10 שנים לנס אקטובה של מכבי חיפה: צפו בניצחון 3:4 - סרוגים

10 שנים לנס אקטובה של מכבי חיפה: צפו בניצחון 3:4

נס אקטובה הוא המשחק הכי סנסציוני בתולדות מכבי חיפה. מוקדמות ליגת האלופות, בדקה ה-15 חיפה נמצאת בפיגור 3:0 בבית וצריכה 4 שערים. מכבי חיפה לסרוגים: "ערב שהחל בצורה קשה והסתיים באושר והתרגשות"

10 שנים לנס אקטובה של מכבי חיפה: צפו בניצחון 3:4
  (צילום: מרקו/פלאש90)

נס אקטובה הוא המשחק הכי סנסציוני בתולדות מועדון הכדורגל של מכבי חיפה. והיום הוא חוגג עשר שנים.

מכבי חיפה של לפני עשור היה מועדון שכבר בכביש החוף, קבוצות היו מאבדות נגדו נקודות, אבל מכבי חיפה רצתה אירופה. בסיבוב הלפני אחרון של מוקדמות ליגת האלופות לשנת 2009/2010, פגשה מכבי חיפה את אקטובה מקזחסטן. המשחק הראשון הסתיים בתיקו 1:1, וההכרעה הגיעה לקרית אליעזר, כשגם תיקו 0 היה מעלה את מכבי חיפה לפלייאוף ליגת האלופות.

אלא שהמשחק התחיל בצורה קטסטרופלית. בתוך 15 דקות, הבקיעו הקזחים שלושה שערים מהירים (8,13 ו-15), בשל שטויות שעשתה הגנת מכבי חיפה והשוער ניר דוידוביץ'. יורם ארבל השדר, כבר אמר כי הקזחים שולחים את מכבי חיפה לים. אלא שהפרשן שלצדו כוכב העבר של מכבי חיפה עונה לו: "אני לא אוהב להגיד נגמר".

ואז בא המפנה. בדקה ה-26 יניב קטן בועט בסיבוב מתוך הרחבה לפינת השער ומצמצם ל-3:1. בדקה ה-30 מחליף אייל גולסה הצעיר את ליאור רפאלוב ו-3 דקות לאחר מכן מבקיע שער בבעיטת וולה שפוגעת ברגל של ההגנה הקזחית. 3:2 במחצית.

עוד באותו נושא

מי היה מאמין? צפו במכבי חיפה מפרקת את מכבי ת"א

במחצית השנייה הייתה רק קבוצה אחת על המגרש. החום והלחות של חיפה הרגו את הקזחים שהיו נראים אבודים. בדקה ה-59 יניב קטן מגביה קרן מימין וולדימיר דבלשווילי נועץ את הכדור בפינת השער בדרך ל-3:3, אבל מכבי חיפה צריכה עוד שער כדי לעלות.

ואז כמו הסל של דרק שארפ בנס ז'לגיריס הצהוב, בדקה ה-62, דבלישוילי מסתובב שוב ברחבה ונועץ את הרביעי בפינה השמאלית, ונותן את האות לחגיגות בכרמל. בחצי השעה שנותרה למשחק הקזחים הגיעו לעוד מצב, וחיפה יכולה הייתה לגמור את המשחק עוד פעמיים. אבל התוצאה נותרה 3:4, חיפה עולה לפלייאוף שם פגשה את רד-בול זלצבורג האוסטרית, וחלפה על פניה בשני ניצחונות משכנעים בדרך לליגת האלופות.

מועדון מכבי חיפה מסר לסרוגים על המשחק: "ערב מרתק ובלתי נשכח. ערב לח וחם מאוד שהחל בצורה קשה והסתיים באושר והתרגשות. מסוג המשחקים שכל אחד לוקח איתו לשארית חייו כאוהד. משהו שאי אפשר לשכוח. מכבי חיפה שיחקה לא מעט משחקים בשלב המוקדמות, זה היה מהזכורים והמרגשים שבהם".

ולמי שרוצה לראות את המשחק המלא

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
היו ימים
יוסי | 05-08-2019 21:38
היו ימים