"יחד ננצח": אלי ישי מתייחס לעתידו הפוליטי

יו"ר מפלגת 'יחד' חבר הכנסת והשר לשעבר אלי ישי, מתייחס לפיזורה של הכנסת ה- 21 כחודש בלבד לאחר השבעתה, ואומר כי הוא שוקל את המשך צעדיו כאשר כל האפשרויות על השולחן: "יחד ננצח"

"יחד ננצח": אלי ישי מתייחס לעתידו הפוליטי
  (צילום: נעם רבקין פנטון/ פלאש90)

יו"ר מפלגת 'יחד' חבר הכנסת והשר לשעבר אלי ישי, מתייחס לפיזורה של הכנסת ה- 21 כחודש בלבד לאחר השבעתה, ואומר כי הוא שוקל את המשך צעדיו כאשר כל האפשרויות על השולחן.

נזכיר, כי בבחירות האחרונות ניהל ישי משא ומתן עם איחוד מפלגות הימין, לפיו הוא יסיר את מועמדותו מריצה לכנסת ויקבל את המקום ה-9 ברשימה המשותפת. עד הרגע האחרון ישי התלבט אך בסופן של דבר ההסכם לא יצא לפועל. בסופו של דבר ישי פרש והורה לבוחריו להצביע למפלגת יהדות התורה, שקיבלה 8 מנדטים.

ישי התייחס הערב להליכה לבחירות חוזרות ואמר: "מדינת ישראל נגררה אמש בחוסר אחריות למערכת בחירות נוספת ומיותרת. ההישגים שהשגנו בבחירות האחרונות היו אמורים לאפשר לנו לפעול רבות ונצורות לטובת הציבור שבחר בנו. אך לצערי, במהלך ציני ומופקר, בחר איווט ליברמן לגרור מדינה שלמה למערכת בחירות בזבזנית שתעלה לכולנו מיליארדי שקלים ותשתק את המשק הישראלי לחצי שנה נוספת, לפחות".

ישי, התייחס כאמור, לעתידו הפוליטי, ואמר: "אנחנו בתנועת 'יחד' נשקול את צעדינו בכדי להיערך בצורה המיטבית לקראת הבחירות הקרובות. בשבועות הקרובים נבדוק את כל האופציות הקיימות על השולחן. נכנס אל מרן ראש הישיבה הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א, נציג בפניו את מכלול השיקולים ונבקש את הכרעתו. עלינו לזכור, המחויבות שלנו היא לציבור הבוחרים שנותן בנו את אמונו ודורש שנפעל לקידום הערכים החשובים לכולנו: תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל".

בסוף דבריו הוא רמז על הכייון אליו הוא נוטה ואמר: "בשורה התחתונה, לקח גדול עלינו ללמוד ממערכת הבחירות האחרונה: רק יחד ננצח. הוכחנו באופן חד משמעי כי באמצעות האחדות ניתן להגדיל דרסטית את כוחו של הציבור החרדי. כוחה האלקטורלי הגדול של מפלגת 'יחד' הביא להישג חסר תקדים למפלגות החרדיות. מפלגות שבחרו להתפצל ולהתפלג, נמחקו מן המפה הפוליטית, לעומת זאת, מפלגות שיצרו חיבורים ואיחודים, התעצמו והגדילו את כוחן".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
פושט רגל ופוליטיקאי כושל
לך הבייתה | 30-05-2019 18:56
אולי תקים שוב מפלגה עם בן גביר וגופשטיין
הפעם העם הכשר, כועס על דרעי ידיד ליברמן ש''ט
עידו 2 | 31-05-2019 9:25
אין ספק שהרב ישי עתיד לקבל 4 מנדטים
2
תקוות שווא
חדווה יחידא | 30-05-2019 19:04
ממש כואב הלב לראות יהודי יקר שלא לומד לקח. פעם אחר פעם הוא מקווה לחזור , אך כאשר כל גייסותיו הם עשרים ושניים אלף איש מקסימום למה הוא מצפה ומשחת את זמנו ואונו לבי לבי עליך הרב ישי
בעקבות מעצרה של הנערה הדתיה
"צעקה הנערה" | 04-06-2019 17:09
צעקה הנערה בעקבות מעצרה של הנערה הדתיה מבית שומרת תורה ומצוות תהילה בת עליזה תחי' עי המשטרה הצבאית בעת הגיעה לסדר פטורה בלשכת הגיוס שנקראה שם במרמה כדי לסדר פטורה ומיד בהגיעה ושמעו שהיא ממענת להתגייס לצבאם הטמא שלחו למעצר ועומדת בכל כוחה לא להתגייס ואף לא לשירות לאומי. וכעת מתבקשות מנשות ישראל שיחי' להקדיש כמה דקות לכתוב מכתבי חיזוק ועידוד לחזק את רוחה ולעודד את נפשה השבורה למען אשר תרגיש שצרתה זה צרת העם שמועקתה זה מעוקת הכלל. ועל ידי פעולה זו יעזור הקדוש ברוך הוא ממרום וישלח לנו רוח טהרה ויאמר לצרותנו די בביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן. מס הפקס: 470-473-8077
איש ציבור מוכשר מאד
איש ציבור מוכשר מאד | 30-05-2019 23:46
אלי ישי איש ציבור מוכשר עם לב ונשמה וקבלות. דרעי שם לו רגל בושה וחרפה. שנאת חינם וחילול שם שמיים של דרעי. הרב אלי ישי עוד יחבור לימין ואנו נהנה מפירות פועלו הברוך
3
היה עדיף שתשתוק כי מי שגרר את המדינה לעוד
עוז | 30-05-2019 19:07
היה עדיף שתשתוק כי מי שגרר את המדינה לעוד סבב בחירות זה ביבי. לצלחת להרכיב ממשלה למה לפזר את הכנסת. תעביר חזרה את המנדת לנשיא. ואין בחירות. מה כל כך קל להפיל על ליברמן ,פשוט נוח.!!!
4
אלי ישי היקר
אבי | 30-05-2019 19:36
תרוץ ביחד עם עוד מפלגה. אל תגרום לפיצולים. הימין חייב כל קול הפעם כי אנחנו בלי ליברמן
5
סוס מת
24 | 30-05-2019 20:07
נגמר הסיפור שלו
אלי
מעריץ יחד | 30-05-2019 22:48
ואתה חמור גרם שכותב על איש יקר רב פעלים נאמן בת מרן סוס מת?תיזהר שעד הבחירות בגלל הלשון הרע לא תיגמור את שנתך במחלה קשה.רק מחילה מאלי ישי תוציא אותך מזה
6
עד ששכחנו ממך
מישל | 30-05-2019 20:51
אם יש משהו מעצבן בבחירות החוזרות זה שאתה חוזר שוב עם היחד שלך שבקושי שווה 1000 קולות חמוד תתעורר אם אתה רוצה אחדות תרד מהפילוג והחילול שם שמים שאתה עושה ועזוב תלמיד חכם גדול בתורה להמשיך ללמד תורה כי מה שאתה עושה לו זה ביטול תורה דרבים.
7
אלי ישי
שרה | 30-05-2019 21:55
הזהרו בלשונכם הוא לא עושה צעד בלי לשאול את הרב מזוז, די מכל הלשון הרע וההטפלספות
8
בחיית אלי תרד כבר מהעץ הזה
חיים | 30-05-2019 22:54
אתה בחור נחמד אבל אנשים לא ככ רוצים אותך. אתה רק תגרום נזק
9
מקוה מאד שיכנס לכנסת
אדם ברמה גבוהה | 30-05-2019 23:42
אלי ישי איש ציבור אמין ברמה גבוהה ורצוי וכדאי מאד עבור האזרחים שיכנס לכנסת כי הוא פועל נטו למען עם ישראל .
10
טול קורה מבין עניך
עי | 31-05-2019 1:09
מה אתך אלי שניסתה להרוס את שס
11
אלי הגיע הזמן לרדת מהעץ... התסביכי אגו האישיים שלך לא מענינים ציבור בכמות שתעבור איתו את אחוז החסימה
נועם | 03-06-2019 8:21
אתה צודק, היית צריך להיות יו״ר ש״ס, אך זה המצב, אריה לקח את הכתר בחזרה, ואתה לא היו״ר, אז תתחיל לחזור למציאות ולהתפכח, ההסתכלות הלא ריאלית שלך תגחיך אותך שוב ושוב, כאילו חבל על הפדיחה הזאת, היא מיותרת, וזה לא מתאים לרוץ עם ג, ועם אריה לא בא לך, אז תקבל החלטה שבפוליטיקה אין לך כח כמתבקש, אז לך תעשה משהו אחר יותר מועיל, שתואם את הכח שלך האמיתי
12
הרב מאיר מאזוז היה צריך להיות המרן אחרי הרב עובדיה
אלימלך | 03-06-2019 21:27
רק שאם אלי ישי היה היו״ר זה היה הולך חלק... אריה דרעי לעומתו הולך בקו שלא לשים רבני צפון אפריקה במועצת ובטח לא בתור מרן, תכלס הוא קובע מי ומה... את הרב אלבז היחיד במועצת מרבני צפון אפריקה הכניס ממש לאחרונה, כאשר המצב האבסורדי שרוב בוחרי ש״ס הם יוצאי צפון אפריקה, כאשר מועצת חכמי התורה מורכבת מרבנים אסייאתיים בלבד, שזו מגמה כנראה של הרב עובדיה בזמנו, אחרת אין הסבר לתופעה... למעשה אלי ישי רוצה למקם את הרב מאזוז כמרן האמיתי, ואם לא בשס אז תחת מותג מפלגתי אחר... תכלס אלי ישי אינו פוליטיקאי ממולח כמו אריה דרעי, וגם הרב עובדיה הפופולרי ביותר הצליח לקבל חשיפה ענקית בזכות אריה דרעי... כלומר ברור שהרב עובדיה הוא משכמו ומעלה, אך גם יהלום איכותי צריך איש שיווק מעולה לשווק אותו, ואלי ישי עם כל הכבוד איננו איש שיווק, ולכן הוא לא האיש שיכול להוביל את הרב מאזוז למרנות המתבקשת
הרבנים האסייתים כלשונך הם יותר ׳ממושמעים׳... הצפון אפריקאים הם עצמאיים מידי...
אריה | 05-06-2019 2:06
לעומת זאת צפון אפריקה הם יותר אסרטיבים לכן בתור חברי כנסת הם מצוינים כל עוד הם מקבלים את הגמוניית המועצת
13
דברי חיזוק
שמואליק | 04-06-2019 13:35
כתב מרן החתס זיע: זה שהגלות האחרון גרוע משאר הגלויות, בצרות גדולות, ואין לך יום שאין קללתו מרובה מחבירו, מפני שבשאר הגלויות, לא היה פריצות אצל הנשים כמו היום, לא כן עתה בעוונותינו הרבים, ששכיח הפריצות אצל הנשים רחל, אשר הוא גרוע מכל העבירות שבתורה! את זה אמר החתס בזמנו, כשהלבוש הכי פרוץ אצל הנשים, היה יותר צנוע מהצניעות של היום… מה היה אומר החתס אם היה חי בדורנו? כשבנוסף על הפריצות בלבוש, התווספה הצרה הנוראה, של האינטרנט, והפלאפונים, ותמונות פריצות בגודל של בנייני ענק, ובכל פינה שתפנה, צועקת הפריצות וחוסר הצניעות רחל. כדי שנבין עד כמה נתרחקנו מדרכי הצניעות באמת, נביא מעשה שהיה בימי הגאון הצדיק, רבה של ירושלים, רבי שמואל סלאנט זצל, שפרצה מגיפה שפגעה בעיקר בנשים, ונשים צעירות רבות מתו רל, ועוד רבות שכבו במצב אנוש, על סף המוות רל, וכמובן שהצעקה היתה גדולה, והתכנסו חכמי ישראל לדרוש ולחפש, על מה באה לה צרה גדולה כזו, והציעו כל מיני עצות איך לפעול ולעורר רחמים לבטל את הגזירה. רבי שמואל סלאנט זצל דחה את כל ההצעות, ואמר שלא יועיל כלום, בלי תשובה של ממש עם שינוי המעשה, ואמר שרק כאשר נבער את הרעה מקרבנו ונשפר מעשנו, יש תועלת בתפלות ובצומות, ובלא זה לא יועיל כלום. התכנסו צדיקים ומקובלים, ועשו צום שלושת ימים, ובסופם עשו שאלת חלום, והודיעו להם מן השמים, שהשכינה הסתלקה מישראל, בגלל שבנות ישראל התחילו ללכת עם איזו חגורה שמבליטה את צורת הגוף, שבאותם ימים החל מאן דהוא למכור לנשות הקהילה את החגורה הזאת. תיכף ומיד יצאה הוראה מבית דינו של רבי שמואל סלאנט, להסיר את החגורות, ובנות ישראל הכשרות שלא ידעו עד כמה הדבר מהווה מכשול, כולם מיד הסירו את החגורות, והמגיפה נעצרה בבת אחת, ויהי לפלא! נשער בדעתנו: מדובר על נשים לפני כמה דורות, שהלכו בצניעות מוחלטת, ורק הוסיפו איזו חגורה, וכבר נסתלקה השכינה מישראל??? ואנחנו נמצאים בדור, שאנחנו אומרים: הלואי היו הולכות עם החגורה ההיא… אוי לנו שאנחנו צריכים להתפלל שבנות ישראל ילבשו מה שהיה נחשב פעם לחוסר צניעות. זו סבת ושורש כל הצרות! מה שנעשה: צומות, תפלות, צדקות, לימוד תורה, חסדים, הכנסת אורחים, ועוד ועוד – לא נוגעים בנקודה! העיקר חסר מן הספר! כי העיקר זה קדושה וצניעות! וכי כך כתוב בזוהר הקדוש, שעיקר הנסיון של האדם בעולם הזה, הוא בעניין הקדושה והצניעות: עיקרא דיצרא בישא על עריין. כל איש ואשה צריכים להכניס ללבם היטב, שעיקר הנסיון שבשבילו ירדו לעולם, הוא הצניעות והקדושה. אדם יגיע אחרי מאה ועשרים שנה לשמים, יגידו לו: לא עשית את השליחות שלך. לא עמדת בניסון העיקרי. האדם יתפלא: איך יתכן? למדתי תורה, התפללתי במניין, יאמרו לו: הכל טוב ויפה ותקבל שכר על הכל, אבל את השליחות העיקרית שלך, שזה שמירת העיניים לא עשית… מצטערים מאוד… וכל גבר צריך לזכור: באת לעולם הזה כדי לעמוד בנסיון של הניאוף! ועיקר הניאוף הוא בעיניים, ולכן עיקר הנסיון שלך הוא בשמירת העיניים. אי אפשר להתחמק מהמציאות ולהתכחש לה. וכן לכל אשה, יגידו לה בשמים: למה לא עשית את השליחות שלך? היא תגיד: מה פירוש? עשיתי חסדים, גמרתי ספר תהלים שלוש פעמים ביום, נסעתי לרשבי כל ערב ראש חודש… יאמרו לה: באמת כל הכבוד. זה היה יפה מאוד, אילו היית עושה את השליחות העיקרית שלך, ובנוסף לכך היית מרבה בתהלים וחסידות, אבל לצערנו הרב, לא עשית את העיקר – שזו הצניעות! זו עיקר המעלה הגדולה של כל אשה! וכן אמר הגאון מוילנא זיעא, שכמו שעיקר המעלה של האנשים היא בלימוד התורה, כן עיקר מעלת הנשים, היא בצניעות, ובזה נמדדת צדקותן. וכל מה שהאיש משיג בלימוד התורה, היא משיגה בצניעותה. ומה שאמר שעיקר מעלת האנשים היא בלימוד התורה, מפני שרק על ידי לימוד התורה ניתן להתגבר על היצר הרע, כמו שנאמר: בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין – ביטול היצר הרע ומרירותו, היא על ידי ימוד התורה. מכאן יתבונן כל אדם על עצמו ויראה: אם התורה שלומד, לא מביאה אותו לעמוד בנסיון העיקרי, שהוא, שמירת העיניים, זה מראה שהוא לא לומד תורה מספיק נכון בשביל מדרגתו. כי לימוד התורה צריך להביא את האדם, לידי ענווה ושיפלות, שרק אז יכול לצאת מהניאוף, אבל כשלומד באופן, שאדרבה, מכניס בו יותר גאווה, אז מתגבר עליו הניאוף עוד יותר. מה תאמר? שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה? זה באופן שיודע שעל כל פנים צריך לקיים מה שלומד, ואחת מהמצוות של התורה הקדושה, היא ההתבודדות, כמבואר ברמבם, שעיקר התפלה מדאורייתא, היא ההתבודדות. מי שלומד תורה נכון, ברור לו שהוא צריך לעשות התבודדות, ולו רק מפני שזו אחת ממצוות התורה, וכל שכן, שזו המצווה, שעל ידה יבוא לקיום כל התורה כולה, מאחר ורק על ידי ריבוי תפלה, להנצל מן היצר הרע ולקיים את התורה, רק כך יכול לבוא לקיום התורה. גם הצדיק הדור וכו' הקדוש החפץ-חיים זיעא, היה עושה בכל יום שעתיים התבודדות וחשבון הנפש, ופעם לעת זקנותו, כשהיה כבן תשעים שנה, שמעו אותו מתבודד וחשבון הנפש ומבקש על שמירת העיניים! כי זה עיקר הנסיון של האדם, ומי שלא יתבודד ויתפלל כל יום באריכות על שמירת העיניים, הוא לא ינצל מפגם העיניים והניאוף. כל יום אדם צריך כל אדם להתחנן שיעבור עליו נקי! שילך עם עיניים עצומות ולא יכשל בניאוף. עיקר העבודה היא על ידי התפלה וחשבון הנפש. כי כתוב בגמרא, שבכל יום יצרו של אדם מתגבר עליו, ואלמלא הקדוש-ברוך-הוא עוזרו, אינו יכול לו! ומי שלא עושה חשבון הנפש, זה מראה שהוא מבין יותר טוב מהגמרא הקדושה, שפוסקת, שבלי עזרתו של ד', אי אפשר לעמוד בנסיון, שפירושו המעשי, הוא, לבקש כל יום מד' שיעזור לו לעמוד בעיקר הנסיון, שהוא שמירת העיניים, כי במקום ששם עיקר הנסיון, שם היצר הרע מתגבר ביותר כידוע. ולכן עיקר התפלה והתחנונים, צריך להיות על עיקר הנסיון. כל גבר שאין לו עבודה על שמירת העיניים, הוא יכול לעבור על כל התורה כולה, מאות פעמים ביום. ואם הוא לא מתרחק מאינטרנט ופלאפונים לא כשרים, ונשים, ובנות, ותמונות, וסרטים וכו' הוא יכול להיות עם הזקן והפיאות, וגם עם סיום מסכת בכל יום וכו', לעבור על התורה כולה, אלפים פעמים בשעה אחת! עם החידושים של היצר הרע, שיש היום, אברך יכול לעבור על עבירות, בכמות ובאיכות, שבעבר הרשע הגדול ביותר לא היה עובר, ד' ישמור, וד' יציל אותנו. הבעיה היא, שכיוון שעבר ושנה, נעשית לו כהיתר. אדם בכלל לא מבין איפה הוא מונח, ואין לו בכלל רצון לצאת מהעוון הנורא שבידו, שנכשל יום יום בעוונות נוראים, שעובר על עשרת הדברות ועל יסודות התורה בשאט נפש, וחושב שבגלל שהוא לומד תורה הוא צדיק… גדול תלמוד תורה – שמביא לידי מעשה! שמביא לידי מעשה דייקא…לידי מעשה, פירושו שהאדם לומד בתורה מה אסור ומה מותר, ומקיים מה שלומד. ולקיים מה שלומד זה אפשרי אך ורק על ידי התבודדות, לכן כל הצדיקים עשו הרבה התבודדות, והרבו בתפלה, והאריכו בתפלה. הרי ישנן שלוש מדרגות ביראת ד' ית' שמו: 1 .יראת עונש, פירושה שהאדם עושה את מה שהבורא מצווה עליו, רק בגלל שמפחד מהעונש, ואם הבורא היה אומר לו: אני רוצה שתעשה כך וכך, ויש לי צער אם לא תעשה כן, אבל לא אעניש אותך אם לא תעשה כן – אז הוא היה עושה נגד רצון ד'. זו מדרגה נמוכה מאוד. 2 .יראת החטא, פירושה שהאדם מבין את תוצאותיו המרות של החטא, הוא יודע שטוב לו לעשות רצון ד', ומזיק לו לעבור על רצונו. זה יותר גבוה מיראת העונש, כי הוא לא מפחד רק מהעונש, אלא יודע מה טוב ומה רע, אבל גם זה עדיין נחשב שעושה מתוך תועלת אישית, ולא לכבוד ה' בלבד, ואילו היה יודע שבאיזה אופן לא יזיק לו החטא, היה עובר על רצון ד' חו. 3 .יראת הרוממות, פירושה, שעושה את רצון ד' לכבוד ד', בלי שום מחשבה על תועלת עצמו, ואדרבה, גם אם יודע בודאות, שינזק על ידי עשיית רצון ד', הוא עושה במסירות נפש. כי הוא יודע: זה רצון ד'. אני אוהב את ד' ואעשה מה שד' רוצה! נמצא, שאדם שיש לו רק יראת העונש, כבר צריך לפחד לפתוח את העיניים, שהרי על כל פתיחת עיניים הוא יענש בעונשים מרים. אבל אם יש לו קצת יראת חטא, הוא לא מחכה לעונש, כי הוא יודע, שעצם פתיחת העיניים, היא כבר עונש, כי ד' מסתלק ממנו, והיש עונש יותר מזה שד' מסתלק ממנו חו? ד' אמר לנו: קדושים תהיו כי קדוש אני. אי אפשר להתחבר עם ד', בלי קדושה וצניעות, ונמצא, שכל העולם הזה והעולם הבא של האדם, הכל תלוי בקדושה וצניעות, כי גם העולם הזה, וכמובן, העולם הבא, הכל תלוי בקרבת ד'. העולם הזה: שמחה, פרנסה, שלום בית, ילדים צדיקים וכו' – תלוי בקרבת ד', בסיעתא דשמיא וכו'. והעולם הבא: אמונה, תורה, תפלה, חסידות, השגה וכו' – לא צריך לבאר, שכל כולו רק קרבת ד' לי טוב. כל שכן, מי ששואף ליראת הרוממות, שהוא יודע, שאם ד' רוצה שהוא ישמור את העיניים ויתרחק מניאוף, והאשה תלך בצניעות, שהוא עושה הכל בשביל להיות כרצון ד', ולא עושה שום חשבון, שזה קשה לו, או לא מקובל בחברה וכד', ד' ישמור מחשבונות כאלה. לכן, כל איש ואשה, שצער השכינה וצערם של ישראל וכל העולם כולו, נוגע להם, יבינו היטב, שהכל תלוי בקדושה ובצניעות שלהם, ויתחזקו לקדש את עצמם, וכן להשפיע על סביבתם, להתקדש. ויהי רצון, שנזכה לפעול אצל עצמנו ואצל כלל ישראל, שינוי מהותי בעניין הקדושה והצניעות, ואז בודאי כבר אפשר לצפות לפעמי משיח בשמחה עצומה!
נרדמתי
תולון | 05-06-2019 23:05
כל הכבוד על ההשקעה.נרדמתי באמצע.בכל אופן.שכויח.