1949 שנים מאז הפעם האחרונה בה שוררו הלויים בבית המקדש, חודש אמש (רביעי) לראשונה מנהג שירת שירי המעלות. באירוע תפילת ושירת המונים שחידשה הקרן לשיקום ופיתוח העיר העתיקה, בשיתוף פעולה עם בית הספר מזמור בגבעת וושינגטון. על העיבוד המוזיקלי- איציק וייס מנהל מזמור ומנצח האירוע היה יותם סגל.
מאות הלויים הסתדרו לפי קולות על מדרגות חולדה שבמרכז דוידסון למרגלות הר הבית, ולאחר כשעה וחצי הם ביצעו שלושה שירי מעלות.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

הרצל בן ארי מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי שארגנה את האירוע, סיפר על התרגשותו מהמעמד: "בעומדנו בסמוך לשערי הר-הבית המרשימים, עצמתי את עיניי וקולות הלויים משנת תש"ף נשאו אותי אל מאות אלפי עולי הרגל אלפי שנים אחורה, פוסעים בבגדי לבן חגיגיים השומעים את קולות הלוויים הפוצחים בשירי המעלות, ושערי הלב של כולנו נפתחו.

המעמד היה מרגש ואנו מקווים למסד את האירוע כמסורת שנתית מעתה. איציק וייס מנהל ביה"ס מזמור שבגבעת וושינגטון אמר: זה חלום שלי שמתגשם להצליח לאחד את עם ישראל בעזרת השירה והמוזיקה. המטרה של כל זה בסופו של דבר היא הקמת מקהלה קבועה של לוויים שייפגשו באופן קבוע ויחדשו שירים ויצרו מוזיקה חדשה 'ושם נשיר שיר חדש וברננה נעלה'"

מה דעתך בנושא?
5 תגובות
0 דיונים
אילנה שמיר
מדוע לא צולם כל המעמד המרגש הזה? חבל מאד
13:48 22.10.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון עו"ד
למה נקטעה שירת האזינו בפרשת וזאת הברכה 21/10/2019 20:22:45 בס"ד. המקרא : א וְזֹאת הַבְּרָכָה, אֲשֶׁר בֵּרַךְ מֹשֶׁה אִישׁ הָאֱלֹהִים--אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: לִפְנֵי, מוֹתוֹ. ב וַיֹּאמַר, יְהוָה מִסִּינַי בָּא וְזָרַח מִשֵּׂעִיר לָמוֹ--הוֹפִיעַ...
למה נקטעה שירת האזינו בפרשת וזאת הברכה 21/10/2019 20:22:45 בס"ד. המקרא : א וְזֹאת הַבְּרָכָה, אֲשֶׁר בֵּרַךְ מֹשֶׁה אִישׁ הָאֱלֹהִים--אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: לִפְנֵי, מוֹתוֹ. ב וַיֹּאמַר, יְהוָה מִסִּינַי בָּא וְזָרַח מִשֵּׂעִיר לָמוֹ--הוֹפִיעַ מֵהַר פָּארָן, וְאָתָה מֵרִבְבֹת קֹדֶשׁ; מִימִינוֹ, אשדת (אֵשׁ דָּת) לָמוֹ. ג אַף חֹבֵב עַמִּים, כָּל-קְדֹשָׁיו בְּיָדֶךָ; וְהֵם תֻּכּוּ לְרַגְלֶךָ, יִשָּׂא מִדַּבְּרֹתֶיךָ. ד תּוֹרָה צִוָּה-לָנוּ, מֹשֶׁה: מוֹרָשָׁה, קְהִלַּת יַעֲקֹב. ה וַיְהִי בִישֻׁרוּן, מֶלֶךְ, בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עָם, יַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל. ו יְחִי רְאוּבֵן, וְאַל-יָמֹת; וִיהִי מְתָיו, מִסְפָּר. {ס} ז וְזֹאת לִיהוּדָה, וַיֹּאמַר, שְׁמַע יְהוָה קוֹל יְהוּדָה, וְאֶל-עַמּוֹ תְּבִיאֶנּוּ; יָדָיו רָב לוֹ, וְעֵזֶר מִצָּרָיו תִּהְיֶה. {פ} למעשה שירת האזינו נקטעה באיבה.קטע ההמשך החותם אותה בדבר תאור הגאולה השלמה נדחק לסוף פרשת וזאת הברכה וכל כך בגלל הצורך הרעיוני החשוב הטמון בתחילתה של וזאת הברכה. כזכור שירת האזינו מסתיימת במילים :"וכיפר אדמתו עמו". בעליל ניכר כי גם מבחינה רעיונית יש כאן קטיעה מטודית מכוונת . ומשום שהמילים "וכיפר אדמתו עמו " מתארים את האתחלתא דגאולה ולפיה כשאנו שבים לארץ במסגרת תהליך גאולת הקץ ,ארץ ישראל היר הממרקת אותנו בייסורין והמענה שלנו או התרופה לאותם ייסורין. זה להזכר ולדבוק בייעודנו המרכזי כעם ה' : להיות גוי קדוש וממלכת כהנים אשר אמורים לשרת ביתר שאת את הגויים במסגרת הגאולה השלמה - גאולת הקץ. כל זה מצוי בלשון כמעט מפורשת בפתח הדברים בפרשת וזאת הברכה ובכוונת מכוון בטרם תיאור הברכות האישיות לשבטים. שהרי כיצד פותחת פרשת וזאת הברכה לא בברכה האישית לשבטים אלא בתיאור רקע לייעודנו כאמור והצפייה מאתנו להגאל גם בעבור מימוש אותו הייעוד. הנה אם כן התוחלת והתרופה לייסורים שאנ שרויים בהם כיום כאמור במסגרת הדינאמיקה של : "וכיפר אדמתו עמו", היא לזכור ששיבתנו הפעם לארץ איננה רק בעבורינו אלא גם ובעיקר למימוש אותו הייעוד של "גוי קדוש וממלכת כהנים". במילים אחרות קודם בניית מודל של חברת מופת בכל המובנים וכך מפרשת לנו הפרשה : אומנם ה' מסיני בא אך "וזרח משעיר למו". כלומר התכלית של מתן תורה וקידוש הברית עם ישראל בסיני, זה גם כדי שהקב"ה יזריח לבסוף גם אור לגויים כשאנו שליחיו וכהניו לצורך זה. [ אגב ייעוד זה מקורו כבר בראשית : עת אברהם נבחר להיות "אב המון גויים" ונתבררך : הייה ברכה", "ונברכו בך כל גויי הארץ" .] בהמשך מדגישה התורה שהקב"ה אף : "חובב עמים" .כלומר לא רק אנו חביביו אלא גם גויי הארץ הנה כי כן התרופה לחבלי הגאולה בהם אנו שרויים עתה,זה להתעשת ולשדד מערכות לבנות חברת מופת כמודל חיקוי לגויים מעין "גוי קדוש" כדי שנוכל ל - למלא ייעודנו לעת ה"קץ" - כ"ממלכת כהנים" תנאי מוקדם להצלחת המשימה היא : "אחדות" - אחדות כלל ישראל שנאמר בהמשך : "יחד שבטי ישראל " אין גאולה בלי אחדות ותחילה אחדות של כלל ישראל
המשך 20:35 21.10.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שירי
וקימני והגיענו לזמן הזה
10:30 20.10.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ישראל
אשריכם ישראל מרגש
16:41 17.10.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אדלר
חבל שלא נתנו לנשים להכנס ולצפות מהצד מה ציפו שהגברים יכנסו והנשים יחכו בכניסה? הזמינו אותנו ל4.30 לאחר מכן הבנתי שיאפשרו לנשים ב6.30 לא מכובד
14:20 17.10.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר