הרפורמים פתחו חזית נוספת נגד הרב שמואל אליהו - סרוגים

הרפורמים פתחו חזית נוספת נגד הרב שמואל אליהו

התנועה הרפורמית שגרה מכתב לידידי מד"א בחו"ל בבקשה להפסיק את תרומתיהם עד לביטולי מינויו של הרב שמואל אליהו כיו"ר וועדת הרבנים של הארגון: הרב אליהו: "אנשים עם כסף מאמריקה לא ינהלו את המדינה, אנחנו נפנה לתורמים שלנו שיכפילו את התרומה למד"א". (מקור ראשון)

הרפורמים פתחו חזית נוספת נגד הרב שמואל אליהו
  שוב הרפורמים נגדו. הרב אליהו (פלאש90)

התנועה הרפורמית נגד הרב שמואל אליהו.

בעקבות מינוי רבה של העיר צפת לעמוד בראש ועדת הרבנים של מד"א, פנו רבני התנועה לתורמים אמריקניים של ארגון ההצלה בבקשה שיפסיקו את תרומותיהם, עד לביטול המינוי.

במכתב שנשלח על ידי התנועה הרפורמית לידידי מד"א בארה"ב מבקשים בתנועה מהתורמים ללחוץ על אנשי ארגון ההצלה לבטל את המינוי של הרב אליהו. לדבריהם, המינוי "הינו בלתי מקובל".

לטענת התנועה הרפורמית, הרב אליהו "מעודד הסתה" כלפי הציבור הערבי בישראל. בתנועה מתייחסים להתבטאויותיו בעבר שלא להשכיר דירות לערבים בצפת בגינן הוגשו נגדו כתבי אישום, שנסגרו לאחר זמן.

בעקבות הלחץ שיגר רובּ רוזנטל, מידידי מד"א בארה"ב, מכתב תגובה לאחד התורמים בו הוא טוען כי מינויו של הרב אליהו נועד לסייע למתנדבים שומרי המצוות המשרתים במד"א בלבד ולא לקבוע את מדיניות הארגון. "תפקידו המרכזי של הרב אליהו הוא להעניק סיוע הלכתי עבור אותם מאות מתנדבים דתיים וחרדים המשרתים במד"א".

למרות התגובה, בתנועה הרפורמית מבטיחים להמשיך להיאבק עד לביטול המהלך. עו"ד עינת הורוביץ מהתנועה הרפורמית מסרה בתגובה כי "מכתב התשובה המבהיר את תפקידו של הרב אליהו אינו פותר את מד"א מן השאלה מדוע דווקא הוא נבחר לתפקיד זה.

לטעמנו, הרב אליהו הוא מכלול פסיקותיו ודבריו, ומד"א אינו יכול שלא להתייחס לכך שהרב קורא להדרת ואפליית ערבים. מתוקף תפקידו הוא מייצג את פניה של מד"א, ועל פניו נראה כי המינוי פשוט בא בסתירה מוחלטת למי שבאמת תומך במד"א או מתנדב בו. זהו ארגון שמחבר בין כל חלקי האוכלוסייה המסוכסכת בישראל ונותן יחס שווה לכל אדם באשר הוא אדם".

הרב שמואל אליהו לא מתרגש מאיומי התנועה הרפורמית. "ראשית, אנחנו נפנה לתורמים שלנו שיכפילו את התרומה למד"א", אומר הרב אליהו בתגובה לפניית הרפורמים לתורמים, "חשוב לזכור, למעלה מ- 40% ממתנדבי מד"א הם שומרי מצוות ולא ייתכן שהרפורמים יכתיבו לציבור הדתי איך לנהל את השבת שלו ואיך לנהל את הצניעות שלנו.

הם כנראה מצפים שננהל את עצמנו לפי הסטנדרטים המוזרים שלהם. זה לא יקרה. הדבר המשמעותי ביותר שצריך לזכור הוא שאת המדינה הזאת אי אפשר לקנות בכסף מאמריקה. לא ייתכן שאנשים עם כסף מאמריקה ינהלו את המדינה. אתם רוצים לבוא ולהשפיע על האופי של המדינה? שיעשו עלייה וישפיעו".

==

פורסם במקור ראשון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
דברי הבל של התנועה הרפורמית
טל | 08-08-2012 19:27
ד"א, אכן יש איסור [מהתורה] להשכיר בתים בארץ ישראל לגויים.
2
בית הלל/מימ"ד- תומכים במחרימים אה?
בן און | 09-08-2012 10:01
3
לא חייבים להיות רפורמי כדי לא לרצות את הרב אליהו במד"א
ראובן | 09-08-2012 12:18
אני בוגר ישיבה גבוהה, מחנך בישיבה תיכונית ומגדיר את עצמי כאדם תורני, ויחד עם זאת חושב שהשקפתו הדתית של הרב אליהו רחוקה מאוד מלהיות משהו שמשקף את הציונות הדתית.
4
למספר 3 - ראובן
אדם | 10-08-2012 11:20
אז כנראה לא התחנכת נכון. הרב אליהו משקף מאוד איך צריכה להיות הציונות הדתית לתפארת.
5
למספר 1 ראה הערתי מהפייסבוק הנ"ל -טול קורה מבין עיניך
Yanky | 26-08-2012 18:55
מה קרה ל"מפני דרכי שלום"?? נראה לך שהיינו עוברים בשקט על מקרה דומה בארה"ב או בגרמניה אם מישהו היה מעיז לא להשכיר דירה למישהו בגלל יהדותו?? היינו מקימים קול זעקה ומכתבים לקאנצלרית ולנשיא ולפוליטיקאים ולקונגרס ... גזענות כזו לא נמצאת בתורה, מותק, היא נמצאת אצל אנשים. התורה היא תורת חיים ולכן אם יש מצב שפעם חיו לפי הלכה עלומה של "אסור להשכיר דירה לגוי" הרי שהיום היהדות אוסרת על אפלייה כזו, אתה מבין?? אוסרת! לא יודע איזה יהדות אתה בוחר לחיות אבל ביהדות שלי, אסור לענות גרים, שנאמר: "ואהבת את הגר" ועוד הרבה ציטוטים שחבריך הימניים ותומכי כבוד הרב מנסים להתעלם מהם..! אין הלכה האוסרת השכרת דירות לערבים! כמו שידעו חכמינו במצוות שלא ניתן ליישם - פשוט להשכיח אותם, כמו "בן סורר ומורה", "סוטה", ועוד. ואם יש לשיטתך הלכה כזו אז תחליף את הקתוליות שלך בדת יותר סבירה. אני מכבד את הקפדנות שלך על "קלה כבחמורה" אבל מה שאמרת זה יותר מ"חמורה"... כל טוב.