בג"ץ דחה עתירה על סכסוך בנייה ביו"ש - "שיקול עסקי" - סרוגים

בג"ץ דחה עתירה על סכסוך בנייה ביו"ש – "שיקול עסקי"

בגץ דחה 3 עתירות שהגישה חברת שחם נדל"ן נגד תנועת אמנה, לאחר שחברת הנדל"ן הציגה עצמה כעותרת בעלת שיקולים ציבוריים בכל הקשור להקצאת קרקעות ביו"ש, בלי להציג את האינטרס המסחרי שיש לה

בג"ץ דחה עתירה על סכסוך בנייה ביו"ש - "שיקול עסקי"
  אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

שופטי בג"ץ יצחק עמית, מני מזוז וג'ורג' קרא קבעו אתמול (שלישי) כי חברת שחם נדל"ן שבנתה שכונה בישוב ברקן, מנסה להציג סכסוך אזרחי שיש לה עם היישוב ברקן ועם תנועת אמנה, כעניין עקרוני תוך שהיא מתיימרת לטעון כעותרת ציבורית, בעוד שהיא מונעת משיקולים עסקיים מסחריים.

שופטי בג"ץ קבעו בהחלטתם כי "למעשה, דין העתירות להידחות על הסף, בשל חוסר תום לב מצד העותרת, אשר חשפה פחות מטפח לגבי מהות הסכסוך האזרחי בינה לבין חלק מהמשיבים. העתירה לוקה בכוללניות, ובנוסף, דומה כי התשתית העובדתית שנפרסה על ידי העותרת אינה מדוייקת בכל הנוגע לאופן הקצאת מקרקעין ובנייה עליהם במגזר הכפרי באיו"ש" .

עוד כתבו השופטים: "התרשמנו כי בעתירתה – על צווי הביניים שנתבקשו בה פעם אחר פעם אחר פעם ונדחו – העותרת מבקשת להעתיק את הסכסוך האזרחי אל כותלי בית משפט זה, תוך שהיא מתיימרת לטעון כעותרת ציבורית, בעוד שהיא מונעת משיקולים עסקיים- מסחריים. מכל מקום, ובהיקש לתובענות ייצוגיות, אנו סבורים כי העותרת אינה בעלת הדין המתאים לייצג את אינטרס הציבור בנושאים הכלליים שהעלתה במסגרת עתירתה".

בימים אלו נדונות תביעות אישיות שהגישה בר אמנה נגד שחם נדל"ן בבית המשפט המחוזי בירושלים. הבקשה לפירוק חברת הבניה של תנועת אמנה באה על רקע היקלעות המבקשת, חברת הנדל"ן 'מ.י שחם', לחובות כלפי 'אמנה' בגובה 3.5 מלש"ח.

חברת 'בר אמנה' העמידה לרשות חברת 'שחם' הלוואה בגובה  4.1 מלש"ח, לצורך עבודות פיתוח שכונה חדשה ביישוב ברקן בשומרון. לפי הסכם ההלוואה חלק מסוים מהמגרשים שימש כבטוחה.

ביהמ"ש הכיר בחוב של שחם כלפי אמנה וחייב אותה בהשבתו עד היום  הושבה כמחצית מהחוב כ-2 מיליון ש"ח.

שופט תושב אלון שבות לא יוכל לדון על קרקעות ביו"ש?

כזכור, לפני מספר חודשים דחתה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, עתירה של חברת שחם נדל"ן בבקשה לפסול את השופט אלכסנדר רון מלדון בבקשת הפירוק שהגישה שחם נדלן נגד תנועת אמנה.

שחם טענה בעתירתה כי יש לפסול את השופט בשל היותו תושב אלון שבות. נשיאת העליון חיות דחתה את בקשת פסילת השופט רון. השופט רון דן בבקשת פירוק אמנה. בדיון זה העיד הכנ"ר שאין כל חוב של 'בר אמנה' כלפי 'שחם' וכי בקשת הפירוק הוגשה בחוסר תום לב, כדבריו.

בעקבות זאת בהמלצת ביהמ"ש, מחקה 'שחם' את בקשתה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה בכלל בגץ מתערב? הוא לא נבחר!
בושה | 22-05-2019 18:18
לפטר את השופטים הרשעים