פייסבוק נקנסה ב-5 מיליארד דולר על הפרת הפרטיות - סרוגים

פייסבוק נקנסה ב-5 מיליארד דולר על הפרת הפרטיות

נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב אישרה הסכם פשרה עם חברת פייסבוק, במסגרתו הנהלת הרשת החברתית תיקנס ב-5 מיליארד דולר- זאת בעקבות פרשת "קיימברידג' אנליטיקה" שבה פרטיהם האישיים של מאות אלפי גולשים הודלפו במרמה

פייסבוק נקנסה ב-5 מיליארד דולר על הפרת הפרטיות
  (צילום: שאטרסטוק)

מחיר הפרת הפרטיות: נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב אישרה אמש הסכם פשרה עם חברת פייסבוק, במסגרתו יוטל קנס של חמישה מיליארד דולר על הנהלת הרשת החברתית הפופולרית- זאת בעקבות פרשת "קיימברידג' אנליטיקה" שבה פרטיהם האישיים של מאות אלפי גולשים הודלפו במרמה לחברת ניתוח נתונים.

על פי הדיווח, הסכם הפשרה אושר ברוב של 3 מול 2, כאשר הרוב הרפובליקני בנציבות היה בעד והמיעוט הדמוקרטי התנגד ודרש להטיל קנס גדול יותר על החברה. כעת המחלקה האזרחית במשרד המשפטים תצטרך להחליט האם לאשר את ההסכם, ורק אז התיק המשפטי ייסגר. בשלב הזה לא ידוע האם יוטלו גם מגבלות חדשות יוטלו על פייסבוק מעבר לעונש הכספי.

במידה וההסכם יאושר, הקנס שיוטל יהיה הגדול ביותר שאי פעם הוטל על ידי הנציבות האמריקנית, כשהשיא הקודם היה קנס של 22.5 מיליון דולר שהוטל על גוגל בשנת 2012. גובה הקנס נקבע על בסיס הרווח השנתי של פייסבוק, כשחמישה מיליארד דולר מהווים כחמישית מהרווח הממוצע של החברה בשנים האחרונות. בפייסבוק כבר נערכו לקנס גדול, והודיעו באפריל האחרון כי הם שומרים חלק מהרווחים משנים קודמות לטובת תשלום הקנס כדי להימנע מפגיעה כספית גדולה יותר.

כזכור, פרשת "קיימברידג' אנליטיקה נחשפה במרץ 2018, כאשר דווח כי פרטים מחשבונות הפייסבוק של מיליוני משתמשים הודלפו ושימשו את חברת ניתוח הנתונים ביצירת פרופילים אישיים ובהשפעה על תוצאות הבחירות בארה"ב. הפרשה הובילה לשערורייה גדולה, וכן למחאה נרחבת שבה גולשים רבים סגרו את חשבונות הפייסבוק שלהם מתוך חשש לפגיעה בפרטיות. הסערה גם השפיעה על פייסבוק מבחינה כלכלית, כשמפרסמים רבים בחרו להפסיק לפרסם באתר והובילו לצניחה במניות החברה.

בפייסבוק הודו בעקבות חשיפת הפרשה כי יכלו להתנהל אחרת. "היינו צריכים לפעול יותר לשמירה על פרטיות המידע של הגולשים" הודה ראש מנהל הפרטיות בפייסבוק לאחר פרוץ הסערה הציבורית סביב ההדלפה ההמונית. מייסד פייסבוק מארק צוקרברג לקח אחריות על האירוע בעדות שמסר בפני הקונגרס האמריקני, ובהמשך כתב פוסט בפייסבוק שבו התנצל בפני הציבור.

"יש לנו אחריות להגן על המידע שלכם, ואם אנחנו לא יכולים לעשות זאת- אז לא מגיע לנו לשרת אתכם" כתב. "אני עובד כעת כדי להבין בדיוק מה קרה, ואיך אפשר לוודא שדבר כזה לא ייקרה שוב את האמצעים שימנעו ממקרה כזה לחזור על עצמו נקטנו כבר לפני שנים- אבל גם עשינו הרבה טעויות. יש עוד הרבה מה לעשות, ואנחנו חייבים להשתפר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו