שר החוץ של איראן: מגנים את ההתקפה הפראית - סרוגים

שר החוץ של איראן: מגנים את ההתקפה הפראית

מוחמד זריף, שר החוץ של איראן, מגנה את התקפת צה"ל ברצועת עזה ומכנה אותה "פראית". לדבריו, התמיכה הבלתי מוגבלת של ארה"ב מביאה לישראל את הגב להתקפה

author-image
שר החוץ של איראן:  מגנים את ההתקפה הפראית
  מוחמד זריף. צילום: שאטרסטוק

מוחמד זריף, שר החוץ של איראן, אומר לפני שעה קלה (ראשון) כי הוא מגנה את ההתקפה של ישראל ומכנה אותה "פראית".

בדבריו מאשים שר החוץ של איראן את ארה"ב שתומכת באופן נרחב בישראל.

את הדברים אמר בסוכנות הידיעות "פארס".

עוד לפני כן התבטא גם יו"ר הרשות הפלסטינית ואמר כי הוא מגנה את ההסלמה של ישראל ברצועת עזה.

לדברי אבו מאזן, על כוחות בינלאומיים להתערב בנעשה בעזה.

פומפאו: "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה"

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו התייחס היום (ראשון) להסלמה בדרום וגינה את ירי הרקטות מרצועת עזה. בראיון לרשת "פוקס ניוז" קרא לפעול להרגעת הרוחות ולהפסקת אש.

"לישראל יש את כל הזכות להגן על עצמה" הבהיר. "ראיתי סרטונים, עדיין אי אפשר לאמת אותם, אבל בחמאס ירו על בתים ואזרחים ישראלים. הרקטות נורו כשאזרחים מקיפים את אתר השיגור, כדי להימנע מתגובה. זה פשוט נוראי. ברור שבמקרה כזה זכותה של ישראל להגן על עצמה. אני מאד מקווה שנוכל לחזור להפסקת האש שהייתה בתוקף במשך שבועות, ושהשתפרה עד כה".

גם משרד החוץ הצרפתי גינה היום בחריפות את ירי הרקטות מרצועת עזה לישראל וההסלמה הנרחבת בדרום, וקרא לפעול למען הפסקת אש משני הצדדים.

"צרפת מגנה בחריפות רבה את ירי הרקטות לכיוון אזורים מיושבים בשטח ישראל מרצועת עזה בימים אלה. אנו מזכירים כי זכותם של הישראלים לחיות בשלום, בכבוד ובביטחון, כשם שזאת זכותם של הפלסטינים" נאמר. "צרפת גם מצרה על הקרבנות האזרחים משני הצדדים, שגבו ירי הרקטות והעימותים שאירעו בעקבותיו. צרפת מביעה סולדריות עם האוכלוסיות שנפגעו".

עוד ציינו כי "צרפת תומכת ללא סייג במאמצי התיווך של האומות המאוחדות באמצעות מצרים. היא קוראת לשני הצדדים לשמור על ריסון, ומזכירה שהגנת האזרחים ושמירה על הומניטריות הינו מרכיב בחשיבות עליונה. צרפת מזכירה שלא תהיה יציבות בעזה, אלא במסגרת משא ומתן שיכלול את שובה המלאה של הרשות הפלסטינית מצד אחד, ואת הסרת המצור מצד שני, ושילווה בערבויות אמינות לביטחונה של ישראל".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו