עשו סיבוב על החרדים; נמצא פתרון למשבר פניציה - סרוגים

עשו סיבוב על החרדים; נמצא פתרון למשבר פניציה

אחרי שהאשימו את החרדים בקריסת המפעל, משבר מפעל הזכוכית פניציה בירוחם מגיע להסדר זמני. המדינה תוותר על חוב של 15 מיליון שקל והמפעל לא יפטר עובדים במשך 5 שנים

author-image
עשו סיבוב על החרדים; נמצא פתרון למשבר פניציה
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

אחרי שהאשימו את החרדים בקריסת המפעל, משבר מפעל הזכוכית פניציה בירוחם מגיע להסדר זמני.

בהסכם של שר הכלכלה אלי כהן (כולנו) וראשי המפעל הוחלט על הסכם לפיו תוותר המדינה על חוב בסך 15 מיליון שקל של המפעל, ובתמורה ימשיך המפעל בפעילות לחמש השנים הקרובות, בהן הוא מתחייב שלא לפטר עובדים.

בנוסף יקלוט המפעל 15 עובדים נוספים בתקופה הקרובה ו-35 נוספים בחודשים הקרובים, ובכך יספק עבודה לעוד תושבים בעיר הדרומית.

לפי כבר עשה סיבוב על המפעל

משבר פניציה עלה לכותרות בגלל האשמת בעלי המפעל את חסידות גור, כי חרם שהטילו על המפעל הפועל גם בשבת, הוא שגרם להפסדים. המפעל שנמצא בקשיים כלכליים ובהפסדים מזה שנים ארוכות, העלה את החרם של החסידות, נגד המפעל, וטען כי הוא הגורם לקריסתו.

מי שכמובן תפס טרמפ על הסיפור הוא ח"כ יאיר לפיד, שהגיע יחד עם חבריו לסיעה ח"כ מאיר כהן וח"כ פנינה תמנו-שטה לסיור חירום במפעל, בו אמר: "זה צעד ראשון בדרך למדינת הלכה שאסור לתת לו לקרות".

לפיד הוסיף ואמר כי, "יש על כל התעשייה בדרום איום חמור, קודם סגרו את נגב קרמיקה, אמיליה קוסמטיק בסכנה, ועכשיו פיניציה בסכנת סגירה לא מחויבת המציאות רק בגלל חסידות קיצונית אחת שמתחילה להוביל לחרם נגד המוצרים בגלל שאי אפשר לסגור את התנור של הזכוכית פה בשבת זה לא כמו תנור בבית לוקח שבועיים לסגור את התנור הזה.

יש כאן 240 עובדים רובם חובשי כיפות ומסורתיים, יש כאן ניסיון לכפות, כפייה דתית שתגרום לפיטורים של עובדים וסגירה של מפעל בישראל באזור שגם ככה סובל ממצוקה של תעסוקה ותעשייה אסור לתת לזה לקרות, אם אנחנו נמשיך בדרך הזאת, זה יגמר גם בחרם ציבורי נגדי גם של חרם צרכנים חילוני בשביל מה אנחנו צריכים את זה, משנות השלושים פועל פה מאחורי התנור הזה אין שום סיבה לגרום לסגירת המפעל בגלל חרם צרכנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אף אחד לא ביקש לפטר עובד דתי!!
שי | 14-05-2019 14:52
ואף אחד גם לא הכריח אותו לעבוד בשבת!!! הבקשה היחידה של ציבור החרדי, אני לא רוצה לקנות מוצר ממפעל שבבעלות יהודי, שפעיל בשבת!!!
2
המפעיל בשבת צריך להיות גוי
לא כזה מסובך | 14-05-2019 16:41
ימצאו כבר גוי של שבת