'התלמיד שהייתי' | נטע ברזילי חוזרת לבית הספר

'התלמיד שהייתי' | נטע ברזילי חוזרת לבית הספר

לכבוד פתיחת שנת הלימודים, החזרנו את מיטב האמנים, הפוליטיקאים ואפילו את נשיא המדינה לבית הספר. אז איזו תלמידה היתה נטע ברזילי? מה היא לא תישכח לעולם ומה היא היתה רוצה לשנות במערכת החינוך?

author-image

לכבוד פתיחת שנת הלימודים, החלטנו להחזיר מיטב אמנים, פולטיקאים ואנשי תקשורת מובילים לבית הספר.

נשיא המדינה- רובי ריבלין, נטע ברזילי, ניר ברקת, איילת שקד, הרב יובל שרלו, אברהם פריד, עמיר בניון, קובי אפללו, עמרי גליקמן (התקווה 6) אמילי עמרוסי ועוד רבים ומוכרים נזכרים בתלמיד שהם היו, בחוויות שהם לא ישכחו מספסל הלימודים וגם מה לדעתם טעון שיפור במערכת החינוך? | פרויקט מיוחד בסרוגים

נטע ברזילי 

התלמידה שהייתי: "הייתי תלמידה קשה מאוד. היה לי סופר קשה לשבת להקשיב, כי הייתה לי הפרעת קשב וריכוז קשה והייתי חולמנית מאוד. רוב הזמן הסתכלתי דרך החלון וחשבתי בעיקר על איך אני אופיע ובאיזה בגד, וכמה ילדים יהיו לי ובקיצור כל דבר בעצם חוץ מהשיעור עצמו.

הייתי טובה מאוד במוזיקה, פסיכולוגיה או ספרות והייתי סופר מעורבת בשיעורים האלה, אבל לרוב הייתי נכנסת יותר מדי עמוק ולוקחת קשה מאוד את התכנים כי אני גם נורא דרמטית 😉 ".

חוויה שלא אשכח: "למדתי בתיכון הדרים בהוד השרון, אחד מהביתי ספר הטובים במדינה (ד״ש!). אין ספק שהמקצוע שהייתי הכי גרועה בו היה מתמטיקה, היתה לי מורה קשוחה שקלטה מאוד מהר שזה לא הצד החזק שלי. (אבל בואו, גם אני וויתרתי לעצמי המון ולא ממש טרחתי לעשות שיעורי בית)

לא היה שיעור – שלא הייתי נקראת ללוח לפתור תרגיל וכמובן שלא היתה פעם אחת שלא הייתי מובכת לגמרי מול כל הכיתה. ואז הגיעה טקס יום השואה. אני זוכרת שזו היתה פעם הראשונה שכולם שמעו אותי שרה. אחרי שנכנסתי יום אחרי לכיתה – המורה התקרבה אלי, ליטפה לי את הלחי ברכות ואמרה לי: הכל בסדר, עם קול כמו שלך-לא צריך לדעת מתמטיקה".

"המורה אמרה לי קול כמו שלך-לא צריך לדעת מתמטיקה" (צילום: Andres Putting)

טעון שיפור: "מערכת החינוך בעיני לוקה בהמון חוסרים. אני חושבת שאנחנו בנויים מאוד אחרת, המוחות שלנו מאוד שונים. כל אחד לומד אחרת וכנראה שכל אחד מאתנו צריך צורת לימוד שונה.

ידעתי שבתור ילדה הייתי צריכה המון יחס אישי והייתי צריכה שיסבירו לי ושיראו לי באופן ויזואלי או פיזי איך דברים קורים. במקום ללמוד עובדות דרך ספר – ללמוד סיפור דרך משחק או אופן מוזיקלי. זה נורא מצחיק כי כשעשיתי שנת שירות בטבריה, יצא לי ללמד ילדים לקרוא דרך קריאת שירים של הדג נחש – וזה עבד פלאים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מי ידע נטע שיום אחד תהפכי למלכת העולם!!!!
בר | 01-09-2019 15:22
נטע מלכת העולם גאוות ישראל!!!!