בן גביר עונה לניר אורבך: "מוסיף חטא על פשע" - סרוגים

בן גביר עונה לניר אורבך: "מוסיף חטא על פשע"

ראש עוצמה יהודית משיב למנכ"ל הבית היהודי: "אי אפשר לצעוק "אחדות", אך בפועל לפגוע, להשמיץ ולא לקיים הסכמים". על החוק הנורווגי: "תירוצים, כשלא רוצים לקיים - לא מצליחים לקיים"

author-image
בן גביר עונה לניר אורבך: "מוסיף חטא על פשע"
  (צילום: פלאש 90)

איתמר בן גביר עונה לתשובות מנכ"ל מפלגת הבית היהודי, ניר אורבך שהשיב להאשמות עוצמה יהודית. "אי אפשר כל היום לצעוק "אחדות", אך בפועל לפגוע, להשמיץ, לא לקיים הסכמים ולהתנער מהתחייבויות".

אורבך פרסם לפני מספר שעות פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו כתב כי מספר המצביעים של עוצמה יהודית לאיחוד מפלגות הימין היו נמוכים, וכן כי התפטרות פרץ וסמוטריץ' "לפנים משורת הדין" במסגרת החוק הנורבגי אינה אפשרית בממשלת מעבר, וכי אין לה ערך כרגע. בנוסף, כתב אורבך כי יעמדו בכל התחייבויותיהם הכספיות לאנשי עוצמה, "על אף שעוצמה יהודית לא נכנסו לכנסת".

בן גביר מוחה על הטענה כי עוצמה הביאו מספרים נמוכים. "ניר יודע את האמת בדיוק כמוני, שהרי גם הוא מחזיק בפילוח רחב של קלפיות, מהן עולה כי הייתה נהירה של מצביעי "יחד" שהצביעו ב-2015 להצביע לאיחוד מפלגות הימין. לפי הפילוח יותר מתשעים אלף מצביעים שהצביעו ל"יחד" הצביעו לאיחוד מפלגות הימין. מאחר ואלי ישי הלך בבחירות האלה עם ג' ובהורדות וההשמטות המתחייבות די ברור שלפחות שבעים אלף קולות הגיעו מעוצמה יהודית. האמירה "עזרו לנו" היא אמירה שבנסיבות אלה מתגלה כעדינה, עדינה מידי…"

אורבך משמאל (ללא קרדיט)

בנוגע לטענותיו של אורבך כי לא ניתן לקיים את החוק הנורבגי, כותב בן גביר: "התגבשה רק לאחרונה, כל השבועות האלה העניין ממש לא נבדק ונהפוך הוא (!) – כאשר ביקשתי לשוחח על זה עם אנשי הרב רפי עוד לפני התפזרות הכנסת, נאמר לי שהרב רפי יקיים את החוק הנורווגי רק לאחר כחמישה חודשים. כתשובה לשאלתי למה? נאמר לי כי הרב רפי "צריך ללמוד להיות חבר כנסת…"

בן גביר ממשיך: "אלא, שניר מוסיף חטא על פשע כאשר הוא טוען שכיום למעשה אין ערך להתפטרות הרב רפי או בצלאל מהכנסת. ביקשתי מאנשי הבית היהודי ללכת ביחד לאינסטנציה משפטית, לבדוק את הדברים לא על פי חוות דעת של יועץ כזה או אחר, אלא במסגרת משפטית ששנינו נבוא לבית המשפט ונגיד שרוצים לקיים את ההסכם. הם הרי חתומים על הסכמים, שברור מהם שעוצמה צריכה לקבל את החלק שלה. אם היה על הפרק מינוי של עסקן כלשהו מהמפד"ל לתפקיד כלשהו, חזקה עליהם שהם לא היו מסתפקים בחוות דעת פנימית, אלא הולכים להליך משפטי. יש גם ראיה חזקה שכן כל אלה שטוענים ששר בממשלת-מעבר חייב להיות חבר כנסת, כנראה לא מכירים את השם אורי אריאל – שאינו חבר כנסת ומשמש כשר בממשלת מעבר… אלא, שכאשר לא רוצים לקיים, אז לא מצליחים לקיים ושערי תירוצים לא ננעלו…"

ניקח את הכסף של עוצמה יהודית

בעניין הכספים המגיעים לכל ח"כ עבור מפלגתו, כותב בן גביר: "כאשר עניין הנרווגי היה עוד על הפרק ולאחר שהבענו זעם על התנהלות הבית היהודי התקשר אליי גורם בכיר בבית היהודי ואיש אמונו של הרב רפי, ואמר לי באלה המילים: "גם כאשר נקיים את החוק הנורווגי, את הכסף שמגיע לסיעת עוצמה יהודית ניקח". לשאלתי מדוע, השיב הגורם "ככה אנחנו חושבים". עניתי לו: "זה לא חוקי", והוא השיב לי: "נשנה את החוק…"

לבסוף, מתייחס בן גביר לחתימת הפוסט של אורבך, בו כותב האחרון כי בבית היהודי פועלים לאחדות בציונות הדתית: "ואחרון לעניין הסיפא של ניר, הקריאה לאיחוד השורות. נחמד לדבר בכותרות ולספר כמה כולם רוצים באחדות וכמה זה חשוב וכמה זה יפה, אבל אחדות זה לא רק מילים אלא גם מעשים שצריך ואפשר לקיים. אי אפשר כל היום לצעוק "אחדות", אך בפועל לפגוע, להשמיץ, לא לקיים הסכמים, להתנער מהתחייבויות ולמעשה לעשות מעשה זמרי ולבקש שכר כפנחס".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
24 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
זה הכל תוכנית של סמוטריץ להשתמש ולזרוק
עצמה יהודית | 26-06-2019 15:11
רודף הכבוד הזה סמוטריץ הוא זה שמושך בחוטים בכל החלטות הבית היהודי אין בו טיפה של אמונה אצלו הכל זה תאוות כבוד ושררה תשאלו כל מי שמכיר אותו ב 20 שנה האחרונות הכל כבוד כבוד וכבוד
למה שהרבנים ינחו את פרץ, הלוא הוא בעצמו רב?!
מישה | 26-06-2019 20:15
בקיצור, רבנים הם לא ואסור שיהיו פקטור בחישובים ובתככים.
למה הרבנים לא מכוונים את הרב פרץ. הוא מסומם?
עידו 2 | 26-06-2019 15:40
לפי תגובות הציבור 'עוצמה' תאכל בלי מלח את ה'בית היהודי' בבחירות
2
בן גביר עונב לניר אורבך
מרים | 26-06-2019 15:13
ניר אורבך: התבייש! ואני אינני שייכת לעוצמה יהודית
רבני עוצמה חייבים לשבץ אחר במקום בן גביר.
לדוגמא: מרזל. | 02-07-2019 7:40
פרץ.שקד.ישי.בצלאל.מרזל ולאחכ לשבץ ייצוג יחסי לכא. זה=שווה דו-סיפרתי. אין צורך בשיריון אישה כי יש את שקד וסיטרוק. וכן יחד עם יוגב.סופר ובן דהן. על בנט ופייגלין לרוץ יחד. ללא כיוון זה נחזור לאובדן ולמצב הקודם בלשון המעטה.
3
מה ?????
התמים | 26-06-2019 15:14
בן גביר מציע ללכת לבית משפט שיכריע בויכוח ??? פתאום יש אמון במערכת המשפטית בישראל ??? אז ככה זה : גם בן גביר יודע שבתי המשפט בישראל איכותיים, מקצועיים וחסרי פניות ולכן מציע הוא לסמוך עליהם ולתת להם להחליט בויכוח . אבל כשנוח לו - יצעק שהמערכת שמאלנית, מוטה, אנטי ישראלית ואנטי יהודית. אלה פניה האמיתיות של הפוליטיקה הכהניסטית.
4
גם יצחק וקנין הוא שר בממשלת המעבר אבל לא ח"כ
י | 26-06-2019 15:15
גם יצחק וקנין הוא שר בממשלת המעבר אבל לא חכ
5
עסקנים
נתן | 26-06-2019 15:17
כמה נורא שעסקנים נעשים קובעי מדיניות....בית ועד יהפך לזנות...מעניין למה חזל התכוונו
6
רק בנט! איחוד הימין זה שאריות של עסקנים...
איחוד הימין - איכס! | 26-06-2019 15:22
אחדות עאלק. לרב רפי אין מושג בפוליטיקה בטח לא יכול להוביל מפלגה. תנו לבנט+שקד את המפתחות או שתלכו הביתה. תכלס לא מגיע לכם! ואני אומר את זה כאחג שאמור להיות בסיס המצביעים שלכם מהמגזר.. פשוט התנהלות מגעילה. פוליטיקה מלוכלכת. לכו
7
הביתהיהודי
בני | 26-06-2019 15:34
לידיעתך ניר ברוך מכיר בלוף שאף אחד לא מכיר הצבענו לבית היהודי רק בגלל עוצמה יהודית אתם והנהגתכם משחקים בנדמה לי מאיפה החוצפה שלך לקבוע מי וכמה הצביעו לבית ההוזה וכמה הצביעו לבית היהודי נראה שאתם תהיו מפזל מספר שתיים אנחנו בכל מקרה לא נצביע לכם לכו למשפחות שלכם אוכלי חינם שיצביעו לכם
8
זה מה שקורה למפלגה שמנוהלת ע"י רבנים חרדלים
שלומי רוזנטל | 26-06-2019 15:49
הכל נהיה שם איכס אחד גדול רמאות שקרים סיכסוכים וחתרנות לא סתם סמוטריץ הזעיק את רבו רבי זלמן מלמד בשעת לילה לביתו של הרב דרוקמן היה חשוב לחרדלים שיהיה להם מקום בכנסת כדי שיהיה להם מספיק כסף ותקציב כדי להמשיך בקומבינות שלהם חבל שהרב דרוקמן נתן לחרדלים האלה מקום במפלגה מספיק לראות איך ניצלו את הציבור לסחוט כסף מהמדינה בקומבינת גבעת האולפנה של בית אל כדי שיבנו להם ישיבה חדשים ובתים לאנשי שלומם של המשפחה
9
ולחשוב שהבהמה הזו רצה להיות חבר כנסת
יעקב | 26-06-2019 15:51
ברוך ה' שפטרנו ממנו. איש בהמי ותככני
10
הבית היהודי הולכים להימחק בבחירות האלה
טל | 26-06-2019 15:56
בלי עוצמה אין להם סיכוי אפילו לדגדג את אחוז החסימה מלמטה. יצר העסקנות והסחטנות הפוליטית כבר מזמן גובר אצלם אפילו על שיקולי ההיגיון של טובתם עצמם ...
11
עוצמה יהודית
ירון | 26-06-2019 16:01
רק עוצמה יהודית
12
אולי תתבע אותו?
הצעה לשמנמן | 26-06-2019 16:17
בן גביר יודע שני דברים: לתבוע, ולרוץ לתקשורת. בעצם שלושה דברים: גם לתקוע בורקס.
13
איתמר בן גביר
חיימון | 26-06-2019 16:23
לאחר תשובת הבית היהודי ששר חייב להיות חכ בממשלת מעבר היה עליך לפנות ליועמש בכתב לקבלת תגובתו. או לכפות עליהם שהם יפנו איליו כחברי הממשלה. העם רוצה אחדות בימין ולא ברוגזים שלא משרתים את העם. מתפלא עליך כעוד.
גם יצחק וקנין הוא שר בלי להיות חבר כנסת
חיים | 28-06-2019 0:58
גם יצחק וקנין הוא שר בלי להיו חבר כנסת
14
אם אין איחוד מצביעים ליכוד
ספר תיקון לחיי"ם | 26-06-2019 16:27
תמשיכו לריב. אם אין איחוד מצביעים ליכוד.(מצביע טב ותיק)
15
עוצמה יהודית
יוסף | 26-06-2019 16:41
הסכמים צריכים לקיים! גם הרב שמואל אליהו מצפת אמר שצריך לקיים את ההסכם ולהכניס את עוצמה יהודית לכנסת. בכל מקרה, לא אשנה את בחירתי ואצביע רק לעוצמה יהודית.
16
בן גביר התותח
חפ"ש עד החפש"ש | 26-06-2019 16:53
מקווה שעוצמה לא יסכימו עוד פעם לאחדות לא הוגנת
17
מה שמדהים לא פחות היא ההתפלגות בין האתרים
מענטש | 26-06-2019 20:25
כל אתר בוחר צד ומפמפם ידיעות וראיונות שמתאימות לתפיסתו ולאינטרסים שלו. מקור ראשון, ערוץ 7, ערוץ 20, כיפה, סרוגים, ניוז 1, ynet יהדות, ועוד 4-5 אתרי חרדים. אתם ללא ספק חלק מהסמטוכה.
18
הבית הלא ממש יהודי
גקלין | 27-06-2019 7:17
קשה לי לומר הרב רפי פרץ כי הוא מלא בלשון הרע ומשקר במצח נחושה חומד את הזכויות ואת הכספים המגיעים לעוצמה יהודית. שלא נדבר על ואהבת לרעיך כמוך מה שלא קיים בלקסיקון שלו ושל רוב הבית היהודי ... זהו כבר לא תצליחו יותר להונות... זה הסוף שלכם... עוצמה יהודית תיקח ובגדול.. בעזה גם בכנסת אגב: באשדוד לא היה אף נציג אחד בקלפיות לא של סמוטריץ ולא של פרץ. רק עוצמה יהודית פעלו ועבדו לבד בעיר.. ובסוף נישלו אותנו מכל זכויותינו.. חוצפה של חבורת גזלנים..
19
כשלא מקיימים הסכמים שהובטחו
שלמה | 27-06-2019 9:06
זה חילול השם
20
בגלל ניר אורבך ושנאתו לעוצמה יהודית-לא נצביע
מרים | 22-07-2019 14:42
ל- טב !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! האדם אכול שנאה ורישעות לאנשים צדיקים וישרים יותר ממנו-והקנאה נכתבת מגרונו .