הליכוד והימין המאוחד: המצלמות ימנעו זיוף בבחירות - סרוגים

הליכוד והימין המאוחד: המצלמות ימנעו זיוף בבחירות

בכוונת מפלגת הליכוד והימין המאוחד להציב מאות מצלמות בקלפיות ביישובים הערביים למניעת זיופים בבחירות, בדיון בכנסת הושמעו התנגדויות למהלך. הליכוד: "הכנסת מצלמות היא פגיעה מידתית למען טוהר הבחירות"

הליכוד והימין המאוחד: המצלמות ימנעו זיוף בבחירות
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

בכוונת מפלגת הליכוד להציב מאות מצלמות בקלפיות ביישובים הערביים בבחירות הקרובות למניעת זיופים, בדיון היום (חמישי) בכנסת הושמעו התנגדויות רבות למהלך. יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר פתח: "אין מצלמות וחדירה לתוך הפרגוד. מוסכם על כולם שההצבעה חשאית".

עו"ד אבי הלוי הבהיר בתגובה כי "לא טענו ולא חשבנו שמותר לצלם מאחורי הפרגוד, שמותר לעשות בחומר המצולם כפי שרוצה המצלם. המצלמות עוזרות באופן מובהק לייצר סדר ציבורי. אנחנו סבורים שהזכות הזו היא של כל המפלגות ושל כל המשקיפים וחברי ועדות הקלפי ולאו דווקא של הליכוד".

הרשימה הערבית המשותפת יחד עם ארגון השמאל הקיצוני עדאללה, דורשים לאסור באופן מוחלט את השימוש במצלמות ולהודיע על ביטול החלטת השופט מלצר מיום הבחירות. לטענתם, "אין כל חוק שמאפשר הצבת מצלמות ולכן החלטת יו"ר הוועדה מאפריל היא לכל הפחות בעייתית. כמו כן, אנו נדרוש שוב מהיועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחת חקירה פלילית בעניין.

הכנסת מצלמות תמנע ותצמצם זיוף בבחירות

הימין המאוחד, שמורכבת מהבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש תומכות בליכוד וכתבו בתשובתם לדיון כי "הכנסת מצלמות למרחב הציבורי של הקלפיות, תמנע – או לכל הפחות תצמצם באופן ניכר, את הפוטנציאל לעבירות על חוקי הבחירות – מחד ומאידך – אין בה כל פגיעה ממשית בציבור הבוחרים".

עם זאת אמרו כי "גם אם ישנה פגיעה כלשהיא בהכנסת המצלמות, הרי שהיא מידתית, לתכלית ראויה ועולה בקנה אחד, הן עם החוק והן עם האינטרס הציבורי הראשון במעלה, של שמירת טוהר הבחירות ואמון הציבור בתוצאות הבחירות".

בטענה נוספת הם אומרים כי "כיום קיימות מצלמות כמעט בכל המרחב הציבורי ובמצב הנוכחי, בו רק אזור הקלפיות הינו סמוי מן העין – הינו אנכרוניסטי ועומד בסתירה". עם זאת הוסיפו ש"הדרך היחידה להפוך עבירות על חוקי הבחירות – לבלתי משתלמות, הינה רק היה והחוק ימוצה עם העבריינים, תוך קביעת רף ענישה מחמיר כלפי מי שמפר את הוראות החוק". ומשכך טענו כי "התיעוד במצלמות הינו כלי אלמנטרי, לצורך יצירת תשתית ראייתית מתאימה שתאפשר את מיצוי הדין עם העבריינים, כלי שאיננו בנמצא כיום".

היועמ"ש: הצבת מצלמות בקלפיות – עבירה פלילית

מוקדם יותר העביר היועמ"ש את עמדתו נגד הצבת המצלמות בקלפיות, וטען כי היא עלולה במקרים מסויימים, להוות עבירה פלילית של הפרעה למהלך התקין של הבחירות. עוד הוסיף היועמ"ש כי בידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית נתונה הסמכות להוציא צו מניעה למעשה. מכך, שלשופט מלצר הסמכות לאסור על הצבת המצלמות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
יש לשים מצלמות בכל התנחלות
מצלמות | 08-08-2019 13:32
תופתעו?
2
מי שאינו יהודי לא יכול להצביע
שמואל | 08-08-2019 15:28
רק עם ישראל יכול לקבוע את גורלו. מי שמתארח יקבל יחס של אורח אך לא של בעל הבית. מי שלא נראה לו יכול ורצוי שיהגר מכאן. מי שתומך בטרור מגורש לכל הרוחות. מי שמחבל מוחסל מיד. כל כך פשוט.
3
היועץ.כרועץ. מבחיל בתגובה שלו
עמר אורי | 08-08-2019 15:51
כל ערבי ושמאלני מנפנף בדעה של היועץ שאין לו כבוד לשלטון ולממשלה ולמפלגות המובילות