כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
הרב אליהו

קוישיקלאך או קשר רגיל? הרב שמואל אליהו עושה סדר ומסביר כיצד יש לאגוד את ארבעת המינים. צפו
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
מה דעתך בנושא?
5 תגובות
1 דיונים
נועם
כל הראפרים עבריינים
05:25 16.10.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון עו"ד
10/2019 חג הסוכות מעיין השמחה לכל השנה חג הסוכות מעיין השמחה לכל השנה 15/10/2019 09:46:22 בס"ד. חג הסוכות מכונה בתפילה : "זמן שמחתנו". שמסוגל להקנות לכל הזמן - לכל השנה שמחה וכן גם מכונה "שובע...
10/2019 חג הסוכות מעיין השמחה לכל השנה חג הסוכות מעיין השמחה לכל השנה 15/10/2019 09:46:22 בס"ד. חג הסוכות מכונה בתפילה : "זמן שמחתנו". שמסוגל להקנות לכל הזמן - לכל השנה שמחה וכן גם מכונה "שובע שמחות" : שאדם מפטם עצמו בכל עילות השמחה והוא שבע משמחה זו כל השנה והמפתח הוא היות "אח" זה לזה . שכשהתורה מדגישה ביחס לחג הסוכות : "והיית אך שמח" היא מבקשת שהאדם ישים ליבו למצלול לצליל. על מנת שיהא "אך" צריך הוא שיהא "אח" שרק היות אח זה לזה על כל המשתמע מכך בעיקר לעניין הנתינה והערבות הדדית באה ונשארת השמחה. לכן לא ייפלא מדוע מכל החגים רק חג הסוכונות מכונה : "חג ה'" . מהטעם הפשוט שאיזהו חג ה' - כאבינו שבשמיים . כשכל בניו מתנהגים כאחים זה לזה ושרויים כולם בשמחה יחדיו - באחדות של ארבעת המינים זה חגו הגדול של הקב"ה שכולם יחדיו כארבעת המינים וכארבעת הבנים - וכולם שמחים . זהו גם משמעותו העודפת של הציווי לעבוד את ה' בשמחה . לא רק השמחה העצמית אלא גם לגרום תדיר לשמחתם של אחרים . עתה גם יובן מדוע חג השמחה "משודך" למצוות הסוכה ולחג האסיף. כשאדם אוסף את יבולו השנתי מצווה הוא לא להסתגר באינטימיות של ביתו מבצרו. אלא ההפך לצאת החוצה לצלילות היום ולשקיפותו לשבת בסוכה ולארח שם את כל מי ובעיקר הזקוקים להיות בעיקר כל הניזקקים סמוכים על שולחנו ויבולו. שכאמור רק נתינה שכזו מזינה ומחזיקה את השמחה. ורק נתינה ושמחת יחדיו שכזו מביאה לאחדות של אמת כארבעת המינים יחדיו באגודה אחת . וכארבעת הבנים היושבים סביב שולחן אחד . וכן עתה אולי יובן גם הרמז של הציווי : "בסוכות תשבו כל האזרח בישראל". שמתי האדם יכול לזרוח בחייו . דווקא כשהו מקיים ישיבה בסוכה. כשהוא נוטש את מבצרו ביתו יוצא לכלל ולפומביות להיות שותף עמהם . לחלק את מה שנתן לו הקב"ה עם אחיו. עתה גם יובן מדוע חג הסוכות נחתם בשמחת תורה. שזו למעשה גם תכליתה וגולת הכותרת של תורת ישראל "ואהבת לרעך כמוך" כשמגעים לשמחת האחדות והערבות ההדידית של נתינה . האדם מצווה גם למענו ולמען שמחתו להתחלק ביבולו עם כל שאר אחיו ובפרט אלו הנזקקים כשהאדם משכיל להתפרק מעול האנוכיות העצמית . רק בהתקיים מצב זה יכולה גם התורה להשתתף בשמחה . ששמחת תורה איננה רק שמחתינו בתורה. אלא גם שמחת התורה עצמה כאמור במימוש כל תכליותיה וייעדיה בעצם קיום כל המצוות כאמור [השמחה והיחדיו] ולבסוף אין כמו הסוכה להיותה שואבת אל תוכה את כל ארבעת המינים וארבעת הבנים.... לפיכך השמחה בסוכות מכונה בהשאלה גם : "שמחת בית השואבה" הביית ששואב כאמור...... ולא הביית הסגור כמבצר של אנוכיות חג שמח
המשך 10:11 15.10.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
סבא
עו"ד משה..אני איתך "אמת" כתבת.לא נותר לי אלא להתפלל בליבי ובקברי צדיקים ע"ה."מי יתן" חג שמח לכם עם קדוש !!
11:15 16.10.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון עו"ד
בדידות היא "מחלת" אלה הדורות . כל פעם שהבדידות תעיק , מציע לוקרוא כמה מזמורי תהילים . ותתפלל להשראת השכינה שהיא ה"שכן" הטוב ביותר . ותתפלל על כלל ישראל וכך תחוש גם אחד מהם. ואם יש בידך לעשות חסד עם מי או ליתן צדקה לפתע תחוש שאינך בודד יותר
16:08 16.10.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה כהן
כתוב בתהילים כהניךילבשו צדק וחסידיך ירננו .למה לא נאמר רבניך ילבשו צדק חומר למחשבה .הם פשוט לא ראויים וזו לשון מקלה איתם
02:22 15.10.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר