הפרקליטות ערערה על שחרור צ': "מסוכן לציבור" - סרוגים

הפרקליטות ערערה על שחרור צ': "מסוכן לציבור"

הפרקליטות עררה על שחרורו של צ' הנאשם בהריגת עאישה א-ראבי. "שגה ביהמ"ש המחוזי מאחר ולא נתן משקל מספיק למסוכנותו הגבוהה מאוד של הנאשם ולהגנה על שלום הציבור ובטחונו"

author-image
הפרקליטות ערערה על שחרור צ': "מסוכן לציבור"
  (צילום ארכיון: קובי גדעון/פלאש90)

יממה לאחר ההחלטה על שחרורו למעצר בית של צ', הנאשם בהריגת עאישה ראבי, הגישה היום המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ערר על ההחלטה, שתידון בבית המשפט העליון. עד להחלטה יישאר צ' במעצר.

אתמול החליט בית המשפט המחוזי לשחררו, בעקבות "קריסה של התיק" וחוות דעת של ראש המכון הפתולוגי לפיו א-ראבי לא נהרגה כתוצאה מהאבן שזרק עליה צ'.

לטענת הפרקליטות בערר, "שגה ביהמ"ש המחוזי מאחר ולא נתן משקל מספיק למסוכנותו הגבוהה מאוד של הנאשם ולהגנה על שלום הציבור ובטחונו, זאת בין היתר לאור העובדה כי מעשי הנאשם, הינם על פי קביעות ביהמ"ש המחוזי מעשי טרור ביטחוניים, אשר בוצעו על רקע אידיאולוגי, והינם ברף החומרה הגבוה, אשר גרמו למותה של אישה חפה מפשע לעיני בעלה ובתה. לפיכך, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון לבטל את ההחלטה ולהורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו."

עוד אומרים בפרקליטות: "יובהר, כי באשר לחוות דעתו של ד"ר קוגל, אין ולא היה כל קשר בין סוגיה זו, אשר כלל לא נטענה ולא הועלתה על ידי ב"כ הנאשם בפני ביהמ"ש בטענותיהם לעניין הראיות לכאורה, אף שעמדת ד"ר קוגל נמצאת ברשותם זה מכבר, לבין החלטת העברת הנאשם לפיקוח אלקטרוני. יודגש, כי ההחלטה התקבלה על אף ראיות "כבדות משקול" ובעלות "עוצמה" להוכחת כתב האישום, כקביעת ביהמ"ש עצמו."

את המדינה מייצגים בערר בביהמ"ש העליון עורכי הדין שאול כהן ודפנה שמול מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. בביהמ"ש המחוזי מנוהל התיק באמצעות עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי).

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
צ' מסוכן מאוד???
חמור גרם | 15-05-2019 21:21
הסכנה היחידה הנשקפת ממנו היא שהוא יספר לציבור הרחב את האמת על דרכי הפעולה הפליליות של שומרי ה(צ)חוק, שהוא יספר איך מנעו ממנו זכויות, שהוא יספר על התעללות, שהוא יספר על לוחמה פסיכולוגית...
שיחרור הרוצח - צ
אחמד | 16-05-2019 1:22
החלטה גזענית פשיסטית שמטרתה לחפות על רוצח עאישה ראבי בגלל שהיא ערביה ההחלטה מעניקה לגיטימיות ליהודים להרוג ערבים כאילו אין דין ואין דיין.
2
חבורת טיפשים
גדי | 16-05-2019 7:55
כל פעם מחדש עולים על איזה ילד מסכן וגם כשרואים שהכל קורס הם לא יורדים מהעץ, ואחר כך לא מבינים מה יש לעם השפוי נגד הפרקליטות.