שמירה על תיק
ש: אדם ביקש ממני בתחנת אוטובוס שאשמור את תיקו, אך עבר זמן, והאוטובוס שלי הגיע. האם לעלות?
ת: כן. אך במקרה כזה למנות שומר אחר.
ספר הזוהר
ש: מותר לבנות לקרוא בספר הזוהר?
ת: לא. גם לא בנים. ספר הזוהר מיועד ליחידי יחידים. עיין שולחן ערוך (יו"ד רמו ד).
ריפוי בגלגולים
ש: האם מותר ללכת לאדם שמרפא בעזרת גילוי גלגולו של אדם וגם בעזרת מטוטלת על שמנים?
ת: הכל הבל ואסור משום דרכי האמורי.
אהבת אשתי
ש: אני אוהב את אשתי אבל יש כמה נקודות שאני מעריך ומחבר אצל אשת חברי הטוב מה שגורם לי בלבול. כיצד אצא מזה?
ת: אוי ואבוי לך שראית מה קורה אצל אשת חברך. מאז החתונה אשתך היא האשה היחידה בעולם. כמובן, היא אינה מלאך, יש לה חסרונות, היא רק בן אדם, אבל אדם נדון על פי רובו. גם אתה אינך מלאך. אך עבורך, אשתך היא כן מלאך, כיון שהיא היחידה בעולם (ע' ב"ב נח א).
אהבת ישראל
ש: האם אני חייב לאהוב אדם שהעמיד פנים שהוא חברי, אך מאחורי גבי הכפיש את שמי, גרם למחלוקת ושנאה ולבסוף לגירושים?
ת: אם כך הוא המצב, אין מצוה לאהבו. יומא כב-כג.
נדר
ש: אם נדרתי או נשבעתי לעשות דבר נגד התורה, האם זה חל?
ת: לא חל, כי מושבע ועומד מהר סיני, ואין שבועה חלה על שבועה.
חסימה באינטרנט
ש: האם חסימה באינטרנט היא חובה או עצה טובה?
ת: ודאי חובה להתקין חסימה מירבית כפי היכולת.
ספק גזל
ש: האם מותר לקנות בשוק, וכיון שהם זולים, שמא הם גזולים?
ת: אם בטוח שגזולים ודאי אסור. אבל אם לא, אין לנו לחשוד במוכרים.
דיסק של שירת אשה
ש: האם מותר לאשה להוציא לאור תקליטור עם שירים שלה?
ת: כן. ולכתוב עליו שהוא רק לנשים. ואם גבר יקשיב, אין זו אחריותה. בלפני עוור תולים.
ש: ומותר להוציא דרך הרדיו?
ת: לא. כי בכך היא מכשילה.
צדיק נסתר
ש: האם צדיק נסתר יודע שהוא צדיק נסתר?
ת: ודאי. צדיק נסתר הוא צדיק גדול שטיפס לאורך מדרגות ספר מסילת ישרים, אך הוא מסתיר זאת לעיני האנשים שחושבים שהוא אדם פשוט.
תמונות של פיגוע
ש: האם יש ענין להפיץ תמונות של קרבנות הפיגוע כדי לזעזע את דעת הקהל ולעורר לפעולה, בדומה למה שנפסק בשו"ת אגרות משה יו"ד ב קנ?
ת: עדיף שלא, כי בימינו, זה מחליש את גבורת האומה, ובעיקר בראותם את צערנו, זה מחזק את רוח הטרוריסטים להוסיף בבחינת "אל תגידו בגת… פן תשמחנה בנות פלישתים", בקינת דוד (שמואל ב א כ).
פופולריות
ש: למה רבנים מביעים דעות שבעקבותיהם הם מאבדים נקודות בדעת הקהל?
ת: אם זו דעתם שחייבים לומר, הם מצווים לומר מה שהתורה אומרת, ולא לחפש פופולריות, אלא אמת.
יופי
ש: האם יופי הוא סוביקטיבי או אוביקטיבי?
ת: סוביקטיבי. נתיבות עולם למהר"ל, נתיב האמת על כתובות יז.
שו"ת כהנים
כהן שהרג בתאונה
ש: כיוון שכהן שהרג את הנפש לא עולה לנשיאת כפים, מה דינו אם הרג בתאונת דרכים? הרי זה שוגג?
ת: גם שוגג, לא עולה, כי זו הזנחה פושעת. שו"ע או"ח קכח לה. אך אם לא ציית לתמרורים, אין זה שוגג, אלא שוגג הקרוב למזיד. אבל אם נהג כשורה, ופתאום מישהו התפרץ, אז זה אונס, ועולה. פסקי תשובות קכח עג.
ש: ומה אם זה היה נכרי?
ת: אותו דין. נפש כל בריה חשובה. שם עד.
כהן עוור
ש: האם כהן עוור עולה לדוכן?
ת: כן, בימינו שמכסים את הפנים. שו"ע או"ח קכח לא.
בת כהן בבית-קברות
ש: האם בת כהן יכולה להיכנס לבית קברות?
ת: מותר.
הארכת שמונה עשרה
ש: מה עדיף, להאריך בתפלת שמונה עשרה, או לא להאריך אלא להספיק לומר ברכת הכהנים?
ת: עדיפה ברכת כהנים כי היא מצוה של תורה.
כהן מחזיר גרושתו
ש: כהן שהתגרש ועתה הם מצטערים ורוצים לחזור, האם יש פתרון?
ת: לצערנו, אין.
כהן בלידה
ש: אני כהן. אשתי רוצה שאהיה איתה בתהליך הלידה. מותר?
ת: מותר לכהן להכנס לבית-חולים לצורך מצוה. החשש הוא מדרבנן ורחוק.
כהן שהרג במלחמה
ש: האם כהן שהרג במלחמה יכול לעלות לדוכן?
ת: כן. שו"ת יחוה דעת (ב יד. שו"ת שאילת שלמה ג סא. דלא כהגרי"ד סולוביצ'יק – נפש הרב קלב).
אשת כהן
ש: מותר לאשת כהן שבהריון ללכת לקבר רחל ושאר קברי צדיקים, כי אולי יש לה בן?
ת: מותר גם אם ודאי יש לה בן (הג"ר ישראל יעקב פישר).
ברכת כהנים
ש: מתי בברכת כהנים, צריכים הכהנים להסתובב אל הקהל?
ת: לפני וציוונו.
נישואי כהן
ש: מותר לכהן להתחתן עם אשה בעלת תשובה שהיתה עם מישהו?
ת: עם יהודי, מותרת. עם גוי, אסורה.
ש: מותר עם אשה שהורה אחד גר?
ת: כן. שני הורים, לא.
ש: בת ליהודיה וגוי?
ת: אסור. ובמקרה של שעת הדחק לפנות לרב (שו"ע אה"ע ו).
מה דעתך בנושא?
13 תגובות
0 דיונים
עמוס
ניסיתי לפני שנים. לא מצאתי תשובה לשאלה "מנא הני מילי". חדלתי.
13:01 27.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מה לא מוצא? עיין שם בש"ך,(בסופו.)שערי תשובה ובאר היטב שמדברים בענין לימוד הקבלה,לא הזהר.(עיין שם גם בענין גיל ארבעים ומעלה.)עיין גם בגר"א,שם.
01:14 20.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוחנן באנון
אוי לאלו שלא רוצים ללמוד את הזוהר, מפני שהם מביאים לעולם עוני, מלחמות ואסונות "אוי לאלו שלא רוצים ללמוד את הזוהר, מפני שהם מביאים לעולם עוני, מלחמות ואסונות." ("תיקוני הזוהר", תיקון 30) לימוד...
אוי לאלו שלא רוצים ללמוד את הזוהר, מפני שהם מביאים לעולם עוני, מלחמות ואסונות "אוי לאלו שלא רוצים ללמוד את הזוהר, מפני שהם מביאים לעולם עוני, מלחמות ואסונות." ("תיקוני הזוהר", תיקון 30) לימוד ספר הזוהר מעל ועדיף על כל לימוד אחר "לימוד ספר הזוהר מעל ועדיף על כל לימוד אחר" (החיד"א) הגאולה וביאת המשיח תלויים רק בלימוד הקבלה "הגאולה וביאת המשיח תלויים רק בלימוד הקבלה". (הגאון מוילנא. ספר "אבן שלמה" 11,3) על לימוד הזוהר אין שום הגבלות "על לימוד הזוהר אין שום הגבלות..." (החפץ חיים) אם דורי היה שומע בקולי, היה לומד כבר מגיל תשע ספר הזוהר "אם דורי היה שומע בקולי, היה לומד כבר מגיל תשע ספר הזוהר, וכך היה רוכש יראת שמים במקום חכמה חיצונית". (הרה"ק רבי יצחק אייזיק מקומרנא, ספר "נוצר חסד") אני קורא לכל אחד, להקדיש כל יום זמן ללימוד הקבלה "אני קורא לכל אחד, להקדיש כל יום זמן ללימוד הקבלה, מפני שבזה תלוי ניקוי נשמתכם". (הרב יצחק כדורי) בזכות לימוד הזוהר הקדוש יבוא הגואל בזכות לימוד הזוהר הקדוש יבוא הגואל. (רבי אליהו בן סולימן מאני, כסא אליהו, שער ד') לימוד הזוהר הקדוש מבטל כל מיני פורעניות וגזירות קשות ורעות כבר ידוע לכבודם מעלת לימוד הזוהר הקדוש אשר הוא מבטל כל מיני פורעניות וגזירות קשות ורעות. (רבני ירושלים, שנת תרפ"א) על ידי הזוהר הקדוש יצאו מן הגלות ובגלל שעתידים ישראל לטעום מאילן החיים שהוא ספר הזוהר הקדוש, יצאו על ידו מן הגלות. (ר' שמעון בר יוחאי, הזוהר, נשא אות צ') ספר הזוהר מוכן הוא לפתוח פתחי גאולה כעת הזמן המחייב להרבות קנין בתורה הפנימית. ספר הזוהר הפורץ נתיבות חדשות, משים במדבר דרך מסילה בערבה, הוא וכל תבואתו מוכן הוא לפתוח פתחי גאולה. (אורות, נ"ז) הבעל שם טוב: קודם כל תפלה ילמדו מאמרי זוהר הבעל שם טוב צוה לאנשיו שקודם כל תפלה ילמדו מאמרי זוהר. (ר' יצחק בר ישעיה עטיה, דורש טוב, ענין זוהר) ולעולם אין כח בנו להפשיט התורה ממלבושיה אם לא הרבי שמעון בן יוחאי עליו השלום וחבריו בקצת מקומות. (הרב משה קורדובירו, הרמ"ק, דע את אלקי אביך, טז') ומי שלא זכה להבין הזוהר אף על פי כן ילמוד כי הלשון של הזוהר מזכך הנשמה. (אור צדיקים ודרך סעודה, לר"מ פאפיראש - סימן א' סעיף ט"ז) לימוד התיקוני זוהר הקדוש מקרב הגאולה במהרה בימינו לימוד התיקוני זוהר הקדוש... מטהר הגוף והנשמה וסגולתו לקרב הגאולה במהרה בימינו. (ר' אפרים בן אברהם ארדוט, מטה אפרים, קצה המטה, סעיף קטן כ"ג) לימוד הזוהר הוא שלימות גדול אל הנפש לימוד הזוהר הוא שלימות גדול אל הנפש ואף על פי שאינו מבין. הלשון של הזוהר לבד מסוגל מאוד. (רבי חנוך הניך מאלסק, סדר הלימוד, אות ב') התיבות והדיבור של זוהר הקדוש עצמן מקשרין את האדם לאין סוף יתברך התיבות והדיבור של זוהר הקדוש עצמן מקשרין את האדם לאין סוף יתברך. (הרב משה ישראל בר אליהו, שארית ישראל שער ההתקשרות, שער א' דרוש ה' מאמר ב') על ידי לימוד הזוהר באשמורת יצאו ישראל מהגלות שדומה ללילה אם זכה ילמוד זוהר באשמורת כי בזכותו יצאו ישראל מהגלות שדומה ללילה. (אור צדיקים ודרך סעודה לר"מ פאפירש, סימן א' סעיף ט"ו) האדמו"ר הזקן זכותו יגן עלינו אמן פוסק: בעל עסק גדול יהיה רוב לימודו בזוהר מי שהוא בעל עסק גדול יהיה רוב לימודו בזוהר אף שאינו מבין, כי מה איכפת ליה שאינו מבין אפילו הכי הוא סגולה. (רבי שניאור זלמן מלאדי, אדמו"ר הזקן (בעל התניא), מאמרי האדמו"ר הזקן הקצרים 1דף תקע"א) הלשון מסוגלת לזכך הנשמה ולהאירה בזוהר נפלא מי שלא זכה להבין, אפילו הכי, יקרא הלשון מפני כי הלשון מסוגלת לזכך הנשמה ולהאירה בזוהר נפלא. (רבי חיים הכהן, הנהגות טובות, אות מ"ה) כל אות בזוהר הוא חידוש בפני עצמו כשלומד זוהר יעיין בכל מלה ומלה. כי כל אות הוא חידוש בפני עצמו. ודברים הנראים כפשט אינם אלא סוד. כי הזוהר כולו אורה. (רבי חיים הכהן, הנהגות טובות, אות מ"ו) אמת שמקובל בידינו שגם מי שלא ידע כלום אף על פי כן לשון הזוהר מסוגל לזכך הנפש. (ר' צבי אלימלך שפירא מדינוב, מהרצ"א, הוספות מהרצ"א, אות ט') על ידי הזוהר ומרן האר"י יתחדש לו בכל רגע אור חדש ממש עד שנעשה ממש בריה חדשה יתחדש לו בכל רגע אור חדש ממש עד שנעשה ממש בריה חדשה על ידי הזוהר ומרן האר"י. (ר' יצחק איזיק יהודה יחיאל ספרין מקומרנה, היכל הברכה דברים דף יא) כל אות ואות של ספר הזוהר וכתבי מרן של הרב חיים ויטאל... הם תיקונים גדולים לנשמה לתקן כל הגלגולים כל אות ואות של ספר הזוהר וכתבי מרן של הרב חיים ויטאל... הם תיקונים גדולים לנשמה לתקן כל הגלגולים. (ר' יצחק איזיק יחיאל ספרין מקומרנה, נוצר חסד, פרק ד' משנה כ') טעם שם ספר הזוהר מפני השפעת האור ההוא מהזוהר העליון, ודרך אורו משפיעים בהשגחה אלהית כל המתעסקים בו ולזה הספר יקרא ספר הזוהר מפני השפעת האור ההוא מהזוהר העליון, ודרך אורו משפיעים בהשגחה אלהית כל המתעסקים בו, שהיה אור ושפע עליון מהדעת מושפע ברזי תורה דהיינו רזי וסתרי תורה וכו' כיון שנשפע משם אתקרי החיבור הזה ספר הזוהר, כלומר שנשפע מהזוהר ההוא. (הרב משה קורדובירו, הרמ"ק, דע את אלקי אביך, ב') בדור הזה שהמינות גובר צריכין ללמוד עם תינוק בן תשעה שנים ספר הזוהר והתיקונים ולו עמי שומע לי בדור הזה שהמינות גובר היו לומדין עם תינוק בן תשעה שנים ספר הזוהר והתיקונים להגות בהם והיה יראת חטאו קודמת לחכמתו ויתקיים. (ר' יצחק איזיק יחיאל ספרין מקומרנה, נוצר חסד, פרק ד' משנה כ'.) לשון הזוהר הקדוש מעורר יותר מכל מאמרי חכמינו זכרונם לברכה לשון הזוהר הקדוש מעורר יותר מכל מאמרי חכמינו זכרונם לברכה. (מעשה איש, למרן הגאון הקדוש בעל החזון איש זכר צדיק לברכה) קיימו וקבלו היהודים קהל עדת ישראל להחזיק בלימוד הקדוש של התיקונים והזוהר יחיד ורבים מנער ועד זקן מזמן אשר הציץ וזרח אור יקרות של שני מאורות הגדולים ספר התיקונים וספר הזוהר קיימו וקבלו היהודים קהל עדת ישראל להחזיק בלימוד הקדוש של התיקונים והזוהר יחיד ורבים מנער ועד זקן, והגם דאין לאל ידם להשיג ולהבין סוד אמרות טהורות שבספרים הקדושים האלה אף על פי כן שותים בצמא את דבריהם ומתלהבין בקריאתן מאוד מאוד. (רבנו יוסף חיים, הבן איש חי, בהקדמת התיקונים בניהו) החפץ חיים זכר צדיק לברכה פוסק: על לימוד ספר הזוהר אין שום הגבלה - ילמדו כל שבת את הזוהר של אותה פרשה ואפילו לבחורים וכן אמר הגאון הצדיק רבי שלמה בלוך זכר צדיק לברכה משם רבו החפץ חיים זכר צדיק לברכה שעל לימוד ספר הזוהר אין שום הגבלה כי רובו מדרש והיה החפץ חיים מעורר לכולם שילמדו כל שבת את הזוהר של אותה פרשה ואפילו לבחורים. (ר' יוסף בן שלמה מפוז'ין, הוספות בנין יוסף) על ידי לימוד ספר הזוהר והתיקונים וכתבי מר"ן האר"י, מבער הקוצים והרע שבנפשו, ויזכה לדבק עצמו באור עליון, ויזכה לכל מידות טובות שבעולם - אמר מר"ן האר"י: שבזמן הזה נסתרות נעשו נגלות ושמחה לפני המקום ללמוד ברזי התורה ולגלות רזין לכל בר ישראל ובעת עיקבא דמשיחא התגברות הרע והעזות והמדות רעות בהנהגות ראשי ערב רב נתגלה האור הגנוז מן השמים ספר הזוהר והתיקונים ואחריהם כתבי מרן האר"י ובזה הלימוד מבער הקוצים והרע שבנפשו ויזכה לדבק עצמו באור עליון ויזכה לכל מידות טובות שבעולם ולזה נתגלה האור הזה ועיקר למודך בפנימיות התורה יהיה שתשיג הארה וחיות אלוקית בנפשך בעת למודך ובכל היום... אמר מר"ן האר"י שבזמן הזה נסתרות נעשו נגלות ושמחה לפני המקום ללמוד ברזי התורה ולגלות רזין לכל בר ישראל. (ר' יצחק איזיק יהודה יחיאל ספרין מקומרנה, היכל הברכה, דברים רח:) להלהיב לבבות ישראל לטעום טעם אור הגנוז עולם הבא בעולם הזה על ידי חכמת הזוהר להלהיב לבבות ישראל לתורה ולעבודה בחכמה הפנימיות מתוקה מדבש ונופת צוף מאירות עינים ומשיבות נפש חמודה גנוזה מתוק האור לעינים וטוב לנפש לזככה ולהאירה במדות טובות ישרות לטעום טעם אור הגנוז עולם הבא בעולם הזה על ידי חכמת הזוהר... ועיקר התגלות החכמה הזאת בדורינו לא היה אלא להאיר על הנפש לזככה בתשוקה ודביקות אהבה ויראה בקדושה טהרה וענוה... כי התגלות האור הצפון הזה בימינו היה להאיר עלינו ועל נפשינו להסיר מאתנו כל הזוהמת ותאות הרעות לטעום מאור עליון אור צח ממש טעם עולם הבא ולהסיר הקוצים מדות רעות וגאוה והשתררות על רעהו ויתר מידות רעות אשר הם לשיכים בעינינו קנאה ושנאה ואהבת רעות. (ר' יצחק איזיק יחיאל ספרין מקומרנה, נתיב מצוותיך, בהקדמה)
המשך 10:01 19.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מ.
מה שמובא בכתבה?
01:27 19.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מ-4
ל-1 ו-3. הרמ"א כתב בהל' ת"ת שלימוד קבלה,אחרי גיל ארבעים.ושיהיה נשוי וירא וכו'.גם מהרח"ו הוסיף תנאים רבים ללימוד זה.וגם בשו"ת "דעה והשכל" של הרב הדאיה,ר"י "בית אל" בי-ם כתב להחמיר...
ל-1 ו-3. הרמ"א כתב בהל' ת"ת שלימוד קבלה,אחרי גיל ארבעים.ושיהיה נשוי וירא וכו'.גם מהרח"ו הוסיף תנאים רבים ללימוד זה.וגם בשו"ת "דעה והשכל" של הרב הדאיה,ר"י "בית אל" בי-ם כתב להחמיר מאוד לרווקים.ואולם יש הבדל בין זהר לקבלה.אלא שראשית צריך לאמר שכבר יישבו את התנאים של מהרח"ו ללימוד קבלה והרש"ש שבא אח"כ,הקל בזה.ואמר שהיום כבר אין כ"כ פחד.אלא שחשוב לזכור דברי הבעש"ט הק' (בהקדמה לחומש בראשית),ששבתאי צבי ותלמידיו יצאו לתרבות רעה כיון שלמדו קבלה ללא טבילת מקוה.(כן,מה שאתם שומעים.תבדקו.)יש חומרה לרוקים ללמוד קבלה משום שיש בלימוד זה ענינים רוחניים המדברים על עניני זוגיות ורגש כביכול בין קוב"ה ושכינתיה ויבואו לגשם ח"ו וגם לפגום במחשבה ח"ו.ויפה הצניעות לענין זה.מה שכן,אסור ללמוד קבלה ללא מורה מובהק ומוסמך שקבל גם כן מרב מקובל וכו'. לימוד הזהר,זה משהו אחר.יש מצוה לגרוס בעלמא,וזה לבד מקדש את הנשמה ומקרב את הגאולה.והיטיב לעשות הגה"ק בעל ה"מתוק מדבש" שתרגם את הזהר עם ביאור נפלא היפה לכל נפש.אלא שאת קטעי הקבלה שם צריך לדלג. אקוה שביארתי לשביעות רצונכם.
המשך 01:05 19.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אסור לאשה ללמוד תורה מלבד הענינים השייכים לה,הל' שבת,וכודומה.אבל יש ספר נפלא שנקרא "מוסרי הזהר" שחיבר אותו ידיד מצפת בשם ר' דוד תורג'מן.הוא ליקט מכל הזהר ממש את כל...
אסור לאשה ללמוד תורה מלבד הענינים השייכים לה,הל' שבת,וכודומה.אבל יש ספר נפלא שנקרא "מוסרי הזהר" שחיבר אותו ידיד מצפת בשם ר' דוד תורג'מן.הוא ליקט מכל הזהר ממש את כל עניני המוסר והתעוררות.ואם המספרים שברשותי (לפני כמה שנים)עדיין פעילים,הרי הם לפנייך: 0527-633-055 0547-435-245 04-6924948 בהצלחה. בהצלחה.
המשך 00:46 19.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
.בקשר לרב הגאון הק' בעל הסולם,אמת אמרת.אלא שכולו קבלה,ורק מעטים יכולים להבין.ה"מתוק מדבש",שזכיתי לסיימו כולו,הוא לא רק תרגום הזהר,אלא ביאור הזהר כולל קבלה.ואני מתפלא עליך שאתה אומר דבר כזה.רק שהוא...
.בקשר לרב הגאון הק' בעל הסולם,אמת אמרת.אלא שכולו קבלה,ורק מעטים יכולים להבין.ה"מתוק מדבש",שזכיתי לסיימו כולו,הוא לא רק תרגום הזהר,אלא ביאור הזהר כולל קבלה.ואני מתפלא עליך שאתה אומר דבר כזה.רק שהוא לא מאריך כ"כ בקבלה משום שזה היה רצונו,שזה יהיה שוה לכל נפש.
המשך 00:34 19.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוסף
ולכן אינן שייכות ללימוד זוהר. לגבי הערה מס' 4 - אם כבר נכנסת לזה - רק פירוש "הסולם" הוא פירוש השווה לכל נפש. "מתוק מדבש" הוא "תרגום" הזוהר בלבד, ואין...
ולכן אינן שייכות ללימוד זוהר. לגבי הערה מס' 4 - אם כבר נכנסת לזה - רק פירוש "הסולם" הוא פירוש השווה לכל נפש. "מתוק מדבש" הוא "תרגום" הזוהר בלבד, ואין בו כדי הבנת המשמעות. גם ידוע שמחבר פירוש הסולם הוא ניצוץ נשמתו של האר"י בעצמו.
המשך 19:33 18.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שיר
ממתי יש איסור שכזה?
18:29 18.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבל לגברים ובחורים מותר ואף מצוה לגרוס זהר.זה מקדש את הנשמה.(וכן לימוד "אור החיים" כמו הזהר.ר' פנחס מקוריץ.)לגבי לימוד יותר בעיון,וכן לימוד הקבלה, הציונות הדתית אינה צריכה לעסוק בזה.זה רק...
אבל לגברים ובחורים מותר ואף מצוה לגרוס זהר.זה מקדש את הנשמה.(וכן לימוד "אור החיים" כמו הזהר.ר' פנחס מקוריץ.)לגבי לימוד יותר בעיון,וכן לימוד הקבלה, הציונות הדתית אינה צריכה לעסוק בזה.זה רק לחרדים.יש הבטחה מהרש"ש שהיום אין פחד.רק שיהיה נשוי וירא שמים לאמיתו.מקפיד על הידור גדול במאכלות,שמירת הצניעות עם כל מה שמסביב,כולל שמירת עינים שהציונות הדתית זה משהו שזר בשבילה.ומי שכבר לומד,רצוי עם פירוש ה"מתוק מדבש" השוה לכל נפש.פירושים על תורת הקבלה אפשר לדלג.
המשך 16:04 18.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר