"השתתפות בשיעורי תורה מעורבים- לא צנוע"

בעקבות הפולמוס שהתנהל באתר סרוגים בין הרב אבינר לרב אמנון בזק נשאר הרב אבינר אודות השתתפות בשיעוריה המעורבים של סיון רהב מאיר והשיב: "לא צנוע". עוד הוא ביקש לסייג: "זה לא אישי, אלא פסק מתקופת משה רבנו"

"השתתפות בשיעור מעורב של סיון רהב מאיר- לא צנוע"
  (צילומים: יונתן זינדל/ פלאש90)

בעקבות הפולמוס שהתנהל באתר סרוגים בין הרב שלמה אבינר לרב אמנון בזק אודות השתתפות של גברים בשיעורי תורה של נשים, נשאל הרב שלמה אבינר האם בשיעוריה הפופולריים של אשת התקשורת סיון רהב מאיר, מותר להשתתף. רהב מאיר מעבירה מדי שבוע שיעור בפרשת השבוע אליו מגיעים אלפי אנשים, ואלפים נוספים מכל רחבי העולם צופים בן ברשת.

הרב אבינר לרב אמנון בזק: "ברור שהדבר אסור"

הרב אבינר נשאל על ידי אחד מתלמידיו האם מותר לו להשתתף בשיעוריה של סיון רהב מאיר שכן הוא מרגיש שהם מחזקים אותו בעבודת ה'. הרב אבינר השיב לו קצרות כי זה "לא צנוע".

בעקבות תשובתו של הרב אבינר שהסתובבה כצילום מסך ברחבי הרשת, פנה אליו תלמיד אחר ושאל אותו האם מדובר בתשובה אותנטית ואמיתית שלו. על כך השיב הרב אבינר: "זה אמיתי". עוד הוא הבהיר כי "ודאי שזה לא משהו אישית אלא אמירה כללית קבועה וישנה, ישנה כלומר ממשה רבינו".

הרב אמנון בזק לרב אבינר: "היום המצב שונה"

כזכור, במענה לשאלה שנשאל בעלון 'עולם קטן' בשבת האחרונה, אמר הרב אבינר כי בית כנסת בו נמסרים שיעורי תורה מפי נשים, אינו יכול להיקרא בית כנסת אורתודוקסי. הרב בזק תהה בתגובה האם כל בתי הכנסת באלון שבות אינם אורתודוקסים ואמר כי בכל השולחן ערוך אין איסור שגבר ישמע שיעור תורה מפי אישה.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
81 תגובות - 54 דיונים מיין לפי
1
הרב אבינר מקומך בנתורי קרתא
קיצוניות ללא גבולות | 02-07-2019 14:16
לאיפה הגענו
זה מתחיל בשיעורים מעורבים ונגמר בלהטבים
עידו 2 | 02-07-2019 15:02
ואח''כ נמשך ונמשך עד לרפורמים
2
לימוד מעורב
צילה | 02-07-2019 14:26
אצל משה רבנו במעמד הר סיני עמדו כולם ביחד - גברים, נשים וטף.
לצילה את ממש בורה..
רם | 02-07-2019 17:10
כה תאמר לבית יעקב ותגיד לבני ישראל. הנשים קיבלו את התורה תחילה ואחריהן הגברים. תלמדי קצת, אפילו במתן תורה נשים לבד וגברים לבד. קצת ללמוד בבקשה ותמיד בהפרדה, תמיד!
סיוון רהב
אזרח | 02-07-2019 14:37
צודק במאה אחוז
3
שיצא מהסרט שהוא חי בו
משה | 02-07-2019 14:26
כמעט כל מי שחי בעולם שומע הרצאה של נשים עם זה בעובדה טיולים וכו'
נראה לי שהוא דיבר דווקא בשיעורי תורה, לא בהכל
7ו | 02-07-2019 15:30
..
4
די !!!!!!!
התמים | 02-07-2019 14:27
צאו לנו מהוורידים. מי שרוצה שריעה כחוק מדינה שיהגר לאפגניסטן או סעודיה. תניחו לנו לחיות את חיינו כמדינה מודרנית ומתקדמת. לא רוצים מדינת דת חשוכה ומפגרת. ימי הביניים הסתיימו לפני יותר מ 500 שנה. התקדמנו מאז. פשוט תעזבו אותנו לנפשנו.
שאלו אותו מה ההלכה אומרת, והוא ענה!
פלוני | 02-07-2019 17:09
אבל אם אתה לא רוצה ללכת על פי ההלכה אף אחד לא מכריח אותך אז אל תבלבל את המוח.
5
התורה למציאות
שלמה | 02-07-2019 14:27
התורה למציאות ולא להיפך יש רבנים נכבדים שהתורה היא אידיאלית אל לא יורדת למציאות החיים.תורה אך לא תורת חיים.כל הנושא של צניעות השתנה מאוד ומה שהיה פעם בגדר ערוה היום כבר לא. אין ריגוש לראות אשה בלי כיסוי ראש כי הרחוב מלא מהם לצערינו.ובטח שאין כל כך ריגוש בלראות אשה הנותנת שיעור כי גם אנו עסוקים בשיעור ולא בהסתכלות.בקשר לסיון רהב מאיר הנכבדה שאני בטוח שיש לה יראת שמים אך לציבור שלנו זה לא מספיק היא באמת לא מחדשת וללא חשיבה מקורית היא כן מתאימה לחוזרים בתשובה.
כופר
א | 02-07-2019 19:53
אחד משלושה עשר עיקרים שהתורה לא תשתנה בשום זמן ומי שלא מאמין בזה הרי הוא כופר בעיקר ואין לו חלק לעולם הבא כך כותב הרמבם
סיוון רהב
אזרח | 02-07-2019 14:40
אתה מדבר שטויות פעם הלכת לשמוע אותה היא מדברת הרבה יותר טוב והרבה יותר ברור ויפה מהרבה מאוד רבנים שלא יודעים כלום היא חכמה ויש לה הרבה יותר ידע מהרבה רבנים
השיעור של סיון רהב מאיר
חני | 02-07-2019 14:39
סיון מחדשת את נקודת ההתבוננות בפרשה ומאפשרצ ללומדים להבין את התורה שבשמיים כי לא בשמיים היא אלא בפיך ובלבבך. עיקר המשימה היום היא להפוך את התורה לרלוונטית, שהלומדים ירגישו אליה שייכות ,ירצו להתקרב אליה, ירגישו את החיות שבה. זכינו שסיון עם נקודת המבט הייחודית שלה מאפשרת לצעירים רבים רבים לאהוב ללמוד תורה . אשרי העם שככה לו .
6
כבוד הרב עד כאן
אריק | 02-07-2019 14:28
אין דרך להעביר תורה לעם ישראל ורובו חילוני מסורתי או לייטי אלא רק בדרך הזו. אני מסכים שתוכן לא רצוי לא יאמר. אבל בחיאת על השעור של סיוון מאיר אתה מתקומם? הלוואי שיקומו עוד 100 שעורי תורה כאלה ויחזרו כולם בתשובה
אמן כן יהי רצון
אמן כן יהי רצון | 08-08-2019 10:25
אמן כן יהי רצון
עוד 100 שיעורים
ניסים | 03-07-2019 2:18
אם יקומו עוד 100 שיעורי לפי רוח ישראל סבא אני מסכים אבל בצורה שכזו בטח שלא אפילו אחד מאחר וזו לא דרכנו הייתי מציע ללמד את המלמדת פרק בהלכות צניעות ואם הייתה רוצה להשמיע את קולה יכולה לעשות זאת ברדיו כמו שאר הנשים הדוברות ולא לחבר בין נשים וגברים בישיבה מעורבת
מה הוא אומר???! מצטט:
שיודע לשאול | 02-07-2019 21:08
רק הרבנים נדרשים ללמוד ערכי דעת וערכי חכמה ולהרים את הרמה של הנלמד. איך יכול רב להגיד כזה דבר בהתייחס גם לעצמו?! לא יאמן איזו רמת אגו וצורך בשליטה הוא מייצג. דעת וחכמה ניתנו לכל בני האדם וכל אחד קונה בדרכו. תלמידי חכמים אינם בהכרח נושאי תואר רבני! היהירות הזו לא מקובלת.
תגובה
שלמה | 02-07-2019 15:41
אני שמח לשמוע אי הסכמות לדבריי. אני רוצה להבהיר יותר. יש אנשים שיש להם כישרון דיבור והעברה מדהימים ואת זה יש לה למרצה הנכבדה אך התוכן הוא ברמה מסויימת וגם לפי השקפה מסויימת עיין הספר שכתבו היא ובעלה לפי רב חרדי מסויים שאני מכבד אותו.לא רק יראת שמים אנחנו צריכים אלא כמו שכותב הרמבם כגודל הדעה כן גודל האהבה והדור שלנו לדכתי הוא דור דעה רק הרבנים נדרשים ללמוד ערכי דעת וערכי חכמה ולהרים את הרמה של הנלמד.וגם האם חסרים רבנים מוכשרים עד שניצרכנו לאשה עם כל הכבוד?
7
הרב אבינר נגד השעורים של סיון רהב מאיר
ט | 02-07-2019 14:29
לכל הרבנים תפסיקו להפריד תקרבו.נמאסתם .זכרו מדוע בית המקדש חרב
סיוון רהב
אזרח | 02-07-2019 14:38
זה הבעיה שהיום הרבנים כבר לא זוכרים כלום הם יותר שקועים בליגרום לפירוד ולמלחמת אחים
8
הרב אבינר
גקי . | 02-07-2019 14:31
האים צריך מדרכה לגברים ומדרכה לנשים אתם חיים בתקופת האבן בקיצור פרימיטיבים
9
מעורב
יוכבד | 02-07-2019 14:31
בסד הרב צודק ואין בכלל שאלה נקודה .
10
שעורי חורה
ארי | 02-07-2019 14:33
אם כך, גם ימי התנך באלון שבות אסורים בשל שעורים על ידי נשים ובשל שמיעה מעורבת?
11
הרב אבינר מופיע בפני נשים
שמעון שטרק | 02-07-2019 14:34
זה מותר?
כן, כי הוא לא כזה חתיך, והיא (!) אשה יפיפיה
חי | 03-07-2019 11:05
גם חכמה מאוד, גם יפה וגם צדיקה, מי לא יתאהב בה, אבל היא נשואה ואנחנו גם כן ...
12
טוב. נראה לי שפסק בזיקנה=שמרנות וקיבוע..
אולי... | 02-07-2019 14:34
אולי...
13
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות
אוי אוי | 02-07-2019 14:35
ממליכים על עם הקודש שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים. אוי אוי...
אחי אתה חייב לעשות משהו עם הזמן שלך
נחמיה | 02-07-2019 15:25
חהל על זמנך היקר. אותה תגובה ל70 כתבות
נכון. אבל לא רק הגברים..
דייק נא. | 02-07-2019 14:57
מתלכלכים האשפה של שוחד ומרמה.. אבל גם הנשים נופלות בזה..
14
סיוון רהב
אזרח | 02-07-2019 14:36
לדעתי עדיף שהרב אבינר התעסק בדברים שלו ויפסיק לגרום למריבות ומלחמות בין היהודים מי שרוצה וטוב לו ללכת לשיעורים ולשמוע דברים מעניינים מפיה של סיוון רהב שילך מה הבעיה מה לא צנוע היא אישה צנועה אישה חכמה אם מידות וצניעות מה רענללכת לשמוע דברי תורה מפיה ממה הרבנים מפחדים שבסוף לא יבואו אליהם כי נמאס לשמוע אותם יישר כח סיוון רהב אשת חיל מי ימצא
15
לפחות במיקרה של סיוון אין חשש לדבר עבירה
לא מדוייק | 02-07-2019 14:38
לכל היותר חשש לטרחנות יתר. ובכלל, ממולץ לכל אחד להפעיל את המוח שהקבה נתן לו, ולא לפנות לרבנים מוזרים על מנת לקבל תשובות על שאילות שצריכות להיות ברורות.
16
רק שהכתבות של בעלה נוטפות שנאת חינם,
והלוואי... | 02-07-2019 14:38
שנאת חינם. עידוד מחלוקות ושנאה בעם ישראל. כמובן גם ביזוי תלמידי חכמים שאין להם כיפה ודעות כמו שלו באותו רגע. יהי רצון שהמאמרים יתהפכו לאהבת ישראל. לכיבוד תלמידי חכמים. וריבוי אהבת ישראל אמן.
מה?! ידידיה עיתונאי לעילא ולעילא
אחת | 04-07-2019 15:20
איש מוכשר וטוב, על מה אתה מדבר??
יהי רצון שמהיום המאמרים יהיו לטוב ולא לרע.
אמן. | 02-07-2019 14:59
אמן.
17
אידיוט מושלם
חושם | 02-07-2019 14:40
אם כך, אז כניראה שיש משהו בדבריו של ליברמן על הרבנים החרדלים
18
קשים חרד"לים לישראל כספחת.
מי יצילנו מידם ? | 02-07-2019 14:40
רק הקבה !!!
19
זכר ונקבה ברא אותם ויקרא את שמם אדם
לירן | 02-07-2019 14:43
הגיע הזמן להתייחס לנשים כראוי
20
חילונים
דתי | 02-07-2019 14:45
חילוני שכותב פה איזו שהיא דעה מלומדת על פסיקת הלכה כל שהיא בטח של הרב אבינר אני מקווה מאוד שכבר הספקת לסיים את הש''ס לפחות פעם אחת בתקווה שאתה יודע מה זה (רמז לא המפלגה) אחרת אין לך או לך מה להתחיל לחשוב להכנס להבעת עמדה פה מאחר ואתה לא קרוב להיות בקיא בשיקולים שעומדים מאחורי פסק כזה לשם הבהרה אני לא תלמיד של הרב אבינר הגישה של רבותי שונה ממנו אבל אני יודע לכבד אדם חכם ומלומד
21
מדוע להשתלח?
ירא ה'. | 02-07-2019 14:52
הרב אבינר לא פסק כיצד על הציבור הדתי ציוני לנהוג. כל שאמר לא משהו אישית אלא אמירה כללית קבועה וישנה, ישנה כלומר ממשה רבינו. כל אחד ינהג כפי הבנתו. אני משתתף בשיעוריה של סיוון רהב מאיר ונהנה מדבריה ומחכמתה. בעבר זכה הציבור ללמוד בשקיקה את דברי תורתה של נחמה ליבוביץ עה.
למה לא?
מה הבעייה? | 02-07-2019 15:27
הרב אבינער זכה ביושר בזילזול מהקוראים.
22
שיעור תורה מפי נשים
אילת פילפלת | 02-07-2019 14:54
אהבתי את דברי הרב בזק:אין איסור בשולחן ערוך
23
מספיק
שלום | 02-07-2019 14:55
מספיק עם הקיצוניות הזו,עזבו במנוחה את הציבור הדתי הלאומי ליברלי,פעם היו גם פעולות משותפות בבני עקיבא ולא קרה כלום,היום עם ההפרדות שלכם הרבה מהרבנים נאשמים בהטרדות מיניות ובמעשים מגונים,זו התוצאה של ההפרדה
24
אהבת תורה ויראת שמים
אמ | 02-07-2019 14:57
כשמתמקדים רק ביראה, איך יגיעו לאהבה??? אגב, שוב: יש סטנדרטים של בחורי ישיבה (בסגנון מסויים, יש לומר), לדבר בשפת בית המדרש בשותים פומביים לא מוסיף יראת שמים או אהבת תורה. לעומת זאת, סיוון מצליחה להגיע לציבור עצום ורב ולקרבו לאהבת תורה.
25
רב אמיתי
אורי | 02-07-2019 14:58
תודה ל-ה' שנשארו עוד רבנים אמיתיים בדור הזה וכל המגיבים פה, תתביישו!
הרב אבינר הוא רב "אמיתי", אבל הוא לא היחיד
מוטי | 02-07-2019 16:02
כן, מי שרואה ברב אבינר את רבו - שיישמע לו. מי שיש לו רב אחר - שיילך על פי פסיקותיו. מה שבכל מקרה צריך להימנע ממנו זה ניהול ויכוח הלכתי כשברור מראש שאין רב אחד שמקובל על כלל הציבור.
למגיב אורי
התמים | 02-07-2019 15:14
למה להתבייש ? למה רבנים הופכים את התמימים למזידים ? במאה ה 21 לשמוע דבר תורה מפי אישה - פסול ? נפלתם על הראש ? זה אפילו לא שירה או תיאטרון. כזה יצר רע חזק יש לכם ? יש היום רופאות, כלכלניות, עורכות דין, מהנדסות , שרות ונשיאות. הכל בכל. רק למסור שיעור תורה אסור ? למה ? עזבו אותנו כבר במנוחה. תנו לנשום בארץ הזו.
26
התגלתה חומרה חדשה
מוטי | 02-07-2019 15:02
היה ברור שההתחרדות שפשתה בחלק מהציבור שנהוג לקרוא לו דתי-לאומי רק תלך ותתגבר.
27
יש להחמיר !
להחמיר | 02-07-2019 15:13
אין מקום לשיקול דעת. אם יש מחלוקת אז יש להחמיר! למשל, האם יש להקשיב לרב שמנהל חשבון טוויטר? ברור שלא! זה רב רפורמי מתבולל! להחמיר ולהחרים!
28
שיעור תורה מפי אישה
אורית | 02-07-2019 15:16
הבעיה עם ההקצנה שהיא הופכת את הטפל לעיקר ואת העיקר לטפל. חבל להתייחס באופן כזה לשיעוריה של סיון רהב מאיר , שמדברת דברי טעם, מחזקת את הדתיים ומקרבת גם חילונים ליהדות .
29
הרב אבינר
י זימ | 02-07-2019 15:56
בזמן שהרב וחבריו מתעסקים בשטויות, לומדים תורה ומצפים לגמילות חסד בחברה הערבית יש תנופה של לימודי ליבה והשכלה ולאט ובביטחה הם מאישים את העמדות החזקות במשק.
30
על דברי הרב אבינרי
שמעון | 02-07-2019 15:57
בצאת בני ישראל ממצרים אחרי חציית הים נאמר שמרים יצאה במחולות להודות לבורא העולם על הנס שם לא הייתה הפרדה. בנביאים כתוב ותשר דבורה וגם שפטה את ישראל גם שם לא הייתה הפרדה. אנא מהרב לא להתחיל להכעיס את האנשים אשר אוהבים לשמוע את סיון רהב מאיר על הפרשה למה לחפש דברים שכועסים בהם אנשים שכל מרצם זה לשמוע את סיון רהב מאיר.
ידיעה מעניינת
אני | 02-07-2019 19:50
כתוב באחד הפירושים שמרים והנשים יצאו בתופים ובמחולות בכוונה כדי שיהיה רעש מהתוף ולא ישמעו את קול הנשים המשוררות שמוגדר כערווה ולכן כתוב ותקח מרים את התוף בידה ... ותענינה כל הנשים אחריה בתופים ובמחולות ובבני ישראל ששרו לא לקחו תופים אחד מ'יג' עיקרים שהתורה לא תשתנה בשום זמן ומי שלא מאמין בזה כתב הרמבם שהוא כופר באלוקים ואין לו חלק לעולם הבא .. לא אני אמרתי.
מיותר לחלוטין
מוטי | 02-07-2019 16:06
אין טעם לנסות להביא הוכחות לכך שנשים הן לא רק יצור מיני אלא גם מי שיכולות ורשאיות להרצות בכל תחום. ברור שמי שרוצה להחמיר ימצא, לכל הוכחה כזו, הסבר מתפלפל שיפריך אותו.
31
נחמה ליבוביץ
יוספה | 02-07-2019 16:16
נחמה זכרה לברכה לימדה בישיבה. אמנם התלמידים יצאו ממבנה הישיבה למקום אחר. אי אפשר לערער על כך שהייתה אורתודוכסית. הרב צבי יהודה זצל קרא לה גדולת פרשני הדור.
32
בבית הכנסת
בשם אבא | 02-07-2019 16:24
בבית הכנסת שלנו היה רב לא כל כך חכם. אמר אבי שהוא לא הולך לשאול אותו שום שאלה כי הוא לא בטוח שיוכל לקיים מה שהוא אומר.
33
יש בו ציבור של חילונים בתחפושת.
רם | 02-07-2019 17:13
יש שולחן ערוך ואין לזוז ממנו! הפרדה חייבת להיות תמיד! בתלמוד תורה, בחתונה, בלוויה, בשבעה ובכל מקום שיש אירוע ציבורי! אין מצווה לקרב את התורה לעם ישראל, יש מצווה לקרב את ישראל לתורה!
בעברית מכנים את הטענה שלך בולשיט
מוטי | 02-07-2019 17:36
השולחן ערוך לא מותאם, as is, לחיי יהודי בן המאה ה 21. מאז נכתב, דורות של רבנים ומאות ספרי הלכה מצאו לנכון לפסוק בכל אחד ואחד מסעיפי השולחן ערוך, כדי לדון בנושאים שהשולחן ערוך לא נגע בהם. גם הרב אבינר לא ציטט סעיף מהשולחן ערוך אלא שות של הגרמ פיינשטיין. מכאן אתה מבין שגם בנושא הנדון ההלכה אינה חד משמעית ובכל מקרה היא לא נמצאת בשולחן ערוך. יש מי שיפסוק בנושא מסויים לפי שיטת מורה הלכה אחד ויש מי שיחלוק עליו ויפסוק בדרך (לגיטימית) אחרת.
34
ל-7 זוכרים למה בגלל קלות ראש!
רם | 02-07-2019 17:26
שזלזלו בקודש והכניסו כל מיני זבים וחולי הנפש לבית המקדש לעשות כרצונם. ולעניין שנאת חינם מדובר על עניין ממון וקנאה. שנאת חינם פרושה על חינם, אבל אדם שעובר עבירה בשם התורה אין עליו דין של שנאת חינם ואף יש מצווה להוכיחו.
עדיף שתחזור ללמוד ותפסיק לחרטט
מוטי | 02-07-2019 18:36
בית המקדש חרב בגלל עַנְוְתָנוּתוֹ של ר' זכריה בן אבקולס. מה עשה האיש ההוא? רבי זכריה הקפיד מאוד לשמור על מה שהיינו קוראים היום שולחן ערוך. הוא חש ענווה מול ההלכה ולא ראה עצמו ראוי לשנות בה דבר ולהתאים אותה למציאות. במקום להבין שהמציאות השתנתה, שיש אתגרים חדשים, הוא התעקש להישאר עם פסקי ההלכה החרדיים.
35
סיון רהב מאיר
נורית | 02-07-2019 17:31
אשת חיל נפלא ומרגש לשמוע את דבריה אנחנו הנשים מעריכות אותה מאד מאד וא דבריה כל הכבוד סיון
סיוון רהב מאיר
ניסים | 03-07-2019 2:22
רהוטה דעתנית ואמיצה ועם כל זאת עדיין לא מספיק מחוזקת רוחנית אם מעבירה שיעור בצורה כזו
36
בכל זאת יש פה קצת צביעות
עכבר הכפר | 02-07-2019 17:45
מה שמאפשר לסיון להרצות זה שיש ציבור דתי לאומי ליברלי רחב - לא חרדלי - שלא רואה בכך בעיה. למרות זאת סיון ובעלה תמיד יגוננו על החרדים והחרדלים - וידידיה גם יקפיד לבקר את רבני צוהר או כל מי שלא מתיישר עם עמדות חרדיות - ויש בזה מן הצביעות כי הם עושים שימוש בבמה שמי שמכשיר אותה הם אלו שהם מתגדים אליהם.
37
צודק הרב אבינר.
אנה | 02-07-2019 20:21
הרב אבינר צודק.
38
לא קשור לנטורי קרתא אלא לחוקי התורה!!!
אור | 02-07-2019 20:36
כשאישה מצטלמת באופן שכל העולם רואה אותה זה הרבה יותר לא צנוע. ופאה נכרית זה לעשות רצונך ולא רצון ה'.
39
מאיפה הוא יודע שכך ציווה משה?! ואולי יש הבדל
צביץ | 02-07-2019 20:53
בין שיעור כזה או אחר? רב, רצוי שיהיה מנהיג קהילתי בתוך עמי אני יושב ולא צטטן, דקלמן או פרשן בעיני עצמו.
40
תגובה לדברי הרב
נוגה פנקס | 02-07-2019 21:55
נימאס מכל הרבנים השוביניסטים, החרמנים שלא מסוגלים לשלוט על יצריהם...לא מסוגלים להיסתכל על אישה כבת אדם, אלא רק כמושא מיני בלתי צנוע.. בושו והיכלמו! איהו הגיבור הכובש את יצרו
41
כבוד הרב מדבר בשם תורת ישראל אי אפשר לדלג על
גבריאל | 02-07-2019 22:53
כל אדם שתורת ישראל יקרה לו צריך להחליט באיזה צד הוא נמצא כל הדור שלנו מבולבל בגלל מסרים מבולבלים וחבל
42
הרב חנן בן פורת הלך לשיעורים של נחמה ליבוביץ'
נחמה ליבוביץ | 02-07-2019 23:37
הרב חנן בן פורת זל הלך לשיעורים של נחמה ליבוביץ' זל, ואף ציטט אותה בעלונים בזמנו.
43
שיעור מעורב
ניסים | 03-07-2019 2:14
לא שמענו על ישיבה מעורבת ולו בשיעור תורה הרב צודק פרשת וקהל משה רבינו מקהיל עם ישראל גברים מקדימה נשים מאחור ולא התערבבו זה בזו אישה צנועה יודעת את מקומה וכנל גם גבר לכן הרפורמה מתאימה לזרם אחר וגם אם הגברת לא מייצגת זרם זה הרי שההתכנסות סביבה נוצרת בעיה לכן תשקול להפסיק את השיטה הזו ולעבור לרדיו שם נשים מדברות דברי תורה בערוצי הקודש
בשביל מה לך להתבזות?
מוטי | 03-07-2019 8:13
הרב אבינר פוסל שיעורי נשים גם כשגברים ונשים יושבים בנפרד. יש לו בעיה עקרונית עם נשים, אולי על רקע תסביך או ניסיון אישי. גם כמחנך, רוב ילדיו כלל אינם דתיים ולדעתי זה נובע מהקיצוניות שלו.
44
צניעות מופרעת
יעקב אגוזי | 03-07-2019 12:40
הרב אבינר אובססיבי בענייני צניעות. תרגיעו. הרב אבינר ירד מהפסים עליהם גדלנו. ככל שמגזימים בתחום. תופעת הסוטים גדלה. לשמוע את סיוון רהב מאיר. גדול וחשוב יותר מהרבה רבנים.
45
האייש שקורא לעצמו רב.
פלוני | 03-07-2019 14:42
חצוף ורע לבב. היכן כתוב שאסור לשמוע שעורי תורה לקהל מעורב בבית כנסת מפי אישה אישה. יש לקצץ את לשונו של רשע זה.
46
אפשר לשמוע ברדיו
אלי | 03-07-2019 14:42
גבר לא צריך להשתתף אכן זה לא צנוע. ואם רוצים לשמוע אותה השיעור מועבר בגלי ישראל כל יום שישי.
47
חידוד
איתן | 03-07-2019 19:09
עם כל הכבוד לרב אבינר, זו לא שאלה לליגה שלו. יש כאן אמנם בעיה של תערובת אבל מאידך יש תועלת עצומה. להכריע בזה צריך כתפיים יותר רחבות. עם קצת צניעות מכל הצדדים, היו צריכים להעלות את השאלה לפני גדולי ישראל מהשורה הראשונה, גדולי הדור, וכאשר יורו, כן יש לעשות. בהשקפה ראשונה, מה מונע ממנה לבקש שהגברים ישבו בצד ימין והנשים בצד שמאל? יכול להיות שכך עושים בהרצאות של ערכים. עם עצם זה שהמרצה אשה, אם היא לבושה באופן צנוע, על פניו לא נראה שיש בעיה. אבל כמו שכתבתי, צריך כתפיים רחבות, כי יש כאן הרבה אחריות. רק גדולי הדור. (מה שנשאר מהם, לצערינו).
48
בגלל שנאת חינם כזו המשיח מתעקב
אבי | 03-07-2019 23:02
עם אהבת חינם נקצר את הדרך לבואו.
49
מדינת דאע"ש היהודית...מה הבדל ? אין
פסק מתקופת משה רבינו | 04-07-2019 9:57
אנשים מסוכנים. מנסים לנהל את חיינו לפי הוראות הפעלה של החברה הדימיוני
50
מאזין קבוע לסיוון רהב מאיר
חוזר בתשובה ותיק | 04-07-2019 13:23
אמירות מסוג זה של רבנים מחשיכות את היהדות בעיניי אלה הרוצים להתקרב ובעיני יהודים מקיימי תורה ומצוות ריחוק מרבנים המגלים חוסר רגישות לפנימיות ותוכן הדברים בשיעורי סיוון ועסוקים בחיצוניות שאין לה כל קשר לחוסר צניעות .
51
בתור אישה זה מאוד מאכזב אותי!
דתית לאומית | 04-07-2019 15:26
כאילו אנחנו לא מתקדמים אלא עומדים במקום. על מה ולמה? סיון היא אחת הטובות, החכמות, האיכותיות והעמוקות שיש. למה לשלול?? העולם מורכב גם מנשים למה במגזר שלנו יש צורך להדיר כל הזמן?? אני חושבת שזה גורם לריחוק גדול מאוד. נורא מתסכל להיות אישה שיש לה מה לתת ומחביאים אותה כל הזמן. יש עוד עניינים לדבר עליהם חוץ מצניעות.
52
שיעורי תורה מעורבים
דב"ש | 14-07-2019 16:00
הרב אבינר- תמשיך לומר את האמת ללא כחל וסרק! אין מקום לשיעורים מעורבים. טובלים ושרץ בידם. מספי מספיק עם הנסיונות ליפות את ההלכה. אי אפשר בשום פני ללמוד תורה מאשה בזמן שמביטים בה ובזמן שלידך יושבות נשים ואין בידך להימלט מהרהורים. תפסיקו עם השטויות!!!!!
53
ההבדל בין הגיון לחכמה
ח.ו. | 08-08-2019 16:11
רק בתקופה האחרונה הבנתי מדוע הצורך בעיקר של הרמבם שהתורה לא תשתנה. כל למשל ההיגיון של הציבור השתנה מהקצה אל הקצה.היגיון זה מצב נזיל ומתהפך כמו לגבי אימוץ תינוקות עי חד מיניים ועוד ומכאן להשליך הגיון של מצוות או עבירות על התורה זה מסוכן מאד. העיקר של הרמבם שהתורה לא תשתנה חשוב מאד. ועוד היגיון של הגרמנים התהפך להרוג להשמיד ולאבד. יהי רצון שנתנחם בבית מקדשינו בקרוב אמן.
54
לרב. אבינר
עמרוסי | 12-08-2019 14:39
כבוד הרב למה לא צנוע ? לשמוע דרשה מפיה של אישה .כל פסק הלכה צריך להתבסס על התורה קודם כל .פסק הלכה המבוסס רק על רבנים ולא על תורה .הוא חסר ערך ,ועדיף שלא היו רבנים החילונים לצערי שומעים פסקי הלכה שאין בהם הגיון .וחושבים שבורא עולם ציוה ואז הם מתרחקים מתורתו תורת האמת כשהם לא יודעים שזו מחשבה רבנית בלבד לא תורנית