ארבע על ארבע כוסות• המלצות ליינות לפסח| חלק ב'

ארבע על ארבע כוסות• המלצות ליינות לפסח| חלק ב'

בין אם אתם מארחים ובין אם אתם מתארחים, לכבוד חג הפסח המתקרב אור רייכרט מביא לכם בסדרת כתבות מיוחדת את מיטב היינות המומלצים לחג. אז שיהיה לחיים! | חלק ב'

ארבע על ארבע כוסות• המלצות ליינות| חלק ב'
  (צילום: שטארסטוק)

אין על ארבע כוסות בליל הסדר של יין משובח, שמפאר את שולחן הסדר. בין אם אתם מארחים ובין אם אתם מתארחים, בסדרת כתבות אני מביא לכם את מיטב היינות שאתם צריכים לפסח. לתת מתנה או סתם לרדת על בקבוק.

>>להמלצות יינות לפסח, חלק א' לחצו כאן

המלצות ליינות- חלק ב':

1. יקב פסגות

-פסגות אדום 2015:
למה? ליין ארומות מרוכזות שלי פרי שחור ואדום, עלי טבק ירוקים, תבלינים ים תיכוניים, ואניס. בפה היין עם גוף בינוני עד מלא, מבנה דחוס וטאנינים מהודקים, מבנה חומצי תומך, טעמים הממשיכים את המנעד הארומטי וסיומת נעימה
כמה? 110 ₪

-פסגות פיק 2016
למה? פיק 2016 הינו יין המורכב מזני דרום צרפת, המותאמים באופן מחמיא לאקלים ארצנו. הסירה נותן את הפרי השחור והתבלינים, הפטיט סירה את המסגרת הטאנית והפרי האדום, והמורברדרה את החיוניות והרעננות שעושים את היין לרענן וצבעוני.

התוצאה היא יין בעל מבנה ארומטי עשיר ומהודק. פרי שחור, פלפל שחור, שוקולד מריר, פרחים מיובשים ומינרליות. ליין מרקם קטיפתי, טאנינים יבשים, עם חומציות תומכת, וטעמים דחוסים של פרי אדום ושחור, פולי קפה, בשר מעושן, מינראליות, אניס, מנטה, אגוזי לוז ופירות יער מיובשים. בתנאי יישון נאותים, היין צפוי להשתבח על ציר הזמן.
כמה? 150 ₪

2. יקב נטע

-דף יינן נטע לבן 2017
למה? יין קליל ואלגנטי, פריך ורענן. האצילות האופייניות של השרדונה משתלבת היטב עם הרעננות הפרחונית של הסוביניון בלאן ליצירת יין מעודן, דק אך מלא נוכחות.

כמה? 70 ₪

(צילום: אורי גרון)

-דף יינן נטע אדום 2016

למה? יין בעל מרקם חלק ורך, צבע אדום ארגמני מושך, מאופיין בססגוניות פירותית רעננה, עמוק ומלא רבדים. חינני ובעל הרמוניה נהדרת בין מרכיביו.
יין אדום שבהחלט מתאים גם לחום יולי – אוגוסט.
כמה? 80 ₪

(צילום: אורי גרון)

3. יקב ברבדו

-קברנה סוביניון 2016
למה? ברבדו קברנה סוביניון הוא יין עשיר ומלא כוח, מורכב ועוצמתי. בו מעצימים זה את זה מאפייני הזן ומאפייני הטרואר. מרקמו טאני ומעט מחוספס, יין דומיננטי ומלא ניואנסים.
כמה? 130 שקלים

(צילום: אייל גוטמן)

-שרדונה 2018
למה? יין עמוק ומלא רבדים בעל משרעת טעמים מגוונת, רעננות מן היין שבמיכל, חמאתיות מהיין שיושן בחביות ומינרליות סלעית גירית מן הכרם.

-מרלו 2016
למה? ברבדו מרלו הוא יין רך ומושך, המצטיין בריכוז פרי גבוה ובמרקם אלגנטי ומסוגנן. עוטף את החך מכל הכיוונים, בעל סיומת ארוכה ומתיקות פרי נעימה.

היין מיוצר ללא סינון בתהליכי הצללה טבעיים ממושכים להבטחת ארומה וטעם עשירים. . יין בעל צבע אדום ארגמני עמוק וצלול. היין עשיר ובעל גוף מלא, טאנינים רכים וטעמי פרי מורכבים ומתמשכים.

כמה? 130 שקלים

(צילום: אייל גוטמן)

4. יקב כישור

-כישור לבן 2018
למה? יין יבש, עדין וקל לשתיה, מאופיין בפרחוניות הדרים ופרי שופע. חמיצות מרעננת וסיומת רכה.
כמה? 85 ₪

(צילום: אייל קרן)

-משגב GSM 2016
למה? יין אדום ארגמני, עמוק וכהה. ניחוח עוצמתי ומרוכז של פטל ופירות יער, יחד עם תיבול ים תיכוני ואדמתיות מינרלית. בעל גוף בינוני, טאנינים מוצקים ומבנה עשיר ומורכב.
כמה? 95 ₪

(צילום: אייל קרן)

-כרם מצודת תפן 2016

למה? יין אדום מורכב ושופע. בלנד בורדו מלא נוכחות ועומק, משלב ניחוח פרי צעיר ומודגש, יחד עם תיבול ים תיכוני ירקרק ונעים. חמיצות נעימה וסיומת ארוכה ושופעת פרי.
כמה? 140 ₪

(צילום: אייל קרן)

 

5. יקב דיויד 

-Cotes Du Rhone, Frederic Daniel, David, white
למה? יין צלול בגוון צהוב בהיר עם גווני זהב, בארומת פירות בשלים עם רמיזות של אפרסק ומשמש. הארומה מתפתחת לריחות פריחה. בטעם גוף בינוני ועדין, המעניק סיומת ארוכה, נעימה ורעננה.
כמה? 65 ש"ח

(צילום: אפרת אשל)

6. ייקב הרי גליל

-בלאן דה נואר – לבן מאדום 2018
למה? יין רענן בעל צבע בהיר וירקרק. ליין מרקם מישיי ניחוחת של פריחת ורדים אפרסק ,דובדבן חמוץ ורמז לנחוח עשב טרי, מאפייני הזן גרנאש (אדום) נשמרים בגרסה רעננה ואביבית.
כמה? 70 ₪

(צילום: חגית גורן)

>>להמלצות יינות לפסח, חלק א' לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו