השב"כ בהודעה חריגה: ההדלפה של ליברמן לא על דעתנו

השב"כ בהודעה חריגה: ההדלפה של ליברמן לא על דעתנו

בהודעה חריגה מתייחס השב"כ להדלפה של ליברמן על תפיסת רוצחי רינה שנרב: "הפרסומים בנושא תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע בדולב אינם על דעת או באישור שב"כ אשר אמון על החקירה"

author-image
השב"כ: ההדלפה של ליברמן "לא נעשתה על דעתנו"
  (צילום: פלאש90)

רצח רינה שנרב הי"ד. שירות הבטחון הכללי (שב"כ) מוציא הודעה חריגה, בעקבות הפרסום של ח"כ אביגדור ליברמן על כך שרוצחי רינה שנרב נתפסו.

"הפרסומים בנושא תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע בדולב אינם על דעת או באישור שב"כ אשר אמון על החקירה. חקירת הפיגוע נמצאת בעיצומה ויש להמתין לסיומה ולהודעות רשמיות ומוסמכות בנושא תוצאותיה."

עוד באותו נושא

המצוד אחר המחבלים: 4 חשודים נעצרו על ידי צה"ל


5

בתגובה להודעת השב"כ מסרה ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, חוקרת בכירה מהמכון הישראלי לדמוקרטיה לסרוגים: "תקופת בחירות היא תקופה מועדת לעבירות צנזורה על ידי פוליטיקאים. הדבר נעשה בעבר ולצערי הרב ממשיך גם היום. ניצול החסינות כדי לבצע עבירות צנזורה יכול להיות מוצדק אם מדובר בשימוש בחסינות כדי לחשוף מחדלים של מערכת הביטחון, אבל לא כדי לקדם את עצמם במהלך בחירות.

יכולותיה של הצנזורה יכולות להיות אפקטיביות גם בעולם הדיגיטלי. אך חשוב לזכור שאין אף מדינה דמוקרטית חוץ מישראל שבה קיים מוסד צנזורה צבאית כמוסד בתוך הצבא שתהליך קבלת ההחלטות בו אינו כפוף לביקורת ציבורית ומשפטית. יש צורך לחדד את העבירות הפליליות של מסירת סודות ביטחוניים, להוסיף סמכויות על הוצאתם של צווי איסור פרסום מטעמי ביטחון ולאפשר פיקוח ציבורי ושיפוטי".

ליברמן ברך את צה"ל ואז מחק

מוקדם יותר היום, פרסמנו כי שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן צייץ הבוקר ברכות לצה"ל על לכידת רוצחי רינה שנרב הי"ד.

"כל הכבוד לכוחות הביטחון ולחיילי צה"ל שלכדו את המחבלים השפלים שרצחו את רינה שנרב ז"ל ופצעו את אביה, הרב איתן ואחיה דביר." צייץ החשבון הרשמי של יו"ר ישראל ביתנו.

למרות שמדובר ברצח ישראלית, ליברמן הוסיף גם עקיצה כלפי נתניהו: "אפשר רק להצטער על כך שרה"מ נתניהו מונע את העברת חוק עונש מוות למחבלים".

לאחר כמה דקות נמחק הציוץ של ליברמן, אך כתב כיכר השבת ישי כהן הספיק לתפוס את הציוץ בטרם נמחק:

עד כה לא אישרה הצנזורה הצבאית לפרסם פרטים על המאמצים ללכידת רוצחיה של שנרב. המחבלים השתמשו במטען שהופעל מרחוק, לאחר שבני משפת שנרב הגיעו למעיין דני ביום שישי האחרון. מלשכתו של ליברמן סרבו להסביר מדוע נמחק הציוץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
האם ליברמן מרגל רוסי מאז בואו לארץ?
עידו 2 | 26-08-2019 13:00
אם נעקוב אחריו מרגע ירידתו מהמטוס ועד רגע זה. נמצא ממצאים מדהימים הבמיאים לתחושה כי ''מרגל רוסי'' הוא.
זה לא סוד
חיים | 26-09-2019 23:50
נתניהו ואיזינקוט מידרו אותו ממידע..... ולכן אנחנו לפני בחירות שלישיות. ושים לב שהנשיא לא שכנע אותו כלל להכנס לממשלה הרי זה הכי פשוט כדי למנוע בחירות שלישיות.
2
הכי חשוב להרתיע את הרוצח הבא.לכידתו מישנית.
קיבעון=טרור רצחני. | 26-08-2019 14:07
רק כירוש ופיזור משפחת רוצח לאומני , תרתיע את הרוצחים הבאים. רק לרצח לאומני. לא על רצח פלילי ולא על גניבה לאומנית וכיוב. לא עונש מוות ולא הריסת בית המקובעת. דיי לקיבעון . כי הגיע זמן היהודים קצת נחת בנחלת ארץ אבותיהם המובטחת.
3
אין דין ואין דיין?!
יהודי | 26-08-2019 17:14
זהו האיש, שכל פועליו מסתכמים בפה גדול, שמלעיז, מפלג וכו'....ואין מי שיעצור?!
4
ליברמן
יוחנן | 26-08-2019 18:07
הספירה לאחור החלה מפלגת פג תוקף ואז יראו את הבלוג הגדול תמשיך להיות עם עשרה מנדטים מהסקרים גם בנט בבחירות הקודמות היו לא הרבה מנדטים ואיפה הוא סיים מר בטחון הנייה אתה מכיר
5
ליברמן
זאב | 26-08-2019 21:27
בן אדם אפס השכלה אפס מעשים היכשיל את השבק ןהרס מיבצע שלם עדין לא ניתפסו הרוצחים קוראים לאיש ליברמן .