פגישה משולשת אצל הנשיא: "צעדנו צעד משמעותי" - סרוגים

פגישה משולשת אצל הנשיא: "צעדנו צעד משמעותי"

לאחר כשעה בה דנו רה"מ, יו"ר כחול לבן ונשיא המדינה, יצא ריבלין מהפגישה על מנת שהשניים ימשיכו לדון באפשרויות שעל הפרק ב- 4 עיניים. ריבלין: "העם מצפה מכם לפתרון, לא העת לחרמות"

author-image
פגישה משולשת אצל הנשיא: "צעדנו צעד משמעותי"
  (קרדיט: חיים צח/ לע"מ)

בתום יומיים של המלצות, נשיא המדינה כינס הערב (שני) בלשכתו לפגישה משולשת את ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ. לאחר הפגישה אמר: "צעדנו הערב צעד משמעותי, וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים".

לאחר כשעה בה דנו השלושה, יצא ריבלין מהפגישה על מנת שיוכלו הצדדים להמשיך לדון באפשרויות העומדות על הפרק ביניהם, והשניים נועדים בארבע עיניים.

בפגישתם הבהיר הנשיא לשניים כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה, ועל כן, מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד.

ריבלין הדגיש כי בעיניו המצב הנוכחי בו מכהנת ממשלת מעבר ישנה "פגיעה חמורה באזרחי ישראל". פנה ישירות אל השניים ואמר כי "העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות".

עוד באותו נושא

פגישה משולשת: נתניהו וגנץ אצל הנשיא


5

ריבלין שמכוון לממשלת אחדות, טען כי "ממשלה משותפת ושיוויונית אפשרית, היא יכולה וצריכה לבטא קולות שונים ומגוונים בחברה".

עם זאת, בפגישה עלו גם החלופות האפשריות, בניסיון להגיע לנוסחה שתהיה מקובלת על כל הצדדים. על פי ההערכות, הנשיא ימנע מלהטיל על אחד מהצדדים את מלאכת הרכבת הממשלה, במטרה שהשניים יגיעו להסכמה על הקמת ממשלת אחדות. עם זאת, השאלה העיקרית שמעיבה על השניים, היא שאלת "מי בראש", גם בני גנץ וגם בנימין נתניהו מעוניינים להיות הראשונים שיכהנו בראשות הממשלה.

בתוך כך, השניים הגיעו עם חברי צוותי המשא ומתן של המפלגות; נתניהו עם השרים יריב לוין וזאב אלקין, וגנץ עם ד"ר יורם טורבוביץ' ושלום שלמה. המשלחות החלו במשא ומתן מחוץ לחדר.

בתום סבב התייעצויות השני היום, התברר כי לנתניהו יש 55 ממליצים, לעומת 54 הממליצים שהשיג בני גנץ, לאחר ש- 3 מחברי בל"ג הודיעו כי הם מסירים את תמיכתם. בכך, הרוב עבר לנתניהו . עם זאת, 8 חברי הכנסת של ישראל ביתנו לא המליצו על איש, אך נשיא המדינה הבהיר להם כי הם יכולים לשנות את דעתכם ולבוא ולהגיד על מי הם ממליצים עד שיטיל את המנדט. לדבריו, "אני לא יודע אם בסוף השבוע או תחילת שבוע הבא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
הגיע הזמן לאחדות. בימקום להיות ראשון
יוסי | 23-09-2019 22:56
שניכם מפחדים. תחשבו על מה שנכון לישראל - ביבי - תן לגנץ להיות ראשון ותקבל ממנו כל מה שתחלום לקבל משס ויהדות התורה. גנץ - אם אתה לא מסוגל לעשות אחדות עם ביבי - זוז הצידה ותן למי שכן יכול לעזור לעם ישראל.
2
לאט לאט
עופר כסיף | 23-09-2019 23:08
אנחנו הרשימה המשותפת נמליץ על גנץ ונשב בקואלציה ואינשלהה נחזיר את את המדינה אלינו לפלסטינים לאט לאט לאט לאט ובטוח
רמת אמינות
מ | 23-09-2019 23:28
->0
3
אנחנו הרשימה המשותפת נמליץ על גנץ נשב בקואלצי
עופר כסיף | 23-09-2019 23:28
אנחנו הרשימה המשותפת נמליץ על גנץ נשב בקואלציה ואינשללה סוף סוף נחזיר את המדינה אאלינו לפלסטינים כמו שאמר חברי טיבי המדינה היא שלנו לא שלכם לאט לאט לאט ובטוח
4
נשיא המדינה
רויטל | 24-09-2019 3:18
רבלין הגננת ירגיע את גנץ עם מוצץ
5
צעדנו את הצעד הראשון בקמפיין לבחירות השלישיות
תמים | 24-09-2019 8:03
לצערנו אין מצב לאחדות. בלי זה ובלי זה, זה פילוג ולא אחדות