תכנית שקד לגירוש המסתננים מישראל - סרוגים

תכנית שקד לגירוש המסתננים מישראל

איילת שקד ושפי פז פרסמו תכנית משותפת לפתרון עניין המסתננים והוצאתם מישראל. שקד: "במקביל להחלת ריבונות בבקעת הירדן צריך גם להחיל ריבונות בדרום תל אביב"

תכנית שקד לגירוש המסתננים מישראל

יו״ר רשימת ימינה איילת שקד והמנהיגה החברתית של דרום תל אביב שפי פז יצאו היום (חמישי) עם תכנית משותפת לפתרון עניין המסתננים והוצאתם מישראל: "במקביל להחלת ריבונות בבקעת הירדן צריך גם להחיל ריבונות בדרום תל אביב", ציינה שקד.

לאחר שהודיעו בתמורה על תמיכתם, מפרסמת שקד כמה ימים לפני הבחירות, את התכנית והדרישות למו"מ הקואליציוני בעניין המסתננים. לפיו, כל שינוי בסטטוס קוו הנוגע למדיניות או נהלים הנוגעים להגירה ידרשו בנוסף הסכמה של שר/ת מטעם רשימת "ימינה".

לפי התכנית, תוך 90 ימים מיום השבעת הממשלה יועבר תיקון לחוק הכניסה לישראל, אשר יחסום כל אפשרות של מתן מעמד בישראל למסתננים ושב"חים שלא מכוח החלטה מפורשת של הדרג הנבחר או של בית המשפט לעניינים מנהליים.‏

בנוסף, בתוך 180 ימים תעבור בחקיקה ובנהלים התוכנית הכלכלית-תעסוקתית ויישומה יהווה תנאי להמשך מדיניות אי האכיפה כלפי מעסיקי מסתננים ללא אופק הרחקה, שב"חים שערעורם תלוי ועומד (או שהינם נעדרי אופק הרחקה) ומבקשי מקלט שבקשתם טרם אושרה.

הקואליציה תתחייב לחוק יסוד: ההגירה

השתיים דרשו כי "כל סיעות הקואליציה יתחייבו שתוך שנה מכינון הממשלה יחוקק חוק יסוד: ההגירה אשר יסדיר את כל האספקטים הנוגעים למדיניות הכניסה והמעמד בישראל לאלו שאינם זכאי שבות, ומכוחו גם יוקם בית דין ארצי להגירה ובהתאם לכך "הממשלה תתחייב לא לחתום על כל הסכם עם נציבות האו"ם לפליטים אשר יכלול קליטה של מסתננים לא חוקיים בישראל..

בקצרה התייחסו גם לזכויות המסתננים, לפיהם "הממשלה תפעל להקמה ומימון של גנים ובתי ספר במתכונת דומה לבתי ספר בינלאומיים ודיפלומטיים, עבור ילדים חסרי מעמד השוהים בישראל באופן ארעי, עד שיחזרו לארצם. הלימודים יתקיימו באנגלית ובמידת האפשר גם בשפת המוצא".

בנוסף, תוקם ועדה מתמדת בראשות נציג ראש הממשלה, לבחינת רפורמות ממשלתיות וחוקיות שימנעו הגירה לא חוקית, ובה תיוצג כל אחת מסיעות הקואליציה.‏ הממשלה תעביר הצעת מחליטים לממן את פעילות הוועדה, כולל מחקר, איסוף נתונים ומומחים עם ניסיון מוכח במניעת הגירה לא חוקית שייעצו לה.

כמו כן, הממשלה תוציא לפועל את החלטת הממשלה שהתקבלה למימון שיקום דרום תל אביב ותוסיף 20 מיליון ₪ על החלטה זו למימון קליניקה משפטית לסיוע לתושבי דרום תל אביב.‫ ‬ כל החלטה למתן מעמד או אשרת שהייה מכל סוג שהיא באופן קבוצתי למהגרים או מהגרים לא חוקיים, כולל ילדי עובדים זרים, תתקבל אך ורק בהחלטות ממשלה.

שקד סיכמה כי "מדובר בתוכנית מפורטת, רצינית, שעיקרה לתמרץ מסתננים לצאת מכאן. אך אם לא תהיה כאן ממשלת ימין עם ימינה חזקה, תהיה בעיה להגשימה", גם מובילת המאבק בדרום ת"א, שפי פז אמרה: "ימינה היא סוף סוף רשימה שלוקחת אחריות ומחויבת רשמית לעשות שינוי במדיניות ההגירה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מחדש. להתחיל מחדש
אני | 12-09-2019 19:36
לא צריך תוכניות צריך לעשות וזהו. המחדלים בכל תחומי החיים איומים וכה נוראים. שום דבר לא מתפקד במדינה הכל משותק. דרושה או דרוש מישהו שפשוט ישאר בארץ ויעשה. כל הזמן יעשה אבל ההפך מיכל הקיים מיזה זמן רב. אין תיפקוד.העם חייב להחזיר לעצמו את השילטון. גנבו לנו שילטון מכרו אותנו לכל העולם ואישתו ולסקטוריאליות האנוכית המחרידה. היום אך ורק לעשות. מהמון בחינות. הכל משותק. העם חייב לידרוש את הכח בחזרה. כניראה רק סילוק השיכבה הקיימת תחזיר עשייה. צריך פשוט איתחול מחדש והחלפת ה70 שנה בבתחלה חדשה.
2
הציונות הדתית מאבדת את כל ערכיה היהודיים
ארז | 12-09-2019 20:50
אין בה שום חמלה על עניים . קפיטליזם חזירי, וכל המרבה הרי הוא שקד-בנט-סמוטריץ' אין בה שום חמלה על הגר. על העובדים הזרים שמטפלים בהורינו הקשישים כי לנו אין כוח או זמן רק מתנחלים, נגד ערבים - וזהו. תמיכה והענקת חסינות אוטומטית לראש ממשלה עם שלה כתבי אישום של שוחד והפרת אמונים. לשם מה ניתנה להם תורה ?
מי אתה שתתחיל לדבר על חמלה לגרים
ד | 13-09-2019 8:52
אתם השמאלנים לוקחים ומצטטים מהמקורות מה שנוח ומתאים לכם! ומה דעתך על זה שנכנסו באופן לא חוקי? אנתרופולוגים ומומחים אחרים כבר נתנו את דעתם והסבירו כי שהייתם בארץ מסוכת לחברה ולעם היהודי וסופו שיתחבר לאוייבנו ויהפוך לגייס חמישי. אתם הכשלתם כל החלטות על ידי פניות לבגצים דרך הקרן החדשה .
3
חחחח, למה לא עשית זאת כשהייתי שרת משפטים?
לא מאמינים לך | 12-09-2019 21:19
מדברת שטויות בלי סוף, הבחורה הזאת.
4
שפי פז הטרנסג'נדר הוא מנהיג חברתי?
יפה | 12-09-2019 21:26
כל הכבוד על הליברליות. מה דעת הרב רפי על שיתוף הפעולה עם קהילת הלהטב?
5
חובה לגרש את המיסתננים- גייס חמישי !
סטודנט ישראלי | 12-09-2019 22:00
חובה לגרש את המיסתננים. איילת שקד, היית שרת מישפטים תקופה ארוכה... ולא הצלחת לגרשם, איך תצליחי הפעם ?!
6
מתרסקת והספינים חוגגים
ימינה מדממת | 12-09-2019 23:49
בנט יגנוב את הקולות ויברח.