היועמ"ש על חקירות נתניהו: "עמדנו בלחצים ולא נכנענו" - סרוגים

היועמ"ש על חקירות נתניהו: "עמדנו בלחצים ולא נכנענו"

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אומר בכנס לשכת עורכי הדין כי הופעלו עליו לחצים אך "לא נכנענו להם. לעולם לא ניכנע", לדבריו, טענות הפרקליטים יישמעו בשימוע "בלב פתוח ובנפש חפצה"

היועמ"ש על חקירות נתניהו: "עמדנו בלחצים ולא נכנענו"
  צילום: Flash90

בכנס לשכת עורכי הדין, נשא דברים היום (שני) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס לחקירות נתניהו והשימוע שיתקיים באוקטובר, והטענה כי התיקון לחוק החסינות נדרש כדי להגן כביכול על ראש הממשלה מפני החלטות לא ענייניות לגביו "היא חסרת כל ביסוס".

מנדלבליט התייחס לעבודת הפרקליטות והחומרים שהביאו לפתיחת החקירות נגד נתניהו: "האמת צריכה להיאמר – עבודת התביעה הכללית בקשר לתיקי ראש הממשלה היא מקצועית, עניינית ויסודית. לאורך כל הדרך, עמדנו מול לחצים משני צידי המתרס, ולא נכנענו להם. לעולם לא ניכנע לשום לחץ שהוא".

מנדלבליט סיפר על החלטתו לחקור את ראש הממשלה: "כפי שפורסם, היו ניסיונות להפעיל עלינו לחצים לשנות מסדר העבודה שקבענו. חלק הפצירו להזדרז בקבלת ההחלטה, וחלק הפצירו לעכב את קבלת ההחלטה. כל אחד משיקוליו ומניעיו. גם לאלה וגם לאלה השבתי אותה התשובה – אני פועל על פי שיקולים מקצועיים בלבד. הדבר היחיד שמנחה אותי בדרכי הוא קבלת החלטה מיטבית המבוססת אך על חומר הראיות והדין החל עליהן".

על מועד השימוע: "סירבתי לבקשה של באי כוח ראש הממשלה לדחיית מועד השימוע כל עוד שהם נמנעו מלקחת את חומרי החקירה ולהעריך לאורם את לוח הזמנים הדרוש להיערכותם. לאחר שבאי כוחו של ראש הממשלה לקחו גם הם את חומר החקירה, ועל בסיסו ביקשו לדחות מועד השימוע בשנה תמימה, שקלתי את בקשתם, ובשים לב למכלול השיקולים – החלטתי שאין מקום לקבלה במלואה"

"בהתחשב במועדי השימוע שנקבעו לחשודים האחרים, ולשיקולים מקצועיים נוספים שפרטתי במכתבי לבאי כוח ראש הממשלה, קבעתי כי השימוע של ראש הממשלה יתקיים בתאריכים 2 ו-3 באוקטובר".

"ככל שבאי-כוחו של ראש הממשלה יתייצבו לשימוע במועד שנקבע, טענותיהם יישמעו בלב פתוח ובנפש חפצה ויישקלו לעומקן כנהוג. אני מאמין גדול בחשיבותו של תהליך השימוע, ואינני אומר זאת מן השפה ולחוץ".

על חוק החסינות אומר מנדלבליט: "הטענה כי תיקון לחוק החסינות נדרש כדי להגן כביכול על ראש הממשלה מפני החלטות לא ענייניות לגביו היא חסרת כל ביסוס. קשה שלא להתרשם שזו איננה המטרה האמיתית העומדת בבסיס הכוונה לקדם את התיקון לחוק החסינות, או כל דבר חקיקה אחר שנועד לשנות מהמצב המשפטי הקיים בהקשר זה".

"גם הטענה כי תיקון זה נדרש כדי להגן על חברי כנסת שמבקשים לקדם חקיקה שקשורה למערכות החוק והמשפט, היא מופרכת לחלוטין. אין כל קשר בין הדברים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
איש צר ואוייב המנ-דלבליט הזה
עידו 2 | 27-05-2019 15:26
''וַתֹּאמֶר שרה אִישׁ צַר וְאוֹיֵב הָמָן-דלבליט הָרָע הַזֶּה וְהָמָן נִבְעַת מִלִּפְנֵי הַמֶּלֶךְ''.
עידו 2
התמים | 27-05-2019 17:00
כדרכך, מקלל ומגדף. שום הבעת דיעה מנומקת והגיונית. היועץ מנדלבליט עושה עבודה מקצועית כנדרש ממנו. כן, הוא לא מכפיף את החוק לסגידת הימין לביבי. הוא פועל על פי הראיות שנאספו בחקירת המשטרה. הן מנדלבליט והן אלשייך שהיה המפכל בעת החקירה הם אנשי ימין. אבל, העובדה שהם אנשי ימין אין פירושה שהם ימנעו חקירת אנשי ימין, כולל ראש ממשלה, כאשר הדבר נדרש. אין סיבה שאולמרט ייחקר וייאסר וביבי יקבל חסינות עד סוף כל הדורות. ותפסיק לקלל את כל מי שלא מוצא חן בעיניך. דרך ארץ קדמה לתורה ובודאי שקדמה לעמדה פוליטית.
2
יועץ רופס וכנוע.
אפס | 27-05-2019 16:01
מה עם שרה הגנבת שגנבה 350000 שח מהמדינה? למה מגיעה לה הנחת חבר במקום משפט כמו לבוזגלו?
3
אם יש צדק בשמים
אנונימית | 29-05-2019 7:04
מנדלבליט, אם יש צדק ביקום , אתה לא תגיע לבית המשפט העליון ששם מועדות פניך כמו קודמיך בתפקיד. כי אתה שיחקת בדעה צלולה בידי השמאל והפרקליטות השמאלנית אוהבי אויבי ישראל. הפרקליטות רצה להפיל את נתניהו וכך להיפטר ממנו. לא הצליחו בדרך הדמוקרטית ניסו לעשות זאת על ידי תפירת תיקים על סיגריות ושמפניות וסיקור אוהד. אתה , הפרקליטות והשופטים, אתם בושה לעם ישראל... בושה. חשבתם שאם תיפרסמו את החקירות התפורות לפני הבחירות, אז נתניהו יפול. זה לא קרה כי העם היהודי לפחות 65 אחוזים מהיהודים ראו את עלילת הדם ואת שפיחת הדם של נתניהו בחוצות, לכן לא נתן יד לפועלכם ובחר בגוש הימין שבראשו נתניהו. זכור זאת מנדלבליט יש אלוהים בשמים, לכן אתה לא תגיע לכהן בבית משפט העליון.
4
מנדלבליט הקונסיליירי על מי אתה חושב שאתה עובד
ויקטואר | 29-05-2019 7:21
גניבת דעת ועבודה בעיניים זה כל פועלך בתיקי המשפחה המטורללת מבלפור. ההיסטוריה לא תסלח לך.
5
נקו את הפרקליטות הרקובה להתחיל בך
עמיקם | 29-05-2019 7:43
חשדות חמורים נגד פרקליטים אינם נבדקים, חשדות חמורים נגד אנשי שמאל ממוסמסים כי המשטרה והפרקליטות עוסקים בניסיון אובססבי לסלק את נתניהו, כל עוד זה המצב אין לשומרי הסף את אמון הציבור, גרמתם נזק עצום לתדמית מע' אכיפת החוק בישראל וייקח זמן רב לשקמה. דרדרתם את המדינה לשפל חסר תקדים.
תשובה לאזרח
ש. | 29-05-2019 12:48
תמיד יש להם טענות לכלם ולשמאל פעם הסתכלתם בראי וראיתם את הדבשת שלהם ?
6
תיקון
מי | 29-05-2019 7:59
יש ליועמש הזדמנות לתקן דרכו. לא להכנע. להביא לשימוע ומשפט את כל מושחתי המילכוד. לפני הבחירות הבאות.
7
חולה פירסומת
רופא | 29-05-2019 8:07
המוצצן לוחץ אותו. ברור שאינו עומד בלחצים
8
לא נכנעת ? עוד מעט הוא מבטל גם אותך, בלי שתרג
חגית. | 29-05-2019 11:11
....
9
נמאס
מילי וינשטיין | 29-05-2019 13:14
אני ממש לא מבינה אם לא היה כלום ,מה יש ככ הרבה לקרוא בתיקים האלה.הסחבת סוחפת עמה גם את יושרו של מנד'לה.
10
ביבי ומי עוד...
| 29-05-2019 14:21
ביבי ומי עוד ???????
11
צודק עמדת בלחצים של השמאל .נגד נתניהו
נתי | 14-08-2019 16:39
לך הביתה