אישה ערבייה מירושלים תכננה פיגוע בארה"ב - סרוגים

אישה ערבייה מירושלים תכננה פיגוע בארה"ב

ווהבה עיסא דאיס, ערבייה ישראלית ממזרח ירושלים, הודתה כי תכננה פיגועי טרור עבור דאעש, כאשר ניסתה לגייס פעילים שירעילו מקורות מים בארה"ב. היא צפויה לקבל עונש מאסר של עד 20 שנה

אישה ערבייה מירושלים תכננה פיגוע בארה"ב
  (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

ווהבה עיסא דאיס, ערבייה ישראלית ממזרח ירושלים, הודתה היום (שני) כי היא תכננה פיגועי טרור עבור ארגון דאע"ש. על פי הדיווח בחדשות 12, דאיס חתמה על עסקת טיעון לפיה היא תודה כי ניסתה לגייס פעילים שירעילו מקורות מים ויבצעו פיגועי התאבדות בארה"ב.

דאיס, המתגוררת במדינת וויסקונסין מאז שנת 1992, נעצרה ביוני האחרון בחשד שהדריכה פעילים המשתייכים לארגון הטרור ברשת, כשבין השאר הסבירה להם כיצד לבשל רעל קטלני מסוג ריצין. בביתה אותרו ספרים רבים הכוללים חומרי הסברה על הכנת חגורות נפץ, רעל ופצצות מסוגים שונים.

המעצר בוצע לאחר שדאיס התכתבה עם מודיע משטרתי באחת מהרשתות החברתיות, כשחשבה כי מדובר בפעיל טרור נוסף. בשיחתם היא הדריכה אותו כיצד ליצור רעל, וביקשה ממנו לשפוך אותו במאגרי מים בארה"ב. על פי הודאתה, היא השתמשה במספר חשבונות ברשתות החברתיות על מנת לתקשר עם הפעילים.

עורך דינה של דאיס, ג'ון קמפיון, אמר בראיון לניו יורק טיימס כי הוא מצפה שבית המשפט ידון בהיסטוריה המורכבת שלה. עם זאת, גורמי אכיפה בארה"ב העריכו כי "בפני דאיס עומד עונש של עד 20 שנות מאסר וקנס של כרבע מיליון דולרים. גזר הדין שלה צפוי להתקבל בספטמבר הקרוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חשודה בטרור
איציק | 25-04-2019 4:20
לדון אותה למאה שנה ולסלק את בני משפחת לאחת ממדינות ערב.