שלוה וליאור סושרד: המדריך לחצי גמר האירוויזיון השני - סרוגים

שלוה וליאור סושרד: המדריך לחצי גמר האירוויזיון השני

חצי הגמר השני יוצא הערב לדרך: קרב מותח במיוחד מחכה ל-18 מדינות, מתוכן רק 10 יעלו לגמר האירוויזיון. להקת שלוה צפויים להפתיע עם ביצוע מרגש וגם אמן החושים ליאור סושרד צפוי להגיע לביקור | אירוויזיון בסרוגים

author-image
שלוה וליאור סושרד: המדריך לחצי גמר האירוויזיון השני
  (צילום: Thomas Hanses)

הקרב על הכרטיסים האחרונים לגמר האירוויזיון, יוצא לדרך:  הערב (חמישי) בשעה 22:00, ייערך חצי הגמר השני- בו יתחרו 18 מדינות, מתוכן רק 10 יעלו לגמר הגדול שייערך במוצ"ש הקרוב.

ביום שלישי האחרון, נערך בתל אביב חצי הגמר הראשון של תחרות האירוויזיון ממנו עלו כבר 10 מדינות לגמר: יוון, בלרוס, סרביה, קפריסין, אסטוניה, צ'כיה, אוסטרליה, איסלנד, סן-מרינו, סלובניה.

ליאור סושרד יפתיע את המשלחות הערב (צילום: יוטיוב/כאן)

הערב 18 מדינות נוספות ינסו להעפיל לגמר, בתוכן נמצאות המעומדות המובילות בטבלאות ההימורים- כך שמדובר הפעם בקרב מותח במיוחד.

המדינות המתחרות הערב- לפי סדר הופעתן:

1.ארמניה
2.אירלנד
3.מולדובה
4.שווייץ
5.לטביה
6.רומניה
7.דנמרק
8.שוודיה
9.אוסטריה
10.קרואטיה
11.מלטה
12.ליטא
13.רוסיה
14.אלבניה
15.נורווגיה
16.הולנד
17.מקדוניה הצפונית
18.אזרבייג'ן

גשם של כוכבים 

הערב במשדר חצי הגמר השני, צפויים להיות גשם של כוכבים אהובים, להם מצפים חובבי התחרות.

הנציג של הולנד, דאנקן לורנס, המסומן כמועמד המוביל לניצחון יעלה לראשונה בשידור חי עם שירו Arcade, שהפך ללהיט ענק. גם הנציגים של שוודיה, שוויץ, רוסיה ואזרבייג'ן שמובילים בראש טבלאות ההימורים צפויים להתחרות הערב על מקומם.

המנצח של 2019? (צילום: Thomas Hanses)

מיד עם סיום הביצועים של 18 המדינות ופתיחת ההצבעה, יעניקו נציגי המדינות בריטניה, גרמניה ואיטליה (שעולות אוטומטית לגמר) טעימה מהביצועים שלהם על הבמה.

להקת שלוה, שכמעט נבחרה לייצג את ישראל וויתרה על ההזדמנות בגלל השבת. תעלה הערב לבימת האירוויזיון בזמן ההצבעות, עם ביצוע מרגש במיוחד לשיר "A Million Dreams" מתוך הסרט 'האמן הגדול מכולם' ("The Greatest Showman"). השיר שמדבר על הגשמת חלומות, מתכתב ישירות עם הסלוגן הרשמי של האירוויזיון "העזו לחלום".

-הצצה לביצוע של שלוה הערב:

אל מנחי האירוויזיון: בר רפאלי, ארז טל, לוסי איוב ואסי עזר הצטרף הערב גם אמן החושים, ליאור סושרד שיפתיע את המשלחות בגרין רום עם שלל קטעים מיוחדים.

שיטת הניקוד: 

במסגרת חצי הגמר השני, יצביעו 3 המדינות המשתתפות אוטומטית בגמר: בריטניה, גרמניה ואיטליה.

ההצבעה נעשית באופן טלפוני, או במסגרת אפליקציית האירוויזיון, לאחר ההופעות של כל השירים. בתום ההצבעה נספרים הקולות של כל מדינה בנפרד, כשכל מדינה מעניקה נקודות לעשרת השירים שקיבלו את מירב הקולות.

המדינה שדורגה במקום העשירי מקבלת נקודה אחת, המקום התשיעי- 2 נקודות, המקום השמיני- 3 נקודות, וכן הלאה עד למקום השלישי שמקבל 8 נקודות. המדינה שהגיעה למקום השני מקבלת 10 נקודות, והשיר שזכה במירב הקולות מקבל את ה"דוז פואה"- 12 נקודות.

ניקוד השופטים:

במקביל, כל מדינה ממנה צוות של שופטים, אשר צופים בחזרות למופע ומדרגים את השירים השונים. עשרת השירים המובילים בדירוג מקבלים גם כן נקודות באופן זהה לניקוד הקהל בבית- 12 נקודות למקום הראשון, 10 למקום השני, 8 לשלישי וכן הלאה.

לאחר שקלול נקודות השופטים והקהל בבית, עשרת המדינות עם הניקוד הגבוה ביותר הן אלו שעולות לגמר. במקרה של תיקו למקום העשירי, המדינה שקיבלה 12 נקודות מהכי הרבה מדינות אחרות היא זו שעולה לגמר.

אתמול (ד') נערכה חזרת השופטים, בה העניקו השופטים את הניקוד שלהם שייקבע 50% מהתוצאה הסופית.

חצי הגמר השני, ישודר הערב, בשעה 22:00 בכאן 11 ובדיגיטל

השנה לראשונה, השידור יועבר גם במתכונת מונגשת לחירשים, עיוורים וכבדי ראייה וכן צופים עם מוגבלויות קוגניטיביות. את השידורים המיוחדים הללו, ניתן למצוא באתר הרשמי של כאן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו