הרב אמנון בזק, מרבני 'הר עציון' מתייחס לעשרת הדברות לילדה הצנועה שפרסם הרב שלמה אבינר בעמוד הפייסבוק שלו, ואומר כי הדיבר האחרון ברשימה סותר באופן חזיתי את ההלכה.

הטור שפרסם הרב אבינר מסופר כביכול מפיה של ילדה בת כמעט 12, המקבלת על עצמה להיות "ילדה יפה בעיני ד', כלומר צנועה", כשהיא מתעלמת ממה שיגידו אחרים במשפחתה. בן היתר הילדה מקבלת על עצמה איסור לענוד עגילים ותכשיטים וקישוטים, חצאית רחבה המסתירה צורת הגוף "גם בהליכה גם בישיבה", קליעת צמות בלבד ללא פוני, שרוול ארוך עד כף היד .

אחרי שמספר רבנים בציונות הדתית מתחו בקורת על הדברים, הרב בזק מצידו מתייחס לדיבר האחרון ברשימה של הרב אבינר: "מבין 'עשרת הדברות' לילדה קטנה שפרסם הרב אבינר שליט"א, הכוללים חומרות קיצוניות בענייני צניעות, אני מבקש להתייחס דווקא ל'דיבר' האחרון, שאיננו רק חומרה, אלא הוא סותר באופן חזיתי את ההלכה, וזאת דווקא בעיתוי הנוכחי, ערב חג הסוכות. "בלי עגילים ובלי תכשיטים ובלי קישוטים. אלו עשרת הדברות שלי. וכך אני אשמח את רבונו של עולם'".

הרב בזק מסביר וכותב כי "אם רוצים 'לשמח' את ריבונו של עולם, הדרך היא על ידי קיום מצוותיו. בשלושת הרגלים ה' ציווה אותנו לשמוח, וכפי שציינו הרמב"ם והשולחן- ערוך, המצווה כוללת "לשמוח הוא ובניו ובני ביתו כל אחד ואחד כראוי לו", ובין היתר: "והנשים קונה להן בגדים ותכשיטין נאים כפי ממונו".

הפוסט של הרב בזק (צילום מסך)

הרב בזק מבהיר כי "לא רק שאין בכך פגם, אלא שיש מצווה על איש בערב החג לקנות בגדים ותכשיטים יפים לאשתו ולבנותיו, מתוך הכרה בכך ששאיפה ליופי ולאסתטיות הם חלק מן הטבע האנושי. כך גם הספיד דוד את שאול (המוזכר גם הוא בין 'עשרת הדברות' הללו, בהקשר אחר): "בְּנוֹת יִשְׂרָאֵל אֶל שָׁאוּל בְּכֶינָה, הַמַּלְבִּשְׁכֶם שָׁנִי עִם עֲדָנִים הַמַּעֲלֶה עֲדִי זָהָב עַל לְבוּשְׁכֶן".

עוד כותב הרב בזק כי "סימן שלם בשלחן ערוך מוקדש לסוגי התכשיטים השונים לעניין טלטולם בשבת, ושם נאמר: "והאידנא [=ובזמן הזה], נשי דידן נהגו לצאת בכל תכשיטין", והוסיף הרמ"א: "דעכשיו שכיחי [=מצויים] תכשיטין ויוצאין בהם אף בחול", ואף אחד ממפרשי השו"ע לא ראה בכך פגם כלשהו. תורת ישראל לדורותיה לא דיכאה את השאיפה הטבעית להיראות יפה ולא נלחמה נגדה. רק אחרי שקיימת הכרה כזו, אפשר ליישם את הערך של שמירה על צניעות ראויה בדרך אנושית מאוזנת".