שתי חברות מתמודדות במכרז הרכבת הקלה בירושלים

שתי חברות מתמודדות במכרז הרכבת הקלה בירושלים

במכרז התקבלו שתי הצעות: הצעה של שיכון ובינוי ואגד בשיתוף קבלני משנה מסין, ספרד, פורטוגל ופולין, והצעתן של שפיר וחברת CAF הספרדית בשיתוף קבלני משנה מפורטוגל ואוקראינה

שתי חברות מתמודדות במכרז הרכבת הקלה בי-ם
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לאחר שפורסמו מסמכי המכרז לפני פחות משנה, התקבלו היום (ב') הצעות במכרז ה-JNET לתכנון, הקמה והפעלה של הקו הירוק והארכות לקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים.

ההצעות התקבלו משתי קבוצות הכוללות חברות ישראליות מובילות במשק ובתחום התשתיות בפרט וחברות בינלאומיות המתמחות בעולם התשתיות. ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה ועיריית ירושלים בשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה, בראשות סגן החשב הכללי, נחמיה קינד, פרסמה לצורך המכרז למעלה מ-8,000 מסמכים במהלך החודשים האחרונים והשיבה על אלפי פניות מצד המתמודדים.

הקבוצות שהגישו את הצעותיהן במכרז הן

1. קבוצה משותפת לשיכון ובינוי ואגד, הכוללת את חברת CRRC הסינית, חברת Comsa הספרדית, חברת Efacec הפורטוגלית וחברת MPK הפולנית.

2. קבוצה משותפת לשפיר וCAF- הספרדית, הכוללת את חברת Steconfer הפורטוגלית וחברת Kyivpastrans האוקראינית.

רשת ה-JNET כוללת את הקו האדום, שיוארך בצפון העיר לשירות תושבי שכונת נווה יעקב, ובדרום, לשירות הנוסעים לבית החולים הדסה עין כרם. עוד כוללת הרשת את הקו הירוק החדש, מהאוניברסיטה העברית בהר הצופים, ועד לשכונות מלחה וגילה, עם שלוחות לאוניברסיטה העברית בשכונות גבעת רם וגבעת שאול.

מדובר באחד המיזמים התחבורתיים הגדולים ביותר הנבנים כיום באזור, ובמערכת הסעת המונים שצפויה להסיע כחצי מיליון נוסעים מדי יום. המיזם יבוצע בשיטת ה- PPP ויהיה למיזם הגדול ביותר שנעשה בשיתוף המגזר הפרטי בישראל עד כה. המיזם כולל הקמה של מסילות באורך של 27 ק"מ, הקמת 50 תחנות חדשות, תכנון וייצור של כ- 100 קרונות, הקמת מתחם דפו מרכזי שיכלול חניון ומוסך לקרונות ומרכז בקרה ושליטה, חניוני חנה וסע והפרדות מפלסיות בצמתים מרכזים.

ועדת המכרזים פועלת במלוא המרץ להשלים את הליך המכרז בלוח זמנים קצר ככל האפשר, ובתוך כך הכרזה על זוכה צפויה במהלך הרבעון האחרון של השנה. הפעלת הרשת צפויה להתחיל באופן הדרגתי בשנת 2022 ולהגיע להפעלה מלאה בשנת 2025.

החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו: "קבלת ההצעות במכרז הרכבת הקלה בירושלים מקבוצות המשלבות חברות ישראליות ובינלאומיות מובילות, מצביעה על אמונם של השותפים במגזר הפרטי בתכניות הממשלה להרחבת היקף ההשקעה בתשתית בישראל. תכנית 'תשתיות 2030' שמה דגש על פיתוח תחבורתי, במסגרתה מתוכננים להתבצע, בין היתר, פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, פרויקט הרכבת הקלה בנצרת וכמובן פרויקט המטרו בגוש דן, וכן פרויקטים רבים בתחומים נוספים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו