אנחנו אוהבים להט"בים/ הרב שלמה אבינר

הרב שלמה אבינר נשאל האם המאבק נגד הקהילה הלהט"בית מוסרי, והשיב: ודאי לא אלימות, לא כפיה, אלא כבוד ואהבה. אך מאבק גדול נגד המגמה הנוראה של המרת הערכים, השפלת הערכים

האם המאבק נגד הקהילה הלהט"בית מוסרי?
  (צילום: ללא קרדיט; תמונה קטנה: יונתן זינדל/ פלאש90)

יש להט"בים שמרגישים מסכנים ומנודים. אומרים להם: אתה סוטים, אתם לא נורמליים, אז הם מאוד נפגעים. כי ככה הם. בין שזה מולד, בין שזה נרכש, ככה הם. בין שהם אשמים, בין שאינם אשמים, ככה הם. אז הם רואים במאבק נגדם דבר לא מוסרי, אפילו דבר מרושע ואכזרי. אז הם סובלים. כיון שהם מנודים, אין להם לאן להשתייך, אז הם מתחברים לקבוצות קיצוניות לוחמניות, ונבלעים בהן, ובוודאי אין להם לאן לחזור.

בסיכום: האם המאבק שחורט על דגלו: "משפחה זה אבא ואמא" – הינו מוסרי?

יש להתרחק משתי קיצונויות ולא ליפול בכשל הלוגי של שלילת האמצע. קיצוניות אחת היא לשנוא אותם, לזלזל בהם, לנדות אותם. לא כן. הם בני אדם, הם יהודים. שנאה הוא חטא חמור ביותר. יש להבדיל בין המעשה לבין העושה. לעושים יש נשמה אנושית, סגולה ישראלית. אנו אוהבים אותם. אנו מצטערים מכך שהם סובלים, בוודאי מאוד מצטערים על כך שרבים מהם מתאבדים. אנו אוהבים אותם, רוצים שיהיה להם טוב, ואנו מאמינים שבעוזבם את דרכם יהיה להם יותר טוב.

אבל יש קיצוניות הפוכה שהיא מחיקת גבולות הטוב והרע בשם חופש המחשבה. אגב, חופש המחשבה כאן הוא חד כיווני, כי יש טרור אינטלקטואלי נגד מי שמתבטא וחושב אחרת. כל זמן שאורח חיים זה הוא עניין פרטי, ודאי שיש להתייחס בסבלנות ובאהבה. הבעיה היא כאמור מהלך כללי של מחיקת הגבולות בין הטוב והרע, ולאו דווקא בתחום הזה, אלא לכל אורכם של החיים המוסריים, וזהו מהלך שמסכן את האומה הישראלית וכל המין האנושי כולו.

שהרי כולנו יודעים שיש בתורה חוקים ומשפטים. המשפטים הם עניינים הנתפסים על ידי הרציונאליזם האנושי, המוסר הטבעי, השכל הטבעי. החוקים הם טרנצסנדטיים, מתנשאים מעל החשבונות החברתיים. הנושא בו אנחנו עסוקים אינו דווקא חוקים מעל השכל אלא גם משפטים ההומוגניים עם השכל הישר של האדם המצוי.

כי כאמור לא מדובר כאן בהתייחסות לאדם פרטי במה שהוא עושה ברשות היחיד שלנו, בזה אין לנו להתערב, אלא ביצירת ערכים חדשים.

כולנו יודעים שהמערב עבר מהפכות ומשברים, והרבה ערכים נמחקו. כבר לא האל קובע, התורה, התנ"ך, אלא האדם הוא הקובע. אבל כאן נוצר וקאום, ריק. ועל פי אלו אמות מידה, יקבע האדם מהו ערך.

בא האדם המודרני או הפוסטמודרני וקבע: העולם הוא עולם של מילוי הנאה. הנאתו של היחיד היא הערך. ההנאה, התאווה, היא לא רק זכותו של היחיד, אלא היא הופכת לערך. על זה  יש תהלוכות רחוב. חופשו של האדם ליהנות עם בן זוג או בת זוג, הוא ערך, הוא אידיאל – כל זמן שאינו פוגע בזולת. התאווה הופכת לחוק, המיניות לערך. הגדרתו של האדם מצטמצמת למודל פרוידיאדי של עיקרון ההנאה.

ברור שמהלך זה הוא אסון בדרך, לעם ישראל, עם קדוש, וגם למין האנושי כולו. הוא מוריד את כבוד האדם לדיוטא תחתונה. האדם נקרא להיות אצילי, אידיאליסטי, וכאן הוא שוקע להוויה נמוכה. לא במקרה התורה מתארת אותו בשם תועבה. הרי מדובר פה בכוח האהבה, שהוא אחד הכוחות הכבירים ביותר שבאדם, אולי החזק מכולם. כוח זה נקרא להתחבר למטרות אידיאליסטיות. קשר זוגי בין גבר לגבר או בין אשה לאשה, אינו קשר מוליד חיים, אלא מביא מוות. לו יהפוך כל המין האנושי לכזה, הוא יכלה כולו תוך מאה שנה. לא במקרה, רוסיה, שהיא מדינה מטריאליסטית אתאיסטית, חקקה חוק שאין לשדל צעירים לכיוון זה. הם רואים במו עיניהם שאוכלוסייתם הולכת ומידלדלת ושמספר הילדים לזוג צונח כלפי מטה  מ-1.6 ל-1.2.

קשר בין בני זוג, אמור להיות קשר שמביא חיים. והיו לבשר אחד, מסביר רש"י: הילד. אבא ואמא המביאים תינוק. זה הדבר הכי נפלא בחיים, והכי יפה בעולם, השירה העליונה ביותר. מצעד הגאווה מכריז: אלו הערכים שלנו: היצר! לא כן. אי אפשר לקבל את הרדוקציה הזאת לתאווה. האדם נקרא להתרומם, כל האדם עלי אדמה וכל שכן האדם הישראלי. כך גם סובר האדם הסביר, האדם הממוצע, הרוב הדומם, – כאשר הזועקים עם זאבים אינם סותמים לו את הפה. אלו דברים מאוד פשוטים, אך כאשר הם נשכחים, יש צורך שיהיו נזכרים.

ויש עוד צד באנוכיות הזאת, באגואיזם הזה: אהבה היא פתיחות לזולת, קבלת הזולת, על אף השונות. כולנו יודעים שקשה לאדם לחיות עם הזולת, קל וחומר איש ואשה שהם שונים באופיים. וכאן האתגר: להתחבר עם השונה, להבינו, להכילו, לבנות יחד חיים משותפים, להתעלות מעל ההסתגרות בתוך עצמו, מעל סוג של נרקיסיות.

זאת הסכנה הקיומית הישראלית והכלל- אנושית: המרת האהבה לתאווה, הפיכת מעשה הקשר הזוגי ללא-משמעותי, ללא שירת חיים ולא המשך חיים לילדים, ללא פתיחות שני אנשים שונים להיות אחד. זו העברת האדם להיות עבד לגוף הביולוגי, עבד לשלטון הביולוגי היצרי, אובדן כבוד האדם.

בסיכום, כלפי הלהט"בים, ודאי לא אלימות, לא כפיה, אלא כבוד ואהבה. אך מאבק גדול נגד המגמה הנוראה של המרת הערכים, השפלת הערכים.

חזק ונתחזק, נעשה ונצליח.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
25 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
המאבק לא "נגד הקהילה" אלא נגד התנהלותם
מישהו | 01-07-2019 21:14
כלפי הציבור הכללי, והכפייה האלימה של הדת החדשה- הלהטביזם. וזה בלי קשר אם לדת . מספיק להציג אותם כקורבנות.
מגיל שנתיים ולסיים עם הבעיה לפני שהיא מקצינה
הגיע המן לטפל | 02-07-2019 23:11
כמו כל טיפול נגד דיכאון, כפיתיות ועוד
כיפה סרוגה מטמאים את עם הקודש בשחיתות
מתנחל אבל ישר. | 01-07-2019 22:27
ממליצים להמליך שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים על בני ישראל עם קרובו..
צודק לגמרי
אבי | 01-07-2019 22:20
צודק לגמרי
בזמן שבהמ''ק היה קיים, כל הלהטבים היו נאסרים
עידו 2 | 01-07-2019 22:19
עד אשר היו נרפאים מהחולי. הדתיים והחרדים. אל להם לדבר בנושא הגועלי והחולני. הילדים מקשיבים
צודק במאה אחוז
יהודי וישראלי | 01-07-2019 21:33
בסד יש פה אסטרטגיה כלל עולמית, הם עשו זאת ברומא, בארהב באירופה... יש בתוכם אנשים מאוד מסוכנים שלא מבינים את ההשלכות על כלל האנושות.. זה אנומליה אבולוציונית מאוד בעייתית. הם פוגעים בחיפוש הפיתרון עבור אלו שרוצים פתרון לבעיה הזו ובדור שניתן למצוא בו פתרון וכל האקדמיה פוחדים לחפש אותו.
2
לא ברור מאיפה לקח הרב ש"רבים מהם מתאבדים"....
תיקון בבקשה | 01-07-2019 21:21
זה פשוט לא נכון, ובטח שאין להתאבדויות שכן קורות קשר ליחס של החברה. ההתאבדויות נפוצות בעיקר בקרב הטרנסג'נדרים (אלו שחושבים שהם מהמין השני ולא מינם שלהם), אבל מספר הטרנסגנדרים הוא אפסי, והם לוקים במגוון מחלות נפשיות שמביאות להתאבדות, וזה קורה גם במקומות הכי ליברליים שיש. והרבה פעמים ההתאבדויות מגיעות אחרי שהם כורתים /מדביקים לעצמם איברים.
שאלה מעוותת.
יש הבדל. | 02-07-2019 7:46
יש הבדל בין פגיעה חו בזכויות להטב או של כל אזרח . לבין כניעה לדרישות מנוגדות לערכים בסיסיים. כגון: משפחה. צרכים של ילדים לאבא + אימא. אין חוק מפלה לרעה של להטב. דרישותהם מוגזמות ושוברות כלים וסטטוס מקובל.
3
התבדלות
חמי | 01-07-2019 21:47
זה המחיר לשילוב ידיים עם עוקרי תורה ומרשיעי ברית. זה להתחייב במעשיהם המקולקלים
4
מאמר חשוב של הרב אבינר
איתמר | 02-07-2019 1:01
תודה.
חשוב שתתנו מקום גם לכתבות רציניות כאלה
הרב אבינר- ת"ח אמיתי | 02-07-2019 23:12
ולא רק לרבנים רפורמיים
5
אלוהים אדירים
אמריקאי | 02-07-2019 5:04
צר לי על השקפת עולמך חסרת המודעות, נעדרת הבינה, רצופת הדעות הקדומות, צרת האופקים, מלאת השקרים, מנותקת מהמציאות, לקוחה מימי הביניים, וחסרת כל הגיון, רגש, ופתיחות מודרנית. סייג לחוכמה שתיקה.
ערכי התורה שומרים על כבוד האדם
בן ציון | 10-07-2019 14:53
חירות האדם לקבוע עמדות לא מבטיח שהוא אובייקטיבי. גם מודרני לא מבטיח יוש ואמת, כי היום כמו בעבר, האדם משוחד מתאוותיו ולא שופט הגון לדון במניעים של עצמו וביושר הליכותיו.
צר לי וכו' וכו'
אור | 02-07-2019 9:32
כל מה שאמרת... (כמובן כלפיך, ולא כלפי הרב אבינר)
6
קשקשנות לשמה!
BoO | 02-07-2019 6:31
כל דבר היוצא לך מהפה - דבר והיפוכו: לאהוב להטבים, לקבל ולהכיל את השונה, ובאותה נשימה אתה מקשר את קבלתם כשווים לאסון? מצמצם מערכות יחסים להטביות לכאלו העוסקות רק ביצר של מוות? מוריד את כבוד האדם לדיוטא תחתונה?! מי אתה שתאמר מהם ערכים משפחתיים קורקטיים? לעצמך אתה מקשיב, אדון-שנאה-זה-חטא-נורא? איזה מן יהדות מכוערת אתה מאכיל את האנשים פה?? גם בטבע אצל בעח תמצא חד מיניים, גם בתורה בטח יצא לך להיתקל בפרק על דוד ויונתן, והעולם עומד על תילו. אתה מטיל ספק באלוהים? אלוהים לא עושה טעויות. זה ככה כי ככה רצה. ואולי זה תרגיל בצניעות, ואהבת לרעך כמוך? אין שום הבדל בין גייז לסטרייטים, כולנו אנשים שחיים פה ביחד לרגע קטן במקביל, וככה יצא - זו לא שבלונה, יש מכל הסוגים, וזה היופי של האנושות. ההבדל היחיד זה עם מי הולכים לישון בלילה. ואתה, מה אתה בכלל מכניס את הראש שלך לחדר המיטות של אנשים? כל אחד שיעשה במיטה שלו מה שמתאים לו כל עוד זה בהסכמה ולא פוגע באף אחד מהצדדים, מה אתה מתערב? באיזו זכות נראה לך שמגיע לך יותר מלכל אחד אחר, בין אם הוא או היא אוהבים מישהו מהמין שלהם או האחר? בוא, בקהילה הדתית והחרדית פתאום הפסיקו לשתוק ולספוג את המעשים המכוערים שקורים, בלשון המעטה - ואני בכל יום אבחר לתמוך במישהו שבוחר לאהוב כמו שטבעי לו על פני אנשים הכופים עצמם בכוח. מציעה לך לחזור למידותיך כאחד האדם, אתה לא יותר מזה, באמת. אם זה לא ימצא חן בעיני אלוהים - הוא ממש לא צריך אותך ודומיך כדוברים. זה שגייז לא יכולים לייצר בינהם (עדיין) ילדים - לא אומר שהם לא יכולים להיות הורים. יש ילדים שצריכים אימוץ, יש אפשרויות יצירתיות יותר להביא ילדים דרך פונדקאות וכו' - ועדיין לחיות את החיים שטובים להם. במקום ללכלך תפרגן! גם ללהטב יש חיי משפחה, וחברים, ועבודה.. כאב ושמחה, תיקון ועזרה לזולת, עומק. אל תחפש איך לפלג, תחפש איך לחבר. היהדות היא בבסיסה סוציאלית, ואתה שוכח את זה. דרך ארץ קדמה לתורה.
אקום כמו סרגל- די להצטנע ולפגוע
מתנחל אב ישר? | 02-07-2019 23:14
גם אם אתה גר בישע בגלל שאין לך כסף, אתה לא מתנחל. אתה יישב
הרב מדבר עם איכפתיות ולא שינאה
תפסיק לנקץ | 02-07-2019 23:13
חבל מאד שהילדים שלנו נחשפים לזה. היה עדיף להמשיך להסתיר בארון ולקבל טיפול עד שיגמלו מההתמכרות הזאת במקום ללמד כל ילד שקיימות כאלו בעיות
אף אחד לא נכנס להם לחדר המיטות
אני | 02-07-2019 10:07
שיעשו בביתם מה שהם רוצים, ולא יעשו פרובוקציות ומצעדים. גבר רוצה לחיות עם גבר ולכנות את זה משפחה? שיבושם לו, אבל באיזו זכות הוא מכריח אותי להכיר בזה?
ניכר שהתגובה באה ממקום כואב...
גיל | 02-07-2019 7:55
אבל האמת צריכה להאמר...לתורה יש סולם ערכים משלה. יש דברים שהיא מחנכת אותנו אליהם. הרבה דברים לנו היום השיח השולט הוא שיח של העולם המערבי ואלה הערכים שנחשבים מוסריים וממילא הדיון מייתר כי את קוראת את התורה במשקפיים שלך..וממילא ואנבת לרעך כמוך מכשיר את מה שהתורה אסרה וממילא על דוד ויונתן את אומרת דברים נוראיים(דברים שרק בדור האחרון התחילו להאמר) למרות שאין לזה שחר. וכי אף פעם לא ראית חברות אמת? וזה שזה קורה בטבע...זה נושא מעניין למחקר..אבל לא נראה לי ששם זה דבר שקובע זהות שיש חיות כאלה וחיות כאלה...היצר להתרבות הוא מוביל בבעלי החיים. ובכל מקרה גם אם זה ככה הרי וודאי שהאדם הוא ייצור בעל הכרה מוזרית ונדרש להתעלות מעל הטבע הבהמי. בתקווה לדיון אמיתי ולא צעקני.
7
הלהטבים
ויזתא | 02-07-2019 9:45
כן, מוסרי לחלוטין.
8
איו פרגון
שלמה | 02-07-2019 11:56
לדעתי אין לנו בכלל פירגון ולכן אחכ מגיעים למצב של ירי אחד על השני. הרב מישיבת עלי ירה חיצים מורעלים על התרבות המערבית ועל הלהטבים. וכך מתפתחת לה השנאה.והרב טאו הכריז מלחמת חרמה.אני יודע שהרב קוק אמר לחלוצים הראשונים אמנם אתם לא מניחים בתים של תפילין אבל אתם מניחים בתים בארץ ישראל.ההסבר של הרב אבינר הנכבד הוא הגיוני מאוד אבל לא משכנע ובטח לא מקרב וזה יוצר התנגדות של הצד השני וכך גורמים רבנים לצערי למלחמה שנראת צודקת אך לא חכמה בסוף מגיעים לשנאת חינם וחורבן הבית בל נשכח בבית שני היו בני תורה זהירים במצוות וכל וסת טובה בייתה בהם אלא שהיו שונאים אלו לאלו(ירושלמי יומא א א)
9
מי שלא נגד הוא בעד
ניסים | 02-07-2019 16:54
הוכח תוכיח את אמיתך ולא תישא עליו חט אין ליפות ואל לטיח להיות חזק נגד סוג היתבוללות באמונות טפלות
10
רב מוסמך שבקיא ונותנים לו לדבר
סוף סוף הקול השפוי | 02-07-2019 23:10
הגיע הזמן
11
על מי אתה עושה ביקורת!!
שים לב | 02-07-2019 23:15
קצת כבוד לרב הנכבד שהוא בעל קצת יותר ידע ממך
12
הידעתם? יש גם חרדים להט"בים.
עצוב לי | 04-07-2019 16:15
אני יודעת שאני נפולת על אזניים חירשות. אבל יש גם חרדים להטבים. והם אוהבי תורה והם מקיימי מצוות. ואתם עושים להם עוול. ואתם גורמים להם לשנוא את עצמם ולחיות חיי חושך. אלוהים ברא גם אותם. אלוהים הוא לא רק שלכם. אלוהים שלי אוהב את כולם. אתם כל כך מפחדים שהילדים שלכם יחשפו ללהטבים שלא יהפכו בעצמם ללהטבים? אתם כאלה חלשים? כמו שלהטב לא הופך להיות סטרייט רק כי הוא נחשף לסטרייטים כך גם להטב לא הופך להיות להטב רק כי הוא רואה גבר נושק לגבר.. זה לא מדבק. מה שמדבק זה אהבה. אהבה לזולת. אהבה לאנושות. אהבה לבריאה. במקום לפחד שהילדים שלכם יחשפו ללהטבים תפחדו שהם נחשפים לבורות ולשנאה הזו שלכם, כי כך הם יתייחסו לכל מי ששונה מהם. ואם הם מחביאים בליבם סוד... רחמים על הילדים שקוראים את השנאה הזו. אני עצובה פשוט.