אוקראינה: להקת רוק תתמודד בבחירות לפרלמנט - סרוגים

אוקראינה: להקת רוק תתמודד בבחירות לפרלמנט

סבטוסלאב ווקרצ'וק, סולן להקת הרוק האוקראינית "אוקיאן אלזי", הודיע כי יתמודד בבחירות לפרלמנט המקומי יחד עם חברי להקתו. קמפיין הבחירות כולל סיבוב הופעות, שבו הלהקה מנגנת את להיטיה ומציגה את חזונה למדינה

author-image
אוקראינה: להקת רוק תתמודד בבחירות לפרלמנט
  מכוכב רוק לראש ממשלה? סולן הלהקה סבטוסלאב ווקרצ'וק (צילום: שאטרסטוק)

בעקבות הצלחתו של הקומיקאי ולדימיר זלנסקי, שנבחר באפריל האחרון כנשיא אוקראינה, נראה כי מפורסמים רבים נוספים שאינם מגיעים מהתחום הפוליטי שוקלים להסב מקצוע ולהתמודד על האפשרות להנהיג את המדינה.  מי שהוסיף היום (שני) את שמו לרשימה הוא סבטוסלאב ווקרצ'וק, סולן להקת הרוק האוקראינית "אוקיאן אלזי", אשר הודיע על התמודדותו בבחירות לפרלמנט האוקראיני ב-21 ביולי.

במאי האחרון ווקרצ'וק הקים מפלגה פוליטית יחד עם חברי להקתו, הנקראת "Golos or Voice" על שם אחד משירי הלהקה. גם קמפיין הבחירות של המפלגה הינו ייחודי, וכולל סיבוב הופעות ברחבי המדינה שבו הלהקה מנגנת את שיריה המוכרים לצד הצגת הסברים על תכניותיהם למדינה ונאומים פוליטיים. בדבריו ווקרצ'וק מציג את חזונו, הפונה בעיקר לציבור שהביע לאחרונה את מיאוסו מהפוליטיקאים המכהנים כשהצביע לזלנסקי בבחירות לנשיאות. "גם לכם נמאס מההתנהלות של המדינה? כולנו עייפים מהפוליטיקה הישנה. כמה מאיתנו רוצים שינוי אמיתי?" " שאל סולן הלהקה בהופעה הראשונה שנערכה אמש- וזכה למחיאות כפיים נלהבות מהקהל.

סיבוב ההופעות של הלהקה, המשמשת גם כקמפיין בחירות (צילום: שאטרסטוק)

על פי סקרי הבחירות האחרונים שנערכו באוקראינה, נראה כי חברי הלהקה אכן יצליחו להיכנס לתחום הפוליטיקה בתום הבחירות. המפלגה המוזיקלית צפויה להפוך לסיעה השלישית בגודלה בפרלמנט, ותוכל לשמש כשותפה קואליציונית אפשרית עם מפלגת "משרתי העם" של זלנסקי, המסתמנת כמועמדת המובילה לזכות בבחירות.

כזכור, הנשיא זלנסקי הודיע על פיזור הפרלמנט והקדמת הבחירות לראשות הממשלה ביום הראשון לכהונתו- זאת במטרה להביא רוב למפלגתו בממשלה. בבחירות לנשיאות גבר על הנשיא היוצא פטרו פרושנקו, כשקיבל כ-73 אחוז מהקולות בסיבוב השני- זאת למרות שאין לו שום ניסיון פוליטי. עד השבעתו כנשיא, זלנסקי הנחה את תכנית הסאטירה האוקראינית "1 פלוס 1", שבו נהג לצחוק באופן קבוע על הנושאים שאיתם הוא מתמודד כעת בתפקידו החדש, ביניהם הבעיות הפוליטיות, העימותים מול רוסיה והמשבר הכלכלי במדינה. הקומיקאי הפך למוכר במיוחד בזכות מערכוני "משרתי העם"- שעל שמם נקראת מפלגתו הפוליטית- בה גילם ראש ממשלה כושל הפועל לקדם את רצונותיו האישיים.

בהכרזה על מועמדותו זלנסקי אמר כי הוא מתמודד לנשיאות מתוך רצון להביא לפתרון הבעיות שעליהם הוא נהג לצחוק עד כה- והצליח לזכות באהדה רבה בקרב הבוחרים שמאסו בפוליטיקאים המכהנים. "אני הולך לייצג את כל הציבור" טען. "לכל אוקראיני יש שלוש אפשרויות בחיים: הראשונה היא לחיות כמו שאתם חייבים וללכת עם הזרם. זה נורמלי. השנייה – לאסוף את הדברים שלכם ולעזוב למדינה אחרת, להרוויח שם כסף ולשלוח לקרובים שנשארו- וזה נורמלי גם כן. אבל אני מעדיף את האפשרות השלישית: לנסות לשנות בעצמך את החיים באוקראינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו