נבהלים מכיפור? 10 טיפים שיעזרו לכם לעבור את הצום בקלות

ארוחות קטנות, כמויות מים מדויקות והכנה נכונה יכולים להפוך את הכיפור שלכם להרבה יותר קל ומועיל. אז איך מתכוננים כבר מהיום? ומה לא אוכלים בסעודה מפסקת? הכתבה שתסדר לכם את הצום

בלי כאבי ראש: כך תתכוננו נכון לצום כיפור
  (צילום: שטארסטוק)

לא תאמינו עד כמה הכנה מוקדמת נכונה ליום כיפור, יכולה לעזור לכם לאורך כל הצום. ארוחות קטנות, הימנעות ממאכלים בעיתיים וכמויות מים מדויקות יכולים להפוך את הצום שלכם להרבה יותר פשוט לביצוע.

אז אם אתם רוצים לבקש מחילה וכפרה בלי כאבי ראש וכאבי בטן מיותרים, הכתבה הזו היא במיוחד בשבילכם.

איך ניתן להתכונן אל הצום כבר מהיום? 

1. מים במידה הנכונה – יום לפני הצום מומלץ לשתות ליטר וחצי עד שני ליטר, לא יותר ולא פחות.

אם אתם לא מצליחים לשתות כמויות כאלה של מים, אפשר לשתות מיץ פירות טבעי ותה צמחים. כמובן בנוסף למים ולא במקום. עשו כמיטב יכולתכם להגיע ליעד הליטר וחצי.

2. להפחית קפאין – הגורם הראשון לכאבי הראש בצום הוא הקפאין. יש להפחית את צריכתו בהדרגה החל מהיום, ברגע שמפחיתים בבת אחת ביום הצום את צריכת הקפאין נוצרים כאבי ראש חזקים וערפול לא נעים. אז כמה שפחות קפה וקולה (במיוחד הגורמת לשתן מוגבר ולאיבוד נוזלים) יעשו לכם רק טוב לצום.

תפחיתו בקפאין (צילום:שטארסטוק)

3. סוכר – יום לפני הצום יש להימנע כמה שיותר מסוכר ואכילת דברים המכילים סוכר. צריכת סוכר שעבר תהליך תעשייתי כגון: סוכר לבן/ חום גורם להגברת האינסולין בדם שהוא האחראי המרכזי לרצון העז ביום הצום לדברים מתוקים.

4. פחות מלח – הגורם השני שיש להפחית באופן כללי ולא רק בגלל הצום הוא המלח. אחד התכונות הבולטות שלו הוא צבירת נוזלים ועקב כך גורם לצימאון מוגבר. אז תתחילו להיפרד מכמויות המלח עוד היום.

סעודה מפסקת

5. אל תעמיסו – בגמרא נכתב כי 'כל האוכל בתשיעי, מעלה עליו הכתוב כאילו צם תשיעי ועשירי', אחד הפירושים והסיבות לכתוב זה הוא שעצם ריבוי באכילה לפני הצום מגבירה את העינוי בצום עצמו ולכן נחשב כאילו התענה פעמיים. לכן כלל הזהב ששווה לכם לאמץ לאורך כך הדרך הוא לא להעמיס על עצמכם אוכל.

עוד באותו נושא

פשוט ומשביע: 4 מרקים שיכינו אתכם לצום

הקפידו לאכול ארוחות קטנות כל שלוש שעות ולשתות בין לבין מים וגם בסעודה המפסקת לשמור על איפוק ולא לאכול כמויות אוכל ומאכלים שיגרמו לכם להרגיש כבדים ומלאים ברמה קיצונית.

ארוחה נכונה תשאיר אתכם שבעים (צילום:שטארסטוק)

6. ארוחות מגוונות – לאורך היום, חשוב להרכיב תפריט הכולל חמישה סוגי ירקות ועלים ירוקים, דגנים מלאים (לחם מקמח מלא, קינואה, אורז מלא ועוד), חזה עוף בגריל ללא שמן וכמה שפחות מלח ודברים כבדים לעיכול (כגון בשר רווי שומן).

7. וותרו על מאכלים שיעשו לכם בעיות – חריף, מטוגנים, חמוצים, קטניות וכל דבר הגורם לכם לצרבות, גזים ולתחושה לא נעימה- ממש לא צריכים להיות חלק מהתפריט בסעודה מפסקת ובארוחות במהלך היום.  אין צורך שתסבלו בצום מתסמינים נוספים בנוסף לרעב.

8. העדיפו דגים – בשר ועוף באופן כללי לא מומלצים לאכילה בסעודה המפסקת עצמה, במקום זה עדיף לאכול דג. מומלץ לבחור דג סלמון או דג טונה המתעכלים בצורה מאוד טובה בגוף ומשאירים תחושה נעימה ולא מכבידה.

9. אמצו דגנים מלאים – כדי להישאר שבעים לאורך זמן רצוי לאכול דגנים מלאים, שמתעכלים בצורה טובה ואטית בגוף ומעניקים תחושת שובע לפחות עד הבוקר. אז במקום לחם לבן העדיפו לחם מחיטה מלאה ובחרו לתוספת בסעודת המפסקת באורז מלא.

אורז מלא ישאיר אתכם מלאים לאורך זמן (צילום: שטארסטוק)

10. וותרו על קינוח- סעודה מפסקת לא צריכה הדרן, אז אל תסיימו אותה עם קינוח מתוק. כי מתוק גורר מתוק ובטח לא תרצו כל הצום חשק מטורף למשהו מתוק. גם פירות עדיף להשאיר לארוחת ביניים ולא לסוף הארוחה.

הסכנה בכדורים להקלת הצום

חוץ מההכנה הגופנית החשובה, מוצעים כיום בשוק לא מעט כדורים להקלה בצום. אם החלטתם לקחת מכל סיבה כדורים אלוף חשוב שתבדקו את החומרים שהם מכילים. למרות שעל הכדורים להקלת הצום רשום שהם עשויים מחומרים טבעיים, חשוב שתבדקו אם הם מכילים 'טלק'.

במידה והם מכילים טלק הנטורפתית שרה בר אשר ממליצה לכם לא להכניס אותם הביתה וכל שכן לגופכם. מפני שהטלק חשוד לאחרונה כחומר מסרטן ולכן העדיפו להקל על עצמכם את הצום בעשרות דרכים אחרות ובריאות יותר.

===============

הטיפים באדיבות הנטורפתית  שרה בר אשר

 

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גם לא לצום עוזר
דור | 08-10-2019 8:10
זה מאוד חשוב לעזור לאנשים ולהיות בן אדם חיובי.