המדורה שעושה כבוד לדור המייסדים - סרוגים

המדורה שעושה כבוד לדור המייסדים

מיזם 'מסביב למדורה', הפועל זו השנה הרביעית ברציפות, מזמין ישראלים מכל הארץ להיפגש לשיח בלתי אמצעי עם מייסדי המדינה. מאות מפגשים צפויים להתקיים במהלך ערב ל"ג בעומר והימים הסמוכים לו בכל רחבי הארץ

המדורה שעושה כבוד לדור המייסדים

מיזם 'מסביב למדורה', הפועל זו השנה הרביעית ברציפות, מזמין ישראלים מכל הארץ להיפגש לשיח בלתי אמצעי עם מייסדי המדינה. מאות מפגשים צפויים להתקיים במהלך ערב ל"ג בעומר והימים הסמוכים לו בכל רחבי הארץ.

מטרת המיזם היא לאפשר לדור הצעיר להיחשף ולהכיר את סיפור הקמת המדינה ממקור ראשון, וכן לתת את הבמה והכבוד הראוי לדור מייסדי המדינה. כטבעו של עולם, דור המייסדים הולך ונעלם והשנים הללו הן ההזדמנות האחרונה לשמוע את סיפור הקמת המדינה ממקור ראשון, באופן אישי ובלתי אמצעי.

'מסביב למדורה' מציע לעצב מחדש את מסורת הדלקת המדורה ולהכניס תוכן ועניין למאורע. כמו בל"ג בעומר, גם בתקופת דור המייסדים היה עניין סביב "מדורה": נשים וגברים היו מתיישבים יחדיו מדי ערב מסביב למדורה אשר שימשה מוקד לפעילות התרבותית, רעיונית וחברתית. הפעילות הייתה הדרך של דור המייסדים לייצר רשת חברתית מסוג אחר, וסימלה את תקופת הבשורה של הקמת המדינה.

'מסביב למדורה' מחדש את מסורת המדורה כפי שהייתה נהוגה, בין אם סביב מדורות באופן ממשי ובין אם בחידוש השיח שאפיין את המדורה במפגשים בבתי הצעירים, מועדונים חברתיים ומסגרות אחרות שיאחרו את המפגשים הללו.

ניר יששכר, ממקימי המיזם סיפר לסרוגים כי "המייסדים המשתתפים בפרוייקט נמצאים בעשור התשיעי והעשירי לחייהם. אנחנו מבינים שאלה השנים האחרונות שבהן נוכל לשמוע ממקור ראשון את הסיפור האישי שלהם וזו חוויה שאין לה תחליף".

יששכר מספר כי "המייסדים פשוט מצפים ומתרגשים לקראת המפגשים האלה, והם מרגישים את הצורך לספר את מה שקרה דווקא בשנות התקומה. אנחנו מזמינים כל חבורה וקבוצה, ממקומות עבודה ועד משפחות, להירשם באתר שלנו עוד היום ולארח אחד מהאנשים המופלאים האלה. יש כבר מאות מוקדים שאנחנו יודעים שמתקיימים בשבוע הבא ועדיין יש לא מעט מייסדים שמחכים שנזמין אותם להתארח".

אז איך מתחברים למיזם? יששכר מסביר כי "הציבור מוזמן לגבש קבוצות מכל הגילאים ומכל הקשר חברתי או משפחתי ולהירשם באתר ׳מסביב למדורה׳. מובילי המיזם יחברו את הקבוצות עם נציג מדור המייסדים ומקימי המדינה שיגיעו אל המדורה שלהם ויספרו את סיפור הקמת המדינה מהזווית שלהם. במסגרת הפעילות, נציגי הדורות הבאים יוזמנו לאתגר את המייסדים בשאלות אשר יעסקו במקומה של החברה הישראלית אז והיום. לטובת המטרה, יוצעו למשתתפים מערכי דיון ושיח באתר המיזם, לשימוש המארחים בנוסף לשיחתו של המייסד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו