חדשות המגזר

הרב רפי פרץ, אין לנו גדולים משלנו? / דעה

כשהם גם יבינו להכיר בערך מנהיגינו הרוחניים, כשהם יזמינו מגיד שיעור חבוש כיפה סרוגה לתת שיעור בישיבותיהם (כפי שאנו עושים לעיתים) נוכל גם אנחנו בנפש חפיצה להתבשם מהם

הרב קנייבסקי, עם הרב רפי פרץ ומשה גפני (יעקב כהן)
| הרב קנייבסקי, עם הרב רפי פרץ ומשה גפני (יעקב כהן)

מה לשמיטה בהר סיני? יאמר מיד: כותב השורות משוכנע בכל נימי נפשו כי הגאון הרב חיים קנייבסקי שליט"א הינו דמות מופת של מסירות נפש לתורה ועבודת ה' שהעמיד עשרות אלפי תלמידים. הוא וגדולי דור שכמותו מהצד החרדי, כולם אהובים ומוערכים.

אבל וכאן בא האבל הגדול, דעות רבותינו רחוקות כמזרח ממערב מדעותיהם. איננו חושבים כמוהם ואיננו הולכים בדרכם. וגם זו עדיין אינה סיבה שלא לבוא אליהם ולהתבשם מאורם גם אם איננו הולכים לאורם.

אז למה בכל זאת אני מרים גבה לנוכח ביקורו לקבלת ברכה של יו"ר הבית היהודי והמנהיג הפוליטי של הציונות הדתית הרב רפי פרץ אצל הגר"ח קנייבסקי?

הדבר קשור ליחס המזלזל שגדולי התורה שלנו מקבלים מהצד החרדי. לא מעט יוצא לי להתווכח עם חרדים גם במסגרת תפקידי. ואז מיד עולה שאלת מליון הדולר אין לכם גדולי תורה?

יש לנו ואני נוקב בשמות ולא חסרים שמות וכשיש לכם צרות ואתם רוצים ברכות למי אתם הולכים? באה השאלה, אצל מי התור ארוך יותר בבית אצל הרב חיים קנייבסקי או אצל חיים דרוקמן (השמטת המילה 'רב' בזלזול משמו של מורי ורבי שליט"א היא במקור כמובן)

הרב רפי מייצג את הציונות הדתית

ומה אומר כשהמנהיג הפוליטי של הבית היהודי בעצמו הולך לרעות בשדות זרים ככל שהשדות האלה מלאים בקדושה וטהרה ויש מה לינוק מהם הם עדיין זרים. יש לנו גדולים משלנו, הרב רפי פרץ.

הראיה למה שכתבתי, הרב רפי פרץ ביקר גם אצל מורינו ורבינו הרב חיים דרוקמן, אבל יחסי הציבור שהשקיעו הדוברים החרדים לביקורו של הרב פרץ אצל הגר"ח קנייבסקי שליט"א היו מטורפים כשהם מלווים בכותרת המתאימה 'לקבלת ברכה', לאמור: אפילו המנהיג שלהם בא אלינו כשהוא צריך ברכה.

אפילו התמונה שידרה את זה, הרב פרץ מרכין את ראשו כלפי הרב לקבלת ברכה.

ראוי שהיית עולה לרגל למורך ורבך רבי צבי ישראל טאו שליט"א, ופרט לרב דרוקמן לא חסרים רבנים גאונים במגזרנו: הרבנים דב ליאור, יעקב אריאל, שמואל אליהו שלמה אבינר ועוד רבים וטובים.

כל עוד אתה מייצג את הציונות הדתית אתה לא איש פרטי אתה חייב לנהוג כך.

תיאומים פוליטיים מכובדים ומוערכים עם אחינו החרדים כן, כל פעולה שממנה תשתמע יניקה רוחנית – לא.

כשספרי מרן הרב קוק זצ"ל יהיו בספריותיהם (ולא דיברתי על ללמוד מהם כפי שלומדים את ספריהם בישיבותינו) כשהם גם יבינו להכיר בערך מנהיגינו הרוחניים, כשהם יזמינו מגיד שיעור חבוש כיפה סרוגה לתת שיעור בישיבותיהם (כפי שאנו עושים לעיתים) נוכל גם אנחנו בנפש חפיצה להתבשם מהם וכפי שאמרתי בוודאי שיש הרבה מה להתבשם והרבה מה ללמוד מהם.

הלוואי ונזכה להתבשם זה מאורו של זה ולשני הצדדים יש מה למכור.

הכותב הינו יו"ר עמותת עושי חיל המעניקה בית חם לחיילים בודדים ממוצא חרדי שגורשו מבתיהם עקב הגיוס לצה"ל

תגובות

55
41
צבי
16.05.19

זה אותו גרנביץ שכמה שנים היה לבוש כמו גור אמיתי ?

40
ם
16.05.19

דפוק בראש כך כדור ורוד ותירגע

1
לא .אין
17.05.19

יש עסקנים. אין גדולים בתורה דרוקמן היה ונשאר פוליטקאי מדרג נמוך. אחרים עוד גרועים ממנוץ

2
דוד
17.05.19

כנראה אתה לא מכיר את הרב דרוקמן הוא בקיא ברמה מטורפת בכל ספר שתמצא

3
חושם
17.05.19

המחשב ממילא מייתר את הרבנים אפשר למצוא בקלות לבד תשובה לכל שאלה שהרבנים מסוגלים לענות עליה. לשיאלות שאי אפשר למצוא להן תשובה באינטרנט, גם לרבנים אין תשובה

39
מזרוחניק
16.05.19

לא, אין! אין אף רב דתי לאומי בסדר גודל של הרב קנייבסקי (ואפילו לא חצי).

1
פלגנות וקטנות לשמה
16.05.19

כתבה מזעזעת בלי יראת שמים מי שרוצה שיקרא קצת ספורים על הרב והמסירות האדירה של אשתו הרבנית בת שבע זצל באמת הלוואי ונלמד מהם מהי דבקות בתורה ומהי גדלות בתורה !!!

2
חרדי גאה
17.05.19

צודק צודק

3
נתנאל
17.05.19

זה שאתה לא מכיר, זה לא אומר שאין. אז אתה לא מכיר. לך תתהה על קנקנו של מרן הרב ליאור שליטא ונראה אותך מדבר.

4
חרדי גאה
17.05.19

אין אני לא אומר שהם לא גדולים בתורה פשוט הם לא ברמה של הרבנים החרדים תשאל אותם והם בעצמם יגידו לך זה מה שמציג כל כך למי שכתב את הטור הזה...

5
חיים
16.05.19

יש ויש גם זו כפיפות קומה ונמיכות נפש. עלינו להכיר בגדלותם העצומה של גדולינו שאינם נופלים במאומה מהרבנים החרדים הגדולים. רק שלהם יש יח"צ מעולה...

6
יהודי
16.05.19

לא נכון. הגר"ד ליאור והגר"י אריאל אני לא חושב שזו צריכה להיות סיבה לא לבוא לגר"ח קנייבסקי אבל האמת היא שהגר"ד ליאור והגר"י אריאל הם פוסקים שיכולים להתיר עגונות ובוודאי שהם מגדולי פוסקי הדור. אולי לא בקיאים כמו הגרח"ק אבל בקיאות היא לא הכול ואפילו לא העיקר. ובוודאי שגם גדולי הפוסקים בדורנו כמו הגר"א שפירא והגר"מ אליהו והגר"ש ואזנר זצ"ל לא היו קטנים מהגרח"ק למרות שלא היו בקיאים כמוהו

7
אהרן גרנות
17.05.19

בוודאי שיש לא עוסק באפולוגטיקה מול החרדים ואין לי גדולומטר בכיס אבל הגיע הזמן להרים את הראש ולהיות גאים במה שיש לנו. רוצה לדעת על שני תלמידי חכמים לפחות ברמה ובגיל של הגרח קנייבסקי? הגר"ד ליאור רבה של חברון והגר"נ רבינוביץ ראש ישיבת מעלה אדומים אלו רק שניים שעלו לי באקראי ויש עוד. איפה יש מטאורים בעולם החרדי כמו הרב שלמה אבינר והרב אורי שרקי. האמן לי לא חסר.