יועז הנדל באולפן סרוגים: "או ממשלה צרה של ביביסטים, או ממשלה ציונית רחבה"

יועז הנדל באולפן סרוגים: "או ממשלה צרה של ביביסטים, או ממשלה ציונית רחבה"

יועז הנדל אומר באולפן סרוגים: "נתניהו וסמוטריץ' מתייחסים לבוחרים כמו מטומטמים" עוד אמר "הרבה לפני הספין של ביבי, אנחנו היינו בבקעת הירדן ואמרנו מה נשקיע שמה"

"האפשרויות: או ממשלה של ביביסטים או ממשלה רחבה"
  יועז הנדל באולפן (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

שישה ימים לפני הבחירות, ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) התייחס באולפן סרוגים להתנהלות המפלגה בישורת האחרונה ולשיתוק הפוליטי האפשרי בעקבות התוצאות.

"כפי שאני רואה את זה, יש רק 2 אפשרויות" טען. "האחת – ממשלה צרה של ביביסטים, כהניסטים – כי בסוף עוצמה יהודית עוברת על פי הסקרים, ימינה ומפלגות חרדיות. זו ממשלה צרה, ויש אנשים שרוצים ממשלה כזאת. אנחנו מציעים את האפשרות השנייה: ממשלת אחדות רחבה, ציונית וליברלית. אלה 2 האפשרויות, אין אפשרויות אחרות".

עוד באותו נושא

מתן כהנא: "ארגוני שמאל מטים סקרים לטובת עוצמה"


30

ההיבריס של החרדים והחרד"לים

כשנשאל על תחושותיו בנוגע להצהרות המפלגה להקים ממשלה חילונית, הנדל אמר כי "אני לא חילוני ולא דתי, אלא שומר על חלק מהמצוות. אני לא יודע כמה מצוות אחרים שומרים – אבל מדינת ישראל היא לא מדינה דתית אלא מדינה חילונית. הצבא הוא לא צבא דתי אלא צבא חילוני. כשאתה אומר ממשלה חילונית, התפיסה היא כמה שפחות מעורבות של הממשלה בענייני דת – סדר יום אזרחי, ציוני, לאומי וליברלי."

עוד הוסיף, "זה לא אומר עכשיו שזה ממשלה של חילונים, כי בממשלה הזאת יהיו דתיים וחילונים, ואם החרדים ירצו להצטרף על בסיס קווי היסוד האלה – הם יצטרפו. אצל רוב הישראלים בבחירות האלה, המטוטלת אצלם נעה לצד השני בגלל ההיבריס של המפלגות החרדיות והחרד"לים, והנסיון להתערב כמה שיותר בענייני דת".

"היום בכל המחקרים, כולל בימין, רואים שמרבית הישראלים בימין ובשמאל לא מרגישים נוח עם ההשתלטות של נושא הדת מכיוון המדינה. הם רוצים כמה שפחות. 2 המצוות שהישראלים שומרים יותר מכל דבר אחר הם ברית מילה ויום כיפור, כי המדינה פשוט לא מתערבת. איפה שהמדינה לא מתערבת – שמה הישראלים רוצים להיות, ואנחנו נשמור על הצביון היהודי של ישראל".

יש לי ויכוח עקרוני עם הרב רפי ועוד יותר עם סמוטריץ'

על היחסים מול ראשי מפלגת ימינה: "שמעתי (את גנץ) אומר על הרב רפי פרץ שיש לו הרבה זכויות, וגם אני חושב ככה. יש לי חיבה גדולה אליו, אבל יש ויכוח עקרוני איתו ויותר עם סמוטריץ' – על ממלכתיות, על דת ומדינה, ועל כמה המדינה מתערבת בנושאים האלה. אם הרב רפי היה מוכן להתפשר על הנושא הערכי – דוגמא אישית, טוהר מידות, כל הנושאים שדיבר עליהם במשך שנים, והפשרה שלו תהיה בנושא דת ומדינה, אפשר יהיה לדבר על הכל. אבל זה עניין באמת פוליטי".

"עם סמוטריץ' יש בעיה אחרת ויותר מהותית, כי הוא מגיע עם אידאולוגיה שהיא יותר קרובה לעוצמה יהודית. במובנים רבים, גם בדת ומדינה, הוא מאמין במעורבות יתר ומחזיק בתפיסה חרד"לית עמוקה על איך מתערבים בדת בישראל. לכן יש פערים מאד גדולים. אני לא מחרים את סמוטריץ', היחידים שאנחנו מחרימים זה את הכהניסטים והלאומים הערבים. אלה מחוץ למסגרת, וכל היתר שירצו להיכנס על בסיס קווי היסוד, נדבר איתם".

עוד הגיב לדבריו של בני גנץ בכנס סרוגים, והביקורת שנשמעה על אמירתו שיביא את נושא הריבונות לעם. לדבריו, "יש פה תפיסה עמוקה יותר של כחול לבן. אני אישית בעד החלת הריבונות בחלקים מסוימים של יהודה ושומרון, אני חושב שבקעת הירדן היא כבר חלק מישראל, אבל הסיפור הוא לא החלת הריבונות אלא משהו עמוק יותר – שאנחנו אומרים שכל שינוי, כלשהו, מחייב את הכרעת העם. זה דבר משמעותי שלא נאמר בעבר".

"הבעיה היא שמוכרים את זה באופן די אבסורדי בליכוד ואצל סמוטריץ', שמתייחסים לציבור כמו מטומטמים" הוסיף ותקף. "זה כבר מערכת בחירות שלישית שבה נתניהו אומר שנחיל את החוק על מקום X, באים סמוטריץ' ובנט ואומרים שהם היו ראשונים ורוצים את הכח לעשות את זה, ואז יום אחרי הבחירות לא קורה כלום. הרי אין סנטימטר שסופח".

"מי שאומר כל הזמן שנחיל ריבונות, והיה יכול לעשות זאת 10 שנים אבל לא עשה את זה, הוא מחרטט וזה מעליב אותך כשאומרים את זה" סיכם. "הרבה לפני הספין של ביבי, אנחנו היינו בבקעת הירדן ואמרנו מה נשקיע שמה. זה התחייבות שלנו. נתניהו ראש ממשלה 10 שנים, לא מועמד מקביל אלינו שעכשיו מגיע עם לוח חלק. אין שינוי בינלאומי, בבקעה לא בונים כלום ומתייבשים. אנחנו נעשה את זה בלי פער מטורף בין הצהרות למעשים. אנחנו מזהים את אזורי הקונצנזוס – וכשכולם מסכימים על הבקעה יחד, זה הסכמה הרבה יותר חזקה מהפרחת סיסמאות של נתניהו, שעושה את זה שוב ושוב – ואנשים עוד מקבלים את זה כאמת".

לדבריו "בני גנץ הוא נץ בתפיסה יגאל אלונית"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
חוצפה של האתר לתת כותרות מבלי לציין מי אמר או
אר | 12-09-2019 18:24
אתם מתנהגים כמו וואלה השנואים.
2
הבעיה שאתה מציעים לפי נוחות בלי נתניהו וחרדים
אמיר | 12-09-2019 18:25
למה שלא נצרף בתנאים שלנו עם חרדים ועם נתניהו ואתה יודע מה גם עם ליברמן זה אחדות
3
הלכת נגד הדת עשית טעות איומה
עמיר | 12-09-2019 18:26
זאת מפלגה שמנהיגי שנאה לדת תחשוב על זה אם אתה מסוגל ממקום הנוחות
4
על זה נאמר דעת בגובה הדשא
שמואל | 12-09-2019 18:28
מתייחסים אליהם כמטומטמים כי מי שמצביע להם באמת מטומטם
5
או ממשלה של ביבי והחרדים, או ממשלה אנטי דתית
!!! | 12-09-2019 18:40
שפוגעת בעם ישראל לדורותיו, שמנסה לבולל את מי שנשאר אחרי 2000 שנות גלות (שזה המשמעות של נישואים אזרחיים וזה המשמעות של גיורים רפורמים), ושמאיימים לפגוע בקדושת הכותל, ושהביעו תמיכה בנשות הפרובוקציה בכותל, למרות שהן עוברות על חוקי מדינת ישראל מדי חודש בחודשו, אבל אצל ביבי, פתאום החוק כן נהיה להם חשוב, עד כדי ספירת בקבוקים וחמגשיות. בקיצור, שומר נפשו יצביע למפלגה חרדית, גם אם הוא עצמו רשום כחכ של כחול לבן.
6
למגיבה רונה אפל
התמים | 12-09-2019 18:57
זה בדיוק העניין : מדינה יהודית אין משמעותה מדינה דתית. גם היהודים שאינם דתיים הם יהודים. המדינה והדת לא צריכות להתערבב זו בזו, ובוודאי שאין לכפות על חילונים אורח חיים שמונע מהם לחיות על פי דרכם.
למגיב ה"תמים"
ר. | 12-09-2019 20:49
אז מה זה יהדות אם לא דת? האם אדם שאינו יהודי לפי ההלכה נחשב מבחינתך יהודי? ואם יהדות אינה דת, אז ציונות היא באמת גזענות, אם יהדות היא גזע. ואז חוק השבות הוא חוק גזעני. מה שמאחד את אבותינו הוא שכולם שמרו על כללי הדת היהודית, ושכולם היו אורתודוקסים, כי מי שהיה רפורמי לפני 1000 שנה או לפני 2000 שנה, התנצר כבר מזמן. וכולנו צאצאי אנשים שמסרו את נפשם על היהדות שלהם ומשוועים שגם אנחנו נשמור על היהדות שלנו ויהדות משמעותה הדת היהודית על כל המשתמע מכך.
7
הוא עובד על עצמו שהוא לא חבר לשמאל הקיצוני???
או על מי | 12-09-2019 19:13
ולערבים באותה נשימה
8
יועז הנדל
אני | 12-09-2019 19:15
רק השם שלך אומר עליך כמה מנותק אתה מהחיים עושה סיבוב בשביל פנסיה ונעבור זה אתה עלול לחסל את מדינת ישראל
9
זה ימין זה?
מארק | 12-09-2019 19:54
חכ יועז הנדל טען שעבודתו במכון הייתה בהתנדבות ולכן אינו זוכר את התרומה, בדיקת! News1 מול רשם העמותות מוכיחה כי הנדל הופיע בין 5 מקבלי השכר הגבוהה בעמותה, בשנת 2012 קיבל 32 אלף שקל ובשנת 2013 קיבל 48 אלף שקל
10
יועז הנדל הוא "עלה תאנה"
מלכה | 12-09-2019 23:01
במפלגת שמאל, שתקים חו קואליציה עם איימן עודה. הוא חבר לאלה שרוצים להשמיד את המדינה היהודית.
11
מייצג נאמנה את הציונות הדתית השפויה
אלקנה | 13-09-2019 2:22
חכ יועז הנדל ואלעזר שטרן מכחול לבן, מייצגים את הציונות הדתית השפויה של תורה ועבודה, ודרך ארץ קדמה לתורה, יותר מכל המפלגות האחרות, ובמיוחד הקיצוניות. תזכורת: המפדל ההיסטורית הייתה שותפה להקמת המדינה ביחד עם מפאי ומפלגת העבודה. במעשים ולא בדיבורים. בשותפות ולא בגזענות.