סוף של אור מוסרית ואנושית אין רבותא באין סוף הראשון רק בשני . ההבדל בין המדע למוסר שהמדע אינו מוחלט והמוסר כן תיאוריות מדעיות יעלו וירדו עד אין סוף ולא תמיד יש בהם כדי לקדם את המוסר נכתב על ידי Moshe.Aharo , 24/10/2019 07:19