הרב רפי פרץ, אין לנו גדולים משלנו? / דעה

כשהם גם יבינו להכיר בערך מנהיגינו הרוחניים, כשהם יזמינו מגיד שיעור חבוש כיפה סרוגה לתת שיעור בישיבותיהם (כפי שאנו עושים לעיתים) נוכל גם אנחנו בנפש חפיצה להתבשם מהם

הרב רפי פרץ, אין לנו גדולים משלנו? / דעה
  הרב רפי פרץ אצל הגר"ח קנייבסקי

מה לשמיטה בהר סיני? יאמר מיד: כותב השורות משוכנע בכל נימי נפשו כי הגאון הרב חיים קנייבסקי שליט"א הינו דמות מופת של מסירות נפש לתורה ועבודת ה' שהעמיד עשרות אלפי תלמידים. הוא וגדולי דור שכמותו מהצד החרדי, כולם אהובים ומוערכים.

אבל וכאן בא האבל הגדול, דעות רבותינו רחוקות כמזרח ממערב מדעותיהם. איננו חושבים כמוהם ואיננו הולכים בדרכם. וגם זו עדיין אינה סיבה שלא לבוא אליהם ולהתבשם מאורם גם אם איננו הולכים לאורם.

אז למה בכל זאת אני מרים גבה לנוכח ביקורו לקבלת ברכה של יו"ר הבית היהודי והמנהיג הפוליטי של  הציונות הדתית הרב רפי פרץ אצל הגר"ח קנייבסקי?

הדבר קשור ליחס המזלזל שגדולי התורה שלנו מקבלים מהצד החרדי. לא מעט יוצא לי להתווכח עם חרדים גם במסגרת תפקידי. ואז מיד עולה שאלת מליון הדולר אין לכם גדולי תורה?

יש לנו ואני נוקב בשמות ולא חסרים שמות וכשיש לכם צרות ואתם רוצים ברכות למי אתם הולכים? באה השאלה, אצל מי התור ארוך יותר בבית אצל הרב חיים קנייבסקי או אצל חיים דרוקמן (השמטת המילה 'רב' בזלזול משמו של מורי ורבי שליט"א היא במקור כמובן)

הרב רפי מייצג את הציונות הדתית

ומה אומר כשהמנהיג הפוליטי של הבית היהודי בעצמו הולך לרעות בשדות זרים ככל שהשדות האלה מלאים בקדושה וטהרה ויש מה לינוק מהם הם עדיין זרים. יש לנו גדולים משלנו, הרב רפי פרץ.

הראיה למה שכתבתי, הרב רפי פרץ ביקר גם אצל מורינו ורבינו הרב חיים דרוקמן, אבל יחסי הציבור שהשקיעו הדוברים החרדים לביקורו של הרב פרץ אצל הגר"ח קנייבסקי שליט"א היו מטורפים כשהם מלווים בכותרת המתאימה 'לקבלת ברכה', לאמור: אפילו המנהיג שלהם בא אלינו כשהוא צריך ברכה.

אפילו התמונה שידרה את זה, הרב פרץ מרכין את ראשו כלפי הרב לקבלת ברכה.

ראוי שהיית עולה לרגל למורך ורבך רבי צבי ישראל טאו שליט"א, ופרט לרב דרוקמן לא חסרים רבנים גאונים במגזרנו: הרבנים דב ליאור, יעקב אריאל, שמואל אליהו שלמה אבינר ועוד רבים וטובים.

כל עוד אתה מייצג את הציונות הדתית אתה לא איש פרטי אתה חייב לנהוג כך.

תיאומים פוליטיים מכובדים ומוערכים עם אחינו החרדים כן, כל פעולה שממנה תשתמע יניקה רוחנית – לא.

כשספרי מרן הרב קוק זצ"ל יהיו בספריותיהם (ולא דיברתי על ללמוד מהם כפי שלומדים את ספריהם בישיבותינו) כשהם גם יבינו להכיר בערך מנהיגינו הרוחניים, כשהם יזמינו מגיד שיעור חבוש כיפה סרוגה לתת שיעור בישיבותיהם (כפי שאנו עושים לעיתים) נוכל גם אנחנו בנפש חפיצה להתבשם מהם וכפי שאמרתי בוודאי שיש הרבה מה להתבשם והרבה מה ללמוד מהם.

הלוואי ונזכה להתבשם זה מאורו של זה ולשני הצדדים יש מה למכור.

הכותב הינו יו"ר עמותת עושי חיל המעניקה בית חם לחיילים בודדים ממוצא חרדי שגורשו מבתיהם עקב הגיוס לצה"ל

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
54 תגובות - 40 דיונים מיין לפי
1
דפוק בראש
ם | 16-05-2019 15:39
כך כדור ורוד ותירגע
המחשב ממילא מייתר את הרבנים
חושם | 17-05-2019 16:25
אפשר למצוא בקלות לבד תשובה לכל שאלה שהרבנים מסוגלים לענות עליה. לשיאלות שאי אפשר למצוא להן תשובה באינטרנט, גם לרבנים אין תשובה
כנראה אתה לא מכיר את הרב דרוקמן
דוד | 17-05-2019 12:09
הוא בקיא ברמה מטורפת בכל ספר שתמצא
יש עסקנים. אין גדולים בתורה
לא .אין | 17-05-2019 8:45
דרוקמן היה ונשאר פוליטקאי מדרג נמוך. אחרים עוד גרועים ממנוץ
2
בימים ההם אין מלך בישראל - כל מטאטא יורה
לוי | 16-05-2019 15:44
גראנביץ' מה הקשר?
3
לא, אין!
מזרוחניק | 16-05-2019 15:45
אין אף רב דתי לאומי בסדר גודל של הרב קנייבסקי (ואפילו לא חצי).
אין
חרדי גאה | 17-05-2019 16:20
אני לא אומר שהם לא גדולים בתורה פשוט הם לא ברמה של הרבנים החרדים תשאל אותם והם בעצמם יגידו לך זה מה שמציג כל כך למי שכתב את הטור הזה...
צודק
חרדי גאה | 17-05-2019 16:17
צודק
בוודאי שיש
אהרן גרנות | 17-05-2019 3:32
לא עוסק באפולוגטיקה מול החרדים ואין לי גדולומטר בכיס אבל הגיע הזמן להרים את הראש ולהיות גאים במה שיש לנו. רוצה לדעת על שני תלמידי חכמים לפחות ברמה ובגיל של הגרח קנייבסקי? הגרד ליאור רבה של חברון והגרנ רבינוביץ ראש ישיבת מעלה אדומים אלו רק שניים שעלו לי באקראי ויש עוד. איפה יש מטאורים בעולם החרדי כמו הרב שלמה אבינר והרב אורי שרקי. האמן לי לא חסר.
זה שאתה לא מכיר, זה לא אומר שאין.
נתנאל | 17-05-2019 0:37
אז אתה לא מכיר. לך תתהה על קנקנו של מרן הרב ליאור שליטא ונראה אותך מדבר.
כתבה מזעזעת בלי יראת שמים
פלגנות וקטנות לשמה | 16-05-2019 19:51
מי שרוצה שיקרא קצת ספורים על הרב והמסירות האדירה של אשתו הרבנית בת שבע זצל באמת הלוואי ונלמד מהם מהי דבקות בתורה ומהי גדלות בתורה !!!
לא נכון. הגר"ד ליאור והגר"י אריאל
יהודי | 16-05-2019 19:05
אני לא חושב שזו צריכה להיות סיבה לא לבוא לגרח קנייבסקי אבל האמת היא שהגרד ליאור והגרי אריאל הם פוסקים שיכולים להתיר עגונות ובוודאי שהם מגדולי פוסקי הדור. אולי לא בקיאים כמו הגרחק אבל בקיאות היא לא הכול ואפילו לא העיקר. ובוודאי שגם גדולי הפוסקים בדורנו כמו הגרא שפירא והגרמ אליהו והגרש ואזנר זצל לא היו קטנים מהגרחק למרות שלא היו בקיאים כמוהו
יש ויש
חיים | 16-05-2019 18:07
גם זו כפיפות קומה ונמיכות נפש. עלינו להכיר בגדלותם העצומה של גדולינו שאינם נופלים במאומה מהרבנים החרדים הגדולים. רק שלהם יש יחצ מעולה...
4
מה הקשר? בא לסגור איתו פינות לגבי המו"מ לקואל
צדוק | 16-05-2019 15:48
תשחרר אחי, יכול להרגיע אותך שכשהיה רב ראשי היה מגיע קבוע לרב צוקרמן כל יום ראשון בבוקר
5
לסרוגים יש רגשי נחיתות עמוקים מול החרדים
וזו הבעיה העיקרית | 16-05-2019 15:53
זקוקים לרחמי שמים.
ילד קטן
לי | 17-05-2019 11:56
אתה מרגיש נחיתות אם אתה חושב שלהגיע לרב קנייסקי זה רגשי נחיתות
6
יש ביקורת תגובות לאתר
דודו | 16-05-2019 16:20
ואין ביקורת כתבות? מה זה הקשקוש הזה?? שחרר. איזה השקפה צרה וחונקת אתה מפגין. שחרר אותנו
7
גדולי הדור
בן | 16-05-2019 16:23
למה בכל תחום כולנו יודעים שיש מומחים אבל יש מומחי על הן ברפואה הן להבדיל בכדורגל הן העשירים הן הזמרים ואפילו בפוליטיקה ( נתניהו ועוד 119) אז מה לעשות גם בקדושה יש יש גם בזמן הגמילה היה ר' עקיבא שכל חכמי ישראל היו כקליפת השום לעומתו וכן בשמן האר''י וכן בזמן הגר''א ו הבבא סאלי אז גם בדורנו זו לא בושה להודות שר' חיים הוא גדול הדור חד משמעית ויעיד על כך כלי עם ישראל כולל חרדים מסורתיים וכיפות סרוגות עם ישראל לא טועה ויודע בדיוק לאן צריך להגיע ואיפה האמת נמצאת
8
תרגיע דחוף
ר. | 16-05-2019 16:42
מאוד התאכזבתי מהמאמר הזה. התקווה שלנו, הדרך שלנו לנצח בעה, היא בדרך האחדות. ההבדלים בין הזרמים שבתוך היהדות הדתית-חרדית הם לא כאלו ענקיים. יש אמנם פער בין מי שמעריץ את האירוביזיון לבין מי שמוחה על חילולי השבת שכרוכים בו, אבל זה לא קשור לצבע הכיפה, אלא קשור לצד שאנו נמצאים בו. הצד של עבודת האלקים או הצד של עבודת אירופה, על כל המשתמע מכך. והרב פרץ כל הכבוד לו על כבוד לתלמידי חכמים מכל הזרמים, וירבו כמותו בישראל.
9
אדון גרנות, יש לי שאלה
התוהה | 16-05-2019 16:47
דעות רבותינו רחוקות כמזרח ממערב מדעותיהם. איננו חושבים כמוהם ואיננו הולכים בדרכם.. תריג מצוות, שס, מורה נבוכים, כוזרי, חובת הלבבות ועוד מאות אלפי ספרי יסוד של עם ישראל - יש ביננו מחלוקת?! מדובר על היחס לתקופה ולמדינה - זה הכל. ב99.9 אנחנו אותו דבר. מה עובר עליך?? אם הוא היה נםגש עם עמוס עוז או איש רוחות חילוני אחר הייתי מבין אותך.. אבל אז אולי לא היית כותב..
10
הגדולים "שלך" לא משחקים באותה ליגה
מ.ב. | 16-05-2019 16:52
איך מרגישים קנאה בכתבה שלך! כל גדול במקומו מונח, אבל אתה משווה ללא פרופורציה
11
הרב קנייבסקי הוא דמות מופת
נועם | 16-05-2019 16:57
אין מה להשוות אותו לשום רב חרדי או לא חרדי בכל העולם כולו הוא מוערך כגדול בתורה... הרב דרוקמן כבודו במקומו מונח, אך באמת זה לא בר השוואה בכלל... כל יהודי דתי ברחבי העולם יודע מי זה הרב קנייבסקי הבן של הסטייפלר שגר ברחוב רשבם
12
מעוות לחלוטין
אבי | 16-05-2019 16:58
אנחנו ביחסי משא ומתן? מתייחסים לגדולים חרדיים רק אם הם מתייחסים לגדולינו? אלו הבלים. אנחנו מכבדים את כל גדולי התורה, ומי שלא מכבד, זו הבעיה שלו
13
אם רמה כזאת של הכותב, ברור למה אין לנו גדולים
קצת מבינה | 16-05-2019 17:02
.
14
שנאתו של עם הארץ מעבירה אותו על דעתו
חיים | 16-05-2019 17:03
יישר כח לרב פרץ ,שפנה לשר התורה הרב קיינבסקי.מי יתן ויהיה חיבור אמיתי,בין כל יראי ה,מכל המגזרים.
15
קצת מעליב לעשות השוואה לגר"ח קנייבסקי..
האמת מעל הכל | 16-05-2019 17:10
מי בדורנו מסיים שס בבלי וירושלמי, רמבם ושולחן ערוך כל שנה? בעל רוח הקודש שכל הרבנים בדור כפופים ונשמעים לו כמו שר התורה הגרח קנייבסקי? כולנו עפר תחת כפות רגליו כולל הרבנים החשובים שצוינו בכתבה
15 - צודק
אריאל | 19-05-2019 16:38
אני מתפלא ששכחת, חרף תקופת לג בעומר, שמרן מסיים גם זוהר כל שנה :)
.
... | 19-05-2019 1:50
כל גדללותו בתורה, לא אומרת שכול כפופים לו. ויש לך בעיה גדולה שאתה לא מכיר את גאונותם העצומה של רבותינו שליטא כגון הגרד ליאור שליטא והגרמ שטרנברג שליטא
16
זה אותו גרנביץ שכמה שנים היה לבוש כמו גור
צבי | 16-05-2019 17:10
אמיתי ?
17
קיבלת מכת שמש?
אלי | 16-05-2019 17:44
עם כל הכבוד לרבנינו אין לנו משהו כמו הרב קנייבסקי.. ובכל הקשור לצדיק גוזר והק''בה מקיים מחפשים את הטופ שבטופ.. שוב בלי לזלזל ברבנינו.
18
אהרן גרנות יישר כח. תשובות למגיבים
דתל | 16-05-2019 17:52
ל1 תרגע 2 אתה ההוכחה לזה שאתה צודק 3 מאיפה מזרוחניק שכמותך מבין בגדולי תורה? מגוחך 4 ו5 צודקים.
19
חלק מהגדוילים שציינת אינם גדוילים
מאיר קליין | 16-05-2019 18:06
עוד המטרה היא חיבור הכוחות
מי קובע
אביח | 17-05-2019 9:05
מי קובע מי נחשב גדול הדור?
20
לך תלמד מה ההגדרה של גדול דור
יהודי | 16-05-2019 18:17
שקיבלו מגדולי הדור הקודמים, כמות התלמידים, איך התלמידים נראים...וכו וכו הרב קנייבסקי הוא גדול דור לצערי אין עדיין רב בסדר גודל שלו בציבור שלנו ועצם זה שמפריע לך שהוא נסע אל גדול הדור מעורר בי תמיהה...מה אכפת לך מה הם עושים??! אנחנו מעריכים תורה ובאים לגדול הדור
21
יש גם לרבנים 'שלנו ' מה ללמוד
משה | 16-05-2019 18:17
יש דבר שרבני הציונות הדתית לא יודעים. הם לא מבינים מה זה אחריות! אחרי שלחצו על בנט לבקשת נתניהו לא לפרק את הממשלה, שליחי נתניהו השתלחו קשות בבנט, השפילו אותו על 'התקפלותו' ועוד. איפה היו הרבנים אז? מדוע הם לא פנו לנתניהו שזה ייפסק? זו אחריות של הנהגה?
22
נו נו....
יהודי | 16-05-2019 18:38
יש בזה אמת אבל הכותב הקצין!
23
בושה
אאא | 16-05-2019 19:00
אני לא מצליח להבין איך כותב שורות אלו אינו מתבייש לפרסם דברים כאלו? הציבור הדתי מתגאה בכך שהוא הולך לשמוע דעות מכל הרבנים. אנו לא מסתכלים על צבע הכיפה, סוגה או גודלה. אנחנו מכבדים את כל גדולי התורה ואין שום בעיה ואף רצוי ללכת לבקש ברכה מאחד מגאוני הדור. בדברים אלו הכותב פשוט גורם לעצמו להראות ולו במעט כמו אלה שאינם מוכנים לקבל את הרעיון שגם לנו יש רבנים גדולים ומנהיגים דגולים
24
צודק בהחלט
אריאל | 16-05-2019 20:35
כל מילה בסלע
25
בושה של מאמר
אביתר יעקב מיכלשוילי | 16-05-2019 21:57
למה, אנחנו מכירים רק בגדולים חובשי הכיפה הסרוגה? למה, אסור לרב פרץ להתכופף לקבל את ברכתו של רב חרדי? מה השטויות האלו!
26
די לפלג את העם
אאאני | 16-05-2019 22:27
בואו ננצל את העובדה שיש לנו רבנים בסדר גודל כזה עצום...
27
דברי שטות חסרי דעת מבעל ריגשי נחיתות
עידן | 16-05-2019 23:23
ככ ככ שיטחי ומפלג. הכותב נדרש להתבגר!
28
כל האליטות ישנות
אני | 16-05-2019 23:35
אבל זו הבעייה באמת היום הסגידה למימסד הרבני שמיזמן פשט את הרגל שבור הרוס נאחז בקליפה שהפכה לכוחו ועוצם ידו. אין אמונה באליטות למעלה הם נגד העם. בימינו זה איש ואישה לעצמם. ואולי לטובה ליפנות בחזרה לגורם האחד ויחיד הוא האל. כל אחד ומסעו אל אלוהי צבאות ישראל .גם לשמאל יש את הרבנים שלו והסגידה שבו. זו הבעייה שלנו. ישראל היא לא דמוקרטיה אלא דיקטטורה ברוח הכהונה לסוגיה. ביבי והליכוד הרסו אותנו הם שניפחו את הכהונה האלילית של אהרון ברק והגמרתיים אימצו אותה במקום להביא מהפכה ניפלאה שתחברו אותנו לאל ישירות. המילה לאומי הושמדה לגמרי בה נימצא הכל אמונה מודרנה מסורת ערכים מוסר יושר אמת חדשנות ועתידנות. הליכוד מאס בה כי עסוק בשחיתות. הוא היה אמור להביא מהפכה עממית קונטרה לכל אליטות ישנות אלה.
29
מסכים עם כל מילה
בני | 17-05-2019 0:36
אני הקטן נקיט בשחפוליה גלימתיה דרבי חיים קנייבסקי שליטא, אבל ראשית כל ולפני הכל אני מתאבק בעפרם של רבותינו הצדיקים בני המגזר. יש לנו גאוני עולם וענקי רוח, סופרים ומקובלים, קדושי עליון וחכמי הרזים. מרן הרב ליאור שליטא, מרן הרב דוד חי הכהן, מור הרב אליהו, הרב טאו, הרב שפירא, הרב דרוקמן, מרן הרב מלמד, מרן הרב אריאל, והרשימה עוד ארוכה.
30
אוי בחייך..אתה מבין מושגים מה זה הרב קנייבסקי
חמוץ | 17-05-2019 1:04
מה זו הפנקסנות הזו תתבגר!! הרב קנייבסקי זה מושגים של דורות קודמים..
31
כנראה שי כאן חוסר הבנה מצד הכותב
יניב | 17-05-2019 8:03
אם בשבילך מדד זה תור ארוך כנראה שיש כאן חוסר הבנה במה זה תלמיד חכם ואגב אני בטוח שכל הרבנים שהצגתה וכל גדולי ישראל שקימים היום מקנאים בניצול הזמן ובהתמדה של הרב חיים קניבסקי אתה בטוח לא יודע כי אם כן לא הייתה מעלה על דעתך לעשות השוואות ולהיתקומם כנער שרב למי יש אבא יותר חזק הרבה נחת ובריאות לך ולמשפחתך
32
עוד אחד שאחדות בעם ישראל מפריעה לו
איציק | 17-05-2019 8:41
האב רפי עשה מעשה שמקרב לבבות בעם, בלי לחשוב על טובת הנאה או אינטרס, ולכן הלך לרב חרדי, יש בעייה עם זה? מפריע לך שהחרדים והדתיים מתקרבים? אולי זה מקרב גם את החרדים אלנו, ולא רק אותנו אליהם?
33
אתה פשוט ילדותי!!
ילדותית | 17-05-2019 11:54
אין כיום אף גדול דור בסדר גודל של הרב קנייבסקי , אנחנו עם אחד!!! מה הקשר שהם חרדים?!
34
אני בתור דתי לאומי
אאאאאא | 17-05-2019 12:59
תלמיד של רב חיים קנייבסקי יותר משאני תלמיד של הרב דרוקמן למרות שרב חיים לבוש שונה ממני...
35
כתבה מפלגת
הוד השרון | 17-05-2019 16:50
אתה עושה בדיוק מה שהשמאל עושה לימין בארץ אין קשר בין חיטים לשעורים. אין ויכוח שההשקפה שלכם יותר מתירנית משל החרדים אז על מה הכתבה המחרידה הזאת. סתם חילול ה מצדך
36
הרב פרץ
עמרני | 18-05-2019 0:16
למרןת המאמר המלומד עדיין אין הסבר הגיוני המתקבל על הדעת מה עושה תתאלוף, טייס, מאמן ומדריך טיס מעולה בחבורת ההזויים שבחר להסתופף בינהם. תמיד היו בעם איסיים וסיקריקים שהביאו על העם רק חורבן ופרץ בחר עם כל הרקע והמטען שלו לחבור לזומבים. מדהים, נסתרות דרכי ה'
37
הציונים הבעליבתים
רוטנברג | 18-05-2019 20:06
אתם יכולים להמשיך ולאכול את הלב אין לציונים אף רב שמתקרב לקרסולי שר התורה מרן הגרח קנייבסקי
38
ביבי, אריק, פרס, סער ועוד יכולים. פרץ לא????
חן | 19-05-2019 0:50
ביבי, אריק, פרס, סער ועוד יכולים. פרץ לא???? גרנות, מצא פלטפורמה אחרת לזלזל ברב קנייבסקי
39
אף אחד לא זילזל ברבנים מהציבור הדתי לאומי...
אריאל | 19-05-2019 13:38
העובדה היא פשוט שהגדלות בתורה של מרן שר התורה - כמו שיעידו גם הרבנים שאתה מכנה שלנו - עצומה ואין מי שיתקרב לרמתו. אז מה אם הוא חרדי? מי אתה שתכניס את הראש בין הרב צבי יהודה זצל לבין החזון איש זצל ותקבע איזו גישה נכונה ואיזו גישה שגויה?
40
למה לפלג סתם? להרחיב את הקרע הטיפשי הזה
אריאל | 19-05-2019 16:20
ההבדל בין ההשקפה הציונית-דתית לחרדית כזה זעיר ביחס לנושאים שעליהם יש הסכמה ברורה, ועדיין מנסים להציג אותנו כשני מחנות שונים, אם לא דתות שונות. אם החרדים לא בסדר ולא מזמינים רבנים משלנו להעביר שיעור (טענה ילדותית, דרך אגב) צריך להיות קיצוני עוד יותר? ההבדל בינינו קטן יחסית להבדל בין בית הלל לבית שמאי, למה ביניהם היו אהבה וכבוד ונישואים מאחד לחברו, ובינינו לא? אולי בגלל מעט אנשים כמוך שנמצאים בשני המגזרים ומתסיסים סתם