סערת הרב אבינר: על צניעות ועל צביעות - סרוגים

סערת הרב אבינר: על צניעות ועל צביעות

בואו ונגיד את זה דוגרי: הבעיה שלנו אינה הרב אבינר, ובכלל נדירות הבנות שהולכות על-פי כל הנחיות הצניעות שפִּרסם. הבעיה האמיתית היא מה שקורה בדיוק בצד השני. לא הצניעות המוגזמת אלא המתירנות הממאירה

סערת הרב אבינר: על צניעות ועל צביעות
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90; תמונה קטנה: ללא קרדיט)

1. כל-כך הרבה ביממה האחרונה על הפוסט של הרב אבינר שבאמת היה בא לי לשתוק. מצד שני, גם אם אתה לגמרי לא מסכים עם דבריו, לא נעים לראות רב חשוב, כמעט בן שמונים, שבכל זאת, הספיק לכתוב מאתיים ספרים ולעשות דבר או שניים בחייו – הופך ל'ילד הכאפות' של המגזר, שכל מי שמצא איזו מקלדת פנויה, מתחרה בלעשות לו שיימינג ולנזוף בו בצקצוק מתנשא.

2. אבל לפני שנגיד מילה על הצניעות חייבים לדבר רגע על הצביעות. בואו ונגיד את זה דוגרי: הבעיה שלנו אינה הרב אבינר, ובכלל נדירות הבנות שהולכות על-פי כל הנחיות הצניעות שפִּרסם. הבעיה האמיתית היא מה שקורה בדיוק בצד השני. לא הצניעות המוגזמת אלא המתירנות הממאירה. זו שדוחפת ילדוֹת עוד לפני גיל 12 להצטרף לשוק הבשר. זו שמרגילה נערות למכור את גופן בזול ולהכפיף את עצמן לנורמות הפריצוּת של העולם המערבי שבהן את מתחילה לקיים יחסים אינטימיים לא כי אַת בשלה לצעד הדרמטי ומצאת את האדם הנכון לחלוק איתו את הפלא הזה, אלא סתם, כי את רוצה 'להיות בעניינים' ונסחפת עם הזרם. זו שיצרה את תרבות האינסטגרם שדוגלת במשוואה פשוטה: אַת תַחשפי עוד ועוד פיסות עור מגופך, אנחנו נשלם לך בקומץ של לייקים.

עוד באותו נושא

"הפוסט של הרב אבינר- הוכחה שהליברלים ניצחו"


30

3. נאמר את זה גלויות: הבעיה המרכזית של עולמנו אינה צניעות- יתר אלא חשפנות יתר. הבעיה זו הצביעות של אותה תרבות שמדברת גבוהה גבוהה על מעמד הנשים וזכויותיהן, אבל בפועל מחצינה ומחפיצה אותן באובססיביות, ומגדלת דור שלם של בנות שלא מבינות את ההבדל האמיתי בין 'לראות לַך' לבין 'לראות אותך'.

קל לתקוף את דברי הרב אבינר, אבל בואו, על כל אחת שמקפידה על כללי הצניעות שלו יש עשרת אלפים שעשקו מהן את הילדות התמימה והנערוּת הקסומה והפכו אותן לבובות פתייניות, שבמקום להאיר את העולם עם האישיות היפה והאיכות הפנימית שאלוקים נתן להן, הן עסוקות (רובן מבלי מוּדַעוּת בכלל) בלסרסר את הגוף שלהן לעיני כל.

4. לגבי הטענה שאסור לרבנים, בהיותם גברים, לעסוק בהלכות צניעות הלבוש של נשים – קשה לומר אם היא יותר מופרכת או יותר מגוחכת. כי רופאי נשים זו מציאות נפוצה ולגיטימית. כי מעצבי אופנה, סַפּרי צמרת, צלמים ואפילו מְאַפּרים גברים – הם עניין שיגרתי בתעשיית היופי הנשית. אבל הרבנים? וואלה, שיסתמו את הפה. אומנם הם בסך הכול צינור להעביר את ההלכה היהודית ואת דבר ה' אלינו, אבל יש תחומים שחובה להדיר אותם ולאסור על קולם להישמע, ומיד.

5. והכי עצוב זה על הצניעות האמיתית. זו היפה, הקסומה, היהודית. דווקא היא יוצאת בסופו של דבר המופסדת הגדולה. זו הצניעות שרואה את הגוף שאלוקים נתן לנו כמתנה יפהפייה ונפלאה שצריך להתחבר אליה ולאהוב אותה, ויחד עם זה לזכור כל הזמן שהיא מכסה על אוצר גדול עוד יותר של נפש ונשמה ואיכויות פנימיות, שצריכות להתגלות ולהאיר את העולם.

עוד באותו נושא

פוסט של הרב אבינר עורר סערה: "החפצה ופריצות"


62

כדי לשמור על האיזון הנכון בין הַפְּנִים לבין החוץ יצרה ההלכה היהודית נוסחה מדויקת ומופלאה, שנותנת מקום ליופי ולטיפוח החן (כמו שהתורה מספרת על אימותנו הקדושות), ורואה את המקום המקודש של המיניות במערכת הזוגית ויודעת לכבד ולאהוב את הנשיות. ולצד זה היא שומרת מלהתמכר ולסגוד לגוף ולחיצוניות.

איך נולדו הלכות צניעות? ובכן, הגאונות של היהדות תמיד הייתה ביכולת לתרגם עקרונות רעיוניים לפרקטיקה מעשית. לולא כן גם הרעיונות הגדולים ביותר נותרים חסרי משמעות. זהו תפקידן של ההלכות בכל התחומים, וממילא הן חייבות להתבטא עד לרמת הסנטימטרים. אומנם, גם הן מורכבות מ'עיקר הדין', ונאמר זאת גלויות: הוא אינו דורש מאישה ללכת עם שרוול עד פרק היד וחצאית עד הקרסול, לא אוסר להתאפר, לגדל פוני, להימנע מתכשיטים או להסוות לגמרי את צורת הגוף,ועל גביו מנעד רחב של 'תוספות והידורים', שהם כבר תלויים במשתנים רבים כמו: האופי של האדם, הסביבה בה הוא חי, הטעם האישי שלו ועוד.

אחרי ככלות הכול, המודל היהודי השלם הוא בית המקדש: המקום שהיה היפה ביותר בעולם, כמו גם הקדוש ביותר. שם בדיוק נפגשים שמים וארץ.

6. ולסיום, טיפ קטן לאתרים המגזריים ולטוקבקיסטים הנמרצים: אם המטרה שלכם היא לייצר אקשן צבעוני וסערה תקשורתית (כי באמת היה פה משעמם אחרי שתי מערכות בחירות) – תמשיכו בדיוק כמו שעשיתם ביממה האחרונה. אבל אם באמת איכפת לכם מכבוד הנשים וזכויותיהן, ואם אתם עדיין מאמינים בחלום ליצור חברת מופת שמתהלכים בה בני אדם ברואים בצלם אלוקים מכל המינים, באופן שמכבד ומביא לידי ביטוי את הטוב שיש בהם – הרי שהשיח והבירור צריך להיות אחר. אחר לגמרי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
79 תגובות - 64 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד לרב יוני לביא!!!!
אני | 12-10-2019 20:49
אין עליו! :)
2
תודה רבה. דברים נפלאים ומאוזנים. סוף סוף
לאה | 12-10-2019 20:59
חסרים אנשים כמוך
3
הרב יוני לביא
בנימין | 12-10-2019 21:01
אשריך הרב תמשיך להיות זה שאומר את האמת למרות כל הליברלים שמעדיפים להראות נאורים
4
ישר כוחך!!!!!!
יפה כתבת, אמת דיברת! | 12-10-2019 21:14
סוף סוף קצת מודעות
5
נפלא. מאוזן ומדוייק!
יעקב | 12-10-2019 21:18
.
6
רב צעיר שנים וגדוש
סוף סוף | 12-10-2019 21:32
כלי חדש מלא יין ישן. כל מי שרוצה לצערי בצעירים להתבלט בא לתקוף רב מקובל וגדול על איזה נקודה שהוא מחפש כדי שיראה הנה הצלחתי להוכיח שרשי/הרמבם טעו... אכן רקיקים כאלו הובילו את הציונות הדתית לבדיחה מהלכת ואכן צודק אורבך שפני הפוליטיקה הם פני הציבור. הגיע הזמן למועצת חכמים רצינית שלכד את הכוחות לכיוון חיובי לכתיבת אמנה וחזון שאליו יצטרפו הרבה מסורתיים עם יראת שמיים וכל הפוסטמודרניים שיפסיקו לרקוד בכל החתונות תרתי משמע
7
צ
יהודי | 12-10-2019 21:32
אתה לא מדייק הלכתית כי רבים מדברי הרב אבינר נכונים הלכתית אם לא מחפשים את הקולות......אך מכלול דבריך נכונים מאד.
8
זה שדרעי גנב זה גם לא צנוע אבל לאף רב זה...
יאיר | 12-10-2019 21:41
לא מפריע.
בלוק ודרעי
בלוקים | 13-10-2019 0:05
לא מפריע לכם שדרעי ולמעשה כל ההוויה של המפלגות החרדיות זה בצע כסף, עובדה שהסכמתם להיות חלק מהבלוק. הגוש חר...
עדיין לא מצאתי רב דתי לאומי שזה *לא* מפריע לו
דניאל | 12-10-2019 22:46
למה לכתוב שקרים?
וזה שלא הרב יוני ולא הרב אבינר תומכים בו
אביח | 12-10-2019 21:53
זה לא מזיז לך, הרבנים האלו בכלל תמכו בבית היהודי
9
קו האמצע
אור | 12-10-2019 21:50
והאמת נמצאת באמצע, כי מחד נמאס לנו הנשים שאנחנו נהיינו אחראיות ליצר של הגברים לפי אורך השמלה ועובי הגרביים, ומאידך המקום המיתרני היון צריך לזעזע כל אישה בחורה נערה ילדה.
10
איזה יופי של פוסט
א.ב.ג.ד | 12-10-2019 22:43
איזה כיף לקרוא פוסט כול כך מדויק ונכון עם עין טובה והתייחסות יפה לנושאים כול כך קריטים ברוך ה' שזכינו למילים כמו אלה
11
בס"ד חזק וברוך !!!
אמונה1 | 12-10-2019 23:02
בסד חג שמח ומאחד לכל עם ישרא'ל אמן
12
גישתך מעוררת התפעלות,מיוחדת. מילים שחודרות
דויד | 12-10-2019 23:08
לעומקה של הבעיה ויוצרות אמינות .לרב כמוך יש סיכויי השפעה רבים ביותר ממגזר אחד.
13
מי כבודו!?
ברוך | 12-10-2019 23:13
מי כבודו שישפוט את הרב אבינר? מי שמך לזה!? הרב אבינר קודם כל מלבד גדולתו וחכמתו בפסיקה ההלכה הוא מבין יותר טוב מכבודו שהלכה היא הליכה היינו לדעת מתי המקום הנכון לזרום וללכת במישור ההלכתי. ואם הוא מחמיר מדיי זה כי הוא יודע שלא יקשיבו לו כולם, ואם יקשיבו וגם יתקרבו לחלק מדבריו הוא גם לזה התכוון ושמח ומשמח את ה'. לפני שאתה דן אותו תנסה בכלל להיכנס לנעליו ולא לתת כושפנקא של מתירנות מדבריך 'המורכבים' שבסופו אתה מודה לו רק בלשון ציורית כדי לחבב את הקהל.
איזה דפר
עציץ | 13-10-2019 0:06
או שלא קראת ומייד הגבת, או שלא הבנת שזה יותר חמור.
ברוך, קרא שוב את דבריו המכובדים של הרב יוני
משה | 12-10-2019 23:45
מכבד מאוד את הרב אבינר
14
הרב יוני
סתם אחד | 12-10-2019 23:14
דווקא מעריך אותך, אבל הפעם הדברים נופלים לרדידות מעליבת אינטליגנציה. למה את משווה את הפוסט שיצאה עליו הביקורת? לתרבות המתירנית האיומה מסביב? את הרבנים לגברים שעוסקים בעולם הטיפוח הנשי? משם תרצה להביא ראיה? ברור גם לך שהביקורת לא פחותה על התרבות המתירנית. עם קצת מאמץ תוכל למצוא אצל הרבה מהמגיבים לפוסט התייחסויות הרבה יותר חריפות לתרבות הזרה לנו. ברור לכולם שהנערות שאתה מדבר עליהן מסכנות וודאי שלא בכיוון הראוי, לא האנושי ולא היהודי. ברור שיש המון גברים בעולם שמתעסקים בעולם הטיפוח הנשי. לרובם אין דבר וחצי דבר עם יהדות הלכתית, אז מה הפלא? למה קיומם תומך בקיום רבנים גברים שעוסקים בנושאים אלו? וגם רופאי נשים- יש כל כך הרבה מה להגיד על ההשוואה השטחית הזאת. א. האם באמת זה מצב אידיאלי מבחינתנו? ב. ברור שאנשי הלכה שמכריעים ומורים כיוון ערכי, צריכים ללמוד את הדברים. מה בין זה ובין התעסקות ציבורית? האם הרב לא חושב שנכון יותר שנשים יתעסקו בנושא זה, מכל בחינה - חינוכית, ערכית, הלכתית? בקיצור- טיעונים מופרכים שהיה ראוי לגנוז.
אכן טיעונים ברמת גן
מעיד | 13-10-2019 0:08
מעיד על רדידות הדתלים
15
ר' יוני, יישר כוח, כתבת את מה שרבים חושבים
ירון | 12-10-2019 23:19
הרהג הרב אבינר עשה מעשה סיפרותי-חינוכי אמיץ, מה שדרדקים רבים כלל לא מבינים, והתודעה שלהם אינה להגן על הבנות ולשמור על כבודן אלא : אל תהרסו לנו את מה שכיף לנו כל כך הגיע הזמן לשים את האמת על השולחן , הורים ומחנכים רבים שותקים כי אין להם אומץ או כוח לשנות ,לתקן ולומר את האמת הפשוטה, די למתירנות המוגזמת , ותפסיקו לשחק בפוליטיקלי קורקט....זה הפך לדבר מאוס...
16
פוסט הרב אבינר
רני | 12-10-2019 23:25
תודה הרב יוני על החוכמה והאמת מקווה שכולם ילמדו מה הוא כבוד תלמידי חכמים ולא ינסו להצטדק מיד ולהגן על היהדות מפני ״הרב המחמיר״
17
דברי מורנו ורבינו פאר הדור
דבורה פיגנבוים | 12-10-2019 23:36
כל הכבוד לרב יוני לביא! אין מילה להוסיף!
18
תודה רבה הרב!!
כל מילה בסלע! | 12-10-2019 23:53
תודה!!!
19
כל הכבוד לרב יוני לביא שלא חושש להביע את דעתו
יהודה | 13-10-2019 0:45
כל הכבוד לו.
20
הרב אמר את הלכה . הליצנים תוקפים
אלכס | 13-10-2019 1:19
הרב ימשיך לומר הלכות
כל הכבוד מסכימה לגמרי!!
Tova | 17-10-2019 1:18
הרב יוני לביא כתב נפלא בושה וכלימה התנשאות הרבנים הצעירים מתביישת להשתייך לזרם הדתי לאומי צריך כבוד לתלמידי חכמים תלמדו למלא פיכם מים בפני גדולים מכם זכות גדולה בשמים לרב לביא על חוכמתו וענוונותו וירבו כמותך בציבור שלנו שאוכלים זה את זה
21
פשוט נפלא!!! תודה רבה על פוסט מכובד ומכבד!
אריאל | 13-10-2019 1:19
יישר כחך!
22
כל מילה ומילה אמת לאמיתה
צודק כל מילה בסלע | 13-10-2019 1:27
ישר כח על הדברים, אכן דברים נכונים, מדוייקים ומאירים עיניים. אוי לאותה חברה שאינה יודעת לקבל ביקורת, אוי לאותה חברה הכל כך מתירנית שמחשיבה עצמה דעתנית אך אין בה דעה כי אם אחרי העדר, מחשיבה עצמה הולכת בדרך התורה אך מכפישה את כבוד רבניה....
23
פוסט "עוֹרְבָא פָּרַח"
יואל | 13-10-2019 3:31
אתה חומק מדיון בנושא העיקרי ומסיט את תשומת הלב אל עניין אחר. כפי שכבר נכתב רב שעסוק בפרטי-פרטים של הלכות צניעות, אמור לעורר את חשדנו. אנשים צנועים באמת לא ירשו לעצמם לעיין בפרוטרוט בגוף שאינו גופם, ולא יקדישו את זמנם ותורתם להבלים של סוגי בדים, שרוולים ומספר הכפתורים בחולצה. מי שלא חש צורך לפלוש לגוף שאינו שלו – לא פולש. ומעבר לזה, נכון, המתירנות מבישה ומבזה. גם הפוסט המדובר מבזה את כותבו. ואל תטהר...
24
תגובה מתלקקת של הרב יוני לביא
מאיר | 13-10-2019 4:02
פאתטי עד כמה הוא רוצה למצוא חן בעיני המגזר החשוך...
25
ניראה שאבינר נילחץ
מבין שהגזים | 13-10-2019 4:59
אירגן להקת מגיבים, ה 20 הראשונים בערך. ובעל המאמר דנן? עט להשכיר?
*הרב* אבינר בשבילך
איזה אחד | 13-10-2019 12:24
עם כל הכבוד הוא עשה בחייו יותר ממה שתעשה כל חייך תן לו את הכבוד הראוי לו
26
אתרי המגזר- עושים קופה על בזיונות!
ביני | 13-10-2019 6:09
מצטרף לקריאה הגדולה של הרב יוני לאתרי המגזר ובראשם סרוגים שעסוק כל הזמן בלטפח 'סערות' כדי לעשות קופה על ציבור שיש לו פוטנציאל ככ גבוה ליצור חיים מכבדים ומכובדים ופשוט הוא מנסח לנו כל הזמן את החיים הציבוריים כ'סערות' 'דרמות' ועוד שמות שעניינם לטפח וללבות שנאה, לתפוס גלים של מחלוקת ולעצב לנו את ההשקפה באופן הרדוד ביותר של המילה! חייבים לעצור את זה!!
27
הלוואי וכל אתרי החדשות של המגזר ישמעו לדבריך
תודה לרב יוני | 13-10-2019 7:12
הלקח החשוב מכל הסיפור הוא באמת לאתרי החדשות ולאווירה שהם מנסים לייצר!!
28
כל הכבוד!! כלכך חסר לי בנוף אמירות ברוח הזאת
אחד | 13-10-2019 7:33
תודה רבה!!!
29
אמת דיבר הרב לביא
יישר כח | 13-10-2019 8:29
גם אם מכעיס את המתנגדים העיורים תודו שיש יותר מאמת בדברו
30
התעסקות אובסיסית בגוף נשים וילדות
מרים | 13-10-2019 8:55
במובן הזה של התעסקות אובססיבית בגופן של נשים וילדות, צניעות מוגזמת = הפקרות מוגזמת. בואו לא נשכח את דרך האמצע הנורמלית. ולא צריך להקצין לאבסורד, שאם לא נקשיב להלכול צניעות מוגזמות, אז העולם יתהפך.
31
הבעיה
יוני | 13-10-2019 9:08
הבעיה שרבנים החשודים במעשים מגונים, מטיפים לנו מוסר.
32
צניעות בהקשר הרחב
זאב | 13-10-2019 9:34
אינך מבין כלל כי הקצף והזעם הם על הקונטקסט. הקו החרדל״י מכווץ את מקומה של האשה ומדירה מהמרחב הציבורי. מקומה בבית, לגדל ילדים ולפנק את בעלה. הגישה המקוממת הזו בנויה לכאורה על ערכיה הישנים ( והמיושנים) של מסורת. ביהדות , בנצרות, באיסלאם ובכול מקום כמעט. מדוע לסנגר על גישה כזאת שמפלה בצורה מובהקת מחצית מבני האדם? מדוע תקועה המסורת האורתודוכסית וכלואה בד׳ אמותיה? איזו מין תורת חיים היא זו?
33
הכי קל - תפסיקו להגיד לנשים מה לעשות
אתאיסט מוסרי | 13-10-2019 9:41
מעולם לא הבנתי את הצורך בימינו בדמות כמו רב שתגיד מה מותר, מה אסור, ומה מוסרי. אני אתאיסט, אבל הדבר הכי חשוב לי זה לכבד אנשים, בלי קשר לאיזה מגזר הם באוכלוסיה (אפילו ערבים השם יישמור... ). כמו הרבה חילונים, מה שאני מאמין בו - תהיה בנאדם חיובי לסביבה - אם זה בני אדם, בעלי חיים, ולטבע. אין לי שום סיבה להגיד לאנשים ונשים בעיקר איך להתנהג. מה שמותר לגבר, מותר גם לאישה.
התשובה בגוף השאלה
אריאל | 16-10-2019 15:17
אתה טוען שאתה אתאיסט, ועל פי האמונה שלך באמת אין סיבה שמישהו יתערב למישהי איך להתלבש. אבל אישה מאמינה, שרוצה לקיים את מצוות ה', רוצה שמישהו יגיד לה איך להתלבש ואיך לקיים את רצון ה'! ולכן הרבנים, שמקדישים את חייהם לתורה ולבירור ההלכה ורצון ה', מעבירים הלאה את ידיעותיהם.
34
מתירנות ערומה
שמעון | 13-10-2019 9:51
הלבוש הערום של בנות וגם בנים הוא גס וולגרי בנות ילדות ונשים לא מתלבשות. להפך הכל כדי לא להתלבש ולהבליט. ההופעה בצקשורת הסגידה אלכהול. כולם תרבות זולה .
נכון,
שאול | 14-10-2019 12:59
אבל הנושא פה אינו הבעיות שלהם
35
בעיה רצינית
דקלה | 13-10-2019 9:55
הבעיה הכי גדולה עם הפוסט של הרב אבינר זה מה שהוא אומר בעצם על הגברים...לפי תפיסתו גבר ממוצע לא יכול לעמוד בפני הפיתוי של ילדה בת 12.אחרת מה כל ההחמרות האלו? מסתכלת על הבת שלי ובא לי להקיא מהמחשבה
36
פבלו רוזנברג
נועם | 13-10-2019 10:31
הראפ של פבלו רוזנברג זה לא לילדים
37
צ'רקסים וקווקזים
נועם | 13-10-2019 10:31
צ'רקסים וקווקזים מוסלמים
38
מוות למחבלים
נועם | 13-10-2019 10:58
מוות למחבלים
39
יזהר אשדות
נועם | 13-10-2019 10:59
הראפ של יזהר אשדות זה לא לילדים
40
שלום חנוך
נועם | 13-10-2019 11:25
הראפ של שלום חנוך זה לא לילדים
מאיזה מוסד ברחת
חומר חזק | 13-10-2019 15:06
נועם סגרו את הבסטה, שחרר
41
במקום היפה ביותר בעולם היו שופכים דם בע"ח?
הררים ממנו? | 13-10-2019 15:25
הררים ממנו?
42
תמוה
רמי | 13-10-2019 16:50
הרב לביא תגובתך תמוהה לביקורת על הרב אבינר בטענה כנגד הצד השני ואתה מתחמק.כבר בשנת 2002 הוגשה תלונה נגד הרב אבינר בנושא של בינו לבינה.ואני תמיד חושד באלה שמקדשים את הצניעות ודי לחכימא
43
זו הרמה של הציונות הדתית היום ?
אני | 13-10-2019 21:52
אחד מתעסק בחצאיות של ילדה בת 12 והשני משווה רבנים לספר צמרת. אימרות כמו ״מתירנות ממאירה״ רק אומר שהציונות הדתית היום לא באמת מסוגלת להתמודד עם החילוניות. כי אחרת מה המשמעות של ״הממאירה״ ?
44
לא הבנת כלום.
עדי | 13-10-2019 23:50
ובכן, הגאונות של היהדות תמיד הייתה ביכולת לתרגם עקרונות רעיוניים לפרקטיקה מעשית. כלום, פשוט כלום לא הבנת. שכחו היהודים יהדות מהי.
45
אתה תיתבע על זה ותלך לכלא
אישה! | 14-10-2019 0:10
תתבייש
46
אל תכפו עלי
מי אתה שתגיד | 14-10-2019 1:20
אעשה מה שבא לי
47
מאמר מאיר עיניים, במיוחד לנשים ו"ליברלים".
ישראלי | 14-10-2019 9:01
גילוי נאות - גם אני התעצבנתי מהלכות הצניעות הספרטניות המוגזמות ומהתפיסה הקיצונית על גבול חולנית שהן מבטאות. מאידך - מאמר זה מציב מראה כנה ונוקבת של המציאות הכה קשה ומפחידה בעולם החילוני בכל מה שקשור להחפצת נשים ובנות מגיל אפס כמעט וכולנו יודעים כמה בעיות אישיות וחברתיות זה מייצר בלי סוף. בשורה התחתונה - כותב המאמר מציג את הדברים בפרופורציות מציאותיות והוא צודק בהחלט.
אתה לא מכיר העולם החילוני
שאול | 14-10-2019 13:03
העולם החילוני לא אחיד, יש חלקים המתייחסים למיניות בצורה מעוותת,כמו במגזר הדתי
מראה מעוותת
דני החילוני | 14-10-2019 11:16
אני חילוני, התמונה שמתוארת כאן חוטאת למציאות. בנות חילוניות זוכות לכבוד, הן פועלות מתוך בחירתן העצמית. לא נאלצות לנהוג לפי מה שקבעו להן גברים שהלך המחשבה שלהם מוטה, ואינו לטובת הנערות אלא לשם האדרת שמם כאילו בשם הדת היהודית. הנשים הדתיות ובמיוחד החרדיות מושפלות תדיר, כאילו שאינן יכולות לדאוג לעצמן -חבל.
48
יש בעיות ב'צד השני'
שאול | 14-10-2019 12:51
אך זה לא חכם להפנות הזרקור לצד השני ולהתעלם מבעיותיך,חייתי בחברה השוודית, שם אין צורך לפרסם הנחיות......כמו בכל חברה דתית, חסר פה חכמה יושר אומץ ופתיחות, לבדוק את בעיותינו
49
אדם כותב שטויות והתשובה שלך שגם אחרים לא בסדר
א | 14-10-2019 16:32
בוגר...בוגר עוד עשרים שנה תפלוט שטויות כמו המורה הרוחני שלך.... רק שכחת לספר על הסמים של החילונים
50
תרצה או לא תרצה דרך התורה הכי רצויה
אחד העם | 15-10-2019 9:10
ולא להקצין. דרך שההורים גידלו אותנו. ודרך ארץ קדמה לתורה.
51
הרב אבינר לא מתרגש מהסערה
דבורה | 15-10-2019 9:57
הוא הולך עם האמת שלו
52
דברים נהדרים, אך לוקים מעט ב-whataboutism
אמונה | 15-10-2019 11:02
חלק מהתגובה אינה מתייחסת לגוף העניין, אלא תוקפת את הצד השני, שזו שיטה בעייתית בעיני. זה הולך בערך ככה: אנחנו עשינו משהו לא בסדר? אבל רגע, תראו כמה הצד השני גרוע! במקום להתייחס לגוף העניין, הוא מסב את תשומת הלב לחיסרון של השני. הסחת דעת ותו לא. העובדה שיש מתירנות בצניעות אצל החילונים אינה מצדיקה דבר שאינו טוב אצלנו, הגם שהוא באותו הנושא.
אני הבנתי שהוא מדבר על המגזר הדתי לאומי
ר.כ | 23-10-2019 21:59
אני חושב שהוא מדבר במתירנות לא אצל חילונים אלא דווקא בציבור שלו שזה הציבור הדתי לאומי אם יש דבר כזה היום. כיום במגזר הזה נושא צניעות פרוץ לחלוטין בדיוק כמו אצל יהודים לא שומרי תורה ומצוות. זה עצוב לראות. והעליהום שעשו על רב מורה הוראה ופוסק הלכה מראה את היחס האמיתי לרבנים שלו, לפוסקי הלכה כולל עד השולחן הארוך, הראשונים והגמרא עד משה רבינו עליו השלום. וכן זה מורה על רמה יירודה באמונתם בקב״ה ובתורתו לראות אותם ככה מדברים על רב שנחשב פוסק הלכה גדול בציבור. מגיע הרב יוני לביא ומזכיר לכולם להירגע קצת. לזכור שהם ״אמורים״ להיות יהודים דתיים- דהיינו ״יראי שמיים״ ו״שומרי תורה ומצוות״ ואומר להם שהם חבורה של צבועים. דתיים אבל מדברים ומתנהגים כמו חילוניים.
מסכימה איתך
תהילה | 23-10-2019 15:36
זה בדיוק מה שעלה בראש שלי.
53
כל הכבוד לרב יוני המדהים!!,
ג | 15-10-2019 12:33
זה הדרך של הציונות הדתית!!
54
כל מילה בסלע!
רוני | 15-10-2019 13:14
הבעייתיות היא במתירנות של ההורים של הדור הצעיר. ההורים בגילאי 30-40 שעסוקים בלטפח קריירה וגוף וכסף בשביל האגו שלהם. משדרים לילדים שלהם שהכל סובב סביב כסף ומיניות ומי מצליח לטרוף הכי הרבה הכי מהר. ילדות מסתובבות חצי ערומות ברחובות. ילדים מקיימים יחסי מין בלי לכבד את גופם. אלפי הפלות מדי שנה (רק בצהל 1000 הפלות מדי שנה). שכחנו את הכבוד לגוף האדם. רגישות וחברות אחד לשני. רצון משותף להקים משפחות. היום הכל אינסטנט. ובריחה מהמציאות. התעסקות בריגושים חד פעמיים. זה מוביל לריקנות ולכאב.
55
יפה אמרת
יפה | 15-10-2019 17:17
אמת ויציב ונכון
56
באמת?!
צוצלי | 16-10-2019 20:29
<הרבנים הם בסך הכול צינור להעביר את ההלכה היהודית ואת דבר ה' אלינו> כלומר יש להם דיבור ישיר לה'?! היש קשקוש גדול מזה? רב הוא בסהכ בשר ודם שלמד קצת ובעיקר פירש את התורה. המושג הזה שנקרא סמכות רבנית כבר יצא מכל פרופורציה ומנוצל לרעה עי חבורות של טיפשים ותומכים.
57
איףףף נמאס מכם כל הרבנים הסוטים
אל נקם ושילם | 17-10-2019 1:25
ילדה בת 5 מחרמנת אתכם מרפק - כן,, העור האפור והמקומט באמצע היד - מחרמן אתכם כתף - סופר מחרמנת אתכם שיער טבעי - מחרמן אתכם גם אם הוא ליפה מכוערת ברך, הפינה העגולה והשמנה והמגושמת באמצע הרגל מחרמנת אתכם בגלל זה אלוהים הורג בילדכם. כל הזמן ילדים מתים אצלכם. באסונות מכל הסוגים, ברעל , בהדברה, בברקים, במחלות, בתאונות דרכים . לא הגיע הזמן לוותר על החרא הזה שנקרא דת ולצאת לאור? תחזרו בשאלה לפני שגם הילדים שלכם יענשו משמיים. ראו הוזהרתם
58
יהדות
יהודי | 17-10-2019 9:44
בתו של מלך מלכי המלכים צריכה ללכת בצניעות.כל דרך אחרת זרה ליהדות.
59
צניעות שווה לא לקיים יחסי מין
אבי | 17-10-2019 10:17
צניעות אמיתית , אל תקיימו יחסי מין וכך תקטינו את מספר הסוטים.
60
רק ביבי
רק ביבי | 20-10-2019 13:30
רק ביבי
61
מהיכן הביאו את האיש הזה (אבינר).
צייני | 20-10-2019 17:30
הוא יודע איפה הוא חי?!
62
יפה כתבת
חרדית | 22-10-2019 9:06
דברי טעם
63
בעתיד לא יהיו דתות
יהוה | 23-10-2019 1:16
ברגע שלא תהיה דת וחוק דתי הבנות יחליטו לבד האם ללכת צנוע או לא ואף גבר לא יגיד להן מה הן צריכות לעשות או לחשוב...
64
ליוני לביא -
תהילה | 23-10-2019 15:31
נאמר בתורה כה תאמר לבית יעקב.. רשי מפרש: בית יעקב אלו הנשים. דבר איתן בלשון רכה ו**בראשי פרקים**. כבר הורה הקבה לגדול הנביאים בישראל, משה רבינו, לא לדקדק עם נשים. זה לא נוח ולא נעים לנו. זה מציק ומכביד עלינו. מה שטוב בשביל גברים (דברים קשים ודקדוקים), יכול להיות הרסני בשבילנו הנשים. ואני יכולה להעיד על זה באופן אישי! מעבר לזה, אין לי שום עניין בנושא או להאשים מישהו. הנקודה הזו צריכה להיות ברורה. תודה על המאמר.