"יש הרבה עבודה": החל המשא ומתן לממשלת אחדות - סרוגים

"יש הרבה עבודה": החל המשא ומתן לממשלת אחדות

ראש הממשלה ובני גנץ נועדו ב- 4, אך המשא ומתן האמיתי מתחיל עם פגישתם הצוותים מטעם הליכוד וכחול לבן. המטרה של השניים: לבחון רצינות הצד השני לכינון אמיתי של ממשלת אחדות

"יש הרבה עבודה": החל המשא ומתן לממשלת אחדות
  (חיים צח/ לע"מ)

יו״ר צוות המו״מ של הליכוד השר יריב לוין ויורם טורבוביץ׳ מטעם כחול לבן נפגשו היום (שלישי) לתחילת המו״מ על ממשלת אחדות בכפר המכבייה. הפגישה מוגדרת "כשיח ראשוני" בלבד, לאחר שמקורות בשני הצדדים לא מביעים אופטימיות רבה ואומרים כי הפערים גדולים לגישור.

בכניסה לפגישה ציין לוין כי "יש הרבה עבודה ויש מה לעשות. זה לא תלוי רק בנו, יש גם את הצד השני", כשהמטרה של השניים היא לבחון את רצינות הצד השני בהקשר לכינון אמיתי של ממשלת אחדות בהמשך לדחיפת הנשיא ריבלין.

יריב לוין בכניסה למו"מ (קרדיט: באדיבות המצלם)

אמנם נתניהו וגנץ לחצו ידיים, נועדו בארבע עיניים ושיגרו מסרים של אחדות, אך עם יציאתם מהפגישה מיהרו לשגר מסרים לבני בריתם הפוליטיים כי הם מחוייבים להם ולא יכנסו לממשלה בלעדיהם. גנץ הגדיל ואמר כי אינו מתכוון לוותר על ההובלה.

בעוד בכחול לבן הצהירו במהלך מערכת הבחירות על ממשלת אחדות חילונית ליברלית, נתניהו חתם כזכור על גוש חוסם עם המפלגות הימניות הדתיות – חרדיות של 55 חברי כנסת, מה שיקשה על קידום האחדות לאור הפערים הרבים.

הנשיא נמנע מלהטיל על אחד מהצדדים את מלאכת הרכבת הממשלה, במטרה שהשניים יגיעו להסכמה על הקמת ממשלת אחדות. עם זאת, השאלה העיקרית שמעיבה על השניים, היא שאלת "מי בראש", גם בני גנץ וגם בנימין נתניהו מעוניינים להיות הראשונים שיכהנו בראשות הממשלה. אך הפגישה המשולשת שהתקיימה ברוח טובה נראה שפתחה אפיקים מסויימים שלא נלקחו בחשבון עד כה.

במקביל החל מהבוקר לזרום  פרץ דיווחים על נסיונות הפירוק של החזית האחידה בימין. לפי טענות גוש נתניהו שהובאו בערוץ 12, אנשי כחול לבן מנסים לפורר את הבלוק הימני בכל דרך. אך בליכוד מכחישים ובתגובה רשמית אמרו: "נתניהו אמר לגנץ ולנשיא שצות המו"מ ייצג את כל מפלגות הימין, ולא רק את הליכוד".

עוד באותו נושא

הליכוד: "תדרוכים כוזבים, לזרוע פירוד במחנה הימין"


3

לטענת בכירים בכחול לבן, במהלך הפגישה נתניהו לא הפגין שום עניין בגוש הימין, אלא רק בשאלת הרוטציה. עוד מערוץ 12 דווח כי "בין המסרים שהעביר להם גורם בכחול לבן ביממה האחרונה, הוא שנתניהו לא הזכיר אתכם בפגישה וכדאי שתפרשו לפני שהוא יבגוד בכם".

בליכוד יצאו נגד "התדרוכים הכוזבים בתקשורת", וטענו כי "מטרתם לזרוע פירוד במחנה הימין ולהכשיל את המאמצים להקמת ממשלת האחדות".

בסביבת נתניהו אמרו אמש לסרוגים, לאחר סיום הפגישה כי אין לימינה והחרדים מה לדאוג. גם בימינה נשמעו הערכות דומות, אך מסופקות לגבי ההמשך של המשא ומתן במידה ויבשיל מול כחול לבן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כחול לבן , נתניהו מסובב אותכם ,הוא רמאי ושקרן
שלמה | 24-09-2019 12:45
כחול לבן , אין לתת אימון בנתניהו וחבריו המושחתים , לא להסכים לרוטיציה ולא לממשלה עם חרדים ,סחטנים ומשתמטים . שודדי הקופה הציבורית , את נתניהו העם צריך להפיל בהפגנות רחוב של העם .
צודק חלקית ביבי יטחן את הכושלאמאשלהם
מלי.. | 24-09-2019 13:16
כי הם אידיוטים והוא גאון ... הם ארכידבלים רודפי בצע בני תערובת משומדים והוא מלך.
שלמה יא דפקט
אביגדור | 24-09-2019 13:14
עושים לכם טובה ג'נטלמנית, אתם אנשי גנץ ולפיד - חוץ מאחדות בשנאת נתניהו, אין לכם כלום להציג, ומה להציע, אוסף של דפקטים מושפעי מדיה וכפויי טובה. אז מציעים לכם את הצעת חייכם, במקום שתצטרפו, אפילו שאתם אפסים דפוקים, בלי ניסיון, ובלי חזון, אתם עוד מתמקחים??? תגידו תודה ותסתמו. ההזדמנות הזאת לא תחזור. והלוואי שתמשיכו להתעקש ולהתמקח. כי ממש אפילו פירור, לא מגיע לכם.
2
"אחדות"
Sas | 24-09-2019 13:51
שביבי יעשה אחדות עם ליצמן ואריה דרעי שישמרו עליו שיתפללו בשבילו בחינם גם ככה אם ירצה ה' ויצא המרצע מין השק נראה אותם מאחורי סורג ובריח העושים כן בממשלתו של הקבה בביתו עונשם יהיה כפול ומכופל ללא רחם ופדיון רוצים בית 'בתחתונים' תשלמו
3
איך ימינה תדבר עם יד ימינו של אריאל שרון, טורבובית
בארי | 24-09-2019 14:02
ראיתם מי מנהל את המו"מ של כחול לבן? ראש הלשכה, של ממשלת אריק שרון, יורם טורבו טורבוביץ' , אתמאאה. מדברים איתו?