יוגב: "ליצמן תקע חוק לפיו מורים ידעו לאבחן מקרי אונס והטרדה מינית"

יוגב: "ליצמן תקע חוק לפיו מורים ידעו לאבחן מקרי אונס והטרדה מינית"

בתגובה לביטול כתב האישום נגד קטוסה חבר הכנסת מוטי יוגב: "חברת הכנסת מיכל רוזין ואנוכי, רצינו להביא לחקיקת חוק שכל מורה, רופא, שוטר וכ"ו יקבל הכשרה באבחון תקיפות מיניות, ליצמן התנגד

author-image
יוגב: "ליצמן תקע חוק לפיו מורים ידעו לאבחן פגיעה"

בראיון לכאן 11 התייחס חבר הכנסת מוטי יוגב, סגן ראש מועצת מטה בנימין לשעבר לביטול כתב האישום נגד מחמוד קטוסה ואמר בזעזוע: "ילדה בת 7 נאנסה, והאנס מסתובב חופשי"

בראיון לערוץ כאן 11, התייחס הבוקר (ג') ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) לביטול כתב האישום נגד מחמוד קטוסה, שנחשד באונס הילדה בת 7 מבנימין. "מצד האמת, זו פרשה קשה מאוד ומורכבת", אמר יוגב. "בראש ובראשונה יש פה ילדה בת 7 שנפגעה. כהורים וכסבים לבנות 7, כל מי שיכול לחשוב על זה רק מצטמרר. אותה צריך לשים בראש מעייננו ולראות איך מטפלים בזה".

יוגב, סגן ראש המועצה האיזורית מטה בנימין לשעבר, סייג ואמר כי "באמת איננו יודעים את כל הפרטים", אך הצביע על שורה של כשלים בחקירת המקרה הקשה.

"כשל ראשון נובע מכך שבחברה החרדית, וניסינו, חברת הכנסת מיכל רוזין ואנוכי, להביא לחקיקת חוק שכל מורה בישראל, רופא, עובד סוציאלי, שוטר ושופט שעוסק בנושאים הללו יקבל הכשרה באבחון תקיפות מיניות. אם האירוע אירע מתי שאירע ואני יודע ולא אפרט, ביום יומיים כשחזרה הילדה לבית הספר, המורה תדע שמשהו רע עבר עליה".

חבר ועדת העבודה והרווחה והוועדה לזכויות הילד סיפר כי הצעת החוק שלו ושל רוזין נתקעה בשל התנגדות סגן שר הבריאות ח"כ ליצמן בוועדת השרים לענייני חקיקה.

"גם אם ההורים יודעים לאבחן מה עבר על הילד, והם לא תמיד יודעים, שפתאום מפוזר, פתאום בוכה, פתאום מרטיב בלילה, פתאום לא מיישר את עיניו, את כל הדברים האלו ראינו בדיונים בוועדות. הרי יש התנהגויות ברורות שקורות למי שעובר עליו דבר קשה שכזה. אפשר היה להכשיר בו את מי שעוטף את הילדה, והרי מאה אחוז מהילדים נמצאים בבתי הספר. מורה שהיה עליו את חובת הדיווח על הדבר, היה יכול להציל חיים או להציל חקירות, ולהביא אותן למקום הנכון ביום יומיים שלאחר המקרה".

"נקודת כשל שנייה, היא אותה הסתגרות בחברה החרדית ואי-דיווח לרשויות. רשויות תפקידן לטפל.

"נקודת כשל שלישית היא בעצם חקירת משטרת ישראל, מחוז ש"י, שלא הפעילה במקרה קשה שכזה את היחידות שתפקידן לטפל במקרים הללו, ימ"ר ש"י ואחרות. חקירת התחנה המקומית של המשטרה, היתה לא מקצועית ובמקרים קשים שכאלו, חובה לדווח ולערב גורמי חקירה מקצועיים מהמרחב שעליהם עוד להביא את האנס המסתובב חופשי לדין.".

"אני מקווה שבכנסת הבאה נוכל לקדם את החוק החיוני הזה ובכך לצמצם פגיעות, לסייע בטיפול בנפגעים ולהציל חיים", סיכם יוגב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ליצמן מגן על פדופילים!
בושה | 25-06-2019 12:05
יש מה להסתיר בחסידות גור.
2
ליצמן מכת הגורים פוחד שנגלה את עומק בעיה בחב
אלכס לוין | 25-06-2019 17:16
הפחד של ראש כת הגורים ליצמן שנגלה את עומק הבעיה בחברה החרדית ואצל הגורים הפרט.
3
אני לא מבין
בושה לכם | 26-06-2019 17:52
הבאתם משהו נגד ליצמן מדוע אין תגובה שלו ??? אלא אם כן האתר סרוגים החליט לעשות לליצמן מה שכל החילונים עושים לסרוגים כי זה מאד מוזר . להכפיש להשמיץ בלי לשמוע צד שני לא מתאים.
4
בחייאת
מסכנים המורים | 26-06-2019 18:05
נו מה עוד רוצים מהמורים שעכשיו כל מורה יעבור הכשרה לגילוי נפגעי מין מאיפה הוא המציא את השטות הזאת כאילו שמי שעבר תקיפת מין רשום לו על המצח נו באמת אנשים ממציאים שטויות כאילו הם מפעל בסין שמצד אחד מכניסים פרה ומצד שני יוצא נקניקיות.
5
אז תגיד אם הבנתי נכון
יוגב יוגב | 26-06-2019 18:17
כשל ראשון זה החברה החרדית כשל שני זה ההסתגרות החברה החרדית כשל שלישי זה המשטרה . טוב זה נשמע מעניין החרדים והמשטרה הם האשמים . מה עם ההעסקה שלו ? ועוד ועוד. אם יש לך בעיה עם ליצמן תגיד ליצמן אולי תפטר אותו אפילו איך נכנס פה החרדים ?