בזכות שלום עכשיו: אלוף פקמ"ז אישר את הישוב ברוכין - סרוגים

בזכות שלום עכשיו: אלוף פקמ"ז אישר את הישוב ברוכין

רדיו 'גלי ישראל' מדווח הבוקר כי מפקד פיקוד מרכז, האלוף ניצן אלון חתם על הצו המסדיר את מעמדו החוקי של הישוב ברוכין. על חלקם בהגשת הבג"צים שבעקבותיהם אישרה המדינה את הישובים קיבלו יריב אופנהיימר ועו"ד מיכאל ספרד אזרחות כבוד של השומרון.

author-image
בזכות שלום עכשיו: אלוף פקמ"ז אישר את הישוב ברוכין
  אישר את הישוב. ניצן אלון (פלאש90)

לפני כחמישה חודשים הבטיח ראש הממשלה כי יפעל להסדרתם החוקית של שלושה ישובים ביהודה ושומרון: רחלים וברוכין שבשומרון והישוב סנסנה המצוי בהר חברון.

הבוקר (א') דיווח חופי עמוס כתב ההתיישבות של 'גלי ישראל' כי צעד קטן בעניין נעשה בסוף השבוע שעבר כשמפקד פיקוד מרכז האלוף ניצן אלון חתם על צו המסדיר את מעמדו החוקי של הישוב ברוכין ובכך סלל את דרכו לשלב הבא, אישור התב"ע של הישוב על ידי המנהל-האזרחי.

את הפרטים אישר אמנון רוזנברג, מזכיר הישוב שאמר בראיון ליומן הבוקר של 'גלי ישראל' עם קווה שפרן כי "ביום חמישי האחרון קיבלנו את הצו חתום על ידי האלוף והייתה שמחה גדולה. מדובר בעוד צעד שמקדם את ההגדרה שלנו כישוב. בעזרת השם בזמן הקרוב נקבל גם סימול ישוב ממשרד הפנים. וכעת גם נוכל לקדם את התב"ע של הישוב מול במנהל האזרחי מה שלא יכולנו לעשות עד עכשיו"

המשמעות המעשית בשטח של החתימה תהיה כאמור בקידום תכניות הפיתוח של הישוב וכן הכרה רשמית על ידי משרד הפנים שיעניק מעמד עצמאי לברוכין ואף יזכה בזכויות מוניציפאליות המגיעות לו.

גם עשרות הבתים שכבר נבנו במקום על ידי אמנה ואף אוכלסו יוכרו בדיעבד על ידי המנהל האזרחי ויקבלו תוקף חוקי כשבמקביל ניתן יהיה לקדם בישוב את הקמתם של מבני קבע עבור מוסדות חינוך כמו מעון יום וגנים שנמצאים לעת עתה במבנים יבילים.

עד לחתימה היה הישוב ברוכין מוגדר במשרד הפנים כשכונה של הישוב עלי-זהב הסמוך וכל השירותים להם זכאי ישוב ניתנו לו מכוח רישומו כשכונה של ישוב חוקי הקיים כבר עשרות שנים.

נכון להיום לומדים ילדי הישוב בבית הספר היסודי הנמצא בישוב פדואל, מרחק 5 דקות נסיעה, אך כבר בשנים הקרובות צפויה המועצה האזורית שומרון להקים בישוב מבנה קבע שישמש בית-ספר.

תודה לשלום עכשיו

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ברך על אישר הישוב: "זהו נצחון ההגיון הפשוט על הפוליטיקה והרשעות מבית נדרשו של השמאל האנטי ציוני. ראש הממשלה קיבל את ההחלטה ההגיונית וסיים עוול של שנים ופגיעה קשה בתושבי הישוב לחינם.

זהו יום חג למדינת ישראל ולצינות, כשמדינת ישראל מתקנת פגיעה ועוול של שנים ומרוויחה ישוב חיובי וציוני, שרוב תושביו תורמים למדינה בשירות הבטחון ובאזרחות."

מסיקה, שהמועצה שבראשותו העניקה רק לפני שבועיים ליריב אופנהיימר ולמיכאל ספרד תעודות "אזרחות כבוד" של השומרון בשל הבג"צים שהובילו לאישור הישובים, "'שיבח והודה" הבוקר בציניות לארגוני השמאל הקיצוני על תרומתם למהלך:

"בשם תושבי ברוכין אני מודה לארגוני השמאל הקיצוני על הבג"צים שהגישו, ושגרמו לממשלת ישראל להצטרך ו'לאחוז את השור בקרניו' ולתקן עוול של שנים. הם אמנם באן לקלל, אבל כמו בסיפור בלעם בתצנ"ך יצאו מברכים, כי בזכות הגשת הבג"צים הממשלה היתה צריכה להכריע את ההחלטה הטבעית והנורמלית לסיים את אישור תכנית המתאר."

"מכיון שברי לכל דעת מעשרות השרים וחברי הכנסת שהגיע למקום לסיורים בארבעת השנים האחרונות היה צריך לאשר את הישובים, הם אכן אושרו ועל כך אנו מודים להם מקרב לב..".

בימים אלו עדיין מתקיימים דיונים לקראת חתימה על צווים דומים עבור הישובים רחלים וסנסנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו