לראשונה בישראל: האירוויזיון יונגש לאנשים עם מוגבלויות

לראשונה בישראל: האירוויזיון יונגש לאנשים עם מוגבלויות

לראשונה בישראל האירוויזיון יונגש בשידור חי לאנשים עם מוגבלויות עבור כבדי שמיעה, אנשים המתמודדים עם עיוורון ולקויות ראיה ולאנשים המתמודדים עם מוגבלות קוגניטיבית. מהתאגיד נמסר: "שמחים להציב רף חדש בהגשת אירועים וחדשות בארץ"

author-image
לראשונה: האירוויזיון יגשים חלום לבעלי מוגבלויות
  (צילום: יחצ )

אירועי האירוויזיון יתקיימו בפעם ה-64 ולראשונה בתל אביב תחת הסלוגן: ׳Dare To Dream’ וזו בדיוק ההזדמנות להגשים חלום לכלל האוכלוסייה באופן שווה. לראשונה בישראל האירוויזיון יונגש בשידור חי לאנשים עם מוגבלויות עבור כבדי שמיעה, אנשים המתמודדים עם עיוורון ולקויות ראיה ולאנשים המתמודדים עם מוגבלות קוגניטיבית.

מדובר בפרויקט הנגשה ייחודי שטרם נעשה כמותו בישראל בשידור חי. במסגרת הפרויקט יוקמו שלושה ערוצים יעודיים לצפייה בעמוד היוטיוב של התאגיד 'כאן'.

מציבים רף חדש בהגשת אירועים וחדשות בארץ

על פי תוכנית התאגיד, אירועי חצי הגמר והגמר של האירוויזיון אשר יועברו בשידור חי ב-כאן 11, יונגשו בעמוד היוטיוב של התאגיד על מנת לאפשר לכלל האוכלוסייה בישראל ליהנות ולקחת חלק באירועי האירוויזיון באופן שווה.

"כגוף ציבורי וחדשני אנחנו שמחים להציב רף חדש בהגשת אירועים וחדשות בארץ עבור כלל האוכלוסיות" אמר סמנכ"ל חטיבת הדיגיטל ב-כאן, אלעד טנא. "לראשונה נעביר את השידור החי גם בערוצים מיוחדים ביוטיוב שיאפשרו לכלל אזרחי מדינת ישראל ולמגוון האוכלוסיות והזרמים בחברה ליהנות מהאירוע התרבותי יוצא הדופן והמרגש שיתקיים השנה בישראל" הוסיף טנא.

כבדי השמיעה יוכלו לצפות בשידור חי בערוץ היוטיוב של התאגיד, אותו מקדמת קרן אדמונד דה רוטשילד, אשר ינגיש את המתרחש באמצעות כתוביות (בהתאם לתסריט המופעים) ובאמצעות מתורגמנים לשפת הסימנים לשירים עצמם. המשמעות בפועל היא שבמהלך שידור השירים בשידור החי, יצולם מתורגמן לשפת הסימנים שיתרגם את השיר כשברקע משודר השיר.

אנשים המתמודדים עם עיוורון ולקויות ראיה יוכלו להאזין ולחוות את השידור החי באמצעות קריינות המתארת את המתרחש על הבמה ונערכת בזמן אמת. בפועל, קריין יתאר את המתרחש על הבמה, בנוסף לתסריט אותו יקבל מראש. בנוסף, תתקיים התאמת תכני האירוע לאנשים המתמודדים עם מוגבלות קוגניטיבית על ידי קריינות בשפה פשוטה, מיקוד רעיונות מרכזיים בלבד ושימוש במבנה תחבירי פשוט. במקרה זה קריין נוסף יפשט את הטקסטים הנאמרים על הבמה.

מקרן אדמונד דה רוטשילד, המלווה את הערוץ הייעודי עבור כבדי שמיעה נמסר: "הקרן משלבת לראשונה בישראל בתחרות האירוויזיון הנגשה במדיה הדיגיטלית של שפת הסימנים לאורך כל המופע וזאת במטרה לקדם את המודעות לנושא הנגישות. מדובר במיזם במסגרת תכנית המנהיגות של הקרן אשר פועלת לצמצום פערים בחברה הישראלית וטיפוח מנהיגות צעירה. אנו גאים בעשיית הבוגרים שלנו ונמשיך ללוות אותם גם בעתיד".

עמוס באר, מנכ"ל הספריה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה – המרכז לתרבות מונגשת, אמר כי: "אנו שמחים ומברכים על פעילות הנגשת האירוויזיון בתיאור קולי. מדובר בצעד ראשוני ופורץ דרך שיאפשר לאנשים עם עיוורון ולקויות ראיה ליהנות מאירוע המוזיקה הגדול והנצפה בעולם."

אירוויזיון 2019 ישודר ב-כאן 11 בתאריכים: 14,16, ו-18 במאי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל הכבוד
דניאל | 30-06-2019 21:55
מצווה גדולה