תכנית ימינה להקלה בדיור: עוד חצי מיליון תושבים בשומרון - סרוגים

תכנית ימינה להקלה בדיור: עוד חצי מיליון תושבים בשומרון

מפלגת ימינה הציגה את תכניתה להקלה בדיור, שתכלול יישוב של חצי מיליון ישראלים במערב השומרון באמצעות הפשרת קרקעות. לדברי היו"ר איילת שקד: "רק עבודה רצינית תפתור את הבעיה"

author-image
תכנית ימינה להקלה בדיור: עוד חצי מיליון תושבים בשומרון
  (צילום: סרוגים)

מפלגת "ימינה" הציגה היום (רביעי) את תכניתה להוזלת מחירי הדיור, שתכלול יישוב של חצי מיליון ישראלים במערב השומרון כדי להגדיל את היצע הדירות ולהוריד את המחירים. התכנית הוצגה במסיבת עיתונאים ביישוב אלקנה, שנערך במעמד יו״ר הרשימה, איילת שקד, השרים בצלאל סמוטריץ׳ והרב רפי פרץ, והשר לשעבר נפתלי בנט.

התכנית נהגתה על בסיס תחזיות לפיהן בעשורים הקרובים תוכפל אוכלוסיית מדינת ישראל, העומדת כיום על כ-8 מיליון תושבים, לצד צמיחה במדד הצפיפות לנפש, שנמצא אף הוא בעלייה מתמדת ונחשב כיום לגבוה ביותר מבין מדינות ה-OECD. לטענת המפלגה, שני המרכיבים הללו הם הגורם המרכזי למחירי הדירות האסטרונומיים באזור המרכז.

"ה'קסמים' השונים שראינו בשנים האחרונות בדמות מע"מ 0 או תכניות ממשלתיות אחרות – פשוט לא עובדות. גם פופליזם לצד מחאות לא הצליח להביא את הגאולה" אמרה שקד. "הפתרון הוא פשוט ומבוסס על היגיון בריא – חצי מיליון ישראלים יאכלסו את השומרון תוך חמש שנים. שום פעולת קסם לא תפתור את הבעיה. רק עבודה רצינית, יסודית ומעמיקה״.

תכנית הדיור תתבצע על ידי הפשרת קרקעות על כ-35,000 דונם של אדמות מדינה, לא כולל שטחי A ו-B ושמורות טבע, אשר ניתן לפתח 50% מהם ולהקים בהם 113,000 יחידות דיור. מחיר דירה יעמוד על 950,000 ש״ח, בהשוואה ל-1.7 מיליון ש״ח בגוש דן, ויאפשר הורדת מחירים דרסטית במחירי הנדל״ן באיזור. התכנית תתפרס על פני 5 שנים, בקצב בנייה של 22,000 יחידות דיור בשנה, ותבוצע על ידי הקמת מנהלת ייעודית לפרויקט, תקצוב ממשלתי לפיתוח תשתיות וקידום הנושא בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל)

שר החינוך, הרב רפי פרץ אמר בהשקת התכנית כי "היום אנו באים עם בשורה: השומרון הוא הפתרון למצוקת הדיור והמחיה. זו לא רק זכותנו על הארץ אלא גם חובתנו כלפי הדורות הבאים. אנחנו מדברים היום על ריבונות שצריכה להיות פה. בהחלת החוק, בתשתיות ובמשאבים כמו תחבורה, חינוך ותעסוקה. אנו צריכים להנחיל לילדנו מגיל קטן את הערכים והמורשת של המקום. כדי שיגיעו לגור כאן בגיל 30, הם צריכים לטייל פה בגיל 16".

"כדי להתחבר לאדמה ולא לוותר עליה צריך להסתובב פה עם תנ"ך וללמוד על מי שהיה חי פה. לכן צריך להרחיב את הטיולים כמובן בכפוף לאישורי הצבא גם לאזורים ומסלולים כמו הסרטבה, קומראן, נחל רבה, נחל קנה ונחל פרת" הוסיף וקרא. "אני מתכוון להיכנס לעובי הקורה בנושא, זה כרגע נמצא בבחינה של הדרג המקצועי במשרד. אני אומר לכם, נבנה פה אלפי יחידות דיור יחד עם בתי ספר מצוינים. החינוך הוא זה שמוביל אנשים לגור במקום מסוים – וזה מה שנעשה פה!"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
פתרון מזיק
עמי | 21-08-2019 12:17
הפתרון הזה משול לתרופה חלשה שמזיקה יותר ממועילה. פתרון אחר הוא תיקון למצוות פרו ורבו שהיא מקור הצרה של שיא בצפיפות וכל הבעיות הנלוות אליה. התיקון - הגבלת ילודה ללא הבדל דת גזע ומוצא. ריבוי אוכלוסיה בשומרון לא פותר בעייה אלא להיפך: מחמיר את הצפיפות של אוכלוסיות המקיימות מצוות פרו ורבו באזור זה - יהודים ומוסלמים. גישה גזענית לעתיד המדינה רק מקרבת אותנו לפיצוץ אוכלוסין וקטסטרופה.
תגובה לעמי
יויו | 21-08-2019 14:10
חשיבה מעוותת, אולי תציע גם להגביל את חיי האדם, כדי שלא יכבידו על האחרים, טיפשות מאין כמותה, מדינה ללא ילודה אין לה קיום. ראה מה קורה באירופה.
2
שיא החוצפה - מצטלמים ליד אחד ממחדלי התחבורה ה
אבי כחול לבן | 21-08-2019 12:52
שר התחבורה וחבורתו עוברים עם האוטובוס המסוכנים שלהם דרך מסוכנת בטרוף שנוסעות בא משאיות מכל הסוגים והמשרדים ללא כל בקרה, בהפקרות מוחלטת של משרד התחבורה וראש המועצה. ואף אחד לא לוקח אחריות עד שזה ייגמר באסון. לזה אין כסף אבל למופע מגן כל והזוי בשא נור ונסיעות של ראש המועצה לאירופה על מנת להפגש עם ניאונאצים תמיד יש תקציב. זה מה שקורה כששר התחבורה מתעסק כל הזמן בהפרדת ילדים מגיל 3. נקווה שבממשלה הבאה לא תהיו.
3
יש סדר עדיפויות!
מ | 21-08-2019 13:09
כל הכבוד על העיסוק בתחום החשוב הזה (באמת). אבל עד מתי תשאירו את העיסוק בשאלת הזהות היהודית של המדינה רק לליברמן והרב דרור אריה? אל תברחו לנושא שקל לדבר עליו כי הוא יותר פרקטי ושטחי. במקום לדאוג לדיור ל1,000 משפחות, אולי תילחמו על כל הדור הבא של המשפחות בעם ישראל? מה עם הרוח??!!
4
אכלתי דילדו
סמוטריץ | 21-08-2019 13:46
בתחת
איך היה?
מה זה? | 22-08-2019 20:09
זה אמיתי?
5
פתרון נהדר וצודק
סשה | 21-08-2019 14:07
זה באמת צפוי להוריד את מחירי הדיור ולתרום לפחות צפיפות באזורים במדינה. זה בנוסף יגרום ללחץ על הפלסטינים לוותר על הדרישה למדינה פלסטינית ולהסתפק בפחות, מה שיכול להביא לשלום. נתניהו חייב להסכים לתוכנית ובשביל זה צריך שינצח בבחירות ויהיה ראש הממשלה, ממש לא גנץ ולפיד, או ממשלת אחדות.
6
פשוא הגיוני
שי | 21-08-2019 15:03
סוף סוף פתרון הגיוני לבעיה כאובה
7
מפלגת וגינה - זו הציונות הדתית ?
אביפוץ | 21-08-2019 15:16
איך השתכנעתם לשים את הרובוטה המושחתת הזאת בראשכם ?
8
איזה יופה
אזרח | 21-08-2019 17:17
כן ,בינתיים אנחנו נמשיך לעבוד 16שעות ביום,ונשלם חצי מהמשכורת מס הכנסה למתנחלים.
9
עם וילה בתל אביב ווילה ברעננה...
איוולת | 22-08-2019 20:03
קל לשלוח את הטמבלים לעמוד שעות בפקקים כל יום, כי עבודה בשומרון אין. ( יש הרבה משרות בשירות הציבורי כמו ברוסייה הבולשביקית).
10
וואו וואו איזו תכנית רצינית ומעמיקה
וואו | 30-08-2019 16:59
מזל שהמציאו אתכם ימינה