בדק בית, פנייה לקהלים חדשים ומועצה ציבורית: הבית היהודי מפיק לקחים מהבחירות

בדק בית, פנייה לקהלים חדשים ומועצה ציבורית: הבית היהודי מפיק לקחים מהבחירות

כמסקנה מהבחירות בבית היהודי מציגים: תכנית חומש לציונות הדתית – פתיחת השורות לקהלים חדשים והקמת מועצה ציבורית רחבה. הסיבה: קהלים חדשים לא הגיעו ונשארו על ה"בייס" ופחות

בדק בית ושינויים יסודיים: הבית היהודי מפיק לקחים
  (צילום: רועי אלימה פלאש 90)

כחלק מהפקת הלקחים והסקת מסקנות משתי מערכות הבחירות שהיו השנה, הקים יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ צוות חשיבה, עליו פרסמנו בסרוגים לראשונה – שיבנה תכנית ארוכת טווח לבית היהודי בפרט ולציונות הדתית בפרט.

התכנית הגיע לאחר מחקר עומק, שהראה כי קהלים חדשים לא הגיעו ושם נשארו על ה"בייס" ופחות ממנו בבחירות האחרונות, בזמן שש"ס  לדוגמא הביאו כ- 60 אלף קולות חדשים בתוך חודשיים. לטענתם, הציבור נמצא בכל ערי הפריפריה אבל זה לא בא לידי ביטוי. ומשכך, יש צורך בחשיבה מחודשת איך מביאים קהל חדש/ ישן כמו אנשי פריפריה ודתיים ליברלים.

עם זאת, לא מדובר בסתירה בין התכנית לבין איחוד מפלגות עם האיחוד הלאומי או כל גורם פוליטי אחר, אלא לאחר מיצוב המפלגה מחדש ילח המשא ומתן להחיל מיזוג שכזה.

עוד באותו נושא

הבית היהודי מסיקה מסקנות מהבחירות ונערכת מחדש


14

בדק בית וברור מעמיק למיקוד מטרות ושינויים היסודיים

במכתב שנשלח לכלל הפעילים אומרים בבית היהודי כי "בסיום שנה בה הציונות הדתית מסכמת שתי מערכות בחירות מאתגרות ומורכבות ולאחר משבר פנימי ממנו יצאנו מחוזקים, כעת הבשילה השעה לקיים בדק בית וברור מעמיק בנוגע להמשך דרכה, למיקוד מטרותיה ולשינויים היסודיים שעל מפלגת הבית היהודי והציונות הדתית לעבור במטרה לקחת חלק משפיע במרחב הציבורי והפוליטי במדינת ישראל בשנים הבאות."

עוד הם מציינים כי כבר כעת ניתן לפנות אליהם על מנת להעלות רעיונות לסוגיות הליבה וכן להמליץ על מועמדים ומועמדות לחברות במועצה הציבורית. בשלב השני אומרים, "נפנה לאיחוד כולל של הכוחות הפוליטיים בציונות הדתית על מנת לממש את רצון הציבור ולמקסם את היכולת האלקטורלית של הציבור על שלל גווניו."

ח"כל עידית סילמן מסרה: "משימתינו להוות בית מייצג לכל הזרמים והגילאים מתוך ראיה כוללת ערכית של הציונות הדתית לכלל אזרחי המדינה של הכלה סובלנות ומצויינות. מדובר בתהליך עמוק ומשמעותי, באופן נייצר מפלגה אחת שרוב בנות ובני הציונות הדתית יוכלו להנות מהנהגתה והרגשת יצוג בציבורית בכלל ובכנסת ישראל בפרט."

מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך מסר: "חיבור הכוחות בציונות הדתית אינו מתחיל ונגמר בפוליטיקה. הוא תוצר של עבודת עומק שמציבה את האתגרים והמשימות של הציונות הדתית לעשור הקרוב. הפקת הלקחים וההערכות להמשך מתבצעת בשני מישורים: המפלגתי והציבורית. במקביל לסיום עבודתה של המועצה הציבורית ושרטוט מפת הדרכים, נפנה לאיחוד של כלל הכוחות הפוליטיים בציונות הדתית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
חבירה מושכלת
נתון חשוב | 07-10-2019 19:38
עוצמה יהודית קיבלה בבחירות האחרונות 84 אלף מצביעים למרות הקמפיין המטורף נגדם. אני מאמין שבפועל היו להם 4 מנדטים ויותר... אבל גם אם נניח שהם איבדו 40 אלף בגלל הקמפיין נגדם, זה אומר שיש להם 124 אלף. בנוסף יש את החבדנקים ששווים עוד 30 אלף, שיצביעו להם במידה ויקבלו מקום ראוי... לסיכום:במידה והבית היהודי יחברו לעוצמה יהודית ויתנו להם מקום ראוי, הם יקבלו 150 אלף בוחרים נוספים. סדר הרשימה לכנסת הבאה: בית יהודי:1,3,4,6,7 עוצמה יהודית:2,5,8,9. סמוטריץ לא מוסיף/מוריד כלום, הוא יתאדה ויעלם, ולכן החבירה אליו מיותרת ומזיקה. לעומתו, איתמר בן גביר יתנהג תמיד ביושר והגינות, מילה שלו זה מילה.
שולחן ערוך
חיים | 07-10-2019 21:40
מי שחושב שלשים בראש מפלגה דתית חילונית מחללת שבת זה בסדר, צריך לבדוק איזה מן דתי הוא. מי שחושב שמותר להשתמש בספינים(שקרים) על מנת להשיג מנדטים צריך לבדוק איזה מן דתי הוא?! לדעתי ולדעת האנשים שפגשו את איתמר, גופשטיין ושאר הצדיקים של עוצמה יהודית, הם הרבה יותר ציונים ודתיים מכל הרשימה של המאפיה של עסקני המפזל.
אתה חי בסרט
נכדה לניצולי שואה | 07-10-2019 21:23
שילוב עם הכהניסטים ניסינו, זה הוביל לחמישה מנדטים. מי שחושב ששילוב כוחות עם בן אדם שתולה בגאווה תמונה של ברוך גולדשטיין בסלון יהיה לציונות הדתית מקור ישועה מנותק לחלוטין מהמציאות. מי שתומך בגזענים כאלו צריך להסתכל טוב טוב במראה ולכפר. למזלכם זה הזמן המתאים בשנה
2
נו באמת
דרוש שינוי יסודי | 07-10-2019 19:44
כל עוד אלה האנשים שמייצגים את המפלגה לא יהיה שינוי
מטבע מתחת לפנס.כנועים וקנויים.אין מנהיגות אמת
לא צריך להתעמק. | 07-10-2019 20:57
התנהלות הנהגת הסרוגים ב8חודשים האחרונים , ב2 המערכות אינה עפי חזון הרב הראיה זצל. וכן גם באירגוניזציה. חבל. חתימה טובה.
3
במפלגה מתוקנת
מוטי | 07-10-2019 19:45
ראש מפלגה שכשל מתפטר. הרב רפי פרץ השיג בבחירות האחרונות 2 מנדטים לבית היהודי(מפדל), הוא לא לוקח אחריות... לא מודה שנכשל, והגרוע מכל שהוא מתפטר מתפקידו ונאחז בקרנות המזבח. כמוהו ניר אורבך שלא לוקח אחריות ומתפטר. יש פיתרון אחד:פריימריז כללים לציבור הדתי. כל מי שרוצה(עוצמה, בית יהודי, תקומה) יתמודד, הגיע הזמן להחזיר את הדמוקרטיה, נמאס מוועדות קומבינה של עסקנים/רבנים/מקומבנים ושאר מיני ירקות...
רפי חייב להתפטר
חחח | 07-10-2019 20:03
ראש מפלגה שכשל מתפטר. הרב רפי פרץ השיג בבחירות האחרונות 2 מנדטים לבית היהודי(מפדל), הוא לא לוקח אחריות... לא מודה שנכשל, והגרוע מכל שהוא לא מתפטר מתפקידו ונאחז בקרנות המזבח. כמוהו ניר אורבך שלא לוקח אחריות ומתפטר. יש פיתרון אחד:פריימריז כללים לציבור הדתי. כל מי שרוצה(עוצמה, בית יהודי, תקומה) יתמודד, הגיע הזמן להחזיר את הדמוקרטיה, נמאס מוועדות קומבינה של עסקנים/רבנים/מקומבנים ושאר מיני ירקות...
4
קהלים חדשים?
ניסן | 07-10-2019 20:06
אין סיכוי שיבואו החרדלים הרסו 1. את הממד 2. את בני עקיבא 3. את צהל ויצרו את ההפרדה מי הוא לייט ומהי צדיק ואחר כך בוכים למה עזבו לימין החדש / כחול לבן ליכוד רק לא לכם פרץ את סמוטריץ את יוגב שכנעתם אותנו שאנחנו הלייטים לא מספיק טובים עבורכם ואם כך נצביע למי שיודע לקבל אותנו
5
גברת סילמן
משה | 07-10-2019 20:17
אם גברת סילמן עדיין שם, סימן שלא הפנמתם כלום.
6
בלי סמוטריץ!!!!על כל 1 שהוא מביא,הוא מרחיק 10
מאיר | 07-10-2019 20:25
סתם נוד נפוח שהשתלט על תקומה ודרכה על האיחוד הלאומי ומשם השתחל לבית היהודי
7
תוך שבועיים
mch | 07-10-2019 20:25
ממנוי הוועדה עשו מחקרי עומק וכבר יודעים מה ואיך לתקן.... עד ההפתעה בבחירות הבאות. נפתלי בנט ניסה לפתוח את השורות בעטתם בו עד שברח מכם. גרדו גרדו בבייס שלכם והעלו משם את זבולון אורלב. כעת שבנט איננו הוא מרגיש בבית.
8
דבר ראשון שצריך לעשות
משה | 07-10-2019 20:45
להעיף את כל מי שבתמונה:רפי, אורבך וסילמן שגנבה את המנדט של איתמר. לאחר מכן לערוך פריימריז מסודרים, בלי ועדה מסדרת ומחקרי עומק מפוברקים.. עוד רגע בחירות, למה אתם לא עורכים פריימריז?! מה התירוץ הפעם?! רפי העניו מכל אדם לא מסכים להתפנות?! דווקא בפינוי בגוש קטיף, הוא רקד כמו משוגע...
9
נערת הבושם
נפתול תעלול | 07-10-2019 21:04
המחקר עומק היה מהיר. סמוטריץ אמר שהוא רוצה חבירה, כי לבד הוא מקבל רבע מנדט של ערוץ התעמולה... הבית הסמרטוטי עבדו כל הלילה על מחקר העומק שלהם. סמוטריץ עקץ אתכם וקיבלתם 2 מנדטים. עשיתם מחקר עומק לפני שחברתם לגברת המבושמת?! עשיתם מחקר עומק לפני שזרקתם את עוצמה יהודית?! עשיתם מחקר עומק לפני שהרסתם את כל גוש הימין?! תעשו טובה לעצמכם ותעופו לנו מהעיניים, חבורת סמרטוטים עלובים.
10
מנהיגות
ישראלה | 07-10-2019 21:45
בראש ובראשונה אשה חילונית ויפיפייה בהנהגה. הבוחרים הם גברים וזה משפיע ובמיוחד שהיא חילונית ואפשר ממש להסתכל. וגם הסרטון עם השמלה והמדרגות כשר למהדרין
11
איילת שקד לא סיפקה את הסחורה
משה | 07-10-2019 21:53
בפעם הבאה צריך לשים בראש המפלגה דוגמנית ליגה א'. בר רפאלי מקום 1 חתימה:של אלף רבנים. כתבות של פלפולי סרק למה זה מה שנכון צו השעה וכו'...
12
המשיכו לתמוך ברבנות הראשית המושחתת....
יאיר | 08-10-2019 0:51
התמיכה ברבנות הראשית שמביישת שם שמיים, נגועה בשחיתות, נפוטיזם, שוחד ומרמה, היא אחת הסיבות מדוע הרבה אנשים טובים לא מצביעים לכם.
13
הוא יתן כסף לישיבות אור עציון,שדרות ובית אל
תזהרו מסמוטריץ | 08-10-2019 7:47
ופתאום הרבנים דרוקמן ,מלמד ופנדל ,ילחצו על הבית היהודי להתאחד עם סמוטריץ,ואז סמוטריץ יזרים כספים לכל הישיבות,וישתלט על הבית היהודי וידיח את הרב פרץ,ואת מוטי יוגב,עע הדחת אורי אריאל.
14
בן אדם מה לך נרדם
אליהו | 08-10-2019 8:10
בן אדם , מה לך נרדם ? תרדמה נפלה על ישראל ועל רבניה . אין כוונה להתוודות על הפשעים של ייצוא צבאי למדינות רצחניות.אין בושה , ואין חמלה. תרדמה שפירושה ,שאסור לערוך חשבון נפש על הפשעים הגדולים ולשאול מי אנחנו ? מחר יום כיפור. הרבנים לא ידברו בבתי הכנסיות על האיסור לסייע לרצח עם ופשעים נגד האנושות.הם יתעלמו , פשוט יתעלמו. מסכן העם היהודי שהרועים הרוחניים לא רגישים לפשעים מחרידים. לא רבני ישראל הם כי אם רבני השתיקה ,והבית היהודי שותק . חרפת השתיקה . ולמרות שתיקתם רווח והצלה יבוא לנו ממקום אחר . נפעל , לעורר עם , להעצים עם שיהיה מסוגל להביט במראה .לערוך חשבון נפש ולהשיב עם לאהבת האדם שבו. ולחמלה שבו. עם ישראל - אהבת ישראל ואהבת האדם - אהבה אחת . כי כולנו נבראנו בצלם אלוקים .
15
דרכה של הציונות הדתית
אבידן | 09-10-2019 8:25
כחילוני בן ההתיישבות העובדת , הציונות הדתית חשובה בדת ובציונות , לצערי הדת אינה מקרבת עוד אלא פוערת פערים ומקצינה והלכות אשכנז המחמירות מגרשות ופוגעות , הציונות שעליה גדלתי העבודה וערכיות העבודה הפכו למשיחית ואלימה אשמח אם גם נושאים אלו שהעלה חילוני מקיבוצי העמק תלקח בחשבון