בעקבות הנשק: 'מחוז ירושלים' הוסרה ונפתחה בדיקה

בעקבות הנשק: 'מחוז ירושלים' הוסרה ונפתחה בדיקה

לאחר שנחשף כי במהלך הצילומים הושתל רובה M16 בבית משפחה במזרח ירושלים, הסדרה "מחוז ירושלים" הוסרה מהאוויר והסצנות נבדקות מחדש

author-image
בעקבות הנשק: 'מחוז ירושלים' הוסרה מהאוויר
  (צילום: משה נחמוביץ')

לאחר שנחשף כי במהלך הצילומים של הסדרה "מחוז ירושלים" של כאן 11, הושתל רובה M16 בבית משפחה במזרח ירושלים. הוחלט להסיר את כל הסדרה מכל הפלטפורמות של כאן 11, עד שיתבררו הפרטים בקשר לפרשה.

על פי הפרסום ב-YNET, חברת ההפקות שאמונה על התכנית תבדוק מחדש את כל הסצנות במטרה לוודא שלא אירעו מקרים נוספים של התערבות הפקתית. ממצאי הביניים הועברו לתאגיד השידור הציבורי ומחר (ה') היא צפויה להתכנס ולדון בהתנהלות חברת ההפקות "קודה", שהפיקה עבורם את "מחוז ירושלים".

עוד באותו נושא

השוטרים שתלו נשק בבית ערבי בשביל סדרת טלוויזיה

כזכור בתחילת השבוע, כתב 'הארץ' ניר חסון חשף כי בפרק 9 בסדרה "מחוז ירושלים" בו תועד מציאת כל נשק בביתו של ערבי ממזרחי ירושלים, היה מבוים והנשק הושתל על ידי השוטרים לצורך הצילומים.

החיפוש נעשה בביתו של סאמר סלימאן בשכונת עיסאוויה במזרח ירושלים לפני כשנה, ובסופו קיבל סלמאן אישור כי בו נכתב: "לא נתפס דבר". גם לאחר החיפוש, סלימאן, לא נעצר או נחקר בנוגע לנשק שנמצא לכאורה בביתו. אלא שבפרק התשיעי של הסדרה, מתועד החיפוש ובו מוצאים השוטרים רובה M–16 במרתף הבית, והשוטר המתועד אומר כי מדובר ב"מנהרה שלא היתה מביישת את החפירות בעזה".

המשטרה פרסמה אמש (שלישי) התנצלות חריגה וביקשה לבדוק את הנושא.

מכאן נמסר בתגובה: "מאז קבלת התלונה הראשונית נגד 'קודה' ונגד המשטרה פתח התאגיד בבירור מעמיק עם חברת ההפקה וייבחנו שיטות הפעולה והעריכה בכל הסדרה. התאגיד רואה בחומרה רבה את הטענות, המנוגדות לחלוטין לכללי האתיקה שעליהם חתמה "קודה" בחוזה שלה עם התאגיד, ועד לסיום הבירור הוחלט להוריד את כל פרקי הסדרה משידור. מועצת כאן תקיים דיון דחוף בעניין ונפעל בהתאם להחלטות שיתקבלו". בחברת קודה אמרו כי "קודה העבירה את ממצאי הבדיקה הראשונית לתאגיד ויש שם התייחסות לכל הממצאים"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בושה
יגאל | 07-08-2019 18:04
.
2
משטרה
אזרח | 07-08-2019 22:07
חבל שקומץ אינטרסנטים מכתים מחוז משטרה שלם.. החברה האלה עובדים כל כך קשה על שמירת האזרחים ובקומץ הזה עשה שרות כל כך רע ששנים יחלפו עד שיתוקן. במדינה מתוקנת, מפכ׳ל והשר היו מתפטרים לאלתר במיידית.
3
לא יאומן, איזו אכזבה. אשכרה תפסתי מהשוטרים
אזרחית | 07-08-2019 22:30
שהוצגו שם. נראה שממש ניצלו את המשפחה ואותנו ומי יודע כמה עוד חשודיםעבור סדרה שהיתה אמורה להיות תיעודית ולמעשה היתה סרטון תדמית. לא מאמינה שהשארתי את חוש הביקורתיות ואת הספקנות שלי הפעם בחוץ והתמסרתי למצג השווא הזה. באמת שרציתי להאמין בחבר'ה האלה ושהערכתי אותם. ממש מבאס
4
למה על הסצנה המבוימת על החרדים, לא עושים רעש
ברקו | 08-08-2019 16:00
למה כשהוסיפו קולות של צעקות וקללות, בסצנה על החרדים במאה שערים, אף אחד לא בדק או דיבר, ובודאי לא הורידו את השידור? ומה עם ניר חסון, למה לעשות רק חצי כתבה?
5
אירגון פשע משטרתי תופר תיקים ממציא ארועים
אזרח | 08-08-2019 23:26
כל הסידרה משקפת את מציאות השקרים היומיומית של המשטרה בהמצאת ארועים ותפירת תיקים לאזרחים תוך חריצת גורלות והרס חיי אדם וחובה להסיק מכאן את חומרת המצב משך שנים של תעשית שקרים והרשעות עי מישטרה שקרנית מסוכנת לציבור