מי שלא נלחם בתאוות שלו, איך הוא ילחם נגד האויב? - סרוגים

מי שלא נלחם בתאוות שלו, איך הוא ילחם נגד האויב?

התבטאותו של אורי אריאל על כך שאין לגייס הומואים לצבא, קוממה כצפוי את כל הפלורליסטים והליברלים שמוכנים לשמוע רק את הצד שלהם. אבל מבחינה מוסרית, אריאל צודק. מי שמצהיר שאינו מעוניין להלחם בתאוותיו, אין מקומו בצה"ל. צבא הוא מקום המיועד רק למי שרוצה להלחם, להאבק ולנצח.

מי שלא נלחם בתאוות שלו, איך הוא ילחם נגד האויב?
  (ארכיון פלאש90)

התבטאותו של ח"כ אורי אריאל אמש (ב'), הוציאה את כל הדוברים הפלורליסטיים למלחמה.

אריאל אמר אתמול כי "דעתי האישית היא כי אין לגייס מועמדים לשירות המניפים את הנושא כדגל. ומי שמגיע כאדם פרטי יתגייס ככולם. שילובם של אלו המניפים את הדגל באופן מוצהר גם בצבא מפריע לצבא להילחם ללא קשר לשאלת התאמתם או אומץ ליבם."

"מדובר בשאלת הערכים עליהם מושתת הצבא ולפי דעתי עליו להתנהל ברוח היהדות והתופעה הזאת כאשר היא מונפת כדגל נוגדת את רוח היהדות."

המתקפה על אריאל מצד גורמי שמאל ו'ארגונים חברתיים' ממשיכה את המתקפה הקשה מלפני מספר ימים על ח"כ אנסטסיה מיכאלי שהתבטאה גם היא נגד ההומואים. אבירי זכויות האדם זכויות המיעוטים, כנראה שוכחים את חופש הדיבור כשזה נוגע אליהם.

זה לא הגל הראשון של אנשים המשתיקים כמעט באלימות כל דעה שאינה ליברלית מספיק. פעם היה זה 'הטרור הפמיניסטי' שהשתיק בברוטליות כל קול שהתנגד לרדיקליזם המוגזם לטובת הנשים, וכולם גם זוכרים איך התייחסו ובאילו כינויי גנאי לאותם אמיצים שאמרו שהסכמי אוסלו לא יביאו שלום אלא רק טרור.

השאלה המוסרית

מכיוון שבצבא לא שואלים מועמד לגיוס לגבי נטיותיו המיניות, הרי שאין שום דרך לפסול גיוס של חייל הומו. לכן מרכז הכובד של השאלה עוברת מהמגרש המעשי למישור המוסרי והערכי.

בעוד שבעבר, הייתה הנטיה ההומוסקסואלית בבחינת סטייה, (או בלשון משפטית – 'מעשה סדום') בשנים האחרונות בלחץ ארגוני ההומואים שונו ההגדרות ואותם אנשים טוענים כי מדובר בנטיה מולדת וטבעית. "ככה נולדתי וקבל אותי כמו שאני", הם דורשים.

התורה מתנגדת לזה.

כל מהותה של התורה והמצוות היא להתגבר על נטיות ולשנות אותן. נולדת עם נטיות מסוימות, אל תגיד 'ככה אני', אלא נסה לשנות אותם, תאבק כדי להיות אחרת. המילה הראשונה בשולחן ערוך היא 'יתגבר'. זו מהות כל התורה כולה.

לא כל אחד מצליח לנצח את התאוות שלו. אנחנו בני אדם שמועדים לחטא. אבל מצד שני אסור לתת לגיטימציה למצב הקיים, בו אדם שלא רק נכנע ואומר "אני לא יכול להשתנות", אלא גם מצדיק את זה ומפרסם זאת בראש חוצות.

מי שמצהיר ואפילו נושא את הדגל של "איני רוצה להלחם בתאוותי", אין מקומו בצה"ל. צבא הוא מקום המיועד רק למי שרוצה להלחם, להאבק ולנצח. מי שמעלה על נס את התבוסתנות, עוד לפני היציאה לקרב, "יֵלֵךְ וְיָשֹׁב לְבֵיתוֹ וְלֹא יִמַּס אֶת לְבַב אֶחָיו כִּלְבָבוֹ".

מי שנכנע לתאוות האישיות שלו, איך הוא יוכל להלחם באויב?

אחרי הדברים שאמר אריאל, ובעיקר על רקע ההתקפות בתקשורת וברשתות החברתיות נגדו, עשה יפה אורי אריאל, שלא הסכים לחזור בו או למתן את דבריו, אלא המשיך לעמוד על שלו ועל האמת בה הוא דבק. אשרינו שאדם כזה עומד בראשות הועדה לביקורת המדינה.

אתמול ביקרנו את אריאל על חוסר דוגמה אישית, היום אנחנו משבחים אותו.

==

אריה יואלי הוא עורך אתר 'סרוגים'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
54 תגובות - 54 דיונים מיין לפי
1
אמן ואמן
| 19-06-2012 10:51
כן ירבו דוברים אמיצים כמוך בישראל!
2
לא הבנתי
יונת | 19-06-2012 11:14
לפי מה שאתה אומר כל בחור ששוכב עם בחורה נגד ההלכה אסור לגייס אותו לצבא כי הוא לא מתגבר על תאוותיו. היא נידה וזה כרת אז זה חמור יותר. מה , יש הבדל בין התגברות על תאווה של נידה לבין התגברות על תאווה של הומו ? אני חושבת שמה שכתבת הוא קשקוש ואתה סתם מחפש עוד טכסיס להיות הומופוב. אז תגיד את זה ישר ואל תגיד את זה עקום
3
רן גולדן, אל תדבר אם אין לך מושג
| 19-06-2012 11:24
ושים לב שלא מדובר על מי שהוא הומו (זה גם סיפור אבל משהו אחר) אלא מיש נושא בדגל ווויתר..
4
נראה לי שהכותב הוא הומו נסתר
רז | 19-06-2012 11:29
5
כל הכבוד לאתר היחיד שמגן על היהדות
דודו | 19-06-2012 11:30
אשריך אריה יואלי, שזכית ללמוד מרבנים שלא מפחדים להגיד את האמת ולהגן על ערכי התורה
6
אתה לא מסוגל לרסן את תאוותך לנשים? אסור לך להתגייס
עמיתחנגל | 19-06-2012 11:38
7
אל איזה תאווה אתה מדבר?
אבנר | 19-06-2012 11:42
מי שיש לו תאווה לאוכל ויש לו עודף משקל - לגייס אותו? ומי שיש לו רחמנא ליצלן תאווה לאישה? (והוא לא התגבר עליה, ששש.. בסוד) נגייס אותו? ועוד תאוות שונות... זה ההגיון שלך? קצת יושר אינטלקטואלי לפני שכותבים גיבובי שטויות
8
אלו הימים
נעמה רבין | 19-06-2012 12:02
שאני מתביישת להיות חלק מהציבור הדתי.
9
הומואים ולסביות לא יהיו שק החבטות...
לימור שורק | 19-06-2012 12:21
של כל אחד שיש לו גישה למיקרופון/מקלדת וכו'. כל עוד יש אנשים כמו כותב הטור הזה, אמשיך לצעוד במצעדי הגאווה בכל רחבי הארץ. תמשיכו ככה, הרי אתם חושבים שתחלישו אותנו ואתם רק גורמים לנו יותר לצאת החוצה ולעמוד על שלנו. לא נחזור לארון (גם לא לארון הקודש). אנחנו, כקהילה דתית גאה, על כל ארגוני ההומואים והלסביות הדתיים, נמשיך העבודת הקודש שלנו.
10
אם אתה רוצה להמשיך להחזיק את האפרטהייד בשטחים אז
אלכס | 19-06-2012 12:31
כדאי שלא תיהפך למדינת הלכה חשוכה כי אירופה תזרוק אותך ואת האפרטהייד שלך בצ'יק
11
הומואים "דתיים" הם בהכרח רפורמים
| 19-06-2012 12:52
תכבסו את זה איך שאתם רוצים ככה זה נשאר.
12
יש סיבה אחרת, הסיבה שכאן לא נכונה..
פלוני | 19-06-2012 12:56
להלחם בתאוות יותר קשה מלהלחם בקרב.. אך יש סיבה אחרת, ח''כ אריאל יצא רק נגד מי שמניף דגל הגאווה, אני מניח שרוב המגיבים פה לא מאמינים בתורה אפילו ששומרים תורה ומצוות .. בתורה כתוב שקדושת המחנה היא הכי חשובה לצבא וזה נכון מאוד כחייל קרבי אם היה הומו שמצהיר בריש גלי ביחידה שלי הייתי דורש לעבור משם אם לא הייתי מצליח הייתי הולך לכלא.. כאדם מאמין אני חושב שאין מקום להומואים בצבא כי ככה כתוב בתורה ובחז''ל- "כי תצא מחנה על איביך ונשמרת מכל דבר רע" סתכלו שם במפרשים דבר רע זה שני דברים עריות ולשון הרע הרי ברור שאם יש שני הומואים באותו מקום באיזה שהוא שלב הם יעשו מעשה.. תפסיקו להיות יפי נפש ומתלוננים ודואגים לחלשים תפסיקו להתייפיף.. רמת היכולת של הצבא היא צריכה להיות בראש מעיינכם ולא טובת ההומואים.. אם יהיה מצב כזה שיישרתו הומואים מוצהרים גאים בצבא הצבא יפול במלחמה כי כך כתוב בתורה ומי שלא מאמין בתורה זו בעיה אחרת אבל מהתגובות פה יש גם כאלה שמגדירים עצמם "דתיים" אני אומר להם תתחילו להאמין לא רק לקיים מצוות.. תתחילו להאמין בתורה.. לא רק להיות "דתיים" התורה אמרה אתה רוצה לנצח תלחם בעריות "משכב זכר" זה עריות לכל דבר אז להכניס את זה לצבא?? ברוך ה' שאני לא בסדיר .. רק במילואים כי זה מסלק שכינה מהצבא ובמלחמה הבאה רק בחסד ננצח.
13
אתם כל הזמן קוראים "בורות בורות בורות"
| 19-06-2012 13:00
אבל אין לכם במה לגבות את זה מלבד הרגש, והרגש הוא הפכפך! רק בגלל שאתם קוראים למשהו חשוך, ולטיעון מטומטם לא הופך אותו לכזה. אם אתם אינכם יכולים לענות בקור רוח ועם טיעונים שכליים והוכחות רלוונטיות, אולי כדאי שתחשבו שוב בינכם לבין עצמכם במה אתם מאמינים. טור הדעה כאן מדבר ספציפית על גיוס אנשים המצהירים שהם הומואים בפרהסיה. אין מכאן השלכות על דעת הכותב לגבי עניינים אחרים הקשורים להומואים. הוא מביא הוכחות וטיעונים שלדעתו תומכים באמירה שלו. אם אתם חושבים שהוא טועה, או לא מסכימים עם הנאמר, תסתרו את הטענות עם טענות לגיטימיות, תמצאו הוכחות סותרות אמינות לנאמר, ומי יודע, אולי גם תצליחו לשנות דעה של מישהו ולהשפיע - אולי לא על הכותב (שהרי לדעתכם הוא חשוך) אבל על אנשים אחרים נבונים היושבים על הגדר ותוהים לעצמם מי צודק, ובמה כדאי להם להאמין.
14
אדון יואלי אתה מצחיק אותי
אמיר | 19-06-2012 13:18
אתה חושב שהעובדה שמישהו לא נלחם בתאוותיו משמעה שהוא במקביל גם אינו יכול לגשת ולירות לך בראש בנשקו הצה"לי? אז אתה מאד טועה.
15
אני הומו אני חייל מי שלא נוח לו
ניר | 19-06-2012 14:03
מוזמן להמתין עד שאני יסיים את המקלחת או לא לשבת איתי בשולחן בחדר אוכל אותי זה לא מעניין אני לא סוטה רק לפי התנ"ך שלך הומוסקסואליות קיימת מאז האדם הראשון וגם בתנך שבוא אתה מאמין וגם במשיח שלו אתה מצפה היה סיפור אהבה הומוסקסואלית יונתן הקטן תחשוב על זה
16
מגיב 15
| 19-06-2012 14:17
פסיכולוג יכול לעשות מהתגובה שלך מטעמים. אין לך שום פיסוק בתגובה שלך... זה סתם מעניין. ולעניננו, לפי התנ"ך שלא שלך, אני לא יודעת מה קורה, אבל בתנ"ך שלי, דויד לא היה הומוסקסואל, זה רק לפי פרשנים חדשניים, שמשום מה אתה מעדיף לקבל את דבריהם ולא את דבריהם של פרשנים שחיו לפניהם. לעומת זאת, איסור משכב זכר כתוב במפורש, אני מבינה שבגלל זה זה לא התנ"ך שלך....
17
תגובה לניר
אהרון | 19-06-2012 14:26
אתה רק מראה בורות... תלמד קצת על דוד ויונתן ואל תסלף ואל תפרש תלמד מה חז"ל אומרים.. לא מה שהמחשבות הכחולות שלך אומרות.. תפסיקו לסלף את התנך..
18
הנחת היסוד
מושיקו | 19-06-2012 14:26
אריה יואלי, אתה צודק ב-100% לגבי צבא במדינה שפועלת לפי עקרונות התורה. בצבא שלנו זה לא עובד ככה ולכן הטענה העיקרית שלך שמבוססת על כך שהומו הוא אדם שלא יכול להתגבר על תאוותיו נופלת שכן לסטרייטים גם יש תאוות שהם אמנם נלחמים בהן אבל עד גבול מסויים וזה גם הגבול שיותר ויותר מקובל לומר היום שההומואים לא עוברים. לכן במציאות הנוכחית שאנחנו נמצאים בה הטענה שלך פשוט נופלת...
19
פעם עשיתי דיאטה, ולא יכולתי להתאפק ואכלתי קובית שוקולד
| 19-06-2012 14:41
אסור לגייס אותי.
20
מושיקו אתה טועה
| 19-06-2012 14:46
אתה עושה הפרדה בין התורה ללאומיות היהודית. טענה חרדית קלאסית, אבל שגויה לחלוטין. גם לגבי תגובה 19, כשנשברת ואכלת את השוקולד, ידעת שזה בסדר. הבעיה היא לוותר לגמרי ולהגיד שזה שאתה לא מוכן להלחם זה בסדר.
21
שיעור היסטוריה
| 19-06-2012 14:56
גם להיות נאצי בגרמניה בשנות ה 30 זה לגיטימי, זה דעה של בן אדם וזכותה להישמע, זכותו של כל אנטישמי ששונא יהודים לומר כמה שהם מסריחים וגנבים ותתי אדם. ועוד דבר...עשיתי חיפוש בגוגל על אריה יואלי הכותב המחונן לראות מאיפה צץ השקץ הזה, ופתחתי את גוגל תמונות....יש שם מלא תמונות של דוסים מהמפלגה של היואלי הזה, ויש שם גם תמונה של היטלר!!!! שורה 4 בצד ימין...נשבע לכם...תנסו!
22
לתגובה 21
| 19-06-2012 15:07
זה בגלל ששמאלני אחד עשה נגדו תעמולה. יישר כח שאתה נופל בפח של חסרי המחשבה ועמוד השדרה שכאשר אין להם תשובה הם פונים להעלבות אישיות. וכנראה כמו כל שאר האנשים מסוגך אתה עושה רק חצי עבודה במחקר (וזה היה נדיב)
23
עכשיו אתה אומר לי את זה אחרי שהייתי 3 שנים קרבי בצבא??
יהושוע | 19-06-2012 15:13
שירתתי בצבא בשירות קרבי. במהלכו הייתי הרבה ברצועת עזה - שומר על מתנחלים, מלווה אוטובוסים של מתנחלים אל ומהרצועה, עושה סיורים, מארבים - ומה לא. בקו שעשיתי של ארבעה חודשים בצפון, לרבות בלבנון, יצאתי הביתה רק חמש פעמים הביתה. עכשיו כשאני מסכם את השירות, מסתבר לי ששנה מתוך השלוש ישנתי באוהל, באימון במדבר. אה כן, ואני הומו. שוכב עם גברים והכל. ועכשיו אתה אומר לי שלא היה צריך להתגייס?? תודה על כלום. חבל שלא אמרת לי את זה קודם, הייתי הולך ישר לאוניברסיטה.
24
הומואים לא חושבים שהם צריכים להלחם בתאוות שלהם
שחר | 19-06-2012 15:22
כך שהם לא נכשלים בדבר , מעבר לזה שאין לכותב מושג בכלום
25
24, הרגע הבהרת על מה הכותב מדבר
| 19-06-2012 16:03
זאת בדיוק הבעיה. יישר כח על ההבהרה.
26
מה עם תאווה לחילול שבת ומאכלות אסורים?
אייל חברותא | 19-06-2012 16:25
לא מודבר כאן בטיעונים אלא בפארפראות לדרשת בר-מצווה. אלא שאי אפשר לרדוף אנשים על סמך דברי התחכמות שכאלו . צא ולמד מה זו נטייה מינית ומה ההבדל בין להיות הומו ובין לקיים יחסי מין. נסה להסביר בצורה יותר מנומוקת למה אתה סובלן לאחד ורודף את השני. טור שמבייש את האכסניה בה עלה.
27
לרגע לא הבנתי איך נותנים במה לכזה אידיוט,
נתאי | 19-06-2012 16:32
מסתבר שהוא העורך.
28
תגובה 11 סיכמה את הנושא
דביר | 19-06-2012 17:11
אני חושב שכל מילה מעבר היא סתם דרך להעביר זמן. כמה קצר, ככה פשוט.
29
מעולה!
זאבה | 19-06-2012 18:02
כזה גיבוב של שטויות מעוררות בחילה לא ראיתי כבר 24 שעות, מאז ההתבטאות האחרונה של אורי אריאל. שאפו.
30
בתור אחד שנאבק, ומכיר את המאבק, עצוב אם אתה באמת חושב
הומו דתי | 19-06-2012 18:09
ככה. אתה לא מאמין כמה מאבק יש ביצר - גם לאדם שאינו דתי. מאבק מלא בסבל ובייסורים, בדבר שבסופו של דבר לא באמת אסור מהתורה. ("משכב זכר" ולהיות הומו זה דברים שונים). אדם שמצהיר על עצמו - הוא אדם אמיץ, וראוי להערכה. הלוואי שהחברה הדתית הייתה מוכנה לקבל את השונה, ובתור מדריך בבני עקיבא בשבט יובל לשעבר, אני יכול לומר שיש לנו במה להשתפר. מדובר בעובדה שאסור להסתיר, כי היא דווקא גורמת ליותר איסורים דתיים, ואם נצליח לקבל - נוכל לפתור את זה. להתעלם מן העובדה הזאת היא לא פתרון. ע"פ מספר מחקרים מדובר בגנטיקה, וזה קיים גם בחיות - כך שמדובר בטבע שלנו. אם נהיה פתוחים, נוכל לגרום למצב שבו ההומואים והלסביות הדתיים יתחתנו, ימשכו - מבחינת רגשות אהבה והם יוכלו לחזק אחד את השניה. אבל אנחנו לא, וכאן בעיה גדולה.
31
ויש לך טעות
הומו דתי המשך | 19-06-2012 18:14
"אותם אנשים טוענים כי מדובר בנטיה מולדת וטבעית. "ככה נולדתי וקבל אותי כמו שאני", הם דורשים. התורה מתנגדת לזה." טעות - קראת פעם את הרב קוק? הוא מדבר על הנטיות של האדם כדבר *שעדיף לא לשנות*, אלא לקחת את הנטיות ולהשקיע אותם בלימוד מהסוג שאתה רוצה. בתור הומו, יש בי הרבה צדדים 'אומנותיים', ואהבה לאגדות. זה מה שאני עושה. ואין כאן מלחמה בנטייה, כך צריך להיות.
32
טור שמדגים את הבורות בחברה הדתית שמעדיפה לטאטא מתחת
לשטיח מאשר להתעדכן | 19-06-2012 18:15
להיות הומו זה לא בהכרח להיות הומו שאתה מכיר מהתקשורת, לא כל אחד הוא טווס שמתהדר בנוצותיו, פשוט לתקשורת מגיעים הטווסים לא משנה אם אלה גייז או סטרייטים שמתהדרים בגינונים אחרים. גם הטווסים המוחצנים לכאורה לא חיים 24 שעות סביב העיסוק במין. יצא לי להכיר מספר הומואים שהגיעו מבית דתי. גדלו בתלם, הלכו לישיבה, התגייסו, וכל אחד מהם בשלב אחר של חייו החליט לפרוץ את הגבולות ולא להתכחש להווייתו ויצא מהארון. שלב אחד בדרך לפני או אחרי היה הורדת הכיפה. לפעמים זה השלב היותר קשה, העקירה מתוך דרך החיים המוכרת להם, לפעמים מדרך החיים המועדפת והנכונה בעיניהם. זה שעיוורים כמוך וחבר הכנסת הנבער ימשיכו לחשוב שאם הם ימנעו מהמילה הומואים כולם יהפכו לסטרייטים לא עובד. יש הומואים היו הומואים ויהיו הומואים. זה טבעי, זה לגיטימי ואין שום קשר לשירות בצבא. אני ממליץ לך לראות את הפתיחה המעולה של הסדרה הדוקומנטרית "בדרך הביתה" של תומר הימן בה הוא מתאר את השלבים הראשונה בחייו. ילדות במושב, 4 אחים, הורים מלח הארץ, התגייס לסיירת צנחנים, אבל מה הוא הומו. ככה החיים, תתחיל להתעדכן. טוב שפרסמתם את הטור כדי שנבין כמה חשוכים יש ביננו ונוכל לתקן באמצעות חינוך ויצוג נכון בתקשורת ובתרבות. עוד כמה דורות והגזענות המכוערת הזו והפחד הקצעים האלה יעברו.
33
יגורשו מהצבא לאלתר
שוקי | 19-06-2012 18:28
כל המעשנים שלא מסוגלים להתגבר על התאווה שלהם!
34
אז לצבא - רק בתולים ובתולות מוצהרים?
שרון | 19-06-2012 18:33
ומה עם אנשים שמכורים לשוקולד? לאלימות? לצ'יפס? שנקים יחידות של נזירים לוחמים? הג'יהאד החרדי?
35
תגובה 12- צודק בהחלט..
דני | 19-06-2012 19:23
36
סטנדרט כפול
| 19-06-2012 19:28
זאת אומרת שגבר שדורש שנשים יתלבוש צנוע - מקומו לא בצה"ל, כי הוא לא יכול להתגבר על היצרים שלו? double standard much?
37
מאמר הגורם נזק
שמואל | 19-06-2012 19:35
"התופעה" נפוצה גם בציבור הדתי כבכל ציבור אחר. היא אינה פסולה ואינה גורמת נזק לאיש ולעומת זאת הסתה כנגד הלהטב"ים תוך גרימת רגשות אשם בקרבם(אף על פי שנטייתם מולדת) עשויה לגרום נזק. מדובר ביחסים רומנטיים בין בני זוג וזהו הרי דבר שאין יפה ממנו(גם אם הינם בני אותו מין). אין לאיש זכות להתערב בדבר כה אישי כמו אהבה. רבים מאלו ש"מתגברים" על היצר, חיים חיי שקר שאינם מספקים ואף מחפשים את סיפוקם מחוץ לזוגיות, דבר העשוי לפגוע בחיי המשפחה. האם זו התואה לה אתה מייחל?
38
הדברים שלך היו יכולים להיות נכונים, אילו...
רחלי | 19-06-2012 20:23
היינו חיים במדינת הלכה. או אז, מי שאינו מסוגל לשלוט בעצמו ולשמור מצוות - אולי אינו חייל ראוי. אבל כאן מדובר בצבא של מדינה דומקרטית, שבה רבים מהאזרחים אינם מכפיפים את עצמם למצוות התורה ואיסוריה, ולכן הם אינם עומדים בבחינת "אינם מסוגלים לשלוט בתאוותם". ההלכה רואה בהומוסקסואליות סטייה שיש להתגבר עליה, אוקיי. אבל זאת ההלכה. אתה שוכח שיש כאן אזרחים רבים שאינם מאמינים בה, או בוחרים לקיים אותה באופנים אחרים ממך. אז מה כאן "תאווה"? מה כאן הצו שהם לא מצליחים להתאפק מלהפר, אם הם מלכתחילה לא חיים לפיו כי הם אינם מאמינים בו? הדברים שלך לא רק שהם אטומים לכל מה שמקיים את המדינה הזאת (כן, לא רק הצבא מקיים אותה. גם ערכי הדמוקרטיה. והזכות להיות חילוני, או הומו) אלא מבזים את האתר שמתיימר לייצג את הציבור ה"סרוג" - ציבור האנשים שמבקש לשלב את ערכי היהדות עם ערכי הדמוקרטיה במדינת ישראל. ואף אחד לא סותם לך או לחבריך את הפה. החוק לצדך, וזכותך להתבטא. אנחנו רק אומרים שאתה אומר דברים טיפשיים. מותר לך.
39
מרתיח מקומם ובעיקר מעליב
גלעד | 19-06-2012 20:42
כהומו גאה ששירת בסדיר ובמילואים והגיע עד לדרגת סמג"ד בחי"ר אני זועם על הטור האידיוטי, רע הלב והמסוכן שכתבת. אתה, אורי אריאל, ומיכאלי מייצגים ציבור ודעות חשוכים, מיושנים ובעיקר כאלו שבינם לבין אהבת ישראל אין כלום. מה הקשר בין השיוך המיני שלי לבין היכולת שלי לפקד? מה הקשר בין השיוך המיני שלי לעוצמת הרגשות שיש לי בעד הארץ הזו? מדוע אתה מעיז לפקפק ולהטיל ספק בציבור שמשרת/נלחם/נפגע וגם מת לפעמים (כן, יש גם חיילים הומואים שנהרגו בקרב להפתעתך) בזכות מה? תתבייש, תתנצל ובעיקר תשתוק. זו התרופה הבריאה ביותר לוירוס הרוע שדבק בך ובדומיך
40
שנת אלן טיורינג
שמואל | 19-06-2012 20:59
השנה היא שנת המאה להולדת אלן טיורינג.http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%9C%D7%9F_%D7%98%D7%99%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%A0%D7%92 אלן טיורינג היה הומו אך הדבר לא הפריע לו להצטרף לצוות סודי שפעל בשירות המחלקה לפענוח צפנים במשרד החוץ הבריטי ובסופו של דבר לתרום תרומה מכרעת לפענוח הצפנים של מכונת ההצפנה ששימשה את הנאצים "אניגמה". פענוח הצפנים של "אניגמה" היווה מכה לצבא הגרמני במלחמת העולם השניה וסייע רבות לכוחות הברית לנצח ולשים קץ למכונת השמד הנאצית. להט"בים רבים(ואני ביניהם) שירתו ויוסיפו לשרת נאמנה את מדינת ישראל, הן מבחינה צבאית והן מבחינות אזרחיות (מדע, תרבות, אומנות וכו'). אנו בהחלט יכולים להתגאות בתרומתנו. ולאלו המפיצים שנאה כלפיהם - בושו והיכלמו לכם!
41
כיבוש היצר
אלון | 19-06-2012 22:40
אדון יואלי מנמק כי קריטריון הכרחי לשירות בצה"ל הוא כיבוש היצר והוכחת שליטה מלאה ובלתי מתפשרת על "תאוות הגוף". כלשונו: "צבא הוא מקום המיועד רק למי שרוצה להלחם, להאבק ולנצח". על פי קריטריון זה ניתן לפטור משירות בצה"ל כל חייל שיימצא בסיכון להשמנת יתר, כל חייל הסובל מאתגרים נפשיים ולו הקלים ביותר (כגון הפרעת קשב, בדידות או קשיי התאקלמות) ולמעשה כל מועמד לגיוס שלא הוכיח שליטה מלאה על חייו. סטנדרט זה, לא רק שהוא אווילי, הוא גם לא מציאותי. וכל זאת, תוך התעלמות מהעובדה שנטיה והעדפה מינית אין לה דבר וחצי דבר עם תאוות אסורות (ומכאן שמאבק בהן כלל אינו רלוונטי, יותר מהמאבק ברעב). למזלנו הרב הקריטריונים הנפשיים לגיוס לצה"ל עדיין יותר מושתתים על DSM מאשר על התורה.
42
אדון יואלי הצדיק,
חילונית | 20-06-2012 10:53
"בעבר, הייתה הנטיה ההומוסקסואלית בבחינת סטייה" חילוניות, סטירת או ביקורת רבנים, 'חילול הדת' או אי-שמירת מצוות נחשבו לשטניזם, או לפחות לשד שמחופש לאדם, ומי שרק ציץ בנושא, או נתפס שלא מקיים מצוות (למשל- נתפס מבשל בשבת) היה נידון למוות בדרכים אכזריות ביותר: שריפה בעודו בחיים, סקילה, תלייה וכו'. זוהי דרך התורה. אם התורה קודמת להכל, כי מהחטאים תבוא הרעה לעם ישראל, אתה וחבריך מוזמנים להתחיל כבר עכשיו להתנקש בכל החילוניים במדינה שלנו, כי דינינו הוא מוות. אם אין לך מספיק רעיונות יצירתיים בתורה, אתה מוזמן לעיין בספרי האינקביזיציה. בהצלחה
43
כותב הטור יוצר משוואה מביכה שבבסיסה
הדס | 20-06-2012 11:44
עומד השירות הצבאי כמקום שבו האדם הדתי מוצא תחליף לייצר המיני הלא ממומש והמלחמה עם האוייב הופכת לבעלת משמעות מינית מובהקת כלומר לא עוד פגיעה בלוחמי האוייב כדי למנוע סכנות מיידיות אלא כביטוי ליצרים מיניים עזים שדורשים פורקן.
44
אין ספק שאתה טועה
ערן | 20-06-2012 14:58
לכל אדם יש זכות לחיות כרצון נפשו כל עוד הוא לא פוגע באדם אחר. לא צריך להיות חכם גדול בשביל לדעת שהבעיה הכי גדולה של אנשים היא שהם חושבים שהם יודעים מה טוב לאחרים. תתבגר בקשה.
45
צודק מאד
| 20-06-2012 16:30
סוף סוף מישהו אומר את האמת הפשוטה: התורה לא נותנת לגיטימציה לסטייה הזו. גם מי שנולד כך אמור להלחם בה ולא לקבל אותה. אני מאמין שאצל רובם הסטיה היא תכונה נרכשת ולא מולדת. אבל גם אלו שהסטייה אצלם היא חזק בגנים - אין ברירה - צריך להלחם נגדה, ויש דרכים לעשות זאת.
46
צודק מאד
| 20-06-2012 16:32
אין ספק שהם צריכים להלחם נגד הסטייה הזו. לצערנו ייתכן שישנם אנשים שיש להם כח להלחם, אבל בגלל התקשורת הם פשוט לא יודעים שהם אמורים לעשות את זה. לכן ייתכן שהם יילחמו בצבא ויגיעו להישגים. נקווה שזכות זו תעמוד להם להלחם גם כנגד הסטיות הללו.
47
פרימיטיבי ביותר.
ברוך | 20-06-2012 19:07
לך תגיד עכשיו לחילוני הממוצע שזאת לא נטייה מולדת אלא רצון, ושצריך להילחם נגד זה. יסקלו אותך, ובצדק, זה לא משנה בכלל מה אתה חושב, אלא משנה העובדה שכמו שלא מצפים ממך להילחם בנטיות הסטרייטיות שלך במובן של לא לקיים את המעשה, ככה לא מצפים מהומו להילחם בנטיות שלו.
48
איני יכול להתגבר על תאוותי.
יעקובי | 22-06-2012 10:22
ואם אני לא יכול להתגבר על תאוותי לנשים, אני פסול מלהלחם או לשרת בצבא? ראינו הרבה חובשי כיפות גדולות וקטנות שלא מסוגלים גם הםלהתגבר על תאוותיהם. האם הם פסולים לשרת את העם בצבא או בבתי מדרשיות?
49
בפעם הראשונה שירו-עלי-ויריתי גיליתי שאני מתאווה להרוג
לוחם לשעבר | 22-06-2012 11:38
יש לכוון את התאוות לכיוון הנכון. רוצים עוד דוגמא?
50
אבל אבקש מקלחות נפרדות להומואים. לא איתנו.
סטרייט | 22-06-2012 17:46
51
מאמר מצויןן מכותב מצויין
| 23-06-2012 23:28
52
נו, באמת. תומך ביואלי מגיב כמה פעמים?
שלום | 24-06-2012 21:43
53
לכל בעלי הנטיות ההפוכות:
| 25-06-2012 14:47
עם כל הכאב והקושי שברור שיש, מתוך דברי הרמב"ם במורה נבוכים תבינו שיש משהו בדבריו,ולמרות שמסתבר שרובנו לא מושלמים אך חובה להכיר בחסרונותינו: כאשר נדבר במאמר זה בטעמי המצוות יתבאר לך מצדקה וחכמתה מה שראוי להתבאר, ולפיכך נאמר בה תורת ה' תמימה . אבל מי שמדמה כי עולה כבד וקשה ושיש בה סבל , כל זה טעות בהתבוננות. ולקמן אבאר קלותה באמת אצל השלמים, ולפיכך אמר מה ה' אלוהיך שואל מעמך וגו' ואמר המדבר הייתי לישראל וגו' אלא שכל זה ביחס לחסידים. אבל אנשי העושק והכעס וההשתלטות הרי המזיק והקשה ביותר אצלם, שיהא שם שופט שימנע את ההשתלטות. וכן התאוותנים השפלים, הקשה ביותר עליהם היא מניעת ההפקרות בזנות, והפעלת העונשים בעושיהם. וכך כל בעל מגרעת נראה לו כי מניעת הרע שהוא מעדיפו כפי מגרעתו המידותית טורח עצום. ואין לשקול קלות התורה וקשייה לפי שאיפותיו של כל מושחת שפל בעל מגרעות מידותיות, אלא נבחנים לפי השלם שבבני אדם אשר מטרת התורה הזו שיהו כל בני אדם אותו האדם
54
חייל שעומד על זכויותיו הוא חייל טוב.
גל | 23-03-2013 2:20
עם 44% מההומוסקסואלים בצה"ל שחווים הטרדה מילולית, פיזית, או מינית, יש טעם רע בנסיון להשתיקם.