ישראל גנץ באולפן סרוגים: "בעד ענישה קולקטיבית, התושבים לא מתערערים"

ישראל גנץ באולפן סרוגים: "בעד ענישה קולקטיבית, התושבים לא מתערערים"

לאחר הפיגוע בדולב והרוג מעפרה, אומר באולפן סרוגים, ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ: "לתושבים יש כוח לעמוד בפני אבנים, בקבוקי תבערה ופיגועים קשים, אבל הם מצפים לאמירות ברורות"

גנץ: "בעד ענישה קולקטיבית, התושבים נחושים"
  (צילום ועריכה: יוחנן בלייך)

לאחר פיגוע קשה ביישוב דולב ועוד הרוג אחד מהיישוב עפרה, אומר בראיון באולפן סרוגים, ראש המועצה האזורית בימין, ישראל גנץ: "יש תושבים חזקים ונחושים שלא מתערערים – אבל הם מצפים לאמירות ברורות ונוקבות".

שורת פיגועים קשים פגעו ביהודה ושמרון, בהם מועצה אזורית בנימין שספגה הרוג, דביר שורק הי"ד מהיישוב עפרה ורינה שנרב הי"ד שנהרגה במעיין עין דני סמוך ליישוב דולב.

"קודם כל צריך לזכור שבנימים מכילה את רוב השטח ביהודה ושמרון, לצערנו היא סובלת מפיגועים רבים, בהם גם בעבר בעפרה וגבעת אסף. מה שמדהים זה שיש תושבים חזקים, נחושים שלא מתערערים. אמרתי לראש הממשלה שהתושבים מצפים לאמירות ברורות, יש להם כוח לעמוד בפני אבנים, בקבוקי תבערה וגם פיגועים קשים – אבל הם רוצים להבין שאנחנו מתקדמים".

צה"ל שם את ידו על מפגע אחד ולמחרת צומח מפגע אחר

על חוסר ההרתעה: "המשפט 'נשים ידנו על המרצחים', אותנו לא מרגיע. יש כפרים שמייצרים מפגע אחר מפגע וצה"ל שם את ידו על מפגע אחד ולמחרת צומח מפגע אחר". לדבריו יש, "להחזיר את המחסומים, בעד ענישה קולקטיבית – אם יש כפר כזה, אז ממנו לא יוצאים לעבודה כי היהודים לא יהיו בני ערובה". וקרא לראש הממשלה: "תכריע – תגיד שפה זה מדינת ישראל ותחיל את החוק הישראלי ואת הריבונות".

צריכים לבנות ביהודה ושמרון בלי קשר לפיגועים

גנץ, אומר כי הוא מאמין לנתניהו שיבנה את היחידות בדולב, אך טוען כי זה לא מספיק: "אנחנו צריכים לבנות ביהודה ושמרון בלי קשר לפיגועים, את הקשר הזה אני לא מוכן לקבל. במקום שבו היה רצח שם צריכה לקום שכונה, אבל זה לא תצריך להיות תלוי – האונייה צריכה להמשיך ולהתקדם".

למרות הביקורת על ראש הממשלה, אתם כל פעם מצביעים לליכוד ותומכים בנתניהו בבחירות הקרובות

"אני חבר מרכז ליכוד ותומך נלהב של ראש הממשלה. מעבר ליהודה ושמרון אנחנו רואים מה קורה בסוריה ועיראק והוא מנהל את המערכה בצורה מדהימה. אבל אני תפקידי גם להגיד לראש הממשלה, שאני מעריך אותו, שעכשיו 'זמן להחיל ריבונות'".

"בבחירות מצביעים לברירה, מי האלטרנטיביות ונתניהו הוא ברירה מעולה, אבל אני לא מתכוון לוותר לו ויעשה את הכל למען בטחון התושבים, התפתחות ההתיישבות והחלת הריבונות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אני אוהב את גנץ - הוא איש עשייה אמיתי, תותח!.
גנרלית הימיםץ | 26-08-2019 16:00
ככ
2
זה העניין שלא יהיו אמירות ברורות כל עוד עם ישראל לא בטוח בזהות שלו!!! מהסיבה הזאת צריך להצביע נעם!
יהודה | 26-08-2019 16:08
3
עלו ועלו
סעו בזמן | 26-08-2019 17:34
עם ישראל חייב להחליף את מטריקס הכהונה במטריקס הנבואה. מי יודע מה מחכה לנו מחר. ההצלה תבוא ממטריקס העילית האמיתית היא הנבואה. היא משתה ביציאת מיצרים וכאילו כלום לא הישתנה אנחנו עבדים. לבצע כסף לאליטות אליליות פגניות שמכרו אותנו בנזיד עדשים.הכל גטאות מלאכותיות מלאות עוינות איבה משחקות ליידים של אויבנו והם בטח לועגים לנו. אויה לנו שמאיגרא רמא לבירא עמיקתה. למה ככה האליטות חמדניות אכזריות סקטוריאליות אנוכיות. אני מקווה שיוחלפו כולם באליטות כמו פעם כשהקמנו את המדינה אבל בפאזה של עולם הנבואה ובא לציון גואל. טווידיל די וטווידיל דם היי הייאה
4
יש מקרים בהם חובה עונש קולקטיבי.פשע לאומני.
וברור רצח לאומני. | 26-08-2019 18:19
.