נתניהו בירך את רה"מ ההודי: "אישור למנהיגותך" - סרוגים

נתניהו בירך את רה"מ ההודי: "אישור למנהיגותך"

ראש הממשלה נתניהו בירך את מקבילו ההודי נרדנדרה מודי על ניצחונו המסתמן בבחירות: "התוצאות הן אישור נוסף למנהיגותך. יחד נמשיך לחזק את הידידות הגדולה בינינו"

author-image
נתניהו בירך את רה"מ ההודי: "אישור למנהיגותך"
  נתניהו ומודי בביקורם האחרון (צילום: אבי אוחיון\לע"ם)

עם סיום מערכת הבחירות בהודו, ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הבוקר (חמישי) את ראש הממשלה המכהן נרנדרה מודי על ניצחונו המסתמן- זאת לאחר פרסום הסקרים שמצביעים על הובלת מפלגתו בספירת הקולות.

"ברכות לך מקרב לב, ידידי נרדנרה מודי, על נצחונך המרשים בבחירות!" כתב נתניהו בטוויטר בעברית ובהינדית. "תוצאות הבחירות הן אישור נוסף למנהיגותך ולדרך בה אתה מוביל את הדמוקרטיה הגדולה בעולם. יחד נמשיך לחזק את הידידות הגדולה בינינו ובין הודו וישראל ולהובילה לפסגות חדשות".

כאמור, על פי סקרי הבחירות שפורסמו הבוקר בהודו, המפלגה ההינדית הלאומנית של מודי מובילה בספירת הקולות וצפוייה לנצח בבחירות ברוב גדול. בשלב הזה כבר נקבע כי המפלגה זכתה ביותר מ-272 המושבים הדרושים על מנת לזכות ברוב בבית התחתון של הפרלמנט, ובשלב הזה מפלגתו של מודי צפויה לזכות ב-284 מושבים- כשהיריבה הקרובה ביותר, מפלגת הקונגרס הלאומי ההודי, צפויה לרשום לזכותה רק 56 מתוך 543 המושבים.

נרנדרה מודי נבחר לראש ממשלת הודו בשנת 2014, ובמהלך כהונתו חלה התקרבות משמעותית ביחסים הדיפלומטיים בין הודו ישראל שהתבטאו בביקורים דיפלומטיים רבים. הביקור האחרון של נתניהו בהודו התרחש בינואר 2018, ונועד לציון 25 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. ראש הממשלה היה אמור לטוס לביקור נוסף בפברואר האחרון- אך הוא בוטל ברגע האחרון בעקבות הקדמת הבחירות לכנסת.

במסגרת ביקוריו הדיפלומטיים בהודו נתניהו נפגש עם מודי ובכירים נוספים בממשלת המדינה, וכן חנך כיכר בדלהי שנקראה על שם העיר חיפה. עוד ביקר באתר הזיכרון למהטמה גנדי, באתר הטאג' מאהל, ובאשרם סברמטי בגוג'רט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו