שטיינמץ יופיע בעפולה: ביהמ"ש קבע שהעירייה תחליט איך יראה המופע

שטיינמץ יופיע בעפולה: ביהמ"ש קבע שהעירייה תחליט איך יראה המופע

בית המשפט ביטל את הפסיקה שעוררה סערה נרחבת והחזיר את ההחלטה על המופע בעפולה לידי העירייה: "פגיעה בכלל הציבור פחותה משמעותית מהפגיעה בזכות הציבור החרדי"

ביהמ"ש קבע: עיריית עפולה תחליט איך יראה המופע
  (צילום: פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל היום (רביעי) את עתירת ש"ס על המופע הנפרד של מוטי שטיינמץ בעפולה – והחזיר את ההחלטה על איך המופע יראה לידי לעירייה. בהצעתו השופט המליץ לבצע את הפשרה ל- 3 מתחמים, אך לא חייב אותם לעשות כך.

במהלך הדיון הצהיר הזמר מוטי שטיינמץ כי לא יקיים את המופע באם לא תהיה הפרדה מלאה, והתנגד לפשרה אותה הציע בית המשפט.

עוד באותו נושא

המופע בעפולה: השופט מציע פשרה; ש"ס מתנגדים


10

בפסק הדין בבית המשפט המחוזי בנצרת, קבע השופט עאטף עיילבוני כי "החלטת הרשות מבוטלת, והעניין יוחזר לעירייה אשר תחליט אם לקיים את האירוע בהפרדה מגדרית או לא".

לדברי השופט: "אף אם ניתן לומר שיש בכך משום פגיעה מסויימת בזכות כלל הציבור להיות נוכח באותו שטח מגודר ומצומצם של האירוע, הרי שפגיעה זו היא מידתית ופחותה בצורה משמעותית מהפגיעה בזכות הציבור החרדי להשתתף באירוע, ככל שתבוטל ההפרדה".

המשמעות: בית המשפט המליץ שיהיה גם מתחם מעורב עבור הציבור הכללי, אך השאיר את ההחלטה בידי העירייה.

"השכל הישר ניצח היום בבית המשפט"

לאחר פסיקת בית המשפט, שוחח ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ עם יו״ר ש״ס השר אריה דרעי. השניים סיכמו כי האירוע יתקיים כפי שתוכנן בהתחלה בהפרדה מלאה ובמחיצה על פי כללי ההלכה. בנוסף סיכמו כי כפי שתוכנן במתחם המדשאות תתקיים פעילות למתנפחים ולמשפחות בו יוצבו מסכי ענק לצפייה באירוע.

בעקבות הפסיקה, בש"ס בירכו ואמרו כי "השכל הישר ניצח היום בבית המשפט. נאבקנו והצלחנו להבטיח שכל אדם יוכל לחיות על פי אמונתו ואורח חייו וללא כפיה כלשהי. אנו גאים ושמחים על כך שהובלנו את הדרך של אחדות וחיים ביחד ושל התחשבות הדדית בין כל הציבורים ולא של שיסוי ציבור בציבור".

עוד באותו נושא

הרב אליהו:לא מספיק ללמוד משפטים, צריך גם שכל


48

עוד אמרו במפלגת ש"ס: "האירוע הערב בעפולה הוא אחד מיני מאות אירועים לכלל האוכלוסיות המתקיימים בתקופה זו ביוזמת משרד הנגב והגליל בראשות השר דרעי, במטרה להעניק תנופה ואיכות חיים לתושבי הנגב והגליל והפריפריה" הוסיפו. "ש"ס הוכיחה שוב, שהיא היחידה העומדת בחזית החברתית, והיחידה שנאבקה בזירה המשפטית לכל אורכו של ההליך, במטרה לדאוג לכל מגזר בחברה הישראלית לקיים את אורחות חייו על פי אמונתו מבלי לכפות עליו ערכים אחרים".

עו"ד ישראל באך, נציג ש"ס בעתירה אמר כי: "בית המשפט בפסיקה ערכית שבאה לטובת הציבור הדתי והחרדי פוסק כי יש גם לציבור זה יש זכויות שחייבים לכבד, בטוחני כי הארגונים השונים יבקשו להפוך החלטה זו ואנו נלחם על כך גם בעתיד, אך לעת עתה ונכון להיום הציבור החרדי קיבל הכרה בזכויותיו לשמר את אורח חייו, זה היה מאבק משפטי לא פשוט אך התוצאה מעודדת"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
חבל .
טובה | 14-08-2019 16:52
אבל נשפיע בבחירות
2
לא השכל הכריע אלא מחאת כל הציבור.
נעמי | 14-08-2019 16:55
המחאה הגיעה מימין ומשמאל, מחרדים, דתיים וחילוניים. מרגש שכולם כאיש אחד קמו להגן על חירות הפרט להחליט על אורח חייו. עם ישראל חי!!!
3
האמת כל הכבוד לשס לא התלעמו
אמיר | 14-08-2019 16:55
עשו עבודה שקטה
4
שתי מדינות לערימת זבטים
ס.תחמן | 14-08-2019 16:59
מצביע ליברמן. רק ליברמן.שומעים שם שסניקים.רק ליברמן
5
אינני חרדית אך מברכת על ההחלטה בלב שלם
איש באמונתו יחיה | 14-08-2019 17:36
לכל קהל זכות לשמר מאפייני תרבותו במרחב הציבורי השייך לכולם . אין למנוע מחרדים להינות ממה שגם הם זכאים לו בשל שיוכם ואמונתם .
6
עדיף שופט דרוזי או ערבי יש להם הבנה לצרכים
אמיר | 14-08-2019 18:15
הם לוקחים את הצרכים של מיעוט במשקל כבד בהחלטה
7
עַל זֶה דָוֶה לִבֵּנוּ, וְעַל אֵלֶה חָשְׁכוּ
עַל זֶה דָוֶה | 18-08-2019 15:37
עַל זֶה דָוֶה לִבֵּנוּ, וְעַל אֵלֶה חָשְׁכוּ עֵינֵינוּ: ועַל שִׁמְמוּת עִיר קֳדְשֵׁנוּ, בַּלַיְלָה זֶה... ותיסמר שערות ראשנו, בראותנו את הדור הצעיר… הציונים המסיונרים מזרע עמלק... חלק מה ה-סם רל, ודעותיהם רק דעות של כפירה רחמנא ליצלן, אין בהם לא אמונה, לא יראה בקבה, ולא תורה, אבל יש בהם - שונאים את ד' שיוצרם, ושונאים את בני ישראל עבדיו… בתי המדרש שהיו מלאים לומדי תורה נתרוקנו, ותחתם נתמלאו אגודות וחבורות של כנסת המינים, אשר מטרתם כפירה ומיאוסה של תורה רחל. לָמָּה לָנֶצַח תִּשְׁכָּחֵנוּ תַּעַזְבֵנוּ לְאֹרֶךְ יָמִים? לָמָּה לָמָּה לָמָּה לָמָּה לָמָּה לָמָּה לָמָּה לָמָּה לָמָּה ???