לאחר ששתלה נשק בבית: המשטרה מפרסמת התנצלות

לאחר ששתלה נשק בבית: המשטרה מפרסמת התנצלות

לאחר ששתלה נשק בדירה של משפחה במזרח ירושלים עבור צילומי הסדרה "מחוז ירושלים", המשטרה החליטה לפרסם התנצלות ולפתוח בבדיקת האירוע: "מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע"

author-image
המשטרה פרסמה התנצלות לערבי ששתלה נשק בביתו
  (צילום: יחצ/ באדיבות כאן 11)

חשיפת הנשק שנשתל בדירה עבור הסדרה "מחוז ירושלים", מעורר מבוכה במשטרה. היום (שלישי) בשעות הצהריים החליטה המשטרה לפרסם התנצלות חריגה בעקבות האירוע ולפתוח בבדיקה והפקת לקחים.

"ברצוננו להבהיר: אנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע" מסרה דוברות המשטרה והוסיפה "המקרה נמצא בבדיקה ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם". גם מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי "כאן" אלדד קובלנץ ומנכ"לית הטלווייזיה בתאגיד טל פרייפלד ערכו שיחת בירור עם החברה שהפיקה הסדרה שהבטיחו לבדוק את המקרה ולספק תשובות בימים הקרובים.

(צילום: משה נחומוביץ)

ההתנצלות מהמשטרה, מגיעה לאחר שכתב 'הארץ' ניר חסון חשף היום (שלישי) כי אחד מפרקי הסדרה 'מחוז ירושלים', בה תועד מציאת כל נשק בביתו של ערבי ממזרחי ירושלים, היה מבוים – הנשק הושתל על ידי השוטרים לצורך הצילומים.

החיפוש נעשה בביתו של סאמר סלימאן בשכונת עיסאוויה במזרח ירושלים לפני כשנה, ובסופו קיבל סלמאן אישור כי בו נכתב: "לא נתפס דבר". גם לאחר החיפוש, סלימאן, לא נעצר או נחקר בנוגע לנשק שנמצא לכאורה בביתו. אלא שבפרק התשיעי של הסדרה, מתועד החיפוש ובו מוצאים השוטרים רובה M–16 במרתף הבית, והשוטר המתועד אומר כי מדובר ב"מנהרה שלא היתה מביישת את החפירות בעזה".

השכנים זיהו את הבית בסדרה

מי שזיהה את הבית של סלמאן הם שכניו, שהחלו לחשוד בו שהוא משתף פעולה, הואיל ובביתו נמצא נשק והוא לא נעצר. סלמאן עצמו מראה את מרתף ביתו, ואומר כי אין צורך להיכנס אליו עם פנסים, משום שיש בו תאורה. גם אם היה מחביא כלי נשק בבית, לא היה מניח אותו במקום טחוב ורטוב כמו המרתף.

ממשטרת ישראל נמסר לעיתון 'הארץ': "הסדרה 'מחוז ירושלים' סיפקה לצופים הצצה על פעילות המשטרה המורכבת ברחבי הבירה, ובה טיפול בפשיעה על כל גווניה, טיפול בהפרות סדר אלימות, סיכול טרור, המאבק באמצעי הלחימה הלא חוקיים ועוד. הפקת הסדרה ועריכתה בוצעו על ידי חברת קודה, לרבות טשטוש פרטי המעורבים וזהותם כדי למנוע זיהויים כחוק. הפנייה התקבלה במשטרה, ומענה יימסר ישירות לפונה ולא באמצעות כלי התקשורת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אם היו צריכים להשתיל נשק בשביל הסדרה אז אנחנו
גורי | 06-08-2019 17:07
ברוך השם במצב בטחוני טוב. יש לזכור שהם צלמו את הסדרה במשך שנה! מלבד זאת, עם כל הכבוד למשטרת ישראל, להראות שיש רק שוטרים טובים במשטרה זו עבודה בעיניים.
2
אם זה כך אז נשאלת השאלה
נדביה | 07-08-2019 12:39
מה כן אמיתי בסדרה הזו מלבד השוטר שהדף בחור חרדי לרצפה באלימות גסה וחטף על זה הרשעה בבית המשפט?
המשטרה התנצלה
דניאל | 07-08-2019 15:12
על ההשתלה והחליטה לפצות את הערבי בM-16 משופר כולל מחסניות ושלל אמצעי חבלה, כדי שיהיה מה לצלם בעונה 2