הרב הראשי: הציבור נדרש לקרוא את מזמור כ בתהילים - סרוגים

הרב הראשי: הציבור נדרש לקרוא את מזמור כ בתהילים

בעקבות ההסלמה בדרום, קורא הראשי לישראל הרב דוד לאו לכל אחד ואחת לקרוא לפחות את מזמור כ׳ בתהילים ולאחר מכן לומר את תפילת אחינו כל בית ישראל

הרב הראשי: הציבור נדרש לקרוא את מזמור כ בתהילים
  (צילום: עבאד אל ראחים חאטיב/פלאש90)

הסלמה בדרום. בעקבות המצב הבטחוני הקשה בימים אלו בדרום הארץ, קורא הרב הראשי לישראל נשיא בית הדין הגדול הרב דוד לאו לכל בית ישראל להתחזק ולשאת תפילה לשלום כוחות הביטחון ועם ישראל.

״עת צרה היא ליעקב, רואים שאויבי ישראל מנסים לפגוע בילדים נשים ומבוגרים ללא עוול בכפם, אנו יהודים מאמינים ועל כל אחד מאיתנו לישא בערבות הדדית, לקרוא פרקי תהלים ולהתחזק בלימוד התורה לשלום עם ישראל.״

על פי הנחיית הרב הראשי ישתדל כל אחד ואחת לקרוא לפחות פרק כ׳ בתהילים ולאחר מכן לומר את תפילת אחינו כל בית ישראל.

מזמור כ בתהילים:

לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. יַעַנְךָ יי בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יי כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יי מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יי אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר: הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. יי הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:

אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
ולהתפלל להעברת ממשלת שוחד מרמה והפרת אמונים מ
ממשלת. זדון מן הארץ. | 05-05-2019 10:45
ממשלה שמרבה שחיתות וחרון אף רל.
מה קרה לך ?
יוסף | 05-05-2019 11:05
הרב התכוון שיתפללו על המצב ואתה מתריס כנגדו אתה לא חושב שאתה מזלזל בתלמיד חכם תתבייש לך שאתה במקום לקרא את הפרק תהילים אתה כותב שטויות שלא קשורות למה שהרב אמר
2
ה ירחם
התמים | 05-05-2019 11:08
ומישהו באמת מאמין שאמירת מזמור תהילים תגן עלינו ? אבל באמת, באמת, לא הגיע הזמן לנתץ את אמונת האלילים הזו ? האם לא הגיע הזמן לומר, חד וחלק : מה שמנצח הוא צבא מאומן שרוחו איתנה. מילים לא מיירטות טילים. כיפת ברזל - כן. זו האמת ותפסיקו לחרטט אותנו.
בש יל מה אתה גר בארץ????
ש.כהן | 06-05-2019 0:07
אתה לא יהודי. על בטוח.
3
אני מאחלת לצבא הגנה לישראל ש ה,
אביגיל | 05-05-2019 11:19
ש ה ישמור על חילי צבא הגנה לישראל
מה טוב ומה נעים
התמים | 05-05-2019 15:24
ה ישמור על חיילי צהל.....ואנו פטורים מכל מאמץ להביא לפיתרון הסכסוך - לא ניהולו על אש קטנה , אלא פיתרונו הכולל. כן, צריך לצאת מהקופסא, ליצור מהלכים נועזים של מנהיג אמיץ ולא של מי שרק דואג להתחמקותו מתיקים פליליים ובכך משקיע את כל מאמציו. כן, פיתרון כולל הוא מעבר למכה צבאית כזו או אחרת. הצבא לא יכול לתת מענה כולל. הדרג המדיני הוא שאחראי למענה כולל - אך דרג זה חסר אומץ ויכולת לבנות פיתרון איסטראטגי לטווח ארוך שמחייב גם גמישות וגם ויתורים מסויימים.
4
הגנה
גדעון | 05-05-2019 13:35
לבטל את יום הזכרון ואת יום העצמאות ואת הארוויזיון ולתת להם בלי הפסקה עד שיעצרו דיי
5
תפילות
רבינוביץ אברהם. | 05-05-2019 18:01
התפילות מעולם לא עזרו. לא בפרעות שהיהודים עברו לאורך כל קיומם. התפילות עבודת אלילים. לא סתם נאמר פעמים רבות אין לי חפץ בתפילותיכם ובזיבחחם. מה שיעזור זה שבט אחד מחובר אחד לשני. חזק. לא נצלן עצלן שקרן.וחלש דעת ושרירים. חזרנו לאצר 2000 שנות גלות חזקים ומחוזקים. כי רק החזקים והנבונים ביותר שרדו2000 שנות עבדות.חבל שנשארו מס מצומצם של חלשי דעת ונצלנים שחיים מעוז רוחם שיכלם. ושריריהם. של אחיהם המפוקחים. די לעצלנות ולניצול של הרבנים המיסכנים שאם נשמע בקולם נשים גרוננו לשחיטה כמו כבשים. הבוז לכם ולפחדנים וחלשי הדעת שטופי המוח והעצלנים.שנוהרים אחריהם. וודאי קל יותר לשבת במזגן לקרוא בספרים שאין בהם כלום למעט הבל .ככה גם הקוראן . והברית החדשה.נועדו להפיל פחד מיסטי לשם ניצול הטמבלים שבין בני האדם..
6
תפילה
מיכל | 05-05-2019 18:46
אמן
7
הציפיה
eli | 06-05-2019 2:28
מצפים מהרב הראשי ללמד לשלטון ולעם הלכות מלחמה כפי פסקת הרמבם הקדוש ולא כפי הגנרלים. במקום זה, הרב הראשי מחלק כדורי שינה לכולם...
8
קריאת תהילים
גרונר אברהם | 15-07-2019 10:46
למה דווקא פרק כ ׳ בתהילים אני מציע לקרא את קן לציפור של ביאליק