הרבנות הראשית: הרב מוטי אלון לא יכהן כרב עד 2022 - סרוגים

הרבנות הראשית: הרב מוטי אלון לא יכהן כרב עד 2022

הרבנות הראשית סירבה לשלול את התואר רב מהרב מוטי אלון למרות הרשעתו בעבר ועל אף עדויות נוספות על מעשים עם אופי מיני. הסכימה להתחייבותו שלא יכהן כרב עד אלול תשפ"ג. המתלונן: "דורש משפט פומבי"

הרבנות הראשית: הרב מוטי אלון לא יכהן כרב עד 2022
  צילום: David Vaaknin/Flash 90/Pool

פרשת הרב מוטי אלון. לאחר שנדרשה לשלול את תעודת הכשירות לרבנות של הרב מוטי אלון, הודיע הרבנות הראשית ביום חמישי כי "בשל אופיין של העבירות בהן הורשע, סבורה הוועדה כי אין הוא ראוי לכהן בכל תפקיד רבני שהוא", וכי נכון לעכשיו ניתן להסתפק בהתחייבותו של הרב אלון שלא לכהן בתפקיד שכזה עד חודש אלול תשפ"ג".

"דורש מהרבנות לבצע הליך משפטי פומבי"

המתלונן, אמיתי דן,  נגד הרב אלון ששמו הופיע במכתב (א׳ ד׳), מבקר בחריפות את החלטת הרבנות שלא לשלול מהרב אלון את תואר הרב, ואומר לסרוגים כי: "הליך השימוע של הרב אלון נעשה בלעדי, וזאת חרף הבקשה האישית שלי למתן עדות בפני הרבנות. תהליך שימוע זה, היה צריך להתבצע כבר בסמוך לזמן ההרשעה של מוטי אלון".

"הדחייה של הדרישה לשלילת הרבנות מהרב אלון מעידה על חוסר הצדק המתמשך ביחס לנפגעי עבירות מין. הגינוי של הרבנות היה צריך להתבצע יחד עם שלילת כל ההסמכות של הרב מרדכי אלון – ובהן רב שכונה רב עיר וזכות לעריכת קידושין".

"באופן תמוה, במכתב התשובה של הרבנות – התעלמו מהעובדה שהרב אלון מוסמך גם לערוך קידושין (חתונות) ונמנעו בכך משלילת סמכות רבנית נוספת שהרב אלון מחזיק בה .לכן גם התשובה שנתן איננה נכונה. אני דורש מהרבנות לבצע הליך משפטי פומבי, ומברך את הרב אליהו על העדות שהעביר בנושא".

הסכמה לעריכת קידושין של הרב אלון באתר הרבנות הראשית

כזכור, הפרשה החלה לאחר שהמתלונן אמתי דן שהגיש תלונה במשטרה נגד הרב אלון, נחשף בראיון לסרוגים ובו סיפר על מה שעבר בהיותו תלמיד בישיבת חורב, ובנוסף הגיש דרישה לרבנות הראשית לשלול את תואר "הרב" מהרב מוטי אלון. בנוסף, התקבלה עדות נוספת מול פורום תקנה.

לאחר מכן, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית שיגר מכתב לרב מוטי אלון בו הוא הודיע לו כי הרבנות החלה בתהליך שלילת התואר "רב" ממנו, וכי לרב אלון עומדים שלושה שבועות להגיש את התייחסותו למכתב לפני פתיחת הדיון ברבנות הראשית בעניינו.

בעקבות הדיון זומן הרב אלון לשימוע בפני ועדת המשמעת של הרבנות הראשית.

הרב אלון לא התייחס לעדויות של הרב שמואל אליהו

בנוסף התקבל מכתב מהרב שמואל אליהו שציין כי הרב אלון ביצע מעשים "בעלי אופי מיני שאסורים על פי ההלכה עם בחור שלמד לפני שנים בישיבת הכותל". הרב אליהו הוסיף כי דיבר לאחרונה עם עדים נוספים שנפגעו באותה הדרך מהרב אלון.

במכתב של וועדת המשמעת נכתב כי הרב אלון לא התייחס לטענת המתלונן אמתי דן ולטענות שהופנו כלפיו מהרב שמואל אליהו.

בתשובתו לוועדת המשמעת כתב הרב אלון: "הנני להודיע כי אין בכוונתי לעשות שימוש ולהתמודד לתפקיד הטוען את הכשירויות הנ"ל עד תום 10 שנים מיום ההרשעה", כוונתו לתאריך 7.8.2013 אז הורשע על ידי בית משפט השלום בירושלים בביצוע שתי עבירות של מעשה מגונה תוך שימוש בכוח.

בגזר הדין נידון הרב אלון למאסר בפועל של שישה חודשים אותם ריצה בעבודות שירות. כמו"כ מאסר על תנאי לחמישה עשר חודשים למשך 3 שנים ופיצוי למתלונן ע"ס 10,000 ש"ח.

"במעשיו שבהם הורשע, פעל הרב אלון בסתירה מובהקת לדרכה של תורה"

וועדת המשמעת, בהרכב: הרב מנחם האגר, הרב יצחק רלב"ג והרב יעקב שפירא, החליטו שלא לשלול את תעודת הכשירות של הרב אלון – הגם הרב הראשי לישראל מוסמך לכך – אלא להסתפק בהתחייבותו של הרב אלון בלבד.

לדבריהם: "הרשעה בפלילים מסוג זה של עבירות, מחייבת את הגורמים המוסמכים לכך ברבנות הראשית לישראל לשקול את שלילת כשירויותיו של הרב אלון. יש בכך משום אמירה הלכתית וערכית חשובה כי מי שהורשע בביצוע מעשים מסוג זה אינו ראוי לכהן כרב בישראל".

אולם למרות הדברים החריפים, החליטו בוועדה להביא שיקול לפרש את לשון החוק לפי תכליתו, ולפי שהרב אלון פנה מיוזמתו לוועדה והתחייב שלא יכהן כרב "הרי שהתכלית מושגת בלי צורך לנהל הליך שאורך זמן, ולבטח הוא מורכב מבחינה רגשית למתלוננים".

לכן החליטה הוועדה להסתפק בהתחייבותו של הרב אלון בלבד וכי לא יכהן במשרה רבנית במשך 10 שנים מיום הרשעתו בפלילים, היינו עד אלול תשפ"ג, 2022.

עוד הוסיפו: "לא ניתן שלא להביע שאט נפש מן המעשים בהם הורשע הרב אלון. רב נדרש לשמש דוגמא ומופת לרבים ולהביא קידוש שם שמיים, תוך שמירת מעמד הרבנות וכבודה. במעשיו שבהם הורשע, פעל הרב אלון בסתירה מובהקת לדרכה של תורה. בשל אופיין של העבירות בהן הורשע סבורה הוועדה כי הרב אלון מנוע מלשמש בתפקיד של הנהגה רוחנית, ובטח לא כזה שבמסגרתו ציבור משחר לפתחו ונהנה ממנו עצה ותושייה".

המכתב המלא:

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
אבל הוא לא מכר צוללות לאויב תמורת שלמונים.
למה ? | 15-04-2019 12:27
הוא לא שוחד מרמה והפרת אמונים
2
אם יש גוף שהוא שיא הגועל האנושי זה הרבנות
שלמה לוי | 15-04-2019 12:33
הרב (?) אלון הודה בפשעיו, אין על זה ויכוח. הרבנות אומרת שהוא יוכל להמשיך להיות רב, דהיינו רועה רוחני של קהילה. המשמעות של זה היא שאין קשר, אפילו לא הופכי, בין מעשים פליליים לבין מוסר או מוסריות. למה לא קמה אפילו פיגורה אחת מהחרדלים שמתנערת מזה וממנו ברייש גליי?
אלון
חיים דב | 17-04-2019 0:23
כולם מתנערים והרב דרוקמן בראשם ומצטערים שלא פעלו כבר אז לשלוח את הרב אלון לטפול אפילו שלא ברצונו אסון אין לו שליטה על מעשיו
" שיא הגועל האנושי?" וואוו, שלמה, איזה רמה...
שלמה לוי הדוחה | 15-04-2019 14:25
.
3
Iמה בדיוק יקרה ב 2022?
מה זה זה? | 15-04-2019 13:27
מוטי אילון הוא הומוסקסואל שאינו יכול לממש את משיכתו לגברים בחברה בה הוא חי. הוא יכול לחזור בשאלה ולחיות מחוץ לארון, אבל עד אז אסור לא להתקרב לתלמידים.
4
מי שחסר שיניים ושרירים נקרא זקן.
גלגל | 15-04-2019 14:48
ומי שמקולקל לא יקרא רב.
5
צריךלומר ברור רב שפגע מינית תבוטל תעודתו מיד
אריק | 15-04-2019 15:07
אפס סובלנות לתמיד לא נקבל פגיעה מינית או אונס(שיינברג) או מרמה והלבנת הון (מצגר). אני כמוסמך לרב עיר לא אתן לאף אחד לגרום חלול השם בכלל והגכחת מוסד הרבנות בפרט
6
בושה, הוא אמור להפוך ללא פדופיל בשלב הזה?
אחד | 15-04-2019 15:22
?............
7
קופת שרצים על גב השרץ
גבי | 15-04-2019 15:34
הרבנות מכשירה את השרץ . עם רבנות כזו עדיף להיות ללא רבנות (ושאלוקים יסלח לי) .
8
הרב אלון
חיים דב | 17-04-2019 0:21
אוי מה היה לנו רבנים גדולים נופלים ברשתו של הסטרא אחרא אנחנו צריכים לחזור בתשובה שלמה והרב אלון לא ברשות עצמו וחייב לקבל טפול הולם אוי למשפחתו ולבושה הכרוכה במעשיו
9
גם אחרי 2022 לא!!!!!!!
מיכאל | 17-04-2019 7:23
אם חפצי חיים אנו,ולמול עינינו עומדות טובתם, בריאותם ועתידם של בנינו ובנותינו, יש להרחיק אנשים מסוגו של הרב אילון מכל תפקיד או משרה רבני/מוסרי/ערכי.אין מחילה על מעשיו, ואין תרופה בדוקה לפדופיליה.וכן, למען יראו וייראו.
10
הרב אלון כשל אבל הבחור הזה חולני ברמות קשות-
שחר | 17-04-2019 21:01
לראות את דף האינטרנט שלו ולהזדעזע מהאובססיה שלו, אני רק שאלה איפה הוא היה כאשר היה משפט ציבורי נרחב?משהו איתו מריח לא טוב כמעשה נקם... לגבי הרב אלון כשל במעשים אשר בית המשפט קבע את פסיקתו החוקית לגביהם.
11
הרב אלון מוטי
ישראל סופר | 21-04-2019 22:41
אתם חושבים שהרב אליהו מרדכי לא ידע הוא סיפר לי על זה וסתמתי את הפה בגלל הרב אביב המושחת הזה