פוטין לנתניהו: "חשוב לנו מאד מי ייבחר לכנסת" - סרוגים

פוטין לנתניהו: "חשוב לנו מאד מי ייבחר לכנסת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואמר לו כי "בחודש האחרון איראן פועלת ביתר שאת נגד ישראל מסוריה". פוטין מצידו התייחס לבחירות: "חשוב לנו מאוד מי ייבחר לכנסת"

פוטין לנתניהו: "חשוב לנו מאד מי ייבחר לכנסת"
  (צילום: חיים צ"ח\לע"ם)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ברוסיה, בפעם ה-13 בארבעת השנים האחרונות. הפגישה בין השניים נדחתה בכמעט שלוש שעות בעקבות עיכוב בטיסה של פוטין, כאשר נתניהו חיכה לנשיא הרוסי בסוצ'י.

במהלך הפגישה אמר נתניהו כי "אני מאוד מעריך את האמירה שלך שביטחון ישראל חשוב לך. התיאום הביטחוני בינינו הוא תמיד חשוב, אבל הוא חשוב במיוחד בעת הזאת משום שבחודש האחרון חלה עלייה מאוד חמורה במספר היקף הניסיונות של איראן לפגוע בישראל משטח סוריה, וגם לשים בה טילים מדויקים נגדנו. זה איום בלתי נסבל מבחינתנו, ואנחנו פועלים, ולכן אנחנו חייבים גם לוודא שהתיאום בינינו ימנע חיכוך, ואנחנו אכן עושים את זה, ונמשיך אני בטוח גם בשיחתנו זאת".

פוטין מצידו התייחס לבחירות לכנסת שייערכו בעוד חמישה ימים. "ישראל נמצאת בפני אתגר היסטורי" טען. "חשוב לנו מאוד מי ייבחר לכנסת, ואני מקווה שמי שייכנס לכנסת ישמור על הידידות בין המדינות". עוד אמר כי "ידוע שבישראל מתגוררים מיליון וחצי יוצאי ברית המועצות. אנחנו תמיד התייחסנו אליהם כמו לאנשים שלנו".

בהמשך הפגישה נתניהו הזמין את פוטין לבקר בישראל בינואר, לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ ולחנוכת האנדרטה לגיבורי המצור על לנינגרד בירושלים.

עוד באותו נושא

נתניהו ברוסיה: "חשוב למנוע התנגשויות מיותרות"

מוקדם יותר היום נתניהו נפגש עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו בסוצ'י שברוסיה, ושוחח עמו על ענייני הביטחון שלי ישראל. לפי גורם מדיני, הפגישה נמשכה כשעה וחצי ותוארה כ"פגישה חשובה ומאוד מפורטת בענייני הביטחון, גם ברמה המבצעית. השניים דנו בהידוק התיאום הצבאי". עוד נאמר כי ראש הממשלה אמר לשר ההגנה כי הפעילות הישראלית גוברת בתקופה האחרונה משום שאיראן מגבירה את הניסיונות שלה לתקוף את ישראל משטח סוריה, ועל כן יש צורך בהגברת התיאום הצבאי.

ביקורו המדיני של ראש הממשלה ברוסיה נערך ברקע ההסלמה הביטחונית והצהרתו לפיה יחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן עם הקמת ממשלה בראשותו. אמש משרד החוץ הרוסי הגיבו להצהרתו על החלת הריבונות ואמרו כי "אנחנו מודאגים מהתכנית הישראלית להחיל ריבונות בבקעת הירדן. הצהרת נתניהו גררה תגובה שלילית נרחבת בעולם הערבי. מהלך כזה עלול לחבל בתקווה להשיג שלום בין ישראל לשכנותיה הערביות, ולהביא להסלמה חמורה באזור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו