;הקטעים הבאים מתוך הראיון שיפורסם בעיתון 'בשבע':
"אחרי שנפלו חוקי ההסדרה עמדנו בפני שתי אפשרויות. האחת היא להתנגד ולמחות במסירות ובהקרבה כפי שלימד אותנו רבנו הרב צבי יהודה קוק, לעמוד באופן עיקש ולשמור על כל שעל בארץ ישראל, לא להרוס אלא לבנות, והאפשרות השנייה היא המהלך הזה.
מאחר והממשלה התחרטה והכירה בטעותה שלא פעלה נכון ורצתה לתקן את הטעות על ידי הרחבת הישוב בית אל והקצאת אדמות לטובת בנייה של 300 יחידות דיור, פי עשרה מהבתים שאמורים להיחרב ע"פ החלטת הבג"ץ, התלבטנו קשות מאוד עקרונית ומעשית.
עלתה השאלה העקרונית האם נכון להסכים למהלך כזה של הריסת בתים. התלבטנו מאחר שהממשלה אומרת שהיא איננה רוצה לבצע את הדבר הזה אלא נאלצת ע"י בג"ץ, והיא רוצה לבנות ולחפש פתרונות של חיזוק הישוב. התלבטנו אם במצב כזה יש עיקרון שצריך לעמוד עליו או לא. השאלה המעשית היא האם להבטחות הממשלה יש כיסוי או שאלו הבטחות בעלמא.
לאחר שנציגי הממשלה הציגו את התכנית לפרטיה, כולל הקצאת הזמן, קביעת המקום המדויק וכו', והכול באישור היועץ המשפטי לממשלה, שוכנענו שיש מקום לסמוך על ההבטחות הללו שיתקיימו, ואז עמדנו בפני החלטה אם ללכת בכל זאת בדרך ההתנגדות כדי למנוע תקדים או לבחור בדרך אחרת ולא להתנגד בכוח, למרות שאנחנו מכריזים שאין לנו כל הסכמה להריסה.
ההסכמה היא אך ורק שלא להתנגד בכוח אלא למחות בדרכים אחרות. אין גם כל חתימה שלנו על מסמך כלשהו. מדובר בתכניתה של הממשלה. לא נדרשנו לחתום על התחייבות כלשהי להסכמה".
לפני ימים אחדים הרב התבטא במינוח 'מאבק במסירות ובהקרבה' שהתפרש בדרכים שונות ויש שתוהים מה קרה לה לאותה מסירות והקרבה אל מול התכנית שהוצעה והתקבלה.
"מראש אמרנו שאנחנו בוחנים את שתי האפשרויות – גם את דרך המסירות וההקרבה וגם את דרך ההסכמה להצעות הממשלה להרחבת הישוב תוך ויתור על מאבק נחוש. ההתלבטות הייתה מאוד קשה. כל דרך אינה שלמה. גם מאבק לא היה מבטיח את מניעת ההריסה, אלא מצביע על הקושי שלנו לקבל את הדברים ועל הדבקות שלנו בארץ ישראל.
הסיכוי שימנע את ההריסה לא היה גדול. לגישה הזו יש ערך שאולי הדבר ירתיע את הממשלה מפתרונות דומים בעתיד. מאחר שהתרשמנו שהממשלה מכאן ואילך אינה מתכוונת ללכת לדרכי הריסה אלא לפתרונות אחרים – הסיבה למאבק נחוש קצת ירדה.
עם זאת חשוב לציין שלא הסכמנו למהלך מבלי לברר את תכניות הממשלה לגבי עמונה, גבעת אסף ומקומות אחרים. כשהתרשמנו שאכן יש שינוי במדיניות הממשלה הבינונו שלא דרוש לבצע את המאבק בכל עוצמתו כפי שהייתה אפשרות כזו. גם הדרך השנייה שבה בחרנו אינה פתרון קל.
אפשר להתרשם שכאילו הסכמנו לכך שמבוצעים דברים בניגוד למוסר, לתורה ולצדק, אבל אנחנו לא מסכימים להריסה ונעשה עוד פעולות רבות שיביעו את ההתנגדות שלנו להריסה אבל לא בדרך הכוחנית פיזית".
מה דעתך בנושא?
9 תגובות
0 דיונים
תגוב ל-8
11:16 22.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שוכרי הירות בגבעת הא
שמועה רצה בין גורמים פוליטים בימין, שבהסכם שהתגבש הממשלה תשלם באמצעות תקציבים/סלים מיוחדים גם פיצוי של כ- 60-120 מיליון שקלים לישוב בית אל או לגורמים אחרים, בתמורה לפינוי ברצון של...
שמועה רצה בין גורמים פוליטים בימין, שבהסכם שהתגבש הממשלה תשלם באמצעות תקציבים/סלים מיוחדים גם פיצוי של כ- 60-120 מיליון שקלים לישוב בית אל או לגורמים אחרים, בתמורה לפינוי ברצון של תושבי גבעת האולפנה, ובנוסף לאבטחת לאישורי בניית ל-300 הדירות. תוספת להסכם אשר אולי הובילה את ראש ישיבת בית אל הרב מלמד להורות לשוכרי הדירות שבגבעת האלפנה להתפנות ברצון בניגוד לקו הפוליטי המוצהר שלו, ובמקום הוראתו הראשונה למסור את הנפש לארץ ישראל
המשך 02:17 22.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יעקב קליין
בעתיד בדברים שאחרים לא העזו להיכשל בהם בזיון הרב אבינר גרם להסתלקות הדעת וחתימה על ההסכם הכניעה המבזה הזה שהופך את ארצנו לשטח מסחרי לכל המרבה
15:24 21.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
10:07 21.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
האזרח הדפוק
עם הבטחות הממשלה, היה צריך למצער לעמוד על כך שהממשלה קודם תתמלא את התחייבויותיה
07:13 21.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קיצוני אבל שפוי
לא משנה מה אתה חושב על ההסכם, אתה לא יכול לזלזל ככה ברבנים. טיפה כבוד לתלמידי חכמים.
00:46 21.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חיים
אנשי בית אל לא נתנו גיבוי למאבק אלים ולכן אנשי הישיבה ויתרו על המאבק הבינו שאין מאחוריהם ציבור חוץ מקומץ בחורים ואברכים
23:55 20.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אשכנזי לצערי
הם נמושות, חוץ מבודדים כמו הרב וולפא שליט"א.
23:32 20.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלי
אני מברך את הרב זלמן מלמד על ההסכם. למרות הכאב לא הייתה ברירה אחרת. צריך לזכור שיש כלל שלפעמים בוחרים את הרע במיעוטו.
21:42 20.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר