בתום סבב ההתייעצויות: 55 לנתניהו 54 לגנץ - סרוגים

בתום סבב ההתייעצויות: 55 לנתניהו 54 לגנץ

סבב ההתייעצויות בבית הנשיא שהחל אתמול, הסתיים עם הגעת המחנה הדמוקרטי לנשיא המדינה שם המליצו על בני גנץ, שקד אמרה לריבלין: "צריך להסביר לראשי המפלגות להפסיק עם החרמות"

בתום סבב ההתייעצויות: 55 לנתניהו 54 לגנץ
  (צילום: הדס פרוש \פלאש 90)

לאחר שהיום הראשון הסתיים ביתרון קל לבני גנץ, היום השני לסבב ההמלצות בבית הנשיא החל הבוקר (שני), כאשר נציגי מפלגות יהדות התורה, ימינה, המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר פגשו את הנשיא ראובן ריבלין ויציגו בפניו על מי הם ממליצים להרכבת הממשלה.

לבסוף בתום סבב התיעצויות התברר כי לנתניהו יש 55 ממליצים, לעומת 54 הממליצים שהשיג בני גנץ.

מוקדם יותר אמר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין:"אתמול הלכנו לישון בידיעה שבה אנחנו קבענו שיש 46 ממליצים בתום היום הראשון על גנץ, ו- 40 על נתניהו. במשך הלילה התברר ש-3 הסירו את תמיכתם" אמר ריבלין בפתח הפגישה. סך הכל קובע הנשיא: 43 ממליצים על גנץ ו- 40 ממליצים על נתניהו. עוד התייחס ריבלין לשאלת המנדט השני וביקר גם את המהלך של בל"ד: "לפעמים אנשים אומרים לי דבר אחד ורוצים דבר אחר. מה שנקרא ׳הפוך על הפוך׳. זה דבר שאינו ממין העניין ואינו דבר מסודר".

צפו בשידור מיום ההמלצות:

יהדות התורה: "נמליץ על מי שהתחייבנו לפני הבחירות"

היום השני נפתח עם סיעת יהדות התורה, כשחברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני הגיעו לבית הנשיא. עם כניסתו למשכן אמר לתקשורת כי "נמליץ על מי שהתחייבנו לפני הבחירות".

כצפוי, ליצמן אמר כי "אנחנו ממליצים על בנימין נתניהו. אני בטוח שאף אחד מהרשימה וחברי הכנסת שלנו, לא יבוא בלילה ויגיד שהוא חוזר בו". ח"כ משה גפני הוסיף כי "עם מפלגות הימין אנחנו תמיד הולכים איתם, כי הציבור המסורתי נמצא בימין". ריבלין גם הגיב לתלונות שנשמעו מצד יהדות התורה על הקמפיין שהתנהל בבחירות נגד הציבור החרדי, והבהיר כי "זו הסתה חמורה".

ימינה: "לא ננהל מו"מ עם גנץ"

את סיעת ימינה ייצגו היו"ר איילת שקד, לצד הח"כים מתן כהנא ומוטי יוגב. בפתח הפגישה הנשיא אמר לחברי הסיעה כי "אני יודע שאתם מאוכזבים מתוצאות הבחירות, זה גלגל. פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה".

למרות קמפיין הגוועלד הנרחב של הליכוד, איילת שקד אמרה כי "אנחנו נמליץ כפי שהתחייבנו על ראש הממשלה נתניהו. נעשה מה שניתן כדי לעזור לו במלאכת הרכבת הממשלה". עם זאת, שקד הוסיפה ואמרה לריבלין: "אתה צריך להסביר לראשי המפלגות להפסיק עם החרמות, וגם היריבות האישית".

עוד הודתה כי לא תקום ממשלת ימין, כשלדבריה "רצינו להקים ממשלת ימין, אבל הבוחר חשב אחרת. נדרשת ממשלת אחדות". כשריבלין שאל האם המפלגה תנהל מו"מ עם מועמד אחר, שקד ענתה כי "אם תטיל את הרכבת הממשלה על בני גנץ, לא ננהל איתו משא ומתן. אנחנו נותרים מחוייבים לראש המחנה הלאומי".

יוגב הוסיף וקרא: "די לפסילות, כיהודי מאמין הקב"ה אומר לנו שצריך עכשיו אחדות וליצור את הממשלה הרחבה ביותר, יותר שמירה על סטטוס קוו". מתן כהנא ציין כי "יש ימין ויש שמאל, ועכשיו אנחנו צריכים ללכת ביחד", וזכה לתגובה מריבלין: "יש ימין ויש שמאל, אבל יש כאלו שלא יודעים שהם בימין ובשמאל".

עוד באותו נושא

הרשימה המשותפת תמכה בגנץ, ליברמן נמנע מהמלצה


11

בתום ההתייעצויות הראשונות אמש נרשמו 46 תומכים ביו"ר כחול לבן, לעומת 40 תומכים בלבד בראש הממשלה נתניהו. 8 חברי הכנסת של ישראל ביתנו לא המליצו על איש, אך נשיא המדינה הבהיר להם כי הם יכולים לשנות את דעתכם ולבוא ולהגיד על מי הם ממליצים עד שיטיל את המנדט. לדבריו, "אני לא יודע אם בסוף השבוע או תחילת שבוע הבא".

עם זאת, הבוקר נרשמה התפתחות דרמטית לאחר שהרשימה המשותפת ביקשה מהנשיא שלא להחשיב את חברי בל"ד בהמלצתם – ובמידה והנשיא יקבל את בקשתם, יהיו רק 43 תומכים בגנץ בשלב הזה ו-54 בסך הכל. המשמעות היא כי ריבלין יכול להחליט להטיל קודם את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו. מפלגות הימין הכריעו על המלצה לנתניהו,  אך במפלגות השמאל יכולים לעשות עוד תרגיל ולא להמליץ על גנץ ובכך להפיל את המהלך על כתפי נתניהו, חרף רצונו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
תיאוריית קשר
שמעון חוכמת ההמונים | 23-09-2019 11:51
ליברמן לא מקנא בך עשה שוב פליק פלק וחזור לבסיס האם שלך ובאמת אין גורם מבחוץ שמשפיע על הבחירות על פניו סברה הגיונית שלפוטין מפריע ביבי חזק בסוריה עשה חשבון שוב אם זה כך אתה מיסתכן בבגידה בביטחון המדינה או שפשוט תבגוד בפוטין ורגליך לא ידרכו יותר ברוסיה
אבוי ל'ימינה'' שבראשה צועדת רפורמית בבגדי בוז
תקע בשופר גדול | 23-09-2019 13:02
מרן הרב קוק זצ''ל לא ''מברך'' את ''ימינה'' בגלל האשה האדומה
2
עלבון
בנימין | 23-09-2019 11:51
אל איילת צריך לחבר מחדש אופרה עש עלובת החיים, של העם היהודי, היא בכלל יהודייה שפוייה ?
3
ארץ ישראל השלמה לנו
בורא עולם בכבודו | 23-09-2019 11:55
המלך בשדה! מלכות השם מתגלה!
4
סמוטריץ אשם
ימינה הפילה את הימין | 23-09-2019 13:05
סמוטריץ נרקומן כבוד,קנה תמיכה של מאה רבני שוחד.
5
תגובה לכתבה
ראובן מאירסון | 23-09-2019 13:07
גברת איילת שקד היקרה,את קוראת לנשיא שיאמר להפסיק עם החרמות בזמן שאת בעצמך מחרימה את בני גנץ ואומרת שלא תנהלי איתו משא ומתן,אז איפה כאן הצדק?את נוהגת אֵיפָה ואֵיפָה? אם כבר אז שכולם ידברו עם כולם ובאמת בלי חרמות
6
ממשלה
רמי | 23-09-2019 13:09
עמיר פרץ, רוצה למות גיבור יש לו אגו נפוח וכבר מחכה לו שליפת הסכינים בעבודה האבודה מפלגה אוכלת ראשיה!!!!
עמיר
נפתלי | 23-09-2019 13:28
עמיר פרץ הלך השפם הלכה המפלגה.זה מה שהמפלגה שווה ולא יעזור מי עומד בראשה . דרושים עשרה למנין .אתם עם אורלי שלא נספרת למנין רק ששה אכן מפלגה אבודה
7
לא הבנתי
משה | 23-09-2019 13:26
בלד הם אלו שהצביעו בעד פיזור הכנסת בעד היועץ מתניהו אנגלמן ובזכותם ביבי ירכיב את הממשלה.....איך הם בדיוק עוכרי ישראל?.....הם ציונים לפחות כמו שותפי הטבעיים ליצמן ודרעי...